درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:22   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10474صفحه نخست » روابط عمومی و زنانپنجشنبه، 18 اردیبهشت 1393 - 17:27
شارا/ 14 منبع که باید درباره زنان بدانید
ایموگن کریسب- آیوید تخمین زده است که زنان حدود 12 درصد از مهندسان نرم افزار را در ایالات متحده امریکا تشکیل می دهند
  

همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)، ایموگن کریسب- آیوید تخمین زده است که زنان حدود 12 درصد از مهندسان نرم افزار را در ایالات متحده امریکا تشکیل می دهند، و تغییرات خوبی در جهت افزایش جنس دوم در طراحان نرم افزار در حال اتفاق است و حرکت هایی نیز برای تشویق و نمایش توانایی زنان در نقش افراد موفق در عرصه تکنولوژی انجام شده است. کمک هزینه های تحصیلی، بورس ها، دوره های فشرده طراحی و شبکه های حمایتی در حال کمک به زنان برای تحقق بخشیدن به توان بالقوه شان و تبدیل آنها به نیروی کار واجد شرایط می باشد.


پس چرا زنان بیشتری در این حوزه وجود ندارند؟
یکی از مشکلاتی که مانع ورود زنان به عرصه تکنولوژی می شود «صندرم غاصب» نام گرفته است. SHE++، نام یک فیلم مستند در مورد زنان در حوزه تکنولوژی است و توضیح می دهد که دخترانی که تازه فعالیت خود را در این زمینه آغاز می کنند، اغلب نگران این هستند که هرگز نمی توانند در مقابل مردانی که در این زمینه فعالیت می کنند به جایی برسند. صبحا نابار یکی از رهبران طراح در مایکروسافت در یک مستند می گوید: «وقتی می خواستم فعالیت خودم را آغاز کنم این نکته که همه می توانند کامپیوترهایی را هک کنند و من تنها می توانم یک برنامه سلام جهان بنویسم، آزار دهنده بود.» وی ادامه داد: اما امروز همه چیز برای زنان تغییر کرده است.


دوره های ویژه طراحی
برای کمک تشویق و پیگیری سریع زنان به عنوان نیروی کار تکنولوژی، تعدادی از سازمان ها مشوق ها و کمک هزینه های تحصیلی برای دوره های فشرده کوتاه مدت که اغلب برای مبتدیان است ارائه می دهد.
ارودی آموزشی برنامه نویسی، یکی از دوره های فوق العاده برنامه نویسی وب است که در سال 2012 راه اندازی شد، در حال حاضر متوجه پتانسیل های بکری زنان در زنان شده که در نتیجه تشویق آنان بارور می شود. مدیر توسعه اردوی آموزشی نیویورک، لوید نیمتز به طور جدی در مورد کمبود زنان در صنعت اظهار نگرانی می کرد و می خواست کاری برای آن انجام دهد. «ما دریافتیم که تبعیض جنسی به محدود شدن موفقیت های زنان در محل کار تکنولوژی منجر شده و مانع ورود آنها می شود.» برای نه دوره هفتگی در سان فرانسیسکو، شیکاگو و دانشگاه نیویورک اردوهای آموزشی ارائه می شود که بورس های مختلف تحصیلی برای زنان به مبلغ 500 دلار ارائه می دهد، این برنامه در همکاری با گروه حرفه ای «چپ لیگ»، یک بورس تحصیلی 2500 دلاری به زنان می پردازد. نیمتز می گوید: جنسیت در دوره های آموزشی از اهمیت بسیزایی برخوردار است و تیم می خواهد که آن را به هنجار تبدیل کنیم. «در حالی که بسیاری از آنها نیروهایی خارج از کنترل و دسترس ما هستند، ما معتقدیم که گام اول اذعان به این واقعیت است که باید اقداماتی در این راستا انجام شود. در صورتی که کاری انجام نشود این نابرابری جاودانه خواهد ماند.»
آکادمی هاکبرایت برنامه ای 12 هفته ای برای برنامه نویسی مهندسان کامپیوتر زن تدارک دیده است. موسسان این آکادمی در دره سیلیکون می گویند: «ما خواهیم نقش خود را در برابر نابرابری ها و عدم تعادل ایفا کنیم، و ما احساس کردیم که یک برنامه ویژه برای زنان برای گام اول مفید خواهد بود». این آکادمی در هر ترم یک بورس تحصیلی کامل در هر سه ماه ارائه می دهد و بازپرداخت 3000 دلاری آن در صورتی توسط دانش پژوه انجام می شود که یک کار در شرکت همکار پیدا کند.
مرکز آموزش فنی عمومی نیز به طور مرتب دوره هایی را با تخفیف و کمک هزینه جزئی به زنان ارائه می دهد و در گذشته با دختران و زنان جوان برنامه نویس در حوزه دیجیتال همکاری می کرد.


کمک های مالی و بورس های تحصیلی
برای دختران دانش آموزی که به فکر ادامه تحصیل در زمینه های تکنولوژی هستند، گزینه های بسیاری وجود دارد. هر ساله بورس آنیتا برگ گوگل برای حمایت مالی از دختران برگزیده ای که در زمینه مطالعات کامپیوتر و تکنولوژی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اهدا می شود. برگ برای آموزش مردم و به ویژه زنان کار می کرد و به دلیل اهمیت مساله فناوری وی موسسه ای را برای زنان و تکنولوژی را در سال 1997 تاسیس کرد که نام آن را آموسسه ای برای زنان و تکنولوژی آنیتا برگ گذاشت. او همچنین جشن گریس هاپر زنان را در کنفرانس فناوری تاسیس کرد که بزرگترین گردهمایی سالانه در جهان فناوری زنان محسوب می شود که در سال جدید 20مین سالگرد خودش را می گذراند.
جامعه مهندسان زن طیف وسیعی از بورس ها را برای رشته های مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمومی در همکاری با شرکت هایی مانند دل، سیسکو، هانیول، آی بی ام، اینتل، ابزارسازی تگزاس و ویرزون اهدا می کند. سایر کمک هزینه های تحصیلی و کمک های مالی دیگر برای زنانی که موضوعات مرتبط با تکنولوژی را می خوانند توسط پالانتیر، مایکروسافت، ایسا، مرکز ملی برای زنان و فناوری اطلاعات اعطا می شود.
دانشگاه های فردی همچنین بورس های ویژه ای برای زنانی که آی تی یا علوم کامپیوتر می خوانند ارائه می دهد.


آینده
با توجه به آنچه امروزه توسط بسیاری از سازمان ها در زمینه تشویق زنان در زمینه تکنولوژی انجام می دهند، آینده ای روشن را می توان برای این حوزه متصور شد. مستندات SHE++ نشان می دهد که مشاغل کسب و کار ایالات متحده امریکا در سال 2020 به 1.4 میلیون دانشمند کامپیوتری دارد. اریک رابرتز، استاد علوم کامپیوتری در دانشگاه استنفورد در جمع فیلمسازان می گوید: «اگر دانشگاه استنفورد تمام دانشجویانش را در زمینه کامپیوتر فارغ التحصیل می کرد ما به همه افراد آن نیاز داشتیم و سیلیکون ولی همه آنها را به خدمت می گرفت.» حتی کاخ سفید متوجه شده است که به کار گرفتن زنان در تکنولوژی از اهمیت بسزایی برخوردار است، و به همین دلیل میشل اوباما به ترویج برنامه «زنان در تکنولوژی» کمک می کند. ابتکار این گروه در این است که زنان را به مطالعات علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی تشویق کنند. و امیدوارم به زودی زنان قوی بیشتری خواهند بود که نقش خود را همانند شریل سندبرگ در فیسبوک و ماریسا مایر در یاهو به عنوان زنانی الهام بخش ایفا کنند.

منبع مرجع: http://www.prwomen.ir/fa/?current=home

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد