درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 9 آذر 1400 - 13:30   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند

  روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت


ادامه ادامه مطلب سه

تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو

  تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی
  اخبار را دریابید
  رییس اداره روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان قزوین: تعامل مستمر با رسانه ها، شفافیت و آگاهی بخشی، در اولویت برنامه های روابط‌عمومی استان قرار دارد
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  انتشار کتاب "مدیریت وب سازمانی"
  10 نقش و کارکرد روابط عمومی
  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت
  نشر، وظیفه ذاتی روابط‌عمومی‌هاست
  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی
  تاکید معاون مطبوعاتی بر تدوین برنامه منسجم رسانه‌ای برای اصلاحِ مصرفِ انرژی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11492صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 26 خرداد 1393 - 20:13
چگونه یک طراح خوب برای روابط عمومی استخدام کنیم؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های طراحی در سازمان های مختلف بسته به نوع کار بسیار متفاوت است. در این نوشتار قصد داریم تا با ارائه ویژگی های مختلفی که طراحان دارند، بهترین طراح را برای فعالیت های روابط عمومی معرفی کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فعالیت های طراحی در سازمان های مختلف بسته به نوع کار بسیار متفاوت است. در این نوشتار قصد داریم تا با ارائه ویژگی های مختلفی که طراحان دارند، بهترین طراح را برای فعالیت های روابط عمومی معرفی کنیم.


در واقع روابط عمومی ها از نظر نیاز به طراح به دو دسته تقسیم می شوند:
1. روابط عمومی سنتی
2. روابط عمومی اینترنتی
 

زمانی که واحد روابط عمومی فعالیت های خودش را معطوف به طراحی تیزر، پوستر و عکس های مناسبتی برای نمایشگاه ها، خطاطی و امثالهم کرده باشد، به آن روابط عمومی سنتی می گوییم. روابط عمومی سنتی با ورود کامپیوتر تغییرات بسیاری پیدا کرده است. دیگر هیچ روابط عمومی نیست که از کامپیوتر برای طراحی استفاده نکند.


طراحی کامپیوتری نیز به دو دسته تقسیم می شود:
1. طراحی گرافیکی وبی
2. طراحی کامپیوتری
 

تفاوت اصلی میان این دو طراحی در استفاده از کد نویسی ها در طراحی است. طراح های کامپیوتری عموما می توانند در موارد زیر طراحی هایی را ارائه دهند:
1. طراحی نشریات با نرم افزار Indesign
2. طراحی کاریکاتور و پوستر با نرم افزار Photoshop
 

در این میان بسیاری از طراحان می توانند کارهایی را با استفاده از نرم افزارهایی نظیر corel، Illustrator و ... انجام دهند. اما در طراحی گرافیک وبی، کد نویسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در رواقع این طراحان با کد نویسی های Css و نرم افزارهای مشابه آشنایی کامل دارند. رنگ ها را می شناسند و فضاهای مختلف و میزان توجه مخاطبان به آنها را درک می کنند.


در عین حال تفاوت عمده این دو نوع گرافیست در حجم گرافیک هایی است که تولید می کنند. هرچه گرافیک ها با استفاده از کدنویسی ویرایش شوند، حجم آنها کمتر شده و تصویر واضح تر و شفاف تر ارائه می دهد. گرافیست های کامپیوتری برای بهبود کیفیت تصویر از رزولیشن بالا استفاده می کنند. در نتیجه حجم کار بالا می رود و زمان بیشتری برای بارگزاری صفحه گرفته می شود. این زمان تاثیر مستقیم بر نرخ پرش دارد و بر رتبه سایت اثر می گذارد.


بنابراین روابط عمومی ها با توجه به این موارد می توانند به گزینش گرافیست مورد نیازشان اقدام کنند. به یاد داشته باشید که خلاقیت در گرافیک بسیار اهمیت دارد. بسیاری از گرافیست ها نرم افزارهای گرافیکی را به خوبی می شناسند اما هیچ خلاقیتی در طراحی گرافیک های خوب ندارند. سعی کنید علاوه بر آشنایی با نرم افزارهای مورد نظرتان از خلاقیت آنها نیز کسب اطمینان کنید.
نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی


  10 نقش و کارکرد روابط عمومی


  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی


  تاثیر انواع خلاقیت و نوآوری بر وظایف روابط‌عمومی


  چالاکی مهارت کلیدی نرم افزاری برای موفقیت در دنیای امروز


  اخبار را دریابید


  عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابط‌عمومی


  رویکردهای متقاعدسازی


  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت


  اهمیت سواد رسانه‌ای در انتشارات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود