درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:58   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10106صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 30 فروردین 1393 - 12:53
روابط عمومی عروسک های باربی در ایران و شکست دارا و سارا
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روزه بر تعداد زنانی که تمایل دارند اندامی لاغر برخوردار باشند افزوده می شود. و این لاغری که در بسیاری از موارد از طریق ورزش بدست نمی آید، آینده مبهمی را برای زنان خلق کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روزه بر تعداد زنانی که تمایل دارند اندامی لاغر برخوردار باشند افزوده می شود. و این لاغری که در بسیاری از موارد از طریق ورزش بدست نمی آید، آینده مبهمی را برای زنان خلق کرده است.


همه چیز از ایالت کالیفرنیای جنوبی آغاز شد، زمانی که زوج هندلر در سال 1945 شرکت عروسک سازی باربی را تاسیس کردند. خانم روث هندلر (13916-2002) این عروسک را با الهام از عروسکی آلمانی به نام بیلد لیلی بوجود آورد.


روث هندلر هنگام مشاهده بازی دخترش باربارا با عروسک‌های کاغذی متوجه شد او از بازی دادن آنها در نقش بزرگسالان لذت می‌برد. آن زمان اغلب عروسک‌ها به شکل کودکان خردسال ساخته می‌شدند. روث ایده ساخت عروسکی با اندام بزرگسالان را به شوهرش الیوت پیشنهاد نمود، اما وی به عنوان مدیر شرکت متل اشتیاقی به این پیشنهاد نشان نداد.


در سال ۱۹۵۶ روث در سفری به آلمان به عروسکی که بایلد لی لی نامیده می‌شد برخورد نمود که عینا مطابق آن چیزی بود که در سر می‌پروراند. او سه عدد از این عروسک‌ها را خریداری کرد. یکی را به دخترش داد و دوتای دیگر را به متل برد.


عروسک لی لی بر اساس شخصیت محبوب ظاهر شده در کمیک استریپی شکل گرفته بود. لی لی، خانم خوشنامی بود که می‌دانست چه می‌خواهد. عروسک لی لی اولین بار در سال ۱۹۵۵ در آلمان به فروش رفت و اگرچه در آغاز به بزرگسالان فروخته می‌شد، اما کم کم محبوبیتی بین کودکان بدست آورد که از پوشاندنش با قطعاتی که جداگانه در دسترس بودند، لذت می‌بردند.


روث پس از بازگشت به آمریکا با کمک مهندسی به نام جک راین اقدام به طراحی عروسکی مشابه نمود و به نام دخترش باربارا نام باربی را بر آن نهاد. عروسک باربی برای اولین بار در نهم ماه مارس سال ۱۹۵۹ در شهر نیویورک به نمایش گذاشته شد.


اولین باربی لباس شنا مشکی با خطوط راه راه سفید بر تن داشت و با مدل موی دم اسبی و نیز موی بور و خرمایی عرضه شد. این عروسک به عنوان مدل نوجوان با پوشاکی که شارلوت جانسون طراحی نموده بود روانه بازار گشت. اولین عروسک باربی در ژاپن ساخته شد و در سال نخست حدود ۳۵۰ هزار عدد از آن به فروش رفت.
شرکت متل در سال ۱۹۶۴ با کسب امتیاز عروسک بایلد لی لی از آلمان، تولید آن را متوقف ساخت.


رشد
روث هندلر عقیده داشت این بسیار مهم است که باربی ظاهری چون بزرگسالان داشته باشد. شکل باربی بارها تغییر یافت و به روز شد.
باربی اولین عروسکی بود که استراتژی بازاریابی بر اساس تبلیغات تلویزیونی داشت. برآورد می‌شود که بیش از یک میلیارد عروسک باربی در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فروخته شده‌است و بنا بر ادعای شرکت متل هر دقیقه سه باربی به فروش می‌رسد.


محصولات باربی منحصر به محدوده‌ای از عروسک‌ها و لوازم همراه شان نمی‌شوند بلکه شامل تعداد بی شماری از کالاهای دارای مارک باربی چون کتاب‌ها و اقلام مد و بازی‌های ویدئویی می‌گردد. همچنین فیلم‌های انیمیشن چندی با بازیگری باربی ساخته شده‌است.

حاشیه
در سال ۲۰۰۳ کشور عربستان فروش باربی را به دلیل عدم تطابق با فرهنگ و اندیشه‌های اسلام غیر قانونی کرد. هیئت امر به معروف و نهی از منکر اعلان کرد که عروسک‌های یهودی باربی با پوشش آشکار و وضعیت ننگین و متعلقات و ابزارشان نمادی از فساد و انحراف غرب هستند.


در کشورهای خاور میانه عروسکی مشابه باربی و با پوشش اسلامی و با نام فولا می‌کوشد تا بیشترین مقبولیت را در بازار اسلامی بدست آورد.


در ایران عروسک‌های دارا و سارا که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شد به مثابه جایگزین باربی به شمار می‌روند.


کلمه باربی به مرور زمان به معنای دختران و زنان سطحی و کوتاه فکر به کار می‌رود.


یکی از بیشترین نکوهش‌ها به باربی تاثیری است که بر زنان جوان گذاشته تا بکوشند با امتناع از غذا خوردن و سوء تغذیه، خود را به کشیدگی و باریکی او نزدیک سازند.


نقش روابط عمومی در عروسک های باربی
باربی یک انسان نماست. انسان نمایی که محبوب مردم در جهان واقع شده است. در واقع باربی بیشتر از اینکه از طریق تبلیغات به فروش برسد از طریق روابط عمومی و فعالیت های روابط عمومی به فروش می رسد. رهبران فکری، طرح های تازه باربی و اطلاع رسانی های سریع آن در سایت های خبری و نشریات بزرگ همه از عواملی هستند که این عروسک امروز در دست همگان قرار گرفته است. و شاید به جرات بتوان گفت که عروسک های دارا و سارا علیرغم اینکه با حمایت کامل دولت در ایران تولید می شوند، هنوز نتوانسته اند جای خود را در میان مردم باز کنند.
باربی امروز بیشتر از طریق ارتباطات شفاهی و دهان به دهان معرفی می شود، کاری که نیازمند یک فعالیت روابط عمومی قوی است.


در کنار این موضوع، تاثیرگذاری باربی بر نوع پوشش زنان ایرانی و سعی برای لاغر شدن آنها نیز یکی از معضلاتی است که امروز جامعه را به شدت درگیر خود کرده است. عمل های غیر ضروری و هزینه بر صورت و بدن و مصرف قرص هایی که عوارش آن نه تنها بر روی فرد بلکه بر روی نسل آینده وی نیز باقی خواهد ماند از عوارض دیگر عروسک های باربی است.


باربی امروز در ایران تنها یک برند نیست، بلکه تبدیل به یک ارزش شده است. کاری که روابط عمومی ها باید پیش از این درباره ارزش های خودمان انجام می دادند. وقتی می گویند «اندامش مثل باربی است» یعنی: «اندام او خواستنی و دوست داشتنی است.» بنابراین باربی درون فکر و ذهن ایرانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. جایگاهی که حتی بر جایگاه دارا و سارا نیز تاثیر گذاشته است. نوعی تفاخر و تجمل گرایی در زنان که باعث شده بگویند: «اگر دارا باشی، سارا خواهد آمد.»


راهکار مبارزه با باربی توسط روابط عمومی داخلی
همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند، امروز ما در آماج حمله دشمنان در جنگ نرم قرار داریم. جنگی که آرام و آهسته فرهنگ و میراث های فرهنگی جامعه ما را بر باد می دهد. یکی از مظاهر این جنگ نرم همین عروسک های باربی است. این نیست که بخواهیم این عروسک ها را با یک حمله فیزیکی به فروشگاه ها جمع کنیم. بلکه باید چهره آن را خراب کنیم. چهره ای که باعث شده است، زنان ما کمتر بخورند و در نتیجه کم خوری به بیماری های دستگاه گوارش مبتلا شوند. چهره ای که باعث شده، برخی زنانی که لاغر نیستند، اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و در عرصه اجتماع به طور بیمارگونه حاضر شوند.


نمونه این کار در برخی شبکه های تلویزیونی هند با پخش شوهایی که در آن زنان چاق خوشحال نشان داده می شوند و از خوشبختی خود تعریف می کنند انجام شده است. همچنین می توان فیلم هایی متناسب با این موضوع ساخت و به مساله لاغری پرداخت و یا حتی در آنها افرادی که به لاغری خود می رسند، عاقبت شومی در انتظارشان است.


راه دیگر در تقویت دارا و سارا و عروسک های بسیار زیاد دیگری است که نام باربی در میان شان گم می شود. باید ذهن مردم از نام های عروسک ها اشباع شود و هر عروسک فیلمی داشته باشد که در آن فیلم ارزش های ما به کودکان و نوجوانان منتقل شود و عروسک ها خیلی خوب با زبان کودکانه خودشان این کار را انجام می دهند.


قطعا در فرآیند جهانی شدن، نیروهایی که فرهنگ قوی تر و قابل قبول تر و عقلانی تری را ارائه می دهند، پیروز می شوند. اما گاهی مهم است که چقدر برای ارائه این فرهنگ سرمایه گذاری کرده ایم. چقدر کار خلاقانه انجام شده است و چقدر توانسته ایم پیش از انجام کارهای مان مردم را بشناسیم. در هیچ یک از اقدامات ترویجی نباید اجازه داد که مخاطبان بدانند ما در حال مبارزه هستیم.

 

منبع مرجع:  http://www.shara.ir/view/10106/روابط-عمومی-عروسک-های-باربی-در-ایران-و-شکست-دارا-و-سارا

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرامرز بهشتی
| 1393/2/7 - 10:46 |     0     0     |
شما می گویید نباید اقدام فیزیکی صورت گیرد، آنوقت خبر جمع آوری عروسک های باربی از فروشگاه ها منتشر می شود.
اصلا نیازی به عروسک باربی نیست. مجری های صدا و سیما همه باربی هستند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد