درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:12   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11262صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 3 فروردین 1401 - 10:21
کارت پستال و کاربردهای آن در روابط عمومی
در ایران بیشترین تولید و مصرف کارت پستال مربوط می شود به ایام نزدیک به سال جدید و توسط آن فرارسیدن سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند.  در حوزه روابط عمومی این کارت پستال ها هم رواج زیادی دارد.
  

 جام جهانی

 

 تاریخچه کارت ها

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین بار کارت ها توسط چینی ها برای آرزوی خوشبختی و تبریک سال نو استفاده شد. بعدها مصری ها از پاپیروس برای ارسال اینگونه پیام ها استفاده کردند.در قرن 14 میلادی کاغذ های دست ساز در اروپا به عنوان کارت های تبریک رایج شد. آلمانی ها اولین ملتی بودند که کارت های تبریک سال نو و والنتاین خود را به صورت چاپ شده با استفاده از چوب های تراش خورده به عنوان کلیشه روش کارت های چاپی را ابداع نمودند.
به هر حال در دهه 1850 میلادی با پیشرفت صنعت چاپ کارت های تبریک از کالاهایی بسیار گران قیمت به عنوان یک کالای عمومی در دسترس همگان قرار گرفت. سال 1843 میلادی اولین سالی بود که در شهر لندن توسط سر هنری کول با استخدام جان کالکت هرسلی برای طراحی کارت این صنعت به عنوان حرفه در آمد. در سال 1860 شرکت هایی مانند کیت گرین وی و والتر کراین به صورت حرفه ای شروع با طراحی و انتشار کارت نمودند.

کارت پستال های اولیه اغلب به صورت یک لط بودند که در یک طرف تصویر یا عکس قرار داشت و طرف دیگر برای نوشتن متن توسط هدیه دهنده کارت پستال استفاده می شد، اما تولیدات امروزی اکثرا دو لط هستند که هر دو لط بر روی هم تا می خورد و یک طرف دارای تصویر و طرف دیگر معمولا به رنگ سفید است که برای نوشتن متن به صورت دستنویس یا چاپی توسط هدیه دهنده استفاده می گردد.
امروزه در بسیاری از کشورها شرکت هایی به صورت حرفه ای در زمینه تولید کارت پستال فعالیت می نمایند و دولت ها تلاش می کنند از قابلیت های این قاصدان فرهنگی به بهترین نحو برای رسیدن به اهداف و مقاصد خود استفاده کنند.

 

کارت پستال

کارت پستال اولین بار سال 1869 میلادی در کشور اتریش به صورت گسترده عرضه شد. در فرانسه به سال 1872 و در آمریکا ابتدای جنگ جهانی اول استفاده از کارت پستال رایج شد.
کارت پستال بنا به تعریفی عبارتست از کارتی که یک طرف آن عکس یا تصویر باشد و طرف دیگر آن متن یا موضوع.
استفاده از کارت پستال از قرن سیزدهم هجری قمری در ایران باب شد و بیشتر از طریق کسانی که به خارج از کشور سفر کرده بودند و برای آشنایان و دوستان خود کارت پستال ارسال می کردند رواج یافت.
کارت پستال ها برای موارد مختلفی چون اعیاد ملی، رویداد های مذهبی، تبریک ازدواج و تولد، تشکر، عشق، دوستی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و آثار تجسمی پویا و متحرکی هستند که حاوی اطلاعاتی درباره کشورها، شهرها، فرهنگ، آداب و رسوم، وقایع تاریخی و ... می باشند.
کارت پستال ها امروزه کاربرد کمتری دارند ولی هنوز هم بسیاری از کشورها برای معرفی زیبایی ها و جذابیت های کشورشان از قابلیت قاصدگونه این محصول فرهنگی استفاده می کنند. کارت پستال ها توانایی بسیاری در روابط عمومی و توسعه صنعت گردشگری دارند و نمی توان از این قابلیت به سادگی چشم پوشی کرد.
کارت پستال ها را می توان در قالب کارت پستال های شهری و کارت پستال های پژوهشی تقسیم بندی کرد.
کارت پستال های شهری معرف و بیانگر فرهنگ، آداب و رسوم، زندگی اجتماعی، معماری، جذابیت های گردشگری، زیبایی ها و دیدنی های موجود در جوامع مختلف بشری و طبیعی باشند.
این نوع کارت پستال ها در ایران از تولید و مصرف بیشتری برخوردار است.
در مورد کارت پستال های پژوهشی باید گفت که این نوع درباره تاریخ، جغرافیا، سیاست و فرهنگ هر جامعه ای به ما اطلاعات می دهند. این نوع کارت پستال ها معرف مشاهیر و رویدادهای تاریخی، آیین ها و سنت های خاص فرهنگی و اجتماعی، رویدادهای سیاسی و بسیاری موارد دیگر هستند و اطلاعات اولیه ای را به صورت مختصر و مفید به مخاطب ارایه می دهند.
این قاصدان فرهنگی علاوه بر تصویر و عکس می توانند حاوی متن کوتاهی نیز باشند که به درک مطلب مورد نظر کمک بیشتری نماید. بعضی از کارت پستال ها حتی می توانند نگاهی منتقدانه داشته باشند که به صورت متن یا تصویر و یا ترکیبی از هر دو ارایه مطلب و اطلاعات نمایند. کارت پستال های پژوهشی به دلیل اطلاعاتی که در نهادشان گنجانده شده در امر تحقیقات و پژوهش بسیار می توانند قابل استفاده باشند، از این رو اینگونه از کارت پستال ها را پژوهشی می نامیم.
در ایران بیشترین تولید و مصرف کارت پستال مربوط می شود به ایام نزدیک به سال جدید و توسط آن فرارسیدن سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند.  در حوزه روابط عمومی این کارت پستال ها هم رواج زیادی دارد.

انواع کارت ها
یک کارت استاندارد معمولاً بر روی یک کاغذ یا مقوای با کیفیت بالا چاپ می شود و معمولاً به شکل تا شو همراه یک تصویر زیبا بسته به موضوع کارت و یک پاکت هم اندازه می باشد. گاهی اوقات کارت ها با وسایل تزیینی مانند بند طلایی، روبان تزیینی براق نیز ساخته می شوند.
برای نمونه چند کارت را معرفی می کنیم:
کارت های سالگرد: تبریک تولد، ازدواج و ...
روز های مقدس و مناسبت ها: تبریک سال نو خورشیدی، اعیاد مذهبی، عزاداری ها و ...
وقایع دوست داشتنی: به دنیا آمدن کودک، ازدواج، تبریک فارق التحصیلی و ...
همدردی: آرزوی بهبودی،تاسف برای از دست رفتن عزیز، آگهی تسلیت و ...
مسایل شخصی: تشکر، عذر خواهی، فکر کردن به او ، دوستی و عشق و ...

 

کارت آنلاین
با پیشرفت علم و همه گیر شدن اینترنت کارت ها نیز شامل این فن آوری شدند. کارت آنلاین یا E-Card یک کارت پستال الکترونیکی است که توسط اینترنت و معمولاً توسط پست الکترونیکی ارسال می شود. ارسال کننده کارت می تواند یک متن از پیش تعریف شده را همراه با عکس های مختلف و پیام شخصی خویش برای یک یا چند گیرنده ارسال نماید که گیرنده امکان دیدن آن کارت را توسط یک صفحه وب دارد.
حدود سال 1996 میلادی، کارت الکترونیک یک قابلیت عمومی برای مدیران و طراحان سایت شد که بتوانند با حداقل هزینه این سرویس را ارایه دهند. در همین زمان اولین سایت های تخصصی کارت آنلاین به وجود آمدند. همچنین این سرویس به سایت شرکت های بزرگی مانند MSN و AOL نیز افزوده شد.
بیشترین کارت های الکترونیکی رایگان هستند. هزینه های اینگونه سرویس دهنده ها عموماً توسط تبلیغات تامین می شود. با وجودی که کارت های رایگان هنوز رایج ترین در این زمینه هستند اما برخی از سایت ها برای بعضی از کارت های بخصوص خود مبالغی را دریافت می نمایند.

عموماً پنج نوع مختلف از کارت های تصویری وجود دارد:
کارت ها یا انیمیشن های فلش Flash که با استفاده از نرم افزار هایی مانند ماکرومدیا فلش ساخته می شوند که معمولاً شامل صدا و تصویر به صورت همزمان هستند.
کارت هایی که ثابت هستند و هیچگونه تحرکی ندارند.
کارت های انیمیشنی که ممکن است حرکت های کوچکی مانند جریان آب و ... را دارند.
کارت های مبتنی بر نوشتار یا Script
کارت های سخنگو یا speech synthesis.1

 

www.g.ir4.ir  نویسنده: مدیریت یادتونه- مهدی منتصری
www.tebyan.net

www.iranphotomuseum.com



 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد