درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 20:21   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11046صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 4 خرداد 1393 - 15:29
اصول و فنون برگزاری گردهمایی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ویراست نخست کتاب مدیریت گردهمایی که در سال 1381 با نام «روابط عمومی کاربردی و فنون برگزاری گردهمایی ها»، اینک با تغییراتی با عنوان «مدیریت گردهمایی» به زیور تبع آراسته شد.
  

معرفی کتاب مدیریت گردهمایی
نویسنده معرفی: عادل میرشاهی
عنوان کتاب: مدیریت گردهمایی (اصول و فنون برگزاری گردهمایی)
نویسنده: مهدی باقریان
ویرایش: زهرا بابازادگان
انتشارات: کارگزار روابط عمومی
نوبت چاپ: دوم
تیراژ: 3000 جلد
تعداد صفحات: 367
شابک: 1-42-5374-600-978
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ویراست نخست کتاب مدیریت گردهمایی که در سال 1381 با نام «روابط عمومی کاربردی و فنون برگزاری گردهمایی ها»، اینک با تغییراتی با عنوان «مدیریت گردهمایی» به زیور تبع آراسته شد.


یکی از ارزش های این کتاب در کاربردی بودن آن است. مولف کتاب مهدی باقریان، دبیر کل کنفرانس بین المللی روابط عمومی است. وی 11 کنفرانس بین المللی و چندین همایش و گردهمایی ملی را مدیریت کرده و بنابراین شایستگی نگارش چنین کتابی را داشته است.


مدیریت روابط عمومی در 9 فصل تنظیم و تدوین شده است که در این معرفی به بخش های مختلف آن می پردازیم.
در مقدمه نویسنده کتاب پس از اشاره به اهمیت گردهمایی ها، در ماهیت وجودی آن تشکیک کرده و تشکیل گردهمایی ها را از دو منظر مورد بحث قرار داده است. نخستین گروه افرادی هستند که بر این باورند «که برگزاری گردهمایی ها نقشی مثبت در برنامه ریزی ها و تصمیمی گیری ها دارد.» و گروه دوم می گویند: «با وجود پیدایش شبکه های جدید و ظهور تکنولوژی اطلاعات و دسترسی آسان به نظرات کارشناسان و اندیشمندان در سرتاسر جهان، عمر گردهمایی ها پایان یافته تلقی می شود.» وی در نهایت با اشاره به لزوم برگزاری گردهمایی ها، به آسیب های گردهمایی ها در ایران می پردازد و گردهمایی هایی را مفید قلمداد می کند که «یک سازمان، صاحب طرح و برنامه مدون باشد، به گونه ای که مدیران بعدی دگرگونی کلان در آن به وجود نیاورند و مردم و سازمان ها همواره روی مدار صفر درجه نچرخند.»


فصل اول: کلیات و مفاهیم
نویسنده کتاب پس از اشاره به پیشینه و قدمت گردهمایی های روابط عمومی در جهان و ایران به بیان تعاریف و مفاهیم این حوزه می پردازد. در این تعاریف واژه های سمینار، سمپوزیوم(هم نشست)، کنفرانس (فراهم آیی)، کنگره، جشنواره، همایش، گرد هم آیی، نشست، یادواره (بزرگداشت)، کنفرانس مطبوعاتی (مصاحبه مطبوعاتی)، کارگروه (کمیته)، گروه، هیئت، کمیسیون، کارگروه آموزشی (ورک شاپ)، میتینگ (تجمع)، هیئت رئیسه (پانل)، نظر آزمایی (فروم یا تالار گفتگو)، میزگرد، اجلاس، کنوانسیون، مباحثه، مراسم، جلسه، رویدادهای ویژه، بازدید، دیدار هم اندیشی قرار گرفته اند.
در ادامه انوع گردهمایی ها به دو دسته گردهمایی هایی هم زمان-هم مکان و گردهمایی های هم زمان-غیر هم مکان تقسیم می شوند و در خصوص گردهمایی های هم زمان- غیر هم مکان به ویدئو کنفرانس وگردهمایی های مجازی از نقطه نظر مزایا و کاربردها، مهارت ها و امکانات، خدمات بازاریابی و توصیه های ضروری مورد توجه قرار می گیرند. مولف کتاب پس از آن تقسیم بندی های گردهمایی ها را از جنبه های دیگری چون، تعداد، ساختار، زمان، وسعت و پوشش و اهداف مورد توجه قرار می دهد.
مولف آنگاه اهداف گردهمایی ها در ابعاد جهانی و ملی مورد بررسی قرار می دهد و بلافاصله به ویژگی ها و مولفه های اثربخشی گردهمایی می پردازد. در ادامه نیز با بحث پیرامون ویژگی های گردهمایی در قالب ویژگی های عمومی و آموزشی به برنامه های گردهمایی ها اشاره می کند.
در بخش پایانی فصل کلیات و مفاهیم نحوه برگزاری گردهمایی و شاخص های کمی و کیفی برگزاری مورد بررسی قرار می گیرند.


فصل دوم: برنامه ریزی و طرح گردهمایی
بخش دوم از کتاب همانند تمام بخش ها با مقدمه آغاز می شود. سپس با اشاره به مدل استراتژیک برنامه ریزی در گردهمایی ها به عنوان مدل قابل قبول در مقابل مدل خطی، مولف چند بعد از یک گردهمایی را مطرح می کند که باید پیش از برنامه ریزی به آن پرداخته شوند. ماموریت (هدف)، رویکرد، چرایی یک برنامه گردهمایی، چگونگی تنظیم یک برنامه گردهمایی، عوامل یک برنامه گردهمایی و اجزای طرح یک برنامه گردهمایی مواردی هستند که در ابتدای فصل به آنها پرداخته می شود.
باقریان در ادامه به صورت فرآیندی برنامه ریزی گردهمایی را تدوین کرده است. بدین ترتیب که ابتدا به اقدامات قبل از گردهمایی اشاره می کند و پس از آن به اقدامات حین برگزاری گردهمایی می پردازد و در نهایت اقدامات پس از برگزاری گردهمایی را مورد مداقه قرار می دهد. در انتهای فصل نیز پس از اشاره به فرآیند برگزاری گردهمایی و فرآیند برنامه ریزی فهرست کنترل (چک لیست) گردهمایی و نمودار DFD ثبت نام در گردهمایی را بررسی می کند.
گفتنی است که نمودار DFD (Data Flow Diagram) نمودار جریان داده، نمایش تصویری از جریان داده ها از طریق یک سیستم اطلاعاتی است. ارائه این دیاگرام ها به درک کلی از کتاب کمک می کند و به ویژه در زمان کتاب مدیریت گردهمایی ها را به یک کتاب دم دست برای برگزاری گردهمایی ها تبدیل می کند که خواننده می تواند بدون اینکه درگیر صفحات کتاب شود به نگاهی کلی به مباحث و برنامه ها در قالب یک فرآیند بصری داشته باشد.


فصل سوم: سازمان گردهمایی
این بخش همانطور که از عنوانش پیداست به سازماندهی گردهمایی می پردازد و ضمن بیان اجزای، قسمت ها و وظایف آن را معرفی می کند. مولف در هر گردهمایی حداکثر 7 بخش را شناسایی کرده که عبارتند از: شورای عالی سیاستگذاری که از کمیته مدیران و مشاوران تشکیل می شود؛ ستاد برگزاری همایش که زیر نظر دبیر کل گردهمایی فعالیت می کند؛ کمیته علمی که از دبیر و اعضای کمیته و هیئت داوران تشکیل می شود؛ کمیته اجرایی که در صدر آن واحد روابط عمومی با زیر شاخه های تبلیغات، اطلاع رسانی، انتشارات، بازاریابی، ارتباطات الکترونیک، کمیته تشریفات، امور نمایشگاه و نمایندگان استانی اقدامات مربوط به خود را سامان می دهند؛ کمیته بین الملل، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته امنیت و حفاظت و دبیرخانه دائمی.


فصل چهارم: وظایف اصلی کمیته اجرایی
این فصل با مباحث مرتبط با عنوان گردهمایی، زبان گردهمایی، آرم (لوگو) گردهمایی، پوستر گردهمایی، سربرگ گردهمایی و بروشور گردهمایی آغاز می شود. در ادامه مولف با اشاره به کاربرگ ثبت نام، 12 کاربرگ ثبت نام را به طور نمونه در اختیار خوانندگان قرار می دهد. در واقع عناوین مطرح شده تا این قسمت از فصل چهارم به عنوان وظایف کمیته اجرایی معرفی می شوند. علاوه بر این وظایف کمیته اجرایی باید مقررات و دستورالعمل های لازم، آئین نامه های اجرایی و وظایف دبیرخانه را مشخص کند. کمیته اجرایی مسئول تدوین مشخصات پیام تبلیغاتی جهت جذب شرکت کنندگان است و طبق اظهارات این بخش باید فهرست موجودیت های قابل بررسی در برگزاری گردهمایی را نیز ارائه دهد.


فصل پنجم: کارگاه های آموزشی
مولف در این بخش با اشاره به آموزش از طریق سخنرانی، کارگاه آموزشی را از سخنرانی آموزشی تفکیک کرده و به معرفی آن می پردازد. در ابتدا اهداف آموزشی، اهداف سازمانی را مطرح می کند. سپس سازماندهی، هدف گذاری، نیازسنجی، هماهنگی، فرصت های برابر، آموزش مشارکتی و گروهی، فضای مناسب و ارزیابی را به عنوان اصولی مطرح می کند که برای برگزاری یک کارگاه مناسب باید رعایت شوند.
در ادامه ویژگی های کارگاه آموزشی مورد بررسی قرار می گیرند. فرآیند برنامه اجرایی آن ارائه شده و مستند سازی به عنوان یکی از ابزارهای تثبیت کننده کارگاه های آموزشی معرفی می شود.
در پایان فصل پیش از ارائه فرم معیارهای اصلی برای ارزشیابی یک کارگاه آموزشی اثرگذار و کاربرگ های دیگر، 17 توصیه کاربردی در این خصوص ارائه شده است که می تواند مورد توجه کسانی که علاقه به برگزاری کارگاه دارند قرار گیرد.


فصل ششم: مدیریت نمایشگاه
این فصل که بسیار کوتاه به آن پرداخته شده است، با تعریف نمایشگاه آغاز می شود. در ادامه اهداف نمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد. انواع نمایشگاه ها و برنامه های ضمن نمایشگاه بخش های بعدی این فصل هستند. مهمترین بخش این فصل برنامه ریزی برای نمایشگاه است که در آن راهنمایی مرحله به مرحله برای برنامه ریزی حضور نمایشگاه ارائه شده است.


فصل هفتم: حمایت مالی / اسپانسر شدن
تعریف اسپانسر شدن آغاز کننده بخش هفتم است. مولف تیتر «عواملی که باعث موفقیت در اسپانسر شدن است» را بر می گزیند و در ادامه به باید ها و نباید ها در حمایت مالی می پردازد. همچنین در همین فصل به نحوه ارائه بسته حمایت مالی می پردازد. در انتهای فصل کاربرگ ها و فرم های مربوط به حمایت مالی که نتیجه فعالیت های مولف در این حوزه می باشد منتشر شده است. این فصل یکی از مهمترین فصول این کتاب است.


فصل هشتم: نظر سنجی
مولف با توجه به نقش نظر سنجی در اجرای برنامه های آتی گردهمایی این فصل را می آغازد. سپس به تعریف و کاربردهای نظر سنجی پرداخته و گام به گام از تعیین هدف و محتوا تا طراحی، مخاطب یابی و روش های اجرای نظر سنجی را به بحث می گذارد. در انتها نیز مباحث مرتبط با آماده سازی زمینه برای اجرای نظر سنجی که گاهی مستلزم کسب مجوز می باشد و همچنین مراحل ورود داده به رایانه و تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش نیز در این بخش ارائه شده اند.


فصل نهم: راهبردهای گردهمایی موفق
فصل نهم این کتاب به بحث موفقیت در برگزاری گردهمایی ها می پردازد. مولف کتاب خود یکی از افراد موفق در برگزاری گردهمایی هاست و در این بخش به «فوت آخر» برگزاری گردهمایی ها می پردازد. در این بخش نیز برنامه ریزی، پژوهش، مکان برگزاری گردهمایی، سخنرانان جزو کیفیت هایی معرفی می شوند که باید در گردهمایی به آنها توجه شود. همچنین آماده سازی مشارکت کنندگان و ایجاد شبکه ارتباطی جزو مواردی قلمداد می شوند که در موفقیت گردهمایی سهم بسزایی دارند.
در پایان کتاب نیز نمونه هایی از بیانیه های کنفرانس های روابط عمومی درج شده است. در نگارش کتاب مدیریت گردهمایی 85 منبع که عمدتا فارسی هستند، مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع این کتاب مدل بومی از برگزاری گردهمایی ها با رویکردی عملی ارائه می دهد که می تواند مورد توجه اصحاب روابط عمومی قرار گیرد.




 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد