درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:25   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11400صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 22 فروردین 1401 - 12:14
10 گام تا طراحی یک اینفوگرافیک جذاب روابط عمومی
جان اسمیت - سال های اخیر با توسعه روابط عمومی در فضای مجازی همراه بوده است و با بالا رفتن سرعت اینترنت، عناصر بصری و ویدئویی از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است. یکی از این عناصر بصری اینفوگرافیک ها هستند که در روابط عمومی جایگاه ویژه ای یافته اند. در این یادداشت برآنیم تا در گام آسان، مراحل طراحی یک اینفوگرافیک را آموزش دهیم.
  

 

Pay for Placement PR: Does It Work? image money 95790 64013 600x450


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| جان اسمیت- سال های اخیر با توسعه روابط عمومی در فضای مجازی همراه بوده است و با بالا رفتن سرعت اینترنت، عناصر بصری و ویدئویی از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است. یکی از این عناصر بصری اینفوگرافیک ها هستند که در روابط عمومی جایگاه ویژه ای یافته اند. در این یادداشت برآنیم تا در گام آسان، مراحل طراحی یک اینفوگرافیک را آموزش دهیم.


در واقع اطلاعات می تواند مفید و یا حتی زیبا باشد اما تنها زمانی که خوب ارائه شده باشد. در عصر اضافه بار اطلاعاتی، هر رهنمودی که به صورت درهم و برهم ارائه شود، از آن به سادگی عبور می شود. این یکی از دلایلی است که گرافیک های اطلاع رسان در عصر امروز مورد استقبال مخاطبان واقع شده اند. اینفوگرافیک ها طراح های بصری هستند که به توضیح داده های پیچیده به شکلی آسان کمک می کنند. اما آنها چطور ایجاد می شوند؟ چگونه می توانیم به عنوان کارگزاران روابط عمومی از فرآیند طراحی کسب اطلاع کنیم؟ و یک طراح چخ چیزی باید درباره خلق یک اینفوگرافیک بداند؟


در طول دهه گذشته، هایپرکت یکی از موسساتی است که تجربیات خوبی درباره طراحی این نوع گرافیک ها بدست آورده است و در این یادداشت ما تجربیات خودمان را در 10 گام تشریح می کنیم:


1. جمع آوری داده


این کار از غربالگری همه داده ها آغاز می شود. در آغاز همه چیز شلوغ و درهم و برهم است: یک صفحه گسترده اکسل، برخی فایل های PDF و لینک هایی به سایر منابع معمول هستند. در حالی که برخی اوقات راهنمایی هایی نیز وجود دارد. «ما دوست داریم چارت های صفحه 12 و 65 را با هم مقایسه کنیم.» ما این نکته را به عنوان یک سر نخ در دست می گیریم تا دریابیم که داستانمان چطور باید تعریف شود. این همچنین وقتی در آغاز گردآوری تحقیقات مضاعف برای منابع جدید هستیم به کارمان می آید. تصویری کامل از داستان معمولا از برداشت های پراکنده بدست می آید. می توان گفت که اینفوگرافیک تنها در یک چارت بسته خلاصه نمی شود.


2. مطالعه همه چیز


هنگامی که وسوسه مطالعه تنها حقیقت برجسته است و باقی مسائل را تحت شعاع قرار می دهد، این میانبر منجر به نتایجی می شود که از اتلاف وقت در آینده جلوگیری می کند. بخش های منفرد اطلاعات در یک اکوسیستم تحقیقی می تواند تصاویر بزرگی را منحرف کند. همچنانکه مشتری شما این مساله را در طول فرآیند درک خواهد کرد یا مخاطب پس از اتمام پروژه به آن اشاره خواهد کرد. هیچ چیز بدتر از این وجود ندارد که در حالیکه سخت بر روی پروژه کار می کنید ببینید آن بخش از محتوای اصلی تان برداشتی جدا از چیزی که شما در نظر داشته اید را ارائه می دهد تنها به این خاطر که شما با نقاط متصل نشده اید. طراحانی که اینفوگرافیک ها را می سازند با شکاف داده ها سازگار شده اند، مطمئن شوید که هیچ اطلاعات مهمی نیست که از دست داده باشید و مطمئن شوید که حقایق به درستی داستان شما را تایید می کنند.


3. یافتن روایت


داده هایی که ماهیت خسته کننده دارند اگر به صورت اینفوگرافیک هم در بیایند، آن ماهیت را حفظ می کنند مگر اینکه آن را به شکل یک اینفوگرافیک در بیاورید. اینفوگرافیک ها با یک هدف منحصر به فرد آغاز می شوند. این هدف ممکن است در نهایت به روشن شدن مجموعه ای از داده ها، توضیح فرآیندها، برجسته سازی یک روند یا پشتیبانی از برخی بحث ها را شامل شود. یافتن یک روایت بزرگ مانع اولیه است. اکنون که داده ها آشنا شده اند، آیا ممکن است که این داستان را با اطلاعاتی که در دست دارید، روایت کنید؟ آیا به موضوعات مربوط به موضوع علاقه دارید؟ آیا این موضوع ارزش دارد که به صورت یک داستان درآید؟


4. شناسایی مسائل


همچنان که داستان از میان داستان هایی که در دست دارید، ظاهر می شود، وقت آن رسیده که دست از بررسی واقعیت بردارید. در بسیاری از موارد، داده داستان، از داستانی که مشتری می خواهد تعریف کند، پشتیبانی نمی کند. آنچه متعاقب آن می آید معمولا یک بحث کمی غیر استادانه است. برخی اوقات یک مشتری از طراح می خواهد که تنها از حقایقی استفاده کند که نگاهی خوب به آنها دارد، داده را بپیچانند، یا در غیر این صورت پیرامون این مانع قرار می گیرند. به سرعت آشکار می شود که طی این مسیر برای همه بیهوده است.

 

داده دروغ نمی گوید و مشتریان خوب نمی خواهند که هیاهویی گمراه کننده به راه بیاندازند. در این شرایط گام بعدی یک کار مجدد بر روی داستان داده را می طلبد. مطالعاتی بر روی موضوع در چندین روز انجام شده است و طراح راهنمای با ارزشی برای کشف روایت های دقیق بیشتر و ارائه آن در اختیار دارد. در چنین شرایطی تکیه بر ایده اصلی مشتری می تواند خسته کننده باشد. در بسیاری از موقعیت های ذهنی (رنگ، فن چاپ و غیره.) برای طراح پیروز شدن در این جنگ بسیار دشوار است اما در این موقعیت ها طراح باید چشمان خود را برای دیدن جزئیات روشن داده باز نگه دارد و قدردان آنها باشد.


صداقت در اطلاعات تجربه ای برای کشف بدست می دهد. داده راهی را برای پیروزی در یک مباحثه در پیش دارد. که این بحث ممکن است درست یا نادرست باشد. برای مثال رانندگانی که مالک ماشین های قرمز هستند دو برابر آنهایی که ماشین های آبی دارند در معرض تصادف قرار دارند. این حقیقت ممکن است نشان دهد که تصادفات خودرو بیشتر به دلیل رنگ آنها اتفاق می افتد. اما داستان درست در یک اتصال مخفی یافت می شود که ما آن را به عنوان متغییر مداخله گر می شناسیم. شخصیت های پرخاشگر به رنگ قرمز واکنش نشان می دهند. این رفتار پرخاشگری به دلایل نامعلومینرخ تصادف را تحت تاثیر قرار داده اند، نه رنگ خودرو.


5. ایجاد نظم سلسله مراتبی


تقریبا در هر بخشی از تحقیق قهرمانی وجود دارد که داستان را به پیش می راند. این بخش از داده شما را متعجب و شگفت زده می کند. زمانی که آن را پیدا کردید، تبدیل به راهی برای سازماندهی پروژه و ایجاد یک سلسله مراتب مشخص برای ساختار اینفوگرافیک می شود. عناصر پشتیبان پس از آن هماهنگ می شوند تا داستان بتواند به درستی نقل شود. این تبدیل به نوعی از حالت مدون در نکات تحقیقی می شود. در این گام، تصویر یکی از محصولات نهایی شروع به ظهور می کند.


6. ساخت یک چارچوب


هنگامی که داده ها جستجو و مرتب شدند، مهمترین حقایق انتخاب شدند و سلسله مراتب آن تعیین شد، یک قالب ایجاد می شود. در اینجا طراح درکی بصری از مهمترین اطلاعاتی که باید ارائه شود، بدست می دهد و این قالبی است که باید برای بررسی مشتری ارسال شود. این طراحی نهایی نیست اما ابزاری برای بحث می باشد و امکان توافق را در ساختار نهایی قطعه ممکن می سازد.


7. انتخاب قالب


راه های بی شماری برای ارائه داده ها وجود دارند. بهترین رویکرد ممکن است با چارت ها و گراف های سنتی (نواری، خطی و لوله ای) باشد. این ممکن است نیازمند یک دیاگرام یا فلوچارت برای توضیح یک پروسه باشد. یک نقشه ممکن است بهترین راه برای بیان داستان باشد. یا شاید نمایش اعداد بهترین باشد. اگر بودجه در دسترس است و داده ها آن را تصمین می کنند، به طور متعامل ممکن است حسی ایجاد شده و جهانی از امکان ها برای بصری سازی داده ها را باز کند. در هر موردی، این تصمیم توسط داده ها گرفته می شود که خود را با یک یا ترکیبی از این قالب ها ارائه می دهد.


8. تعیین یک رویکرد بصری


دو رویکرد بصری فراگیر برای تشخیص نگاه و احساسی که یک اینفوگرافیک ایجاد می کند وجود دارد. در یک دسته افرادی هستند که ترجیح می دهند داده های خام زیبا تولید کنند (دیوید مک کندلس، نیکولاس فلتون و سایر افرادی که از این رویکرد تبعیت می کنند). این رویکرد عموما از نوعی چارت و گراف استفاده می کند که از نظر بصری جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد. استفاده از رنگ، فن چاپ و ساختاری که قطعه را جذاب می کند، از قبیل یک مقدمه کار به صورت هنر در این رویکرد معمول است. دسته دوم شامل کسانی ( از قبیل: پیتر اورنتافت و اسکات استوول) می شوند که ترجیح می دهند از تصاویر و استعاره ها استفاده کنند. در اینجا داده ها عموما تبدیل می شوند و روایتی بصری برای مخاطبان نقل می گردد. اغلب نسبت کمی میان این رویکرد و چارت یا گراف وجود دارد.


در هایپرکت، ما هیچ یک از دو استراتژی را به طور خاص دنبال نمی کنیم. ما اغلب ترکیبی از چات ها و گراف ها را که توسط عناصر بصری بیشتر احاطه شده است، و یا جلوه های بصری ناب را با ارائه داده های سنتی همراه می کنیم. اطلاعات در دسترس، واسطه، برند مشتری و موضوع همان چیزهایی هستند که راهکارهای نهایی را مشخص می کنند.


9. پالایش و آزمون


همچنان که اینفوگرافیک شکل و یک فرم بصری می گیرد، پالایش نیز آغاز می شود. مشتریانی چه در داده ها و چه داستانسرایی بصری برای اینکه بتوانند از تطابق اهداف و مقاصدشان و روند تولید محصول نهایی آگاه شوند، درگیر کار با جزئیات می شوند. شرکت ها عموما در درون خودشان یک استدیو در بخص آزمون دارند که مطمئن شوند قطعه ای که تولید شده است به آسانی قابل درک و خواندن است.

 

این کار به ویژه برای کسانی که پیشتر داده ها را ندیده اند از اهمیت بسزایی برخوردار است. شرکت ها ارزیابی طراحی و تکرار را تا جایی انجام می دهند که قطعه به طور کامل روشن و قابل درک باشد. این عقب و جلو کردن میان مشتری و تیم داخلی زمانی به پایان می رسد که هر کسی به راحتی بتواند اطلاعاتی را که ارائه شده در بهترین شکل خود درک و دریافت کند.


10. انتشار برای جهان


بزرگترین اینفوگرافیک ها به صورت آنلاین به اشتراک گذاری شده اند. حتی تصاویر چاپی نیز در برخی نشریات آنلاین مد به چاپ می رسند. این مرحله در واقع جایی است که کار شما در آن محک می خورد. داده ای که ویژگی های جالبی دارد از راه های بسیار توسط مخاطبان مختلفدریافت می شود. بررسی همه حقایق و قابل تصویر کردن همه آن به این معنا نیست که شما همه جنبه های داستان را پوشش داده اید. بنابراین حتی اگر یک بار قطعه شما منتشر شده است، بحث های آنلاین می توانند گسترش یابند و یا به گونه ای جدای از بحثی که انجام شده آن را ادامه دهید.

 

بررسی جمعی اغلب به این معناست که پروژه هرگز روی زمین باقی نمی ماند. بازنگری ممکن است به عنوان داده ای جدید هاله های جدیدی را بیافریند. در حالیکه ترسناک است اجازه دهید پروژه شما بخشی از این فرآیند شود و این همچنین دلیلی است که واسطه از آن منتفع می گردد. یک طراحی موشکافانه قوی چیزی است که ذهن مخاطبان را فعال نگه می دارد.


طراحان اینفوگرافیک افرادی غیر معمولی هستند. با اینکه بودجه برای این بخش به ندرت مصرف می شود، آنها همچنان کار خود را با عشق ادامه می دهند. در این مسیر سعی کنید در کنار آنها قرار گیرید و کار را با آنها دنبال کنید، تا تلاش های آنها در انتهای کار تبدیل به دوباره کاری نشود.


منبع: http://www.fastcodesign.com

 

منبع مرجع:  http://www.shara.ir/view/11400/10-گام-تا-طراحی-یک-اینفوگرافیک-جذاب-روابط-عمومی


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد