درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 16 آذر 1402 - 18:18   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آلودگی هوا: اثرات بر خاک و آب
  راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  واکنش شدید به اعتراضات ضد اسرائیلی، آزادی بیان را تهدید می‌کند
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11492صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 26 خرداد 1393 - 20:13
چگونه یک طراح خوب برای روابط عمومی استخدام کنیم؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های طراحی در سازمان های مختلف بسته به نوع کار بسیار متفاوت است. در این نوشتار قصد داریم تا با ارائه ویژگی های مختلفی که طراحان دارند، بهترین طراح را برای فعالیت های روابط عمومی معرفی کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های طراحی در سازمان های مختلف بسته به نوع کار بسیار متفاوت است. در این نوشتار قصد داریم تا با ارائه ویژگی های مختلفی که طراحان دارند، بهترین طراح را برای فعالیت های روابط عمومی معرفی کنیم.


در واقع روابط عمومی ها از نظر نیاز به طراح به دو دسته تقسیم می شوند:
1. روابط عمومی سنتی
2. روابط عمومی اینترنتی
 

زمانی که واحد روابط عمومی فعالیت های خودش را معطوف به طراحی تیزر، پوستر و عکس های مناسبتی برای نمایشگاه ها، خطاطی و امثالهم کرده باشد، به آن روابط عمومی سنتی می گوییم. روابط عمومی سنتی با ورود کامپیوتر تغییرات بسیاری پیدا کرده است. دیگر هیچ روابط عمومی نیست که از کامپیوتر برای طراحی استفاده نکند.


طراحی کامپیوتری نیز به دو دسته تقسیم می شود:
1. طراحی گرافیکی وبی
2. طراحی کامپیوتری
 

تفاوت اصلی میان این دو طراحی در استفاده از کد نویسی ها در طراحی است. طراح های کامپیوتری عموما می توانند در موارد زیر طراحی هایی را ارائه دهند:
1. طراحی نشریات با نرم افزار Indesign
2. طراحی کاریکاتور و پوستر با نرم افزار Photoshop
 

در این میان بسیاری از طراحان می توانند کارهایی را با استفاده از نرم افزارهایی نظیر corel، Illustrator و ... انجام دهند. اما در طراحی گرافیک وبی، کد نویسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در رواقع این طراحان با کد نویسی های Css و نرم افزارهای مشابه آشنایی کامل دارند. رنگ ها را می شناسند و فضاهای مختلف و میزان توجه مخاطبان به آنها را درک می کنند.


در عین حال تفاوت عمده این دو نوع گرافیست در حجم گرافیک هایی است که تولید می کنند. هرچه گرافیک ها با استفاده از کدنویسی ویرایش شوند، حجم آنها کمتر شده و تصویر واضح تر و شفاف تر ارائه می دهد. گرافیست های کامپیوتری برای بهبود کیفیت تصویر از رزولیشن بالا استفاده می کنند. در نتیجه حجم کار بالا می رود و زمان بیشتری برای بارگزاری صفحه گرفته می شود. این زمان تاثیر مستقیم بر نرخ پرش دارد و بر رتبه سایت اثر می گذارد.


بنابراین روابط عمومی ها با توجه به این موارد می توانند به گزینش گرافیست مورد نیازشان اقدام کنند. به یاد داشته باشید که خلاقیت در گرافیک بسیار اهمیت دارد. بسیاری از گرافیست ها نرم افزارهای گرافیکی را به خوبی می شناسند اما هیچ خلاقیتی در طراحی گرافیک های خوب ندارند. سعی کنید علاوه بر آشنایی با نرم افزارهای مورد نظرتان از خلاقیت آنها نیز کسب اطمینان کنید.
نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا


  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند


  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی


  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟


  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی


  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد


  بانک‌های منطقه یورو با تبلیغات گمراه‌کننده، وام‌دهی به آلاینده‌ها را پنهان می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی