درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10079صفحه نخست » پنجشنبه، 28 فروردین 1393 - 23:59
غیر فعال بودن روابط عمومی ارتباطی به مدیر ندارد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، گفت: دبیرخانه نخستین همایش ˈتبیین جایگاه روابط عمومی در حوزه فرهنگ سازیˈ با محوریت روابط عمومی دستگاه های اجرایی در استان تشکیل شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ایفای حداقلی نقش مشورتی، سطح پایین تخصص در تعامل با رسانه، بی توجهی به نظرات ارباب رجوع و برخوردهای کلیشه ای و جانبدارانه با موضوع اطلاع رسانی موجب شده اغلب روابط عمومی های اردبیل سطح تعامل ادارات با مخاطبان خود به ویژه رسانه ها را در کف ارزیابی ها قرار دهند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که روابط عمومی ها به عنوان بازوی مشاوره مدیران در تعامل با محیط داخل و خارج سازمان شناخته می شوند، ایفای حداقلی این نقش موجب شده خروجی تعامل روابط عمومی در مواجهه با مشتریان، رسانه، مدیر و حتی سایر رابطان عمومی مطلوب نبوده و صدای یک دستی از روابط عمومی های اردبیل شنیده نشود.

 

این در حالی است که به عقیده کارشناسان، روابط عمومی ها معرف اصلی سازمان بوده و حتی در معرفی مجموعه کاری خود نقش بیشتری به نسبت مدیران ایفا می کنند.

خلا نگاه حرفه ای به موضوع روابط عمومی ها زمانی عیان می شود که هیچ یک از گروه های هدف تعامل ادارات رضایت قانع کننده از عملکرد این حوزه نداشته و به ویژه نقش اطلاع رسانی، تنوع برنامه ریزی و پذیرش نقش  جهت دهی به سازمان را به عنوان مهمترین چالش های روابط عمومی های اردبیل شناخته می شود.

تا جایی که بسیاری از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شاخص و کلیدی استان به جای جهت دهی و جهت گیری آرمانی مناسب، مشارکت در تصمیم سازی های مدیر و خلاقیت و ابتکار در شیوه های تعاملی برنامه های خود را به نصب بنر، ارسال نامه دعوت و در نهایت برگزاری جشنواره محدود کرده اند.

 

صندوق نظرسنجی که باز نمی شود

یکی از مهمترین نقش های روابط عمومی ها اطلاع از نظرات ارباب رجوع و انعکاس آن به بخش های مختلف و به ویژه مدیریت است. با این وجود در اغلب ادارات صندوق های نظر سنجی عملکرد کارکنان  مورد ارزیابی واقع نشده و در تغییر برنامه ریزی دستگاه ها نقشی ندارد.

تا جایی که عدم تکریم ارباب رجوع، اطلاع رسانی اندک و راهنمایی نامناسب سبب شده روابط عمومی ها حلقه ارتباطی خود با مشتریان را قطع کرده و در اغلب موارد نسبت به این حوزه احساس دغدغه نداشته باشند.

این مشکل زمانی تشدید می شود که به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل حتی نخبگان و گروه های خاص نیز اطلاع چندانی از عملکرد ادارات و وضعیت استان ندارند.

 

اخبار سایت های ادارات خوانده نمی شود

طاهر شریفی تصریح کرد: در کمال تاسف دیده می شود که اقشار مختلف اطلاعی از وضعیت استان و عملکرد دستگاه ها ندارند.

وی با بیان اینکه این بی اطلاعی در قشر نخبه نیز به وضوح مشاهده می شود، اضافه کرد: بخشی از بی اطلاعی شهروندان به کم کاری روابط عمومی ها به عنوان پل های رابط دستگاه ها با مردم مرتبط است.

شریفی معتقد است سازمانی که روابط عمومی مطلوبی نداشته باشد از انظار پنهان است و به همین دلیل روابط عمومی به عنوان عنصر معرف یک دستگاه اجرایی است.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار این بی اطلاعی موجب شده در بسیاری از موارد شهروندان قضاوت متعادلی از وضعیت استان نداشته باشند.

 

مطالباتی که پاسخ نگیرد، باید رسانه ای شود

جانشین رئیس شورای هماهنگی استان در عین حال تاکید دارد که این کم کاری باید از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده و به گوش مسئولان برسد.

وی با بیان اینکه رسانه در کنار روابط عمومی می تواند بهترین کارکرد اطلاع رسانی را داشته باشد، از رسانه ها خواست نسبت به نقد منصفانه از عملکرد دستگاه ها اقدام کنند و تاکید کرد: هر مطالبه ای که پاسخ نمی گیرد با هدف اصلاح باید رسانه ای شود.

اما خواسته معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در حالی طرح می شود که نقد منصفانه نه تنها از سوی روابط عمومی ها پذیرفته نیست بلکه حتی نقد تخصصی و کارشناسی برخی از کارگروه ها نیز از سوی استانداری با قهر و غضب همراه شده است.

با وجود اینکه مدیر کل سابق روابط عمومی های استان در جلسه تودیع خود از نبود نقد سازنده در رسانه ها گلایه کرد، این انتقاد با عکس العمل از سوی رسانه ها همراه بود.

انتقادی که از ضعف روابط عمومی ها و نحوه تعامل با رسانه های استان به ویژه خبرگزاری ها گله داشت و در نهایت نیز تجربه برخورد های سلیقه ای و سنتی با رسانه ها را از سوی مدیران و روابط عمومی ها یادآور شد.

 

ضرورت ارزیابی سواد رسانه ای روابط عمومی ها

فعال مطبوعاتی اردبیل معتقد است روابط عمومی ها یکی از دلایل کاهش تعامل رسانه با مدیران استان هستند.

عارف شیرزاد تاکید کرد: در حال حاضر از روابط عمومی انتظار انعکاس مثبت عملکرد می رود و این در حالی است که نقش روابط عمومی شناسایی مشکلات و دریافت نظرات مردمی و انعکاس آن به مدیر است.

مدیر مسئول هفته نام فروغ آذربایجان با تاکید به ضرورت بازنگری در چنین فضایی تصریح کرد: مدیران به روابط عمومی ها به عنوان پادو نگاه می کنند و افرادی که در بخشهای دیگر سازمان قادر به فعالیت نیستند به اتاق روابط عمومی ارجاع می دهند.

این تاکیدات در حالی است که بسیاری از فعالان مطبوعاتی استان معتقدند سواد رسانه ای روابط عمومی ها باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

جبهه گیری در مقابل رسانه منتقد

مدیر خبرگزاری ایرانا معتقد است در حال حاضر برخورد روابط عمومی ها با رسانه ها سلیقه ای و فاقد تخصص است.

سیفعلی موسی زاده در گفتگو با مهر ادامه داد: روابط عمومی به مبلغ مدیر تبدیل شده و در بسیاری از مواقع رسانه منتقد را از مدیر دور نگه می دارد.

موسی زاده اضافه کرد: با وجود اینکه اتاق روابط عمومی نزدیک به اتاق مدیریت است، این حرفه در تضاد با رسالت خود بوده و در بسیاری از مواقع نمی تواند در نقش رابط رسانه و مدیر عمل کند.

 

اما نکته قابل تعمل در ایفای نقش روابط عمومی ها تکیه بر مثال" مامورم و معذور" است تا جایی که بسیاری از کارکنان این حوزه به انعکاس اخبار مثبت و تبلیغ مدیران خود گرایش پیدا کرده اند.

تا جایی که روابط عمومی تامین اجتماعی استان معتقد است اکثر روابط عمومی های استان افکار و ایده های قابل توجهی دارند ولی در عمل نمی توانند آن را پیاده کنند.

به گفته علی پور این موضوع تا جایی ادامه یافته است که روابط عمومی به سخنگو و مبلغ مدیر خود تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی صرفا انعکاس اخبار مثبت نیست، اضافه کرد: با این وجود بی اطلاعی مدیر از این مهم موجب شده اغلب روابط عمومی ها صرفا در سایت های خبری به تبلیغ اداره خود بپردازند. این در حالی است که مردم به دنبال عملکرد مثبت نبوده و از ادارات راهکار و برنامه می خواهند.

 

غیر فعال بودن روابط عمومی ارتباطی به مدیر ندارد

در عین حال مدیر روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های استان معتقد است با وجود اینکه در برخی دستگاه ها مدیران تعامل لازم با روابط عمومی را ندارند، اما در عین حال برخی روابط عمومی ها نیز غیر فعال اند.

شاپور آذروند معتقد است روابط عمومی می تواند با ارائه برنامه و پیشنهاد زمینه فعالیت خود را تسهیل کرده و حتی مدیر را ترغیب به اجرا کند.

آشفته بازار سلب مسئولیت مدیر و روابط عمومی در حالی طی سال های اخیر به یکی از معضلات مدیریتی دستگاه ها تبدیل شده است که مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استاندار معتقد است مدیحه سرایی و بیان صرف موارد مثبت نتیجه منفی در امتیاز دهی به آن دستگاه اجرایی دارد.

مسعود امامی یگانه افزود: مردم برخوردار از قوه درک بالا هستند و هر قدر نقد غیر منصفانه و یا مداحی مشاهده شود می توانند درست را از نادرست تشخیص دهند. براین اساس روابط عمومی برای موفقیت و ارتقا دستگاه خود باید بتواند به تحلیل واقع بینانه دست یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رویکردهای سیاسی برخی روابط عمومی های استان موجب شده روابط عمومی نگاه کلیشه ای داشته و در برخی مواقع به صورت سلیقه ای رفتار کند.

امامی یگانه با بیان اینکه بخشی از این سلایق در نحوه تعامل با رسانه است که در نگاه سیاسی به رسانه خودی و غیر خودی مرز بندی می شود، افزود: هر مدیری در یک دستگاه اجرایی خط و مشی سیاسی دارد و با این وجود نباید این خط و مشی در عملکرد روابط عمومی ها تاثیر گذار باشد.

 

استقلال در اعتباراتی که به مذاق خودی ها خوش نیامد

مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی استان گریز از این بن بست را در استقلال اعتباری روابط عمومی ها می داند و تاکید دارد که وابستگی اعتباری وابستگی اندیشه و عملکرد روابط عمومی را نیز به دنبال دارد.

علی پور خواستار استقلال اعتبارات روابط عمومی ها از اعتبارات دستگاه ها شد و افزود: این استقلال می تواند خلاقیت و گستره عملکرد روابط عمومی را وسعت بخشد.

در عین حال مدیر روابط عمومی حمل و نقل استان  تاکید دارد اعتبار روابط عمومی ها شفاف و مشخص است و در تمامی دستگاه ها برای تمامی برنامه ها از جمله انتشارات، اطلاع رسانی و... اعتبار مشخص تخصیص می یابد.

اما سوال اینجاست که تاکنون با نظارت کامل بر اعتبارات تخصیص به سلیقه خود روابط عمومی ها تا چه میزان از خروجی برخوردار بوده و آیا گره کور نبود تعامل با تفکیک اعتباری گشوده خواهد شد؟

 

نشریه تخصصی روابط عمومی به نتیجه نرسید

با وجود اینکه مدیر کل جدید روابط عمومی استاندار معتقد است با بهبود جلسات شورای هماهنگی می توان به بخشی از این معضلات رسیدگی کرد، در حال حاضر حوزه روابط عمومی استانداری پاسخ سوالی دیگر در خصوص وضعیت نشریه تخصصی روابط عمومی های استان را به رسانه ها بدهکار است.

نشریه ای که به تائید استانداران قبلی رسید و اعتبار آن نیز فراهم گردید. تاجایی که به عنوان یکی از جهش های عملکردی روابط عمومی ها مطرح و به صورت گسترده از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شد.

با وجود اینکه نزدیک به دو سال از زمان انتشار اخبار مربوط به این طرح گذشته است، صداهای ناکوک تعامل حداقلی روابط عمومی های ادارات اردبیل در عدم چاپ حتی یک نسخه از این نشریه به وضوح شنیده می شود.

نشریه ای که قرار بود عملکرد ادارات را از زبان روابط عمومی ها طرح کرده و به مشکلات این حوزه نگاه تخصصی داشته باشد.

این روزها جابه جایی مدیران اردبیل فاز جدیدی از جابه جایی مدیران روابط عمومی ها را به همراه خواهد داشت.تغییراتی که به نظر می رسد گزینش تخصصی و نگاه حرفه ای را به ضرورت تغییر دیدگاه سنتی مدیران به رابطان اطلاع رسانی خود با عموم مردم تبدیل کرده است.

................................

گزارش: ونوس بهنود

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد