درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 تیر 1400 - 17:30   

پیام تسلیت انجمن روابط عمومی در پی درگذشت دو خبرنگار حوزه محیط زیست

  پیام تسلیت انجمن روابط عمومی در پی درگذشت دو خبرنگار حوزه محیط زیست


ادامه ادامه مطلب یک

دو خبرنگار محیط زیست جان باختند

  دو خبرنگار محیط زیست جان باختند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یازده نکته مهم در تهیه خبرنامه
  پیام تسلیت انجمن روابط عمومی در پی درگذشت دو خبرنگار حوزه محیط زیست
  تقدیر استاندار آذربایجان شرقی از مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان
  جهان جذاب آقای ماسک
  دو خبرنگار محیط زیست جان باختند
  بر اساس آمار سال ۲۰۲۰ مشخص شد؛ شرکت فولاد مبارکه در میان ۵۰ شرکت بزرگ تولید کننده فولاد در جهان
  بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو تاثیر خاصی بر برندها دارند
  کلیدهای برقراری ارتباط موثر
  خبرنامه تجارت شما را قدرتمند می کند
  نشست هم اندیشی روابط عمومی هیات‌های ورزش روستایی برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11385صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 15:12
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی
«ادوارد برنیز» همان کسی بود که از میان هزاران پزشک، تاییدیه‌ای دریافت کرد و مبنی بر آن به مردم آمریکا توصیه کرد، روز خود را با گوشت و تخم مرغ شروع کنند. این تنها یکی از اقدامات وی بود. برنیز خواهرزاده زیگموند فروید معروف بود. وی با بهره‌گیری از روش‌شناسی علمی دست به اقداماتی زد و آن را «مهندسی رضایت» نامید.
  

اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی

 

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «ادوارد برنیز» همان کسی بود که از میان هزاران پزشک، تاییدیه‌ای دریافت کرد و مبنی بر آن به مردم آمریکا توصیه کرد، روز خود را با گوشت و تخم مرغ شروع کنند.

 

این تنها یکی از اقدامات وی بود. برنیز خواهرزاده زیگموند فروید معروف بود. وی با بهره‌گیری از روش‌شناسی علمی دست به اقداماتی زد و آن را «مهندسی رضایت» نامید. این کارها شامل متقاعد کردن مردم به‌طور غیرمستقیم به اعتقاد داشتن به چیزی است که هنوز آن را به خوبی نمی‌شناسند.

 

یکی از مثال‌ها بعد از جنگ جهانی اول اتفاق افتاد که طی آن برنیز کمپین پذیرش استفاده از سیگار در میان زنان را برگزار کرد. برنیز در آن زمان در شرکت تنباکو کار می‌کرد، او در سال ۱۹۲۹ مدل‌هایی را برای نمایش در عید پاک در خیابان پنجم شهر نیویورک که در آن استفاده از سیگار معنای «مشعل آزادی» به کار گرفت.

 

بعد، وی کمپینی را مهندسی کرد که رنگ سبز را به عنوان رنگ مد در میان مدل‌های آمریکایی جا بیندازد. او به فروش سیگارهای لاکی استرایک، که بسته‌های آن به دو رنگ قرمز و سبز نمایش داده می‌شدند نیز کمک کرد. برنیز در وین در ۲۲ نوامبر ۱۸۹۱ متولد شد. مادرش، آنا فروید برنیز، خواهر زیگموند فروید بود. پدرش الی برنیز، برادر همسر فروید، مارتا برنیز بود. یک سال بعد از تولد ادوارد، خانواده‌اش به نیویورک مهاجرت کردند، جایی که او در آنجا رشد کرد. وی پس از شرکت در دانشگاه مدرک خود را در رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه کورنل در سال ۱۹۱۲ دریافت کرد و در سال ۱۹۱۹ دفتر خود را گشود.

 

یکی از نخستین پروژه‌های برنیز، تحریک مردم برای حمایت از تولیدات آمریکایی از یک بازی فرانسوی به نام «محصولات آسیب دیده» بود. برای غلبه بر تابوهای آمریکایی درباره بیماری‌های مقاربتی، برنیز کمپین آموزشی را مهندسی کرد که با فحشا مبارزه کند و در آن کمپین توانست به موفقیت‌های چشمگیری همچون پروژه «محصولات آسیب دیده» از جان دی. راکفلر جویور و فرانکلین روزولت دست پیدا کند. ۹ مارس ۱۹۹۵، ادوارد برنیز، مردی که بسیاری از متخصصان حوزه روابط عمومی وی را شایسته عنوان «پدر روابط عمومی» می‌دانند در سن ۱۰۳ سالگی در خانه اش در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا‌دار فانی را وداع گفت.

http://tnews.ir/

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 نکته هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی فناوری


  مفاهیم اجتماعی را به حلقه روابط عمومی وارد کنید


  جایگاه روابط عمومی مدرن در ایران


  تحقق روابط عمومی الکترونیک نیازمند اصلاح ساختار روابط عمومی‌هاست


  خبرنامه تجارت شما را قدرتمند می کند


  نشست هم اندیشی روابط عمومی هیات‌های ورزش روستایی برگزار شد


  کلیدهای برقراری ارتباط موثر


  دو خبرنگار محیط زیست جان باختند


  بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو تاثیر خاصی بر برندها دارند


  جهان جذاب آقای ماسک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران