درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 08:32   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11113صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 6 خرداد 1393 - 23:07
تکریم ارباب رجوع یک تاکتیک فراموش شده در روابط عمومی
تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری به عنوان یکی از برنامه های هفت گانه تحول اداری کشور پس از تصویب در شورای عالی اداری کشور از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ گردیده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروزه که رقابت های اقتصادی میان سازمان ها، موسسات و نهادهای موازی برای رشد و ارتقاء و بقای فعالیت خود و همچنین جذب مخاطبان بیشتر از طریق بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات و کالاهای ارایه شده وجود دارد، علایق، سلیقه ها و خواسته های مخاطبان توام با رفتار تکریم آمیز و رعایت شان و شئون انسانی اهمیت خود را بیشتر از قبل نمایان می کند و بدین لحاظ همه سازمان هایی که با آینده نگری و برنامه ریزی دقیق مسایل خود را به دقت مطالعه می کنند، همواره در صدد شناسایی و دستیابی به خواسته ها و انتظارات مخاطبان خود، به عنوان اصلی ترین و مهمترین محور فعالیت شان هستند.


به عبارت دیگر سازمان های مخاطب مدار که نوآوری، ابداع، خلاقیت، تنوع، تسریع و تسهیل در نوع و نحوه خدمات را با شناسایی نیاز مخاطبان و با اتکاء به خواسته ها، انتظارات و تمایلات آنان در سرلوحه برنامه ها و فعالیت خود قرار می دهند، در عرصه رقابت منطقی و سالم می توانند از دیگر رقبا، گوی سبقت را بربایند و بیش از پیش موقعیت و وضعیت خود را محکم و تثبیت نمایند. ضمن آنکه باید خاطرنشان ساخت با پیشرفت و توسعه فناوری و سمت و سو گرفتن تمامی فعالیت های سازمان ها به طرف الکترونیکی شدن، شرایط بهتر و مناسب تری در تحقق انتظارات و خواسته های مخاطبان و جلب رضایتمندی آنان که به نوعی می توان در تقلیل زمان ارایه خدمات و تنوع در نوع خدمات آن را جستجو کرد در پیش روی فعالیت سازمان ها قرار می گیرد و از طرف دیگر باید این نکته را فراموش نکرد که در شرایط و فضای کنونی که داد و ستد سریع و تبادل آنی و لحظه ای اطلاعات صورت می گیرد و هرکس می تواند در هر جا و هر لحظه در کمترین زمان به بهترین وجدیدترین اطلاعات دسترسی پیدا نماید، طبعا افزایش سطح اطلاعات و آگاهی به میزان انتظارات و توقعات افراد می افزاید و در مقابل مسئولیت و تعهدات سازمان ها و نهادهایی را که عهده دار ارایه خدمات می باشند در برخورد با مشتریان و مخاطبان و جلب میزان رضایتمندی آنان بیشتر می نماید.


بنابراین به هر میزان که سازمان ها فضای ارتباطی منطقی و مناسب تری را با مخاطبان و مشتریان فراهم نمایند و بتوانند با اتکاء به شیوه های اصولی و علمی به خواسته ها، نقطه نظرات، دیدگاه ها و تمایلات و میزان رضایتمندی آنان در مقوله های مختلف دسترسی پیدا نمایند، در مقابل می توانند با اتکاء به این سرمایه های با ارزش جهت تعدیل، اصلاح و بهبود رفتار و روش سازمانی، روند فعالیت و ارتقاء سطح کمی و کیفی آن تلاش نمایند و با مشارکت و حضور فعالانه و پویای مشتریان در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری به نتایج مطلوب تری دست یابند.


تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری به عنوان یکی از برنامه های هفت گانه تحول اداری کشور پس از تصویب در شورای عالی اداری کشور از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ گردیده است.


اصول و مبانی طرح عبارت بودند از:
1- شفاف و مستند سازی نحوه ارایه خدمات به ارباب رجوع
2- اطلاع رسانی از نحوه ارایه خدمات به ارباب رجوع
3- نظارت بر حسن رفتار کارکنان دستگاه ها (واحدهای) اجرایی با ارباب رجوع
4- بهبود و اصلاح روش های ارایه خدمات به ارباب رجوع
5- تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با ارباب رجوع.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  جنگ‌های عصر متاورس


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد