شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وی با بیان اینکه نگاه اغلب مدیران دستگاههای اجرایی به روابط عمومی نگاه ابزاری است، اظهار کرد: نگاه مدیران به روابط عمومی ها باید خوشبینانه باشد.
قلی پور اظهار کرد: نبود جایگاه مناسب برای روابط عمومی ها یکی از مشکلات مهم این افراد است که امروز بیشتر روابط عمومی ها کارشناس یا کارشناس مسوول هستند و کمتر در جایگاه مدیر و مشاوری که حق رای داشته باشد قرار دارند.
وی تصریح کرد: بحث روابط عمومی در کشور بصورت حرفه ای نیست این درحالی است که روابط عمومی یک صنعت، فرهنگ و اندیشه است.
مدیرکل رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر افزود: مهمترین اصل در روابط عمومی این استکه از خدمات حرفه ای برخوردار باشد و بتواند از خدمات حرفه ای بیرون استفاده کند.
قلی پور با بیان اینکه روابط عمومی باید سخنگوی دستگاه اجرایی باشد اضافه کرد: مسوولان روابط عمومی باید پژوهش محور باشند این درحالی است که بیشتر آنها توجیه گر هستند.
وی یادآور شد: روابط عمومی بعنوان یک نهاد جامعه مدنی و مردم سالار عهده دار مردم داری و هدایت افکار عمومی است و تبلیغات برای آن بعنوان ابزار و وسیله به شمار می رود.
قلی پورگفت: روابط عمومی نهادی جوان، زاییده عصرجدید و نیاز جدید، سازمانی باز و مخاطب محور، زیرساز توسعه دانش بنیان و زاییده جامعه مدنی است.
وی تصریح کرد: روابط عمومی در جایی توسعه می یابد که توجه به مخاطب اصل باشد چون روابط عمومی تبلیغات و اطلاع رسانی نیست بلکه مردم داری، رهبری سازمان و هدایت افکار عمومی است.
مدیرکل رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر گفت: مجموعه روابط عمومی ها باید بتوانند تدبیر، امید، توسعه و اعتدال را در جامعه توسعه دهند.
وی یادآور شد: مسوولان روابط عمومی بعنوان قلب سازمان پاکی، عشق، محبت، همدلی و همبستگی را به سازمان وارد و ناامیدی را از سازمان بیرون می برند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: بوشهر بعنوان بندری تجاری با قدمتی قابل توجه یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور است که با اجرای طرحهای مهم توسعه ای امروز ظرفیت این بندر تجاری به دو برابر افزایش یافته است.
محمد راستاد افزود: استفاده از منابع بخش خصوصی برای تقویت زیربناها و رو بناها برای توسعه بندر بوشهر امروز یکی از سیاستهای این سازمان است.
وی اظهار کرد: حضور روابط عمومی برای معرفی یک مجموعه تخصصی مانند اداره بندر و دریانوردی که سهم بسزایی در اشتغال و توسعه استان دارد بسیار مهم و چشم گیر است.
راستاد یادآور شد: کار روابط عمومی تنها تبلیغات نیست بلکه معرفی سازمان و دستگاه اجرایی و برقراری روابط با مخاطبان بیرونی و داخلی سازمان از وظایف مهم روابط عمومی است.
وی گفت: همایش علمی و تخصصی روابط عمومی گامی موثر برای تعامل بیشتر مسوولان روابط عمومی و ایجاد زمینه ای برای معرفی توانمندیهای استان است.
منبع: ایسنا
|