درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:40   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10607صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 20:36
ملاحظه ای در باب حضور زنان در روابط عمومی
همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)- زمانی که سخن از حضور زنان در حوزه های مختلف و فضاهای اجتماعی، علمی، اجرایی و مدیریتی می شود، سقف شیشه ای یکی از مواردی است که همواره مورد توجه قرار می گیرد، بدون توجه به اینکه شاید این سقف شیشه ای به دلیل یک سری مسائل زنان است.
  

همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)- زمانی که سخن از حضور زنان در حوزه های مختلف و فضاهای اجتماعی، علمی، اجرایی و مدیریتی می شود، سقف شیشه ای یکی از مواردی است که همواره مورد توجه قرار می گیرد، بدون توجه به اینکه شاید این سقف شیشه ای به دلیل یک سری مسائل زنان است.


گرایش های فمنیستی و تساوی خواهانه برای زنان در سال های اخیر فضای ایران را نیز تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. مساله ای که شاید تاکنون بسیار محجور بود امروز با این موج همواره جریانی را ایجاد که در فضای روابط عمومی کشور، سبب برگزاری نخستین همایش ملی زن و روابط عمومی شد.


سوای این موضوع که در این همایش مباحث بسیار نوی مطرح شد، اما در نفس این بحث یک سوال اساسی وجود دارد با توجه به اینکه زن به عنوان یک انسان، دارای خصلت ها، ویژگی ها، خواست ها و توجهات متفاوتی دارد، عملا می تواند در موقعیت برابر با مرد قرار گیرد یا خیر؟


شاید امروز در جهان غرب تلاش های فراوانی برای نشان دادن برابری حقوق و شرایط زنان و مردان انجام شده است اما هیچ کدام از این تلاش ها نمی تواند زن را تبدیل به موجود دیگری کند. ولو اینکه بگوییم استریو تایپ ها یا کلیشه های ذهنی، باورهایی را در ذهن مردم یک جامعه نسبت به زنان ایجاد کرده که باعث شده زنان در آن جوامع برساخته فکر و قانونی از پیش نوشته شده باشند.


آمارهای جهانی در مورد ایران نشان می دهد که ایران جزو چند کشور اول زن سالار در جهان است، به طوری که بر اساس این آمارها ایران برای مردان فضایی تبعیض آمیز نسبت به زنان دارد.


زن در فضای جامعه ایرانی به راحتی می تواند خود را بازیابد و مردان ایرانی بر این اساس برای زنان جایگاه ویژه ای قائل هستند. اما برخی از ویژگی های ذاتی و شاید القاء شده به زنان در طول تاریخ باعث شده که زنان در جایگاه های مدیریتی در روابط عمومی کشور جایگاه مناسبی نداشته باشند.


دین اسلام از زن به عنوان موجودی متفاوت در جنس و در عین حال شایسته عدالت در مقابل مردان معرفی کرده است. از این رو زن می تواند در جامعه رشد کند و مراتب کمال را طی کند. اما اینکه زن وظیفه ای به نام تولد و پرورش نسل را بر عهده دارد، گاهی در تساوی میان زن و مرد خلل ایجاد می کند.


در واقع ما می توانیم به جای واژه تساوی حقوق زن و مرد از واژه تعادل میان حقوق این دو نام ببریم. تعادل میان حقوق زن و مرد در اسلام به معنای این است که به هر کس نسبت به نیاز، توان، خواست و هدفش توجه شود.


اسلام از مهر مادری برای زن سخن می گوید که برگرفته از احساس است و او را به عنوان انسانی معرفی می کند که به نسبت زیادی از احساس بهره مند شده است. احساسی که شاید در مورد مردان این احساس به مراتب ضعیف تر است. و در مقابل مرد را در جایگاه متفاوت (نه برتر) قرار می دهد.


شاید اگر تفاوت های جسمی زن و مرد وجود نداشت، می شد در مورد تفاوت های فکری و رفتاری شان همه چیز را به مساله کلیشه های ذهنی و الگوهای اجتماعی و خرده فرهنگ ها نسبت داد، اما تفاوت های جسمی همه این مسائل را زیر سوال می برد. بدین شکل که اگر بخواهیم به راستی تساوی میان حقوق زن و مرد را داشته باشیم، شاید باید به زمانی بیاندیشیم که یک زن حق خود بداند که از همسرش بخواهد که ابتدا او فرزندی را به دنیا آورد تا در برابر فرزند دوم را به دنیا آورد!


شاید این لطیفه در ابتدا خنده دار باشد اما مغز آن دارد به مساله بسیار مهمی اشاره می کند. اینکه مرد و زن باید دقیقتر و مشخص تر مورد ارزیابی و شناسایی قرار بگیرند و برای هر کدام از آنها متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل هایشان وظایفی تعریف شود.


به نظر می رسد، صرف ارزشی به نام تساوی حقوق زن و مرد و در منشور حقوق بشر مطرح شده است، درست نباشد که رای به تساوی بی فکر داد. گاهی اوقات این کار به یک حوزه لطمه می زند و ممکن است در دراز مدت در یک فضا شرایط متفاوت و شاید بحران هایی را ایجاد کند که برون رفت از آن بسیار دشوار باشد.


نظر اسلام در این مورد مشخص است. اسلام هرگز جویای تساوی حقوق میان دو موجود متفاوت نیست. بلکه می خواهد که میان آنها تعادل ایجاد شده و همه چیز به نسبت خود تعیین شود.


شاید این ضرب المثل را شنیده باشید که «چند مرد در کنار هم می توانند برای مدتها بدون هیچ مشکلی زندگی کنند، اما حضور دو زن در کنار هم برای مدت کوتاه هم مساله آفرین است.» اگرچه این جمله می تواند بسیار شبیه همان کلیشه های ذهنی باشد اما در عین حال همین کلیشه های ذهنی امروز در جامعه وجود دارد و از میان رفتن آن به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد.


به عنوان مثال در ارتباط با زنان کتاب ها و تحقیقات فراوانی انجام شده که تفاوت های آنها را در موضوعات مختلف تایید کرده است. حتی امروز در سبک مدیریت نیز، مشخص شده که زنان سبک مدیریت متفاوتی دارند. بنابراین به نظر می رسد، تساوی حقوق زن و مرد و داشتن چنین رویکردی می تواند بسیار کوتاه فکری باشد. چراکه این تساوی باعث می شود که زن را از حضور متناسبش در فعالیت های حوزه های مختلف و به ویژه روابط عمومی منع کنیم و یا شاید او را در شرایطی قرار دهیم که نتواند به شکوفایی خود و سازمان متبوعش کمک کند.


بر این مبنا به نظر می رسد که باید تحقیقاتی در خصوص بهترین جایگاه و بهترین روش و بهترین رویکرد نسبت به زنان در حوزه روابط عمومی انجام شود. این تحقیقات می تواند علاوه بر مشخص کردن جایگاه مناسب برای زنان، به رشد و شکوفایی آنها کمک کرده و شرایط را برای توسعه آنها فراهم نماید.

 

http://www.prwomen.ir/fa/?current=article&Articlerogsfaid=4150

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعیدی
| 1393/2/25 - 05:46 |     1     1     |
بحث جالبی بود.

حبیب رضایی
| 1393/2/25 - 21:49 |     1     1     |
مهمترین بخش این یادداشت اشاره به تعادل حقوق بود. درود بر شما.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد