درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 18:18   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور


ادامه ادامه مطلب دو

توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه

  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  توصیه‌هایی برای خبرنگارانی که به استراحت نیاز دارند
  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه
  آینده مرجعیت رسانه‌ای متعلق به روایت‌های تصویرساز است
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر
  طرحی برای تعطیلی آزادی بیان
  آن‌ها که با آمدن هوش مصنوعی بیکار می‌شوند
  روابط‌عمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
  نقش داده‌ها در پوشش خبری پناهجویان اقلیمی
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11492صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 26 خرداد 1393 - 20:13
چگونه یک طراح خوب برای روابط عمومی استخدام کنیم؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های طراحی در سازمان های مختلف بسته به نوع کار بسیار متفاوت است. در این نوشتار قصد داریم تا با ارائه ویژگی های مختلفی که طراحان دارند، بهترین طراح را برای فعالیت های روابط عمومی معرفی کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های طراحی در سازمان های مختلف بسته به نوع کار بسیار متفاوت است. در این نوشتار قصد داریم تا با ارائه ویژگی های مختلفی که طراحان دارند، بهترین طراح را برای فعالیت های روابط عمومی معرفی کنیم.


در واقع روابط عمومی ها از نظر نیاز به طراح به دو دسته تقسیم می شوند:
1. روابط عمومی سنتی
2. روابط عمومی اینترنتی
 

زمانی که واحد روابط عمومی فعالیت های خودش را معطوف به طراحی تیزر، پوستر و عکس های مناسبتی برای نمایشگاه ها، خطاطی و امثالهم کرده باشد، به آن روابط عمومی سنتی می گوییم. روابط عمومی سنتی با ورود کامپیوتر تغییرات بسیاری پیدا کرده است. دیگر هیچ روابط عمومی نیست که از کامپیوتر برای طراحی استفاده نکند.


طراحی کامپیوتری نیز به دو دسته تقسیم می شود:
1. طراحی گرافیکی وبی
2. طراحی کامپیوتری
 

تفاوت اصلی میان این دو طراحی در استفاده از کد نویسی ها در طراحی است. طراح های کامپیوتری عموما می توانند در موارد زیر طراحی هایی را ارائه دهند:
1. طراحی نشریات با نرم افزار Indesign
2. طراحی کاریکاتور و پوستر با نرم افزار Photoshop
 

در این میان بسیاری از طراحان می توانند کارهایی را با استفاده از نرم افزارهایی نظیر corel، Illustrator و ... انجام دهند. اما در طراحی گرافیک وبی، کد نویسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در رواقع این طراحان با کد نویسی های Css و نرم افزارهای مشابه آشنایی کامل دارند. رنگ ها را می شناسند و فضاهای مختلف و میزان توجه مخاطبان به آنها را درک می کنند.


در عین حال تفاوت عمده این دو نوع گرافیست در حجم گرافیک هایی است که تولید می کنند. هرچه گرافیک ها با استفاده از کدنویسی ویرایش شوند، حجم آنها کمتر شده و تصویر واضح تر و شفاف تر ارائه می دهد. گرافیست های کامپیوتری برای بهبود کیفیت تصویر از رزولیشن بالا استفاده می کنند. در نتیجه حجم کار بالا می رود و زمان بیشتری برای بارگزاری صفحه گرفته می شود. این زمان تاثیر مستقیم بر نرخ پرش دارد و بر رتبه سایت اثر می گذارد.


بنابراین روابط عمومی ها با توجه به این موارد می توانند به گزینش گرافیست مورد نیازشان اقدام کنند. به یاد داشته باشید که خلاقیت در گرافیک بسیار اهمیت دارد. بسیاری از گرافیست ها نرم افزارهای گرافیکی را به خوبی می شناسند اما هیچ خلاقیتی در طراحی گرافیک های خوب ندارند. سعی کنید علاوه بر آشنایی با نرم افزارهای مورد نظرتان از خلاقیت آنها نیز کسب اطمینان کنید.
نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


  راستی‌آزمایی تصویری: یافتن مکان عکس‌ها با ابزارهای رایگان


  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد


  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی


  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران


  چگونه در شرایط بد اقتصادی رهبران سازمانی خوبی باشیم؟


  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای


  چرایی کاهش اعتماد به رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد