درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 بهمن 1400 - 10:19   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک
  فعالان مصرف کننده به برندهایی که برای کاهش گرمایش جهانی گام بر می دارند پاداش می دهند
  برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خانواده جهاد کشاورزی استان گلستان
  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا
  انتصاب مدیر «حوزه مدیرعامل و روابط عمومی» شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی
  انتخاب رئیس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌
  برنامه ریزی راهبردی
  5 نکته برای رد کردن مودبانه جلسات بی فایده
  شماره جدید ماهنامه روابط‌عمومی‌ منتشر شد
  کانون استان بوشهر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خود را شناخت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10027صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 26 فروردین 1393 - 07:15
بازاریابی روابط مشتری و رضایت مشتری
در تعاریف جدید بازاریابی روابط مشتری، جایگزین چهار پی«4P» بازاریابی (محصول. قیمت. مکان و پیشبرد) می‌شود. روابط بلندمدت با مشتری کلید ماندگاری در بازارهای پویای امروزی است. مدیریت روابط مشتری یک استراتژی مهم برای حفظ مشتری در سازمان‌های بزرگ و کوچک است. براین اساس، توجه پژوهشگران معطوف به بررسی تاثیر مدیریت روابط مشتری بر رضایت مشتری است.
  

بازاریابی روابط مشتری و رضایت مشتری

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، در تعاریف جدید بازاریابی روابط مشتری، جایگزین چهار پی«4بازاریابی (محصول. قیمت. مکان و پیشبرد) می‌شود. روابط بلندمدت با مشتری کلید ماندگاری در بازارهای پویای امروزی است. مدیریت روابط مشتری یک استراتژی مهم برای حفظ مشتری در سازمان‌های بزرگ و کوچک است. براین اساس، توجه پژوهشگران معطوف به بررسی تاثیر مدیریت روابط مشتری بر رضایت مشتری است.

مروری بر بازاریابی روابط مشتری

مبحث بازاریابی روابط مشتری بزرگ‌ترین تغییر در نظریه‌های بازاریابی و مهم‌ترین عملکرد در بخش بازاریابی در جهان کنونی است. بازاریابی روابط مشتری تشخیص‌، ایجاد، حفظ و توسعه و درصورت ضرورت قطع روابط با مشتریان و سهامداران است. رضایت مشتری عملکردی متفاوت از انتظار و درک مشتری است. بازاریابی روابط مشتری به ایجاد رابطه‌ای مثبت بین مشتری و سازمان کمک می‌کند. از این رو پژوهش در مورد رابطه بین بازاریابی روابط مشتری و رضایت مشتری بسیار مهم است. تمرکز بازاریابی روابط مشتری بر جذب توسعه و حفظ روابط با مشتری است. همچنین هدف بازاریابی روابط مشتری به‌وجود آوردن ارزشی ماندگار برای سازمان است. تحقیقات نشان می‌دهد ایجاد اعتماد در مشتری به ایجاد ارزشی ماندگار کمک شایانی می‌کند، زیرا اعتماد موجب وفاداری و بهبود روابط می‌شود و در عین حال توسط ارزشی که مشتری از روابط درک می‌کند تعدیل می‌شود. همچنین تعهد و روابط بلندمدت و دوطرفه (که عواملی همچون عدالت و همدلی بر آن تاثیر دارند) نیز از عوامل مهم در فراهم کردن نیازها و خواسته‌های مشتری است.

باید توجه داشت رضایت مشتری عاملی است که تحت تاثیر متغیرهای مختلفی است و در کسب‌وکارهای مختلف نیز تغییر می‌کنند. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که رضایت مشتری ارتباط تنگاتنگی با بازاریابی روابط مشتری دارد.

رضایت مشتری احساس و نگرش مشتری نسبت به محصول یا خدمتی است که از آن استفاده کرده است. البته رضایت مشتری عاملی است که در رفتار بلندمدت مشتری بررسی می‌شود و به‌عنوان ابزار مهمی در فعالیت بازاریابی درنظرگرفته می‌شود که فعالیت خود را بر روابط با مشتری مدیریت می‌کنند. تحقیقات تاکید دارند بازاریابی روابط مشتری در کنار کیفیت می‌تواند عامل اثربخش بر رضایت مشتری باشد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که کیفیت مفهومی پویا است که با تجربه مشتری و تغییر و اصلاح در درک مشتری از محصول تغییر می‌کند.

بر این اساس، تحقیقی در کشور سریلانکا نشان داده است که بازاریابی روابط مشتری با احتساب زیرمتغیرهای آن بر رضایت مشتری تاثیر بسزایی دارد: این تحقیق نشان می‌دهد دو عامل اساسی بر رضایت مشتری تاثیرگذار هستند:

۱. کیفیت محصول و خدمت

۲. بازاریابی روابط مشتری

این تحقیق با تمرکز بر بازاریابی روابط مشتری دریافته است که بازاریابی روابط مشتری متاثر از چهار زیرمجموعه است و با توجه و تاکید سازمان و مدیران و کارشناسان بخش بازاریابی بر این عوامل می‌توان بازاریابی روابط مشتری اثربخش و موفقی داشت. این چهار عامل شامل موارد زیر است:

۱. اعتماد

۲. تعهد

۳. عدالت و انصاف

۴. همدلی

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۷۴

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک


  تنظیم موثر اهداف و مقاصد برنامه ریزی روابط عمومی


  برنامه ریزی راهبردی


  نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در راهبرد ارتباط با همسایگان


  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


  انتخاب رئیس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌


  کتاب روابط‌عمومی‌ در تئوری و عمل منتشر شد


  سه نکته برای آماده سازی استراتژی روابط‌عمومی دیجیتال خود برای سال جدید


  5 نکته برای رد کردن مودبانه جلسات بی فایده


  شماره جدید ماهنامه روابط‌عمومی‌ منتشر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود