درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 01:07   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10632صفحه نخست » ادامه مطلب یکجمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 12:42
از «ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار» تا «روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»
میرزابابا مطهری نژاد - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و روابط عمومی» در ایران و «روز جهانی جامعه اطلاعاتی» در همه جهان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و روابط عمومی» در ایران و «روز جهانی جامعه اطلاعاتی» در همه جهان است. یادش بخیر زمانی که ۲۷ اردیبهشت در ایران مثل همه جای جهان "روز جهانی مخابرات" نامیده می شد و یادش بخیر زمانی که این روز در ایران مثل همه جای جهان "روز جهانی جامعه اطلاعاتی" نام گرفت.


دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات در مورد این روز می گوید : ۱۷ ماه می (۲۷ اردیبهشت) روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی سال۲۰۱۴، یادآور یکصد و چهل و نهمین سالگرد تأسیس اتحادیه جهانی مخابرات (۱۸۶۵) است. نگاهی به تاریخ چشمگیر اتحادیه جهانی مخابرات، نقش درخشان این اتحادیه را در برقراری ارتباط جهان با پیشرفته ترین و نوآورانه ترین وسایل ارتباطی پ، ازعصر تلگراف تا عصر اینترنت و ارتباطات باند پهن تلفن همراه، برای ما نمایان می سازد. اکنون ما با وجود این امکانات، می توانیم در هر مکان و زمانی که بخواهیم، با دوستان، اعضای خانواده، همکاران و حتی اشیاء بی جان نیز ارتباط برقرار کنیم.


ولی ما در ایران این روز را ، روز «ارتباطات و روابط عمومی» اش می نامیم، و از سال گذشته هم نام هفته بر آن نهادیم (از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد) و امسال ستاد برگزاری هفته روابط عمومی، شعار: «روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی» را برای آن اعلام کرده است.


چه شده است؟ چرا این روز در ایران و جهان با دو نام نامیده می شود؟ چرا باید از آن روزها که این روز یک نام داشت یاد کنیم؟ حقیقت این است که این روز سالروز تاسیس اتحادیه جهانی مخابرات است و در جهان اکنون "روز جهانی جامعه اطلاعاتی" نام دارد و مثل گذشته ها اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) هر سال برای این روز شعاری تعیین می کند تا جهان در توسعه امکانات ارتباطی و به کار گیری تکنولوژی های نوین ارتباطی تحقق آن شعار را هدف قرار دهد. امسال هم برای روز جهانی جامعه اطلاعاتی یعنی ۲۷اردیبهشت معادل ۱۷ماه می، این شعار را برگزیده است: «ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار» .اما از سال ۱۳۸۶ با تصویب شورای فرهنگ عمومی، در ایران این روز را مثل بقیه جهان نمی شناسند. در ایران این روز را روز "ارتباطات و روابط عمومی" نام گذاری کرده اند و در پنج سال گذشته آرام و بی سروصدا "ارتباطات" آن را در محاق بردند و فقط به "روابط عمومی" پرداختند و روابط عمومی را هم نگاه بخشی کردند و اندیشه های آقای "لی" پدر روابط عمومی جهان و ادوارد برنز پدر روابط عمومی نوین و گرونیک نظریه پراز شهیر و دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران و ... را به کناری نهادند و در نشست های رسمی ۲۷ اردیبهشت به نام روابط عمومی با ترویج اندیشه های مکارتی! البته بدون نام بردن از او بر مرکب بازاریابی با طعم تبلیغات و سوار بر مرکب "آوازه گری" و "جنگ روانی" آنهم نه از زبان حرفه ای های بازاریابی و تبلیغات بلکه از زبان"ITMEN" مردان آی تی و تکنیک من های مدیریت و مدیا من ها(Mebiamen) و... پرداختند و آنقدر بر طبل آوازه گری در این راستا کوفتند که به دکتر نطقی هم رحم نکردند و او را هم ابزار نام و نان کردند و بدون آن که به اندیشه او و دغدغه های او احترام بگذارند و بدون آن که به خانواده و همراهان و نزدیکانش اعتنایی کنند، با نام او یکدیگر را تایید کردند و به قول امروزی ها برای هم پپسی باز کردند و بر یکدیگر قیمت گذاشتند و کسی هم نپرسید ترازو چیست و ترازودار کیست؟! آری! یادش بخیر آنروزها که ۲۷ اردیبهشت "روز جهانی مخابرات" بود و حداقل هر سال یکبار از یک مرجع موجه که مخابرات کشورها عضوش بودند، شعاری تهیه و ابلاغ می شد و آن شعار چراغ راه بود برای بهتر حرکت کردن. کاش حال که نام روابط عمومی بر این روز نهادیم، مانند امسال شعاری برای روابط عمومی به منظور جهت دادن به حرکت ها اعلام می کردیم و در پایان هر سال میزان دوری یا نزدیکی هر روابط عمومی به آن شعار را می سنجیدیم و... .


امسال اتحادیه جهانی مخابرات برای ۲۷ اردیبهشت "روز جهانی جامعه اطلاعاتی" در جهان، شعار: " ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار " را اعلام کرده است و دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) آقای دکتر حمدون توره پیامی در راستای تبیین این شعار به جهانیان فرستادند.


حال که در کشور عزیز ما این روز را روز روابط عمومی نامیدیم، کاش به یک نکته توجه می کردیم که نقطه آغاز جامعه اطلاعاتی در بعد اجتماعی دسترسی به اطلاعات و در بعد اقتصادی فراگیر شدن تکنولوژی های نوین ارتباطی یاICT یا («فاوا» یعنی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.


دسترسی به اطلاعات یعنی شکل گیری پایگاه های اطلاعاتی در نقطه نقطه کشور، یعنی هر آنچه از اسناد، مدارک، مکاتبات، مراسلات، نوارهای صوتی، تصویری در هر سازمان و نهاد وجود دارد، تدوین، تنظیم، پردازش و رقومی شود و در پایگاه اطلاعاتی قرار گیرد وICT، یعنی بستر مخابراتی و شبکه های فنی ارتباطی با استانداردهای بالا ایجاد شود تا هر فرد و هر نیازمند و هر مراجعه کننده از هر نقطه از جهان به راحتی و در هر لحظه که خواست با استفاده از این بستر به هر پایگاهی که خواست مراجعه کند و اطلاعاتی را بدهد یا اطلاعاتی را بگیرد و به قول آقای دکتر حمدون نوره در بخشی از پیامش به مناسبت این روز:


«حقِ برخورداری از ارتباطات باند پهن، محور مباحث جامعه اطلاعاتی ست؛ این حق، یک اصل کلیدی برای دسترسی عادلانه و جهان شمول به اط�'لاعات و دانش هایی ست که انسان ها قدرت نیل به خواسته ها و مقاصد سازنده وتوسعه محور خود را به واسطه آنها به دست می آورند.»

امروز، برای تضمین اینکه از فناوری های اطلاعات و ارتباطات، به عنوان ابزارهای کارآمدی، مانند ارایه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، حاکمیت، تجارت و بازرگانی، برای رسیدن به رشد پایدار اجتماعی و اقتصادی استفاده شود، برخورداری از ارتباطات باند پهن، امری حیاتی محسوب می شود.

اینجانب ازهمکارانمان، (دولت ها، صاحبان صنعت، دانشگاهیان و کارشناسان فنی) می خواهم، برای تحقق وعملیاتی ساختنِ موارد زیر، اهتمام ورزند:

۱. شناسایی کاستی های موجود در تحقیق و توسعه باند پهن، زیرساخت، و توسعه بسته های کاربردی و خدمات؛
۲. بررسی اولویت های سیاستگذاری عملی در زمینه های تخصیص طیف فرکانس رادیویی برای باند پهن؛
۳. تعریف الزامات دسترسی جهانی و مکانیسم های تأمین مالی نوآورانه؛
۴. شناسایی راه حل های پیشگامانه فنی، بویژه برای گسترش دسترسی به باند پهن در مناطق روستایی، کشورهای دارای کمترین نرخ توسعه وهمچنین کشورهای کوچک جزیره ای درحال توسعه.

بیایید منابع خود را روی هم جمع کنیم، تا نقش کاتالیزوری فناوری های اطلاعات و ارتباطات، درراه نیل به توسعه پایدار را، به خدمت بگیریم. انجام این کار، کلید دسترسی قطعی به آینده ای بهتر برای همه است.
ملاحظه می فرمایید ؟ دبیر کل محترم دغدغه فنی و ابزاری دارد و روابط عمومی ها دغدغه افکار عمومی و تفاهم و مسئولیت اجتماعی !


اگر قرار است روزی یا هفته ای را به نام روابط عمومی بگذاریم ، آیا بهتر نیست حمدون توره را رها کنیم و برویم سراغ آقای لی یا برنیز یا جیمز گرونیک در سطح بین الملل و یا سراغ دکتر نطقی و دکتر معتمد نژاد و انجمن روابط عمومی و دانشگده ارتباطات و امثال ان در داخل ؟ البته حق شورای فرهنگ عمومی که دلایل خود را برای انتخاب چنین روزی به نام روابط عمومی توضیح دهد ، شاید آقای حمدوت توره هم قانع شد و دست از سر این روز برداشت . یا شاید شورای فرهنگ عمومی متوجه خطا در نام گذاری شد و تصمیم گرفت جناب حمدون توره را بیش از این آزار نداده و روز او را به خودش برگرداندیم و روز مناسب دیگری را به نام روابط عمومی برگزیند !


البته این اقدام مبارک پایان کار نیست ،با پوزش و قدر دانی از عزیزانی که راه علمی درستی را به بهانه این روز برای ارتقای دانش و بینش روابط عمومی در پیش گرفتند ، باید تکلیف اعتبار بخشی های کاذب این سال ها را هم روشن کنیم و ...... ( بماند برای بعد ).


به امید این که سال دیگر سالروز تولد دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران یا سالروز تاسیس دانشکده ارتباطات را به نام روز «ارتباطات روابط عمومی» و نه روز ارتباطات و روابط عمومی ! در سالنامه ها داشته باشیم .

عضو موسس، هیئت مدیره و دبیر انجمن روابط عمومی ایران
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعید شیری
| 1393/2/27 - 03:20 |     1     0     |
استاد مطهری نژاد با عرض ادب به محضر شما ، طبق معمول نظرات شما راه گشا و ارزنده است خداوند شمارا برای خانواده محترم و جامعه روابط عمومی و همه شاگردانتان حفظ کند. ارادتمند همیشگی شما سعید شیری

محمد حسینی
| 1393/2/27 - 20:39 |     0     0     |
حرف های درست و کارشناسی است . اما کو پاسخگو ؟ همین امروز دو گانگی را دیدیم . یک مراسم توسط وزارت ارتباطات با حضور رئیس جمهور در حوزه فاوا ! و بیش از 10 مراسم در کشور با عنوان روز روابط عمومی . تهران هتل سپیناس ! تهران پارک ارم ٰ اهواز و .... . ......


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد