درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10261صفحه نخست » یکشنبه، 7 اردیبهشت 1393 - 12:37
شکست سنگین روابط عمومی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها
کارگزار روابط عمومی-  تنها 2.4 میلیون نفر از 10 میلیون نفر یارانه نخواستند و این یعنی شکست سنگین روابط عمومی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها. اما چرا مردم به دولت در حذف یارانه ها خیر گفتند؟
  

کارگزار روابط عمومی-  تنها 2.4 میلیون نفر از 10 میلیون نفر یارانه نخواستند و این یعنی شکست سنگین روابط عمومی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها. اما چرا مردم به دولت در حذف یارانه ها خیر گفتند؟


صدا و سیما و تئوری تزریقی
صدا و سیما با شروع برنامه دوم هدفمندی یارانه ها، تلاش های جدی خود را برای پیشبرد اهداف دولت آغاز کرد. به طوری که روزانه چندین برنامه به طور مستقیم و غیر مستقیم به مساله حذف یارانه ها پرداختند و از مردم خواستند یارانه دریافت نکنند.
بنابراین نمی توان تلاش های صدا و سیما در این زمینه نادیده گرفته شود، اما تلاش های صدا و سیما کاملا غیر کارشناسی و بر اساس نظریه تزریقی انجام شد. نظریه ای که تنها در دوره هیتلر جواب داده و امروزه حتی در پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشگاه ها نمی آید. این نظریه به سادگی بیان می کرد: «هرچه به مردم بگویید، آنها باور می کنند و آن را انجام می دهند.»
برنامه های صدا و سیما و مصاحبه های ساختگی اش، دیگر برای هیچ شهروند ایرانی جواب نمی دهد و مرحله دوم هدفمندی یارانه ها این مساله را کاملا نشان داد.


مطبوعات و شکست مرحله دوم هدفمندی یارانه ها
اگرچه بسیاری از مطبوعات در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نقشی بازی نکردند و صرفا تماشا کردند، بسیاری از آنها نیز اخباری را منتشر کردند که مردم را به دریافت یارانه تحریک می کرد. مخصوصا خبر «150 نماینده مجلس یارانه می گیرند» برای بسیاری از مردم تحریک کننده بود. این نمایندگان حقوق های بسیار زیادی دریافت می کنند و در دور اول دریافت یارانه ها انصراف نداده اند! اگرچه بعدا همین نمایندگان انصراف دادند، اما خبر اول تاثیر بسیار قوی بر عدم انصراف مردم داشت.
برخی از سایت های خبری و روزنامه ها نیز با انتشار اخبار گرانی و سوتی های صدا و سیما، رهبران فکری را برای درخواست یارانه تحریک کردند. طنز های زیادی در این مدت برای این مساله ساخته شد که همه به نوعی شرایط را تحت تاثیر خودش قرار می داد.


تبلیغات به جای روابط عمومی
نکته کلیدی در حذف یارانه ها در مرحله دوم این بود که مردم باید به دولت اعتماد می کردند. اعتماد معمولا توسط روابط عمومی به دست می آید. بنابراین باید هزینه ها همه بر روی روابط عمومی معطوف می شد. در حالیکه حتی فعالیت های اطلاع رسانی نیز با تکنیک های تبلیغات انجام شد. تکنیک هایی که مدت هاست دروغین بودنشان بر مردم در سراسر جهان ثابت شده است.
مردم در انصراف از یارانه ها باید از پول می گذشتند. در واقع صدا و سیما کسانی که پولدار هستند و یارانه می گیرند را به عنوان افرادی سودجو معرفی کرد که حق دیگران را می خورند و این باعث شد، مردم با ثبت نام در یارانه ها، خود را از این دسته جدا کنند.


رسانه های خارجی و ثبت نام مردم در یارانه ها
رسانه های خارجی نیز با فعالیت های غیر مستقیم، حرکت های غیر حرفه ای صدا و سیما را نقد کردند و قشری از مردم که به این شبکه ها دسترسی دارند را به ثبت نام در یارانه ها فراخوانی کردند.
رسانه های خارجی با نشان دادن کمک های مالی گسترده دولت ایران به کشورهای فلسطین و سوریه، یارانه را حق مردم معرفی می کردند. حقی که در صورت عدم ثبت نام مردم در دریافت یارانه به صورت مهمات در اختیار گروه هایی در لبنان، فلسطین و سوریه هزینه می شود.


نتیجه
با این اقدامات علاوه بر اینکه رفتار تمام کانال های ارتباطی منجر به از میان رفتن اعتبار دولت و شکست آن در فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها شد، سبب شد که حداقل 8 میلیون نفر از افرادی که حقیقتا هیچ نیازی به دریافت یارانه ها ندارند، آن را دریافت کنند.
اگرچه در این یادداشت بیشتر به ضعف رسانه ای دولت در دور دوم هدفمندی یارانه ها پرداخته شد، عوامل دیگری نیز در این مساله تاثیر گذار بودند. عواملی نظیر همزمانی بالا رفتن قیمت سوخت و اجرای این برنامه در اوایل سال که مردم عموما پول هایشان را صرف مسافرت کرده اند، نیز بر درخواست بسیاری از مردم تاثیر گذاشته است. به گونه ای که حتی فتاوای آیات عظام نیز نتوانست متشرعین را برای انصراف از یارانه ها قانع کند.
 

منبع: http://priranpr.blogfa.com/post-906.aspx

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد