معرفی کتاب/ تجدید نظر در اعتبار: چگونه روابط عمومی، از بازاریابی و تبلیغات در رسانه های جدید جهانی پیشی گرفته است
نوشته فریزر پی سیتل و جان دورلی (Fraser P. Seitel and John Doorley)

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ترجمه مریم میرعبدالحق-روابط عمومی دیگر تشریفات غیر ضروری نیست. بلکه یک ضرورت استراتژیکی مهم تر از تبلیغات و بازاریابی برای موفقیت در رقابت شما است. این مسئله در مورد اینکه چه شما دارای یک شرکت چند میلیارد دلاری قدیمی یا یک شرکت تازه تاسیس بی پول هستید، صدق می کند.
کتاب تجدیدنظر در اعتبار، روابط عمومی استاد فریزر سیتل و جان دورلی بنیانگذاران آکادمی ارتباطات برتر و رهبری در جانسون و جانسون،، یک مجموعه جدید و جذاب از مطالعات موردی را بررسی می کند که شامل نشت نفت BP و راه اندازی CitySlips است تا بایدهای روابط عمومی و نه رسانه های جدید دنیا را در هر حوزه ای جمع آوری کند و شهرت استاندار و مدیریت بحران را پوشش دهد.
همچنین آنها نشان می دهند که چگونه شرکت های تازه تأسیس و سازمان های تثبیت شده، از قدرت بیانات شفاهی استفاده می کنند تا مشاغلی را شروع کنند که قبلاً هرگز شبیه آنها وجود نداشته است. این یک زنگ خطر است برای دو افسانه صنعت یعنی متخصصان روابط عمومی و کارآفرینان، مدیران اجرایی و هر کسی که وظیفه دارد سازمان خود را به جهان معرفی کند.
درس های رسانه ای جدید شامل:
• به یاد داشته باشید که تحقیقات ارزان تر و مهم تر از همیشه هستند.
• اجازه ندهید که کامل بودن دشمن خوب بودن شود- ایده خود را قبل از هر شخص دیگری جرایی کنید.
• درباره رسانه های اجتماعی که باعث می شود شما رسانه های سنتی را فراموش کنید، هیجان زده نشوید.
• در بحران ها، شما هرگز خارج از صحنه نیستید.
• هرگز دروغ نگویید، هرگز ناله و شکایت نکنید، و هرگز سعی نکنید که آینده را پیش بینی کنید!
|