درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 8 خرداد 1402 - 03:06   

🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت

  میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت


ادامه ادامه مطلب سه

بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد

  بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای ارتقاء امنیت کاربری برای خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی
  شکایت یک شرکت روابط‌عمومی از توییتر
  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی: روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مدرسه یک طرح انگیزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است
  صداقت در اطلاع‌رسانی اولین اصل در روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مترو تهران است
  نقدی بر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرداری پرند
  مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: از ضرورت اعتلای روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراکز حوزوی تا هم‌صدایی مراکز حوزوی در کشور
  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی
  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت
  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد
  پیچیدگی مبارزه با اطلاعات نادرست در پی ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10937صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 31 اردیبهشت 1393 - 09:36
مهدی باقریان (عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی)
پلی میان ادراک و تجربه
روزنامه ایران در یادداشت صفحه 15 خود مطلبی از رئیس موسسه کارگزار روابط عمومی آورده است که پیرامون ارتباطات می باشد.
  

پلی میان ادراک و تجربه

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ارتباط، «پل زدن میان ادراک و تجربه خود با ادراک و تجربه دیگران» است. شاید کمی اغراق آمیز باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که برای شاغلان روابط عمومی برقراری «ارتباط» مانند نفس کشیدن محسوب می شود. اصولاً شاغلان روابط عمومی این طور باید با مخاطبان و محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنند. در واقع، ارزش واقعی کارگزاران روابط عمومی در خلق تمایز، هارمونی، تشریک مساعی و در یک کلمه در قابلیت های ارتباطی آنان نهفته است.اگر شاغلان روابط عمومی به مردم عشق داشته باشند ارتباط که نحوه ابراز آن است را در خود به منصه ظهور می رسانند و می دانند که عشق و ارتباط، تمایز ایجاد می کند و بنیان فعالیت های روابط عمومی در همین نکته بسیار ظریف اما حیاتی است.


عکس این حالت نیز صادق است. بدین معنا که قطع «ارتباط» به معنای فرو ریختن پایه های اعتماد و دلبستگی مخاطبان به موسسه می شود. برای بسیاری از شاغلان روابط عمومی از دست دادن «رابطه» تنها از دست دادن یک مخاطب نیست، بلکه چیزی به معنای گسستگی و فروپاشی مناسبات انسانی است.


شهروندان، ارتباط و توجه را از سازمانی می خواهند که به خواسته ها و نیازهای آنان توجه دارند. اگر مخاطبان به موسسه ای که مراجعه می کنند احساس مرتبط بودن کنند قلب هایشان از طریق این ارتباط با کانال های سازمانی مرتبط می شود و بین مخاطبان و موسسه، رضایت و عشق و دوستی- که هدف غایی روابط عمومی است- برقرار می شود و به جای موانع و دیوارها، درهایی ساخته می شود که مخاطبان را به درون سازمان دعوت می کند. این نوع ارتباط و احساس رضایت که برخاسته از یک ارتباط صمیمانه و وفادارانه است مخاطبان را قادر می سازد با تمام وجود رابطه برقرار کنند.


قطع ارتباط و جدا افتادگی مخاطبان از موسسه، موجب آسیب دیدگی شدید کانال های ارتباطی می شود. شاغلان روابط عمومی از آن رو همواره باید در پی برقراری ارتباط باشند تا از بهای گزافی که در قبال انسداد وقطع شدن ارتباط باید بپردازند، جلوگیری کنند. اما متاسفانه بیشتر موسسات و سازمان های ما از این ناحیه احساس خطر نمی کنند و به همین دلیل ساده، روابط عمومی ها در جایگاه واقعی خود قرار نمی گیرند چون نیاز به ارتباط احساس نمی شود.

 

منبع: روزنامه ایران / شماره 5649 / 29 اردیبهشت1393 صفحه 15 (جامعه(

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت


  آیین نکوداشت روابط‌عمومی ‌های دستگاه‌ های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری


  گردهمایی بزرگ مسئولین روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان


  مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: امروزه تمام کارها در حوزه رسانه ای، بر عهده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هاست


  مرگ سازمان یا توسعه سازمان


  راهبردهای مصاحبه برای افزایش حضور زنان در اخبار


  خالق چت‌جی‌پی‌تی: هوش‌مصنوعی را نمی‌توان متوقف کرد


  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی


  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد