درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:34   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10993صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 3 خرداد 1393 - 06:48
پنج درس وبلاگ‌نویسی برای شروع کار روابط عمومی الکترونیک
عادل میرشاهی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) ـ اگر یک بلاگر تازه‌کار هستید و می خواهید وبلاگ سازمانی خود را بنویسید بهتر است که از تجربیات بلاگرهای با تجربه استفاده کنید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روز تعداد زیادی وبلاگ جدید ساخته می‌شوند ولی فقط تعداد اندکی از آنها به موفقیت می‌رسند و مخاطبان زیادی پیدا می‌کنند. پس این فکر خوبی است که قبل از شروع یک وبلاگ جدید از ایده‌ها و نظرات بلاگرهای حرفه‌ای بهره‌مند شوید تا مطمئن شوید استراتژی کلی شما برای راه‌اندازی و مدیریت وبلاگ صحیح است یا نه. به این پنج درس وبلاگ‌نویسی که سعی کرده ام از نظرات برترین وبلاگ نویسان در عرصه روابط عمومی بیرون بکشم توجه کنید:

 

درس اول: در مورد چیزی وبلاگ‌نویسی کنید که دوست دارید.

 باید موضوع وبلاگ خود را دوست داشته باشید. وبلاگ‌ها یک شبه به موفقیت نمی‌رسند و باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر به سختی تلاش کرد. اگر به روابط عمومی علاقه ای ندارید، هیچ دلیلی برای موفقیت در آن ندارید. در این صورت چطور می‌توانید برایش تلاش کنید و آنقدر زحمت بکشید تا به نتیجه برسید؟

 

هر چه به موضوع وبلاگ خود بیشتر علاقه‌مند باشید می‌توانید محتوای ارزشمند بیشتری تولید کنید، بیشتر به وبلاگ خود اهمیت بدهید و بهتر آن را مدیریت کنید. خیلی از افراد این روزها به سراغ موضوعات معروف برای وبلاگ خود می‌روند چون فکر می‌کنند این موضوعات می‌توانند وبلاگ آنها را زودتر به مرحله درآمدزایی برسانند.

 

اگر این افراد به موضوع وبلاگ اهمیت ندهند نمی‌توانند محتوای خوبی تولید کنند و در نتیجه بازدیدکننده هم نمی‌توانند جذب کنند.

 

 پس بهتر است در مورد موضوعی بنویسید که دوست دارید نه اینکه خود را مجبور به نوشتن در مورد موضوعی کنید که نه به آن علاقه‌ای دارید و نه به آن اهمیت می‌دهید.

 

درس دوم: تا می‌توانید در مورد SEO بیاموزید.

شما نیاز خواهید داشت تا مدتی زمان بگذارید و در مورد بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو تحقیق کنید و بیاموزید. SEO دانشی است متشکل از یک مجموعه تکنیک برای کسب امتیاز بیشتر از موتورهای جست‌وجو مثل گوگل و بینگ و قرار گرفتن در نتایج اول این موتورها.

 

این یعنی هر چه امتیاز شما از نظر موتورهای جست‌وجو بیشتر باشد، ترافیک بیشتری جذب وبلاگ شما خواهد شد و شما بازدیدکننده‌های بیشتری برای وبلاگ خود کسب خواهید کرد. این همان روشی است که اکثر وبلاگ‌های معتبر برای جذب بازدیدکننده‌ها استفاده می‌کنند.

 

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو جنبه‌های متفاوتی دارد و ممکن است برای شروع کمی شما را گیج کند. ولی اگر از وردپرس استفاده کنید کار شما ساده‌تر هست چون افزونه‌های زیادی به همین منظور برای وردپرس طراحی شده‌اند. این افزونه‌ها بررسی می‌کنند که آیا از کلمات کلیدی صحیح استفاده می‌کنید یا نه، تگ‌های عنوان را بهینه‌سازی کرده‌اید یا نه، و خیلی از موارد دیگر که سبب می‌شوند شما کمتر دچار دردسر شوید.

 

البته در نظر داشته باشید که رسیدن به نتایج مطلوب در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو زمان می‌برد و یک شبه نمی‌توانید به پایان راه برسید. هیچ راه جادویی در SEO وجود ندارد که در مدت زمان کوتاهی ترافیک قابل توجهی را به وبلاگ شما هدایت کند. باید اجازه دهید موتورهای جست‌وجو طبق روال خود امتیاز شما را به مرور زمان افزایش دهند که این هم مستلزم آن است که قوانین و روش‌های صحیح بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو را رعایت کنید.

 

به خاطر داشته باشید که سئو پس از مارس 2012 دچار تغییراتی شده و اگر بخواهید در آن امتیاز خوبی دریافت کنید باید همواره خود را در معرض آخرین اخبار آن قرار دهید. می توانید در این زمینه مقالات شارا را مطالعه کنید.

 

درس سوم: موضوع وبلاگ را تغییر ندهید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود یک وبلاگ شکست بخورد این است که وبلاگ‌نویس پیش خودش فکر می‌کند بهتر است در مورد چندین موضوع مختلف و نامرتبط به یکدیگر بنویسد. شما فقط باید در مورد یک موضوع خاص و یا موضوعات مرتبط با آن موضوع خاص به وبلاگ‌نویسی بپردازید.

 

درست همان زمانی که شروع به نوشتن در مورد موضوعات نامرتبط می‌کنید خواهید دید که مخاطبان دائمی خود را یک به یک از دست می‌دهید. مخاطبان دائمی فقط تا زمانی بازدیدکننده دائمی وبلاگ شما خواهند ماند که بدانند در وبلاگ شما دقیقا چه نوع محتوایی عرضه می‌شود. همین که شروع کنید به نوشتن در مورد چیزی که برای آنها مهم نیست، آنها هم وبلاگ شما را برای همیشه ترک می‌کنند.

 

علاوه بر این هر ترافیکی که با پست‌های نامرتبط با موضوع وبلاگ به دست می‌آورید خیلی زود از دست می‌دهید، چون افرادی که با این پست به وبلاگ خود جذب کردید بعد از خواندن آن مطلب هیچ نوشتار مرتبط دیگری که برای آنها جذاب باشد در وبلاگ شما پیدا نمی‌کنند و از وبلاگ شما خارج می‌شوند. این کار می‌تواند ترافیک شما را بی‌ثبات کند و مشکلات فراوانی برای وبلاگ شما به همراه داشته باشد. پس موضوع وبلاگ را مدام تغییر ندهید.

 

درس چهارم: با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

یکی از ضروریات وبلاگ نویسی، برقراری ارتباط با مخاطبان است. آنها می‌توانند منبع بزرگی از اطلاعات باشند. آنها می‌توانند با بازخوردهای خود به شما بیاموزند که چطور اوضاع وبلاگ خود را بهبود ببخشید، آنها به شما خواهند گفت که چه دوست دارند و چه توقعی از وبلاگ شما دارند، و وقتی پاسخ پیام‌ها و دیدگاه‌های آنها را بدهید به شما اعتماد می‌کنند.

 

پاسخ دادن به پیام‌ها و دیدگاه‌های مخاطبان سبب می‌شود تا بازدیدکننده‌ها بدانند وبلاگ شما وب‌مستر فعالی دارد که به نظر مخاطبان وبلاگ اهمیت می‌دهد. این کار باعث می‌شود وبلاگ شما در ذهن بازدیدکننده‌ها به عنوان یک وبلاگ خوب و ارزشمند باقی بماند.

 

درس پنجم: همیشه بهترین محتوا را تولید کنید.

این درس را قبلا بارها آموخته‌اید، اما محتوای وبلاگ شما اصلی‌ترین دلیلی است که بازدیدکننده‌ها را تشویق می‌کند تا به طور مداوم به وبلاگ شما سر بزنند. اگر نتوانید به اندازه کافی محتوای خوب تولید کنید آنگاه در جذب ترافیک به وبلاگ خود دچار مشکلات بزرگی خواهید شد.

 

بسیاری از بلاگرها زیاد به کیفیت محتوا توجه نمی‌کنند و کمیت برای آنها اهمیت بیشتری دارد. به همین خاطر است که بعد از مدتی تلاش فراوان برای تولید حجم زیادی از محتوا این سوال برایشان پیش می‌آید که چرا بازدیدکننده‌های زیادی به وبلاگ‌شان سر نمی‌زنند.

 

در حالی که مشکل اصلی آنها عدم توجه به کیفیت محتوا است.این شش درس مهم‌ترین مواردی هستند که هر بلاگر تازه‌کاری باید به آنها توجه کند. این درس‌ها به شما می‌آموزند که چطور خیلی زود از وبلاگ‌نویسی ناامید نشوید و شانس موفقیت شما در این حرفه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد.

 

وقتی با توجه به این موارد وبلاگ‌نویسی را شروع کردید، کم کم خواهید توانست کنترل امور را در دست خود بگیرید و بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید. برای یادگیری نکات بیشتر در مورد وبلاگ‌نویسی سری به بخش آموزش وبلاگ‌نویسی در یک ادمین بزنید.

 

در پایان به خاطر داشته باشید که وبلاگ، امروز بیش از هر زمان دیگری به ابزاری برای کسب و درآمد تبدیل شده است. باید بتوانید که آن را برای افراد خاصی بنویسید. وقتی مخاطبان خود را پیدا کردید، افرادی هستند که حاضرند در صورتی که بتوانید شرایط را برای برقراری ارتباط با مخاطبانشان ایجاد کنید به شما هزینه هایی را پرداخت کنند. بنابراین می توانید به وبلاگ نویسی به عنوان یک امر جدی نگاه کنید.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد