درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:56   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10601صفحه نخست » چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 14:30
چگونه روابط عمومی کنیم
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در شرایط کنونی باید تلفیقی از علم و هنر باشد تا نتایج آن برای همگان قابل رویت بوده و همه از آن بهره‌مند شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در شرایط کنونی باید تلفیقی از علم و هنر باشد تا نتایج آن برای همگان قابل رویت بوده و همه از آن بهره‌مند شوند.

 از روابط عمومی تعاریف متعددی به عمل آمده است، در اینجا به جهت آشنایی بیشتر با روابط عمومی و به لحاظ اینکه روابط عمومی را هنر هشتم می‌خوانند، هشت تعریف نقل می‌شود.


دایره المعارف امریکانا روابط عمومی را بدین شکل تعریف کرده است: "یک زمینه فعالیت است مربوط به روابط سازمان‌های صنعتی، شرکت‌ها، مشاغل، دولت، اتحادیه‎ها و یا سایر سازمان‌ها که هریک با مردمی چون کارمندان، مشتریان، سرمایه داران، تهیه کنندگان، اعضاء احزاب سیاسی و یا عامه مردم روبرو هستند، کارهای روابط عمومی شامل است بر تقویم افکار عمومی، ارزیابی و تفسیر آن به حسب منافع یک سازمان، شناساندن سازمان به مردم مربوط به خود و همچنین آن مردم به سازمان"


دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی علمی در ایران در تعریفی که از روابط عمومی از او خواسته شد معتقد است: «روابط عمومی»  وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی‌العموم در داخل سازمان است.
در کتاب "چگونه روابط عمومی کنیم" در تعریف روابط عمومی آمده است: فن ایجاد حسن رابطه و تفاهم متقابل است بین افراد جامعه با هیات مدیره موسسه و آئینه یک موسسه است هر چه شفافتر و بهتر.
دایره المعارف " وبستر " می‌نویسد: «روابط عمومی» همان چیزی است که اگر درست شناخته شود و به طور اصولی به آن پرداخته  شود عنصری اساسی برای به تحقق پیوستن ارزش‌ها، ایجاد تفاهم متقابل، درک درست واقعیت، موقعیت‌های شغلی و اجتماعی و صدها هدف دیگر است.


رکس‌هارلو "Rex Harlow " ضمن بررسی کلیه تعریف‌هایی که دربارة روابط عمومی ارائه شده بود آن را چنین تعریف کرد: «روابط عمومی» نوع دیگری از عملکرد مدیریت است که به ایجاد و حفظ خط‌ مشی‌های متقابل در زمینة شناخت و پذیرش روابط کمک کرده و موجب همکاری سازمان با مخاطبان آن می‌شود.


همچنین روابط عمومی شامل چگونگی ادارة مشکلات یا مسائل سازمان است که به مدیریت سازمان کمک می‌کند تا از افکار عمومی آگاهی یابد و به آنها پاسخ گوید و نیز مشخص می‌کند که مدیریت برای تأمین منافع عمومی چه وظایفی دارد و از سوی دیگر، مدیریت سازمان را در اعمال تغییرات مؤثر و استقبال از گرایش‌های مختلف یاری می‌دهد و در این زمینه از تحقیق و نیز فنون ارتباطات به گونه‌ای که با اصول اخلاقی سازگار باشد استفاده می‌کند.


اعضای مجمع جهانی انجمن‌های روابط عمومی تعریف دیگری ارائه کردند: «روابط عمومی »یک دانش اجتماعی و فنی است که گرایش‌های مختلف را تحلیل کرده، پیامدهای آنها را پیش بینی می‌کند و رهبران سازمان را در انجام دادن طرح‌های برنامه‌ریزی شده‌ای که بتواند ضمن حفظ منابع سازمان، منافع عمومی را تأمین کند، راهنمایی می‌کند.


ادوارد برنیر بنیانگذار روابط عمومی نوین، روابط عمومی را چنین تعریف می‌کند: «روابط عمومی» عبارت است از دادن اطلاعات به مخاطبین (مردم) و تلاش‌های ترغیبی به منظور تغییر گرایش‌ها و رفتار آنان و کوشش برای هم بسته ساختن نگرش ها و اقدامات یک سازمان با مخاطبان و متقابلاً نگرش‌ها و اقدامات مخاطبان با سازمان.


انجمن جهانى روابط عمومى نیز در تعریف خود آورده است: «روابط عمومى» بخشى از وظایف مدیریت سازمان است و عملى ممتد، مداوم و طرح ریزى شده است که از طریق آن افراد و سازمان‌ها مى‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانى کسانى را که با آنها سرو کار دارند، به دست آورند.


با توجه به تعاریف فوق در می‌یابیم که این رشته از اهمیت فوق العاده‌ای در سازمان و جامعه برخوردار است و مردم و گروه هدف و ذینفعان برای پیگیری امورات خود از طریق روابط عمومی با سازمان آشنا می‌شوند و بخش عظیمی از مطالبات خود را از طریق روابط عمومی پیگیری می‌کنند.


یک کارشناس ارشد علوم اجتماعی در این رابطه معتقد است: روابط عمومی به عنوان آیینه و چشم وگوش  سازمان باید مرتبا با مردم در تماس و مشکلات انان را صادقانه و به درستی در اختیار مقامات مسول قرار دهد و پیگیری کند که نظرات مقامات نیز شفاف به اطلاع مردم رسانده شود.


علی عباس شیخ محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: روابط عمومی حرفه‌ای‌ است که در ایران هنوز دوران کودکی خود را می‌گذراند. اما دراین دوران کم، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.


وی ادامه داد: از تعاریف معمول در خصوص روابط عمومی نتیجه می‌گیریم که این حرفه بخشی از مدیریت است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشناست، آنطور که از نام آن برمی‌آید رابطه با عموم و تعامل با آنان در جهت تحلیل وضع موجود و پیش بینی رخدادها که در جامعه تابع شرایط هستند، در دستور کار دارد .


این کارشناس ارشد می‌افزاید: روابط عمومی می‌کوشد که نظرات مردم را به حاکمیت و دیدگاه حاکمیت را به مردم منتقل کند.
شیخ محمدی تصریح کرد: از سال‌های گذشته روابط عمومی به مدد آموزش‌های مداوم جایگاه مناسبی را برای خود بدست آورده است .


مدیر روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: علاوه بر تحصیلات اکادمیک شخص روابط عمومی باید فردی خونگرم ، مردم‌دار و اهل تعامل و دارا باشد، کسانی که زیاد اهل اجتماع نبوده و دارای روابط ضعیف فردی هستند در این رشته ولو تحصیلات اکادمیک هم داشته باشند تاب نمی‌آورند، رشته‌ای با شرایط ویژه ، شغلی پر مخاطره و شبانه روزی.


وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید خود را به علم و تکنولوزی امروزی مسلح کنند در غیر این صورت نمی‌توانند خود را با شرایط روز وفق دهند و هر نهادی که در اجتماع نتواند خود را با نیازه‌های مردم وفق دهد محکوم به زوال است.


این مسئول اضافه کرد: روابط عمومی باید با اصحاب رسانه و مطبوعات تعامل مثبت و سازنده‌ای داشته باشد تا بتواند از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف سازمان خود استفاده کند.
شیخ محمدی تصریح کرد: ورود بی‌رویه تکنولوژی در سال‌های گذشته خصوصا در حوزه ارتباطات می‌طلبد که روابط عمومی با این وسایل مجهز شود تا بتواند به نیازهای مردم و مخاطبان خود ارتباط برقرار و نیازهای آنها را برطرف کند.


مدیر روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که هم مردم و هم مقامات به اهمیت حرفه روابط عمومی آگاه شده‌اند و امروزه بسیاری از فعالیت‌های سازمان‌ها از طریق روابط عمومی به مردم منکس می‌شود و روابط عمومی در جلسات و برنامه‌ریزی‌ها شرکت فعال دارد و این نوید دهنده این است که روابط عمومی آینده درخشانی در پیشرو دارد .


وی ادامه داد: آنچه مهم است نقش کارگزار روابط عمومی است که بتواند به درستی و دانایی افکار عمومی را در جهت تعامل با دستگاه‌ها هدایت و نقش خود را به درستی در جامعه  انجام دهد و جامعه  و سازمانی که بخواهد بسوی کمال و پیشرفت حرکت کند باید شفاف  و دقیق و پاسخگو باشد و این نقش روابط عمومی را دو چندان می‌کند.
 خبرگزاری فارس

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حبیب رضایی
| 1393/2/25 - 05:46 |     1     0     |
فکرکردم می خواهید آن کتاب معروف را معرفی کنید.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد