درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:08   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11429صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 24 خرداد 1382 - 08:11
راهنمای کارگزار روابط عمومی برای طراحی اینفوگرافیک
چه مهارت هایی را در روابط عمومی، یک کارگزار باید بدست آورد که بتواند اینفوگرافیک های عالی طراحی نماید؟ آیا هنوز راه هایی هست که بتوانید برنامه بازاریابی محتوایی خودتان را در اینفوگرافیک ها کار کنید؟
  

 

 


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اینفوگرافیک ها این روزها در طیف های متنوعی دیده می شوند. جذاب و دوست داشتنی، آنها ارتباط سریعی میان مخاطب و اطلاعات برقرار می کنند و غالبا چشم نوازند.


اما چه مهارت هایی را در روابط عمومی، یک کارگزار باید بدست آورد که بتواند اینفوگرافیک های عالی طراحی نماید؟ آیا هنوز راه هایی هست که بتوانید برنامه بازاریابی محتوایی خودتان را در اینفوگرافیک ها کار کنید؟


خبر خوب این است که بله. فقط به این دلیل که شما یک طراح نیستید به این معنا نیست که نمی توانید اینفوگرافیک ترسیم کنید. این نوشتار نیز به همین منظور نگاشته شده است.


• نرم افزارهای کاربرپسند پولی یا گزینه خدمات


اینترنت مملو از نرم افزارهای آسان برای استفاده کاربران است. این نرم افزارها که برای ویرایش تصویر مناسب هستند به شما اجازه می دهند که اینفوگرافیک های مورد نظر خودتان را طراحی کنید. این نرم افزارها به صورت کاربرپسند طراحی شده اند و به شما اجازه می دهند که اینفوگرافیک های سفارشی بر مبنای خواسته خودتان طراحی کنید. در این قسمت به چند نمونه از این نرم افزارها می پردازیم:


1. «PiktoChart»


«PiktoChart» یکی از سرویس هایی است که به شما اجازه می دهد داده های خود را در داخل قالبی که انتخاب کرده اید وارد کنید و یک اینفوگرافیک حرفه ای طراحی نمایید. از آنجا که این سرویس پولی است، «PiktoChart» یک سرویس محدود رایگان نیز ارائه می دهد که می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.


2. «Visual.ly»
اگر مایل به سرمایه گذاری 1000 دلاری برای اینفوگرافیک خود هستید، «Visual.ly» یکی از سرویس های پولی است که با برندها کار می کند. شما می توانید به راحتی داستانسرایی خود را در ویدئو، سخنرانی ها و سایر موارد خود را در این قالب اینفوگرافیک های سفارشی ارائه دهید.


3. «Creately»
«Creately» به شما این توانایی را می دهد که دیاگرام های سفارشی ایجاد کنید. این بسته با قیمت های متنوعی ارائه شده است که برخی از آنها رایگان و البته محدود هستند.


• گزینه های نرم افزاری رایگان


آیا شما جزو افرادی هستید که تمایلی به صرف هزینه برای اینفوگرافیک ندارند؟ مساله ای نیست. اگر محدودیت بودجه دارید، هنوز راه هایی برای طراحی اینفوگرافیک شما وجود دارد. فراتر از گزینه های پولی فوق می توانید از مواردی که نیازی به هزینه ندارند نیز استفاده کنید:


1. «Easel.ly»


کار کردن با «Easel.ly» ساده و بسیار راحت است. در واقع این ابزار به شما دسترسی کامل به تمام بخش ها را بدون هیچ هزینه ای ارائه می دهد. 15 قالب حرفه ای طراحی شده، عناصر متنوع، و بالغ بر 24 پس زمینه در اختیار شما قرار می گیرد. شما همچنین قادر خواهید بود که تصاویر مورد نظر خودتان را آپلود کرده و آن را به صورت سفارشی در اینفوگرافیک خود بیافزایید.


2. «Infogr.am»


با استفاده از «Infogr.am» شما می توانید داده های اکسل را در قالب های پیچیده تری نشان دهید. بیش از 30 نوع چارت در این نرم افزار به شما ارائه می شود و طیفی از سبک های نمودارهای حبابی تا نقشه های درختی را در اختیار شما قرار می دهد.


3. «Picmonkey»


اگر می خواهید تحقیق و تلاش کوچکی را منعکس کنید، «Picmonkey» می تواند ابزاری کارآمد برای تولید اینفوگرافیک شما باشد. شما می توانید از متون و فیلم های آموزشی این نرم افزار نیز که در وبلاگ ها و یوتیوب های آن منتشر شده استفاده نمایید. استفاده از این نرم افزار کاملا رایگان می باشد!

 

• اصول طراحی عمومی


یافتن تجهزاتی برای ساخت یک اینفوگرافیک تنها نیمی از راه است. اگر در این خصوص با هر طراحی مشورت کنید به شما خواهد گفت که نیاز به دانش با کیفیت در زمینه طراحی دارید. در اینجا پنج اصل را در طراحی گرافیکی به شما یادآوری می کنیم:


1. طراحی داده محور


هرگز طراحی یک اینفوگرافیک بدون دانش از داده هایی که می خواهند درون آن وارد شوند ممکن نیست. طراحی باید منطبق بر نوع اطلاعاتی باشد که درون آن وارد می شود. این بدین معناست که تصویر یک برکه برای یک اینفوگرافیک با عنوان «امنیت زمستانی برکه ها» یا تصویری از یک مرد قوی هیکل برای اینفوگرافیک «قوی ترین مردان جهان» نیاز است. وقتی شما می دانید که چه چیزی باید نشان داده شود، می توانید بهترین راه ها را برای نمایش از طریق طوفان ذهنی بدست آورید.


2. شفافیت، شفافیت و شفافیت.


همانند تمام ابزارهای ارتباطی، شفافیت و ضوح یکی از عناصر کلیدی است. تمرکز بر ساخت اینفوگرافیک باید بر خوانش آسان و درک آسان باشد.


3. فضای سفید.


فضای سفید چارچوبی برای محتوای شماست و صفحه آرایی شما را ساده می کند، آن را ساده می نمایاند، طراحی را جذاب تر می کند.


4. نمایش دهید (نگویید!)


به خاطر داشته باشید عناصری که قرار است در اینفوگرافیک اطلاع رسانی کنند شامل تصاویر، کلیپ های هنری، اشکال، رنگ ها و غیره هستند. در این میان نوشته کمترین جا را دارد. بنابراین سعی کنید از همین عناصر در طراحی خود استفاده کنید.


5. خلاقیت.
وقتی قرار است موضوع خودتان را در قالب یک نمودار میله ای نشان دهید، اگر این کار را بکنید، دچار اشتباه نشده اید، اما می توان فکر از این چارچوب خود را خارج کرد و بار دیگر به آن نگاه کنید. نگاه کردن به داده هایی که قرار است ارائه دهید، به شما کمک می کند که به راه های غیر معمولی فکر کنید که می توانید به وسیله آن همین داده ها، آمار و حقایق را نمایش دهید. به مثال های زیر توجه کنید تا در ذهنتان نمونه هایی از خلاقیت در اینفوگرافیک شکل بگیرد.


در تصویر زیر شرکت روسی برای بسته بندی خود از خلاقیت استفاده کرده است:

طراحی بی باکانه استفاده از ساعت شنی، نمودار خطی نیست، اما نشان می دهد که زمان چگونه در اجرای برنامه های تفاوت می گذرد:

• طراحی بی باکانه


نکته دیگر اینکه هرچند طراحی شما مرتبط باشد، اما باید این نکته را در خاطر داشته باشد: حقایق خود را چک کنید. در جهان اینفوگرافیک ها هیچ چیزی بدتر از این نیست که تصویری را طراحی کنید، آن را منتشر نمایید و در نهایت متوجه شوید که بخشی از اطلاعات شما صحیح نبوده است. هیچ چیزی بدتر از این نیست که شخصی به شما ایمیلی بزند و این نکات را درباره یادداشت هایتان را در یادداشتی وبلاگی یادآوری کند. جتی زیباترین اینفوگرافیک ها در طراحی نمی توانند حقایق اشتباه را پوشش دهند. بنابراین تکالیف خود را با دقت انجام دهید.

 


منبع: http://socialmouths.com/
منبع مرجع:   http://www.shara.ir/view/11429/راهنمای-کارگزار-روابط-عمومی-برای-طراحی-اینفوگرافیک


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد