درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 06:51   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون

  احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد

  نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه
  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان
  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی
  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال
  کاربردهای مختلف کتاب‌ها در روابط‌عمومی
  جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، بستری برای تبادل تجربیات روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11461صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 25 خرداد 1393 - 11:59
بخش های اصلی یک اینفوگرافیک روابط عمومی
مدتی است که سایت شارا بحث اینفوگرافیک ها را به دلیل اهمیت بسزایی که در روابط عمومی ها دارد، به عنوان موضوع اصلی خود قرار داده و محتواهای زیادی را در این خصوص تولید کرده است. در این یادداشت برآنیم تا ساختار اصلی یک اینفوگرافیک را مورد بررسی قرار دهیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده و مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی و اینفوگرافیک)- مدتی است که سایت شارا بحث اینفوگرافیک ها را به دلیل اهمیت بسزایی که در روابط عمومی ها دارد، به عنوان موضوع اصلی خود قرار داده و محتواهای زیادی را در این خصوص تولید کرده است. در این یادداشت برآنیم تا ساختار اصلی یک اینفوگرافیک را مورد بررسی قرار دهیم.


در همه سخنرانی ها، شروع خوب یک اصل است. امروزه در بسیاری از سخنرانی ها به جای استفاده از فایل پاورپوینت، سخنران از یک اینفوگرافیک استفاده می کند و بدین جهت شروع یک اینفوگرافیک از اهمیت بسزایی برخوردار است. اینکه اینفوگرافیک بتواند به خوبی خواننده را به خود جلب کند نیز بستگی زیادی به شروع آن دارد در پایان نیز باید بتوان جمع بندی خوبی از داستان ارائه داد تا مخاطبان موضوع را برای همیشه در ذهن نگه دارند.
برای این منظور، ما چند اینفوگرافیک برجسته که امروز در حوزه صنعت شناخته شده اند را به عنوان نمونه مطرح می کنیم و بخش های مختلف اینفوگرافیک را در آن ها نشان می دهیم.
 


·        عنوان اینفوگرافیک
گرفته شده از کیسمتریک:
عنوان یک اینفوگرافیک از مهمترین بخش های آن است. اگر می خواهید جذاب به نظر برسید باید در ابتدا عنوان جذابی انتخاب کنید. بسیاری از اوقات لازم است برای اینکه بتوانیم بر سئو تاثیر بگذاریم علاوه بر در نظر گرفتن نتایج کمپین کلمات کلیدی، حدود 25 تیتر بنویسیم و از میان آنها یکی را انتخاب کنیم. اگرچه اینفوگرافیک یکی از قطعات و کانال های سریع اطلاع رسانی قلمداد می شود، اما در مورد تیتر آن باید تمام تلاش خود را بکنید که گزینش خوبی انجام دهید، ولو این کار زمانبر شود.
گاهی اوقات تیتر می تواند یک جمله باشد که می تواند خلاصه خوبی از کل محتوای شما را ارائه دهد. نموه های زیر سه مورد از بهترین تیترهایی هستند که در اینفوگرافیک های انگلیسی در سال های اخیر گزینش و طراحی شده اند:




 
·        بدنه اینفوگرافیک
راه های مختلفی برای جایگزین اطلاعات و داده ها در اینفوگرافیک وجود دارد. در ذیل به برخی از شیوه های متداول جایگزین کردن اطلاعات و داده ها می پردازیم:
1.      اینفوگرافیک معمولی. در این مدل اینفوگرافیک را با یک مقدمه آغاز می کنیم. یک تصویر بزرگ و آنها 4 نکته که در ادامه از فرضیه شما پشتیبانی می کند و در نهایت یک جمع بندی آماری که آن را تایید می کند. برای مثال اینفوگرافیک زیر را مشاهده کنید:

2.      اینفوگرافیک یگانه. این نوع اینفوگرافیک تنها یک قطعه از اطلاعات را در خود دارد. تمرکز در تمام طول اینفوگرافیک بر همان یک قسمت است. مثال زیر نمایی از این نوع اینفوگرافیک را نشان می دهد که در موضوع سلامتی به یک موضوع می پردازد.

3.      اینفوگرافیک مقایسه ای. در این نوع اینفوگرافیک ها میان 2 یا چند عنصر مقایسه صورت می گیرد. در این بین شما باید شاخص هایی داشته باشید و بر مبنای دو یا چند عامل مقایسه ای را انجام دهید.

4.      اینفوگرافیک جریان محور. این نوع اینفوگرافیک به یک فرآیند می پردازد. عموما طی این فرآیند یک عنصر تغییر یا تبدیل پیدا می کند. این نوع اینفوگرافیک برای توضیح چیزهایی که باید به صورت گام به گام انجام شوند، مناسب است.
 


علاوه بر این 4 نوع 4 نوع دیگر از اینفوگرافیک نیز وجود دارند که محبوبیت کمتری در میان اهالی روابط عمومی پیدا کرده اند.

 


·        جمع بندی اینفوگرافیک
نتیجه بندی نیز همانند عنوان نگارش یک نتیجه گیری قانع کننده برای بستن پرونده بسیار ضروری است. توجه داشته باشید که اینفوگرافیک قرار است برای مخاطبان حالت تعاملی ایجاد کند. در واقع اگر شما بتوانید در پایان اینفوگرافیک یک سوال طرح کنید که به گونه ای مخاطبان شما را به پاسخ گویی تحریک کند، شما در تولید محتوای اینفوگرافیک خود پیروز بوده اید.

 


مواردی برگرفته از کیسمتریک:
یکی از دلایل بالا رفتن رتبه سایت، آسان بودن درک محتوای آن است. در واقع مخاطبان باید بتوانند که از محتوای شما بینش دریافت کند. برای ساخت چنین اینفوگرافیکی نیازمند داده هایی هستید که بتوانید با یک تصمیم گیری صحیح محتوایی منطبق بر نیاز کاربران و مخاطبانتان ایجاد کنید.
در این صورت یکی از شاخص های سئو پی آر به نام نرخ پرش در سایت شما کاهش می یابد و به معتبر شدن سایت و دریافت رتبه کمک می کند.


منبع: http://piktochart.com/structuring-a-story-for-your-infographic/
 

 منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/11461/بخش-های-اصلی-یک-اینفوگرافیک-روابط-عمومی

 
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  یوتیوب محصولات ویرایش با قابلیت هوش مصنوعی را برای سازندگان ویدیو معرفی کرد


  ولکر در آزمون ترامپ شکست خورد


  عربستان سعودی هوش مصنوعی را بومی می‌کند


  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست


  سومین گردهمایی آموزشی مسئولین روابط‌عمومی سازمان نظام مهندسی معدن


  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، بستری برای تبادل تجربیات روابط‌عمومی


  اضطراب هوش مصنوعی برای کارکنان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات