
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سارا شریک- با توجه به مطالعات اخیر که با حمایت مالی اینپاورد و اجرای نیلسون بدست آمده است، بازاریابی محتوا 88 درصد کمتر از روابط عمومی اثربخش است. این به دلیل تاثیر بزرگی است که از رسانه ها بر بخش های بزرگی از مردم می گذارند. بر اساس این مطالعه، دستاوردهای رسانه را که به واسطه محتوای ایجاد شده توسط کارشناسان معتبر شخص ثالث بدست آمده بود مورد بررسی قرار داده است- دستاوردهایی که بیشترین منافع را برای برند نسبت به تولید کاربر یا محتوای برندی به دست آورده بود.
اعتبار کلیدی است
آمار برای همه دلایل جالب است، دست کم این واقعیت ساده که بازاریابان در ارزیابی خروجی ها بسیار خوب هستند، برخی چیزها که روابط عمومی به تلاش با آنها ادامه داده است. این واقعیت که نیلسون اثر قوی و معتبر از شخص ثالث را شناسایی کرده است که بر مشتریان بالقوه در سراسر مراحل مختلف چرخه خرید اشاره دارد و بایستی سخنگویان روابط عمومی را ارزیابی کند.
با همه گفتگوها در این باره، سرمایه گذاری و بحث بازاریابی محتوا در چند سال گذشته، این است که با شگفتی تمام تلاش های روابط عمومی بیشتر از کمپین های بازاریابی محتوا در پیشبرد کسب و کار اثرگذار است.
پاسخ به این سوال اعتبار است. بیشرمانه سخت است که محتوای برندی تولید کرد که اعتباری قابل قبول داشته باشد. محتوای منتشر شده برند (حتی این یادداشت کوچک وبلاگی!) تمام برنامه های اساسی، و گاهی اوقات دسته ای از برنامه ها که زیاد آشکار نیستند.
دستاورد رسانه ای و نفوذ
دستاورد رسانه، از دیگر سوی، به طور گسترده ای اعتبار و اعتماد ایجاد می کند. در آن کلیدهایی برای اثربخشی می باشد- و این جایی است که روابط عمومی واقعا می تواند درخشنده باشد. کارگزاران روابط عمومی نفوذ را درک می کنند و اینکه چگونه می توان به آن تعلق داشت و جایی که جریان پیدا می کند. متخصصان روابط عمومی پیچیدگی های داستان را درک می کنند و اینکه می توانند طبقه بندی مناسبی در زمینه های مورد علاقه که برای مخاطبان حس ایجاد می کند دست یابند.
جای تعجب دارد که روابط عمومی پشت سرفصل فیلم ها، ویدئوهای ویروسی و مطالب دیگری است که مملو از نکته ها می باشند و عموما در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار دارند.
تاکتیک های بازاریابی روابط عمومی باید دزدیده شوند
من تمام آنچه گفته شد را به عنوان یک بازاریاب محتوا اعلام کردم، من معتقدم که فرصت هایی برای روابط عمومی وجود دارد که می تواند برخی تاکتیک های مهم را از جعبه ابزار بازاریابان محتوا بدزدد. این فرصت ها عبارتند از: آزمون بازاریابان دیجیتال و پیام های پالایش شده به طور مستمر و طیفی از بهترین شیوه ها برای توسعه محتوای وب بنیان که کار می کنند، و سایر ارتباطگرانی که می توانند آن تاکتیک ها را برای بهبود کمپین های خودشان به امانت بگیرند.
طراحی گزارش های مطبوعاتی و سایر محتواها با فعالیت های خواننده در ذهن یکی توصیه های اینچنین است. به این مورد اینچنین فکر کنید: هر قطعه از محتوای آنلاین مربوط به برند شما- از قبیل گزارش خبری، یادداشت وبلاگی، مقالات، پیش زمینه ها و سایر موارد- تبدیل به یک صفحه وب می شوند. صفحه ویژه وب می تواند در موتور جستجو دیده شود و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. وقتی تصاویر صفحه نظر بازدید کننده را به خود جلب کند، سازمان شما این فرصت را پیدا می کند که با قدرت و به طور شخصی با اشخاص ارتباط برقرار کند. در آن لحظه، شما باید به آن توجه کنید، فرصتی برای ارتباط با اقدامات بعدی آنها بیابید.
بازاریابان اغلب از این فرصتی برای هدایت مخاطبان برای اقدام استفاده می کنند: آنها حالات مختلف را می سنجند و با وسواس آن را آزمون می کنند و زبانش را در می ابند و بهترین نحوه صفحه بندی را تعیین می کنند. در حالی که پاسخگوی این منطق نیستند که ما این فرصت را دارید که در 25 نسخه متفاوت گزارش های مطبوعاتی مشابهی را برای اخذ بهترین نتایج تولید کنیم، ما می توانیم به طور متفاوت برخی از بهترین شیوه های گسترده از نشانگرهای دیجیتال بگیریم و آن را در پیام های خودمان به کار بندیم.
آن تاکتیک ها در وبلاگ با عنوان «Extreme Makover: Press Release Edition» منتشر شده اند که می توانید آن را مطالعه کنید.
منبع: http://www.business2community.com/public-relations/pr-80-effective-content-marketing-0824346#PpbjSP1DqD3ZtOGQ.99
منبع: اینپاورد و نیلسون
منبع مرجع:http://www.shara.ir/view/11335/روابط-عمومی-80-درصد-بیشتر-از-بازاریابی-محتوا-اثربخش-است
|