درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 15 آذر 1402 - 19:34   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند
  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند
  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟
  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا
  فلسطینی‌ها پس از قطع ارتباط تلفن و اینترنت چگونه دوباره آنلاین شدند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10108صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 31 فروردین 1393 - 07:24
آینده دولت یازدهم ؛ مردم، رسانه‏ ها و روابط ‏عمومی
نقش و اهمیت روابط عمومی جزء تفکیک ناپذیر دولت خوب است. در عین حال، رابطه ‏ای مبتنی بر همزیستی در جایی وجود دارد که روابط عمومی بتواند به تقاضاهای متغیر درون دولت و جامعه جواب دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، چنین به نظر می رسد دکتر حسن روحانی دوره ریاست جمهوری اش را به شیوه ‏ای بسیار مثبت شروع کرده و به افکار عمومی توجه مناسبی نشان می دهد. رئیس دولت یازدهم از همان آغاز کار و فعالیت خود، علاقه خویش را به جذب قلوب و اذهان مردم از طریق داشتن سعه صدر و شفافیت بیشتر نشان داد. او از مردم خواست که «با او» کار کنند نه «برای او

او همچنین اطمینان داد که روابط با سایر ملل و کشورها تقویت می ‏شود و این ماموریت را به خوبی در سفر تاریخی خود به نیویورک به منصه ظهور رساند. بنابراین بسیار دلگرم کننده است که رئیس جمهور منتخب ملت، خود را به ارتقاء سطح روابط بین ‏الملل متعهد کرده است. با این وصف، متخصصان روابط عمومی می ‏توانند در این فرآیند تاثیر عظیمی داشته باشند. این بدان معنی است که متخصصان روابط عمومی باید بیش از پیش پویاتر، حساس تر و مطلع تر باشند. این مسئله زمانی که بحران و محاصره اقتصادی رو در روی ایران قرار گرفته، اهمیت مضاعف می‏ یابد.

همچنین سطح و جایگاه روابط عمومی باید به نحوی ارتقاء یابد که دولت بتواند افرادی را که واجد شرایط بهتر و برخوردار از تجربیات بیشتر هستند جهت تصدی مقام مزبور جذب نماید. این نه تنها سبب تقویت روحی شاغلان روابط عمومی خواهد شد بلکه سبب افزایش حیثیت و ایجاد انگیزه در آن‏ها برای هر چه بهتر انجام دادن وظایف شان می‏ شود.

نقش و اهمیت روابط عمومی جزء تفکیک ناپذیر دولت خوب است. در عین حال، رابطه ‏ای مبتنی بر همزیستی در جایی وجود دارد که روابط عمومی بتواند به تقاضاهای متغیر درون دولت و جامعه جواب دهد.

نیاز به شاغلان کاملا تعلیم دیده برای اهداف ملی و بخصوص در دفاع موثر و ارتقاء نام کشور در سطح بینالمللی فوق العاده بدیهی است. امروزه همه کشورهای جهان نسبت به تبلیغات نامطلوب و حتی در مقابل گزارش ‏های منفی یا غیرمنصفانه رسانه ‏ها آسیب پذیرند. ایران نیز مستثنی نیست. این وضعیت بخصوص در این دوره پرخطر، مصداق دارد.

به همین دلیل فعال کردن شورای اطلاع رسانی دولت با رویکرد جدیدتر و کلان تر، می ‏تواند اقدام نویدبخشی باشد. این شورا با برنامه ریزی مناسب باید به تشویق مردم بپردازد تا در ابتکارات مختلف روابط عمومی که توسط دولت برای رسیدن به اهداف وحدت، یکپارچگی و توسعه ملی اجرا می‏ شود، مشارکت نمایند.

این شورا باید در طراحی و اجرای کارزارهای مختلفی که اهمیت ملی و بین ‏المللی زیادی دارد درگیر شود. از جمله کارزارهایی که شورای مزبور می ‏تواند انجام دهد کارزار ملی تشویق و امید و اعتماد ملی، کارزار ضد تحریم، کارزار حق صلح آمیز هسته ‏ای، کارزار صلح جهانی، کارزار دیپلماسی عمومی، کارزار مبارزه با مواد مخدر، کارزار آموزش ایدز، کارزار ضد تورم، کارزار ضد احتکار، کارزار ایمنی جاده ‏ها و غیره میباشد.

فعالیت های شورای اطلاع رسانی دولت باید شامل انواع کارزارهای اطلاعاتی و تبلیغاتی، برنامه ‏های ملی، بین‏ المللی و شهروندی باشد و در این تلاش ‏ها و کارزارها از «روابط‏ عمومی یکپارچه» به طریق مناسب استفاده کند.

اگر شورای اطلاع ‏رسانی دولت در مقام عمل آماده انجام دادن اصلاحات لازم و کارهای بزرگ در نگرش ‏های ریشه دار به تلاش‏ ها و فعالیت‏ های ارتباطی نباشد، قطعا نمی ‏تواند از فرصت‏ هایی که مردم در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ فراهم و عرضه کردند به نفع کشور بهره برداری کنند.

اگرچه رسانه ‏های گروهی در تامین و انتشار اطلاعات و نیز آگاهی ‏های منتج به تغییر، نقشی حیاتی بازی می‏ کند، اما پذیرش ایده‏ ها و اصلاحات جدید غالبا مستلزم به کار گرفتن رویکرد یکپارچه در ارتباطات است.

قطعا آیندة دولت یازدهم در میزان روابط مشارکتی بین مردم، رسانه‏ ها، روابط ‏عمومی و مسئولان دولتی قرار دارد. این هدف با درک مخاطب، برقراری ارتباط صادقانه با رسانه‏ ها، برخورداری از یک روابط‏ عمومی قوی و ایجاد نفوذ مشارکتی در قلوب مردمی است که قرار است یک دوره جدید از مردمسالاری دینی را تجربه کنند. این باید با اِعمال برنامه ریزی تفصیلی برای شناسایی و درک مخاطبان و سپس ایجاد طرح محتوایی که مبنای درگیر کردن و در و رای آن مشارکت منصفانه و بزرگوارانه با مردم را تشکیل میدهد، شروع شود.

این امر مستلزم مدل سرویس یکپارچه ای است که نظارت، برنامه ریزی، مجاری، جامعه، محتوا و سنجش را در بر بگیرد. همچنین مدیریتی با تدبیر و امیدمحور را می طلبد که قادر به گردهم آوردن ساختارهای سازمانی و تیم های متبحّری منطبق با کار دشوار هر مأموریت باشد.

از اینرو دولت یازدهم برای ایجاد و تقویت رابطة خود با مردم باید تعریف جدیدی داشته باشد و نظام ارتباطی خود را بر مبنای مشارکت مردم در برنامه ‏ریزی‏ ها و با درک صحیح از اهمیت جایگاه و نقش روابط ‏عمومی‏ ها و رسانه‏ ها در معادلات داخلی و بین ‏المللی پی ریزی نماید.

* عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی

 منبع: جوان پرس

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز موفّقیّت


  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  سرکوب صدای فلسطینیان


  چگونه شرکت‌های روابط‌عمومی بزرگ‌ترین مذاکرات آب‌وهوایی سازمان ملل را شستشو دادند؟


  آیا پیشنهاد دیگری برای افزایش مرجعیت خبری صداوسیما دارید؟


  هوش مصنوعی در سال 2023: فرصت‌ها و تهدیدات


  افزایش اختیارات و قدرت معاونت امور رسانه‌ای در حوزه تبلیغات


  اجلاس آب‌وهوا یک شوخی بیمارگونه است


  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


  روابط‌عمومی و ارتباطات: ابزاری قدرتمند برای مقابله با بحران‌های آب، خاک و هوا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی