درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:19   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11414صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 11 فروردین 1401 - 14:10
تقویم سردبیری و نحوه کار با آن در روابط عمومی
نویسنده: جو پالیزی - یکی از ملزومات یک کارگزار روابط عمومی تقویم سردبیری است. سررسیدی که در آن برنامه های روابط عمومی به طور مرتب وارد می شود می تواند نقش بسزایی در موفقیت روابط عمومی داشته باشد. در این نوشتار قصد داریم ضمن اشاره به موارد اهمیت تقویم سردبیری برای روابط عمومی، به سه جزء اصلی آن بپردازیم.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از ملزومات یک کارگزار روابط عمومی تقویم سردبیری است. سررسیدی که در آن برنامه های روابط عمومی به طور مرتب وارد می شود می تواند نقش بسزایی در موفقیت روابط عمومی داشته باشد. در این نوشتار قصد داریم ضمن اشاره به موارد اهمیت تقویم سردبیری برای روابط عمومی، به سه جزء اصلی آن بپردازیم.


شش نکته اساسی در مورد تقویم سردبیری:
1. این ابزار برای موفقیت در هر برنامه روابط عمومی ضروری است.
2. اکثر کسب و کارها از آن استفاده نمی کنند.
3. تقویم سردبیری علاوه بر کارهای روتین روابط عمومی می تواند در برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی نیز به کار رود.
4. کمپین های رسانه اجتماعی در کوتاه مدت جواب نمی دهند، بنابراین استفاده از برنامه ریزی های طولانی مدت برای تولید محتوای رسانه های اجتماعی ضروری است.
5. دیگر کاربرد این تقویم در هماهنگی برنامه های بخش سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) با روابط عمومی است. شما در ضمن این هماهنگی نیازمند استراتژی های طولانی مدت برای جذب، تبدیل و حفظ مخاطبان هستید.
6. نمی توانید یک استراتژی طولانی مدت را بدون ابزاری برای مدیریت آن داشته باشید. یکی از موثرترین ابزارهایی که می توانید از آن استفاده کنید، تقویم سردبیری است.


با ذکر این مقدمه که در قالب چند نکته مطرح شد، نگاهی به 3 جزء ضروری از هر تقویم سردبیری می اندازیم. نکته: اگرچه در این یادداشت از صفحه گسترده برای طراحی برنامه محتوا استفاده شده است اما بسیاری از نرم افزارهای آنلاین وجود دارند که این اجازه را به شما می دهند که تقویم های سفارشی شده ای را به وجود آورید. بسیاری از ما با ابزارهای ساده ای نظیر گوگل درایو (که پیشتر به نام گوگل داکس شناخته می شد.) شروع می کردیم و به طور همزمان از پلاگین تقویم سردبیری ابزار وردپرس هم بهره مند می شدیم. همچنان که کسب وکار شما توسعه می یابد، ممکن است بخواهید از سرویس های پولی برای این منظور استفاده کنید. برای این منظور می توانید از نرم افزارهایی نظیر KaPost، Central Desktop، Contently، Compendium، Zerys و Skyword استفاده کنیم.


1. درک کنیم که تقویم سردبیری چه هست و چه نیست.


تقویم سردبیری بسیار بیشتر از یک سررسید است که در آن محتوا و تاریخ ها درج شده باشد.


یک تقویم سردبیری نقشه محتوا را برای مخاطبانمان (کسانی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با کسب و کار ما مرتبط می شوند)، حلقه های تعامل (ارائه محتوای مناسب با توجه نیازهای ویژه کسب و کار در بخش های بازاریابی، تبلیغات و فروش) و کانال هایی که مورد استفاده قرار می دهیم را در بر می گیرد.


فراتر از تاریخ و عناوین، تقویم سردبیری شما باید موارد زیر را در بر بگیرد:
• باید فهرستی از اولویت های انتشاراتی شما بر اساس استراتژی محتوای طراحی شده تان را در خود داشته باشد. این فهرست ممکن است شامل محتوای موجود، محتوایی که بازطراحی یا بسته بندی شده، محتوایی که از طرف شرکای شما آمده، و یا محتوایی که هنوز در مراحل طراحی قرار دارد، باشد. در واقع این فهرست موجودی محتوایی شماست.
• تولید محتوای اختصاصی و مسئولیت سردبیران برای محتوا. در این بخش شما اسامی افراد مسئول برای تولید محتوا را ذکر می کنید. اگر چندین سردبیر دارید، شما می توانید آنها را به خوبی تشخیص دهید.
• کانال هایی برای محتوا. یک فهرست از قالب ها و کانال های هدفمند برای محتوا تهیه کنید. برای نمونه، شما ممکن است یک یادداشت وبلاگی داشته باشید که بخشی از یک مجموعه کتاب های الکترونیکی باشد که شما در اسلایدشیر منتشر کرده اید. ممکن است بخواهید بدانید که آیا آن را در کانال های دیگر نیز منتشر کرده اید. مثلا آیا آن قطعه ادبی را در پاسخگوی خودکار ایمیل، رسانه های اجتماعی نظیر توییتر یا گوگل پلاس منتشر کرده اید.


• داده های متا. این ها برچسب هایی هستند که شما برای پیگیری کارهایی که انجام داده اید و نقشی که آن کارها در پدیداری سایتتان بازی کرده اند، مورد استفاده قرار می دهید. تعداد این برچست ها مشخص نیست و بستگی به کار شما دارد. شما ممکن است بخواهید جنبه های مهم محتوا نظیر «شخصیت هدف» یا «چرخه تعامل» را در برچسب ها بگنجانید، با این کار می توانید مطمئن شوید که بخش سردبیری شما در حالت تعادل قرار دارد و جهت آن نیز همسو با اهداف کلی شماست. شما ممکن است بخواهید ستون ها (یا برچسب ها)یی را برای نوع محتوا (مانند: سرمقاله، ویدئو، ایمیل) یا حتی کلمات کلیدی سئو قرار دهید.


• تاریخ هایی برای ایجاد و انتشار. این تقویم تمام تاریخ های مهم را از زمانی که موضوع محتوا در اختیار سردبیر قرار می گیرد تا زمانی که محتوا تولید و منتشر می شود در بر دارد. این موارد باید در نقشه داستان شما نوشته شود. همانطور که کارتان پیچیده تر می شود، ممکن است بخواهید تاریخ هایی را به روزرسانی کنید (گاهی اوقات به روز رسانی تاریخ هایی که جابجا شده اند، از پیچیدگی ها می کاهد). (اگر در سازمان بزرگتری کار می کنید، ممکن است گام های بیشتری را به مراحل گردش کار اضافه کنید. این موارد می توانند شامل: بررسی حقوقی، بررسی حقایق، تصحیح یا سایر عناصری که بر تولید محتوا و فرآیند مدیریت آنها تاثیر می گذارد، باشد.)


• همانطوری که عناصر را جمع آوری می کنید، به تقویم سردبیری نیاز خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که تقویم سردبیری یک ابزار مدیریتی است. تنها عناصری که به تسهیل روند تولید محتوا کمک می کند را در آن وارد کنید. برای مثال، اگر یک یادداشت وبلاگی در هر هفته می نویسید و دو پیام ایمیلی در هر ماه برای حمایت از کسب و کار کوچکتان ارسال می کنید، نیازی ندارد کمه این با وارد کردن این موارد تقویم خود را بیش از اندازه کامل کنید. تا جایی که می توانید آن را ساده نگه دارید.

2. سازماندهی تقویم
تقویم خود را به گونه ای مستند کنید که بهتر برای شما کار کند.


به خاطر سادگی، بیایید فرض کنیم که شما یک صفحه گسترده برای کل سال در پیش رو دارید- و هر برگه نشان دهنده یک ماه است. بر این اساس ستون های شما شامل موارد زیر خواهند بود:


• عنوان مطلب
• نوع محتوا
• مخاطب یا مخاطبان خاصی که شما این مطلب را برای او می نویسید.
• شخصی که نگارش یا تولید محتوا را بر عهده دارد.
• زمان مقرر
• شخصی که محتوا را ویرایش می کند.
• کانال ها- محتوا قرار است در کجا منتشر شود؟
• برچسب ها یا داده های متا بر اساس کلمات کلیدی
• تاریخ انتشار
• وضعیت (سبز، زرد یا قرمز)
• توضیحات
• مقیاس ها (همانند، نظرات منتشر شده، بازدیدهای صفحه، دانلودها و غیره)
• فراخوان اجرا (نخستین فعالیتی که برای برای آن درخواست کرده اید.)


نهایتا، به عنوان سندی جداگانه- یا حتی زبانه ای در تقویم سردبیری- ممکن است عناصری را از «طوفان مغزی»تان بگنجانید. (عناصری از قبیل: ایده هایی که در دست بررسی هستند یا داستان های جدیدی که در طول فرآیند پیش می آیند). تقویم سردبیری می تواند ابزاری فوق العاده برای جلب خلاقیت ها نیز به شمار آید.


به احتمال زیاد تقویم سردبیری شما متداول ترین ابزار مورد استفاده در فرآیندتان گردد. و ترکیبی از مستندات،یک صفحه گسترده، یک ابزار تولید، یا حتی یک ایمیل ماهانه برای تیمتان ارسال کرده اید، خواهد بود. نکته کلیدی این است که همه این ها به کارتان می آید. در پایان، آنچه به شما برای دنبال کردن فرآیند کارتان کمک خواهد کرد، قالبی است که تقویم سردبیری تان را بر اساس آن تنظیم می کنید.

 

3. طراحی دستورالعمل سبک نگارش


بدیهی است وقتی در باب «تقویم» صحبت می کنیم، نخستین چیزی که به آن فکی می کنیم، راهنمایی برای طراحی زمان تولید محتواست.


اما «تقویم» شما عملکرد مهم دیگری نیز دارد. شما می خواهید راهنمایی برای سبک نگارش طراحی کنید تا به عناون ابزاری مورد استفاده تولید کنندگان محتوا، سردبیران و تولید کنندگان (ممکن است همه این افراد خودتان باشید) قرار گیرد.


این راهنمای سبک نگارش می تواند در گفتگوهایی که در زمینه محتوای تولیدی در شبکه های اجتماعی (به بیان دیگر، متناسب با سیاست های شبکه های اجتماعی) طراحی شود، به گونه ای که دستورالعمل هایی برای پاسخگویان و گفتگوها داشته باشد.


همانطور که بسیاری از مردم شروع به «تعریف داستان»ی از برند خود می کنند، شما نیاز دارید مطمئن شوید که آنها ابزارهای صحیح و آموزش مناسب ارتباطی را برای برقراری ارتباط دیده اند. شما همچنین نیاز دارید که به آنها این اطمینان را بدهید که ارتباط شان را به طور مستمر حفظ می کنند.


و حتی اگر به تنهایی همه این کارها را انجام می دهید، اینکه بتوانید تقویم سردبیری خود را مستمر اجرا کنید باعث می شود که حرفه ای تر و قابل اعتمادتر به نظر آیید. در این شرایط چنانچه نویسنده دیگری نیز وارد کارتان شود، خللی در برنامه ها ایجاد نمی شود.


همانند یک داستان مستمر کیفیت، لحن و سبک خودتان را در مسیر نگه دارید. این جایی است که راهنمای سبک نگارش وارد بازی می شود. با رعایت این موارد می توانید مطمئن باشید که تولید محتوایی هدفمند و کارا دارید که نه تنها نقش حیاتی در فرآیند روزانه سازمان بازی می کند، بلکه در طولانی مدت نیز مسیر مناسبی را برای روابط عمومی شرکت ترسیم می کند. با این کار هرگز در میان دوراهی ها گیر نمی افتید.


منبع: www.copyblogger.com
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/11414/تقویم-سردبیری-و-نحوه-کار-با-آن-در-روابط-عمومی


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد