فناوری نو - شارا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران https://www.shara.ir/ fa چت جی پی تی و صنعت رسانه: تغییر بازی یا باخت؟ http://www.shara.ir/view/52365/چت-جی-پی-تی-و-صنعت-رسانه:-تغییر-بازی-یا-باخت؟ 2023-05-29 03:57:00 انقلاب هوش مصنوعی آغاز شد. رونمایی از چت جی پی تی، یک چت بات هوش مصنوعی رایگان که گفتگویی تعاملی را انجام می دهد، حاکی از هجوم زیرزمینی یک مرز جدید در فناوری است. هر کسی تقلا می کند که بداند چت جی پی تی و برنامه هایی مانند آن، چطور کار می کنند؟ چه اثری بر آینده دارند؟ و به ویژه این موضوع برای اهالی سرزمینروابط‌عمومی و تبلیغات به یک دغدغه تبدیل شده است. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1402/03/08/indexصثصثصث.jpg دکتر جواد گودرزی تحمیل بی‌رحمانه هوش مصنوعی؛ روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنان به تقویت ارتباطات می‌اندیشد http://www.shara.ir/view/52335/تحمیل-بی‌رحمانه-هوش-مصنوعی؛-روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌-همچنان-به-تقویت-ارتباطات-می‌اندیشد 2023-05-24 08:40:00 هر چند باید آرام آرام خود را برای سپردن بسیاری از کارهای روزمره به هوش مصنوعی آماده کنیم که اگر این اتفاق نیفتد او خود را بی‌رحمانه بر ما تحمیل خواهدکرد، اما باید به این نکته‌ی مهم هم توجه کنیم که روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در همه فعالیت‌ها و کارهای خود به عنصری به نام انسان و ارتباطات شفاهی و گفت‌وگو محور، محتاج‌اند 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1402/03/03/photo_2023-05-24_09-25-37.jpg 🔶 مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی 🔶 عصر «روابط‌عمومی مصنوعی» http://www.shara.ir/view/52269/عصر-«روابط‌عمومی-مصنوعی» 2023-05-24 04:30:00 انفجار مدل‌های تخصصی هوش مصنوعی مولد به این معنی است که متخصصان روابط‌عمومی باید برای ظهور "روابط‌عمومی مصنوعی" آماده باشند. توصیفی که در حال حاضر می‌توان از «روابط‌عمومی مصنوعی» ارایه داد این است که روابط‌عمومی‌ مصنوعی در آینده نه چندان دور به یک امر عادی تبدیل خواهد ‌شد و بیشتر یا کل فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ توسط ابزارهای 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1402/08/28/11photo_2023-05-18_15-02-31.jpg شروع تحول دیجیتال در روابط‌عمومی http://www.shara.ir/view/52120/شروع-تحول-دیجیتال-در-روابط‌عمومی 2023-05-03 11:56:00 رویکردهای حرفه‌ای روابط‌عمومی در زمان معاصر گویای این است که روابط‌عمومی با تکیه بر اطلاعات داده‌بنیاد از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار شده است. این اهمیت به‌گونه‌ای است که مبنای عمل و کارکرد روابط‌عمومی‌ها بر پردازش اطلاعات استوار شده و استفاده از تکنیک‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحقیقات، تبلیغات، انواع مختلف ارتباطات اعم 0 62 http://www.shara.ir/media/image/1402/02/13/608708-photo_2023-05-03_15-28-22.jpg چقدر بهره‌مندی از ابزار هوش مصنوعی برای تولید دانش مفید است؟ http://www.shara.ir/view/51913/چقدر-بهره‌مندی-از-ابزار-هوش-مصنوعی-برای-تولید-دانش-مفید-است؟ 2023-04-14 19:05:00 روابط‌عمومی هوشمند یا Smart PR، نوعی رویکرد جدید به روابط‌عمومی است که بدون استفاده از روش‌های سنتی، با اعتماد بیشتر و به سرعت، بازخورد قابل توجهی از جامعه می‌گیرد. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1402/01/25/photo_2023-04-14_23-40-03.jpg تحول صنعت روابط‌عمومی در عصر توسعه تکنولوژی‌های دیجیتال http://www.shara.ir/view/51525/تحول-صنعت-روابط‌عمومی-در-عصر-توسعه-تکنولوژی‌های-دیجیتال 2023-02-26 07:10:00 نوآوری‌های تکنولوژیکی هم بر رسانه‌ها و هم بر روابط و تعاملات بین روابط‌عمومی‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و از یک‌سو امکان دسترسی گسترده رسانه‌های جمعی به انبوهی از مخاطبان را فراهم و ارتباطات دوسویه فراگیری را در سطح جامعه ایجاد کرده‌اند و از سویی دیگر بر مدل‌های کاری شرکت‌ها و سازمان‌ها تاثیرهای بسیار زیادی گذاشته‌اند و در این میان، فعالان 0 62 http://www.shara.ir/media/image/1413/11/29/5232689-photo_65659_20160517.jpg ترجمه: ابراهیم مولائی انقلاب در عصر دیجیتال توسط هوش مصنوعی http://www.shara.ir/view/51581/انقلاب-در-عصر-دیجیتال-توسط-هوش-مصنوعی 2023-02-25 11:25:00 درصورتی‌که بخش روابط‌عمومی بخواهد خود را در بالاترین سطح قرار دهد، لازم است با یادگیری همیشگی با انقلاب هوش مصنوعی منطبق شود. در نظرگیری این نکته که هوش مصنوعی هنوز مراحل اولیه کار خود را می‌گذارند، مهم است، چراکه اکنون برای صنعت روابط‌عمومی زمان مطلوبی است تا بتواند همگام‌سازی مناسبی انجام دهد. 0 62 http://www.shara.ir/media/image/1401/12/06/photo_2023-02-24_22-23-30.jpg روابط‌عمومی و تحول دیجیتال http://www.shara.ir/view/51298/روابط‌عمومی-و-تحول-دیجیتال- 2023-02-22 05:08:00 «عصر دیجیتال» عصر توسعه دسترسی‌های گسترده به فناوری است که از یک، کشور یا یک حوزه جغرافیایی یا یک طبقه اجتماعی فرار رفته و به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. در این عصر، هوش مصنوعی، هوش فرمان‌دهنده در حوزه‌های مختلف فنآوری است که در حال تولید و ساخت طرح‌های جدید و سیستم‌های جدید است. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/12/03/photo_2023-01-21_21-53-24.jpg برخی آثار تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌ http://www.shara.ir/view/51421/برخی-آثار-تحول-دیجیتال-در-روابط‌عمومی‌ 2023-02-04 12:24:00 روابط‌عمومی‌هایی که چابک و انعطاف‌پذیر هستند، فناوری‌های دیجیتال را در تمام عملیات خود از قبیل روش‌ها و فرایندهای اجرایی تعبیه می‌کنند. این امر به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کند تا با واکنش به‌موقع به تغییرات و چالش‌ها و ارایه خدمات بهتر آماده باشند. 0 62 http://www.shara.ir/media/image/1401/11/15/photo_2023-02-04_15-57-47.jpg هوش مصنوعی در دهه آینده چشم انداز روابط‌عمومی را تغییر می دهد http://www.shara.ir/view/51403/هوش-مصنوعی-در-دهه-آینده-چشم-انداز-روابط‌عمومی-را-تغییر-می-دهد 2023-02-01 09:16:00 متخصصان روابط‌عمومی، به شرطی که از خلاقیت لازم در زمینه تولید پیام متقاعدکننده و توان برنامه ریزی استراتژیک خاص برای گسترش فعالیت های روابط‌عمومی برخوردار باشند و مهارت های دیجیتالی خود را ارتقا ببخشند، به واسطه ورود هوش مصنوعی حذف نخواهند شد بلکه هوش مصنوعی ابزاری بر تسهیل کارشان می شود. 0 62 http://www.shara.ir/media/image/1401/11/12/photo_2023-02-01_13-02-34.jpg چگونه تجسم داده‌ها، روابط‌عمومی را بهبود می‌بخشد http://www.shara.ir/view/51243/چگونه-تجسم-داده‌ها،-روابط‌عمومی-را-بهبود-می‌بخشد 2023-01-15 16:46:00 تجسم داده‌ها - یک اصطلاح جدید که به نمودارها و انواع دیگر اطلاعات گرافیکی اشاره دارد - به متخصصان روابط‌عمومی کمک می‌کند تا داده‌ها و پیام‌ها را واضح‌تر و موثرتر انتقال دهند. متنی که داده‌ها را توصیف می‌کند اغلب گیج‌کننده و معمولاً خسته‌کننده است. تجسم، معنای داده‌ها را بهتر از متن به تنهایی منتقل می‌کند. 0 62 http://www.shara.ir/media/image/1401/10/25/indexتت.jpg تحول عمیق در صنعت روابط‌عمومی http://www.shara.ir/view/51182/تحول-عمیق-در-صنعت-روابط‌عمومی 2023-01-07 10:21:00 ما شاهد یک تحول عمیق در صنعت روابط‌عمومی در مقایسه با دهه‌های گذشته هستیم که نقطه اوج آن چیزی نیست مگر روابط‌عمومی دیجیتال که با آغاز همه‌گیری کووید-19 سرعت و ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد و بسیاری از برندها را مجبور کرد تا استراتژی‌های روابط‌عمومی و بازاریابی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/10/17/photo_2023-01-07_13-56-06.jpg خبرنگاری با تلفن همراه هوشمند http://www.shara.ir/view/50938/خبرنگاری-با-تلفن-همراه-هوشمند 2023-01-03 12:10:00 خبرنگاری با موبایل، گونه ای از خبر رسانی دیجیتال است که در آن، ابزار اصلی برای تهیه و ساخت گزارش (گرفتن و ویرایش عکس و فیلم، نوشتن متن، فرستادن گزارش…) تلفن هوشمند است.  0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/10/13/photo_2023-01-03_15-41-25.jpg ابراهیم مولائی (رئیس انجمن روابط‌عمومی‌ آذربایجان شرقی) توصیه های مهم برای تحلیل داده که هر مدیر روابط عمومی باید بداند http://www.shara.ir/view/51127/توصیه-های-مهم-برای-تحلیل-داده-که-هر-مدیر-روابط-عمومی-باید-بداند 2022-12-30 18:08:00 داده نوعی اطلاعات مهم به شمار می رود که کیفیت مطالب روابط‌عمومی‌ را بالا می-برد. اگرچه، استفاده نابجا و تفاسیر غلط از آن خطرهایی مانند: نتیجه گیری های اشتباه، دستکاری اطلاعاتی و حتی بحران های مربوطه را در پی دارد. بنابراین، متخصصین روابط‌عمومی‌ باید اطلاعات خود را درباره داده ها و ارقام افزایش دهند و همچنین این دانش را در حرفه روزمره خود به کار ببرند. درنتیجه، با پیروی 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/10/09/photo_2022-12-30_21-49-11 (2).jpg گرد آورنده: رحیم محمدی بالادزایی، دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت رفتار، مدرس رسانه ، روابط‌عمومی و عضو انجمن روابط‌عمومی ایران فرانگری ضرورت‌ها در روابط‌عمومی با رویکرد مجازی http://www.shara.ir/view/51007/فرانگری-ضرورت‌ها-در-روابط‌عمومی-با-رویکرد-مجازی 2022-12-12 08:28:00 روابط‌عمومی‌ها برای تحقق اهداف باید ضرورت ها را بدانند و ضرورت ها در شکل یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار خود قرار دهند و با طراحی یک نقشه راه موثر ضرورت ها را اجرایی نمایند در غیر اینصورت در طوفان محتوا و توزیع های متعدد اخبار و انعکاس های سلیقه ای و برنامه محور غرق خواهند شد و تاثیر شدید رسانه ها قرار خواهند گرفت و درگیر دور تسلسل خواهند شد. برای برون رفت از این طوفان 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/09/21/photo_2022-12-12_12-12-55.jpg سیدمنصور میرعلمی، مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق متاورس؛ مسیرِ آینده‌ی روابط‌عمومی‌ http://www.shara.ir/view/49929/-متاورس؛-مسیرِ-آینده‌ی-روابط‌عمومی‌ 2022-09-18 04:08:00 متاورس فرصت‌های زیادی برای روابط‌عمومی‌ها ایجاد خواهد کرد و ما در این کتاب سعی خواهیم کرد به فراخور اطلاعات موجود بخشی از آن را با شما به‌اشتراک بگذاریم تا علاوه بر آشنایی با دنیای متاورس و سازوکارهای آن، تاثیرهای فراجهان بر صنعت روابط‌عمومی را بهتر و بیشتر بشناسیم. چراکه مسیرِ آینده‌ی روابط‌عمومی‌ به سمت متاورس خواهد بود و ضرورت دارد روابط‌عمومی‌ها 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/11/13/8672581-indexسسششسشس.jpg اینفوگرافیک/ عوامل موثر بر روابط عمومی اینترنتی http://www.shara.ir/view/14895/اینفوگرافیک-عوامل-موثر-بر-روابط-عمومی-اینترنتی 2022-08-24 09:03:00 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برخی عوامل موثز بر روابط عمومی اینترنتی که به بهبود رتبه سایت کمک می کند 0 39 http://www.shara.ir/media/image/test/ima8779890es.jpg اینفوگرافیک/ روابط عمومی دیجیتال http://www.shara.ir/view/43187/-اینفوگرافیک-روابط-عمومی-دیجیتال 2022-08-23 05:44:00 نقش روابط‌عمومی در برندسازی، ارتباط و تعامل مستمر با مخاطبان و مشتریان، مدیریت بحران و حتی افزایش فروش را نمی‌توان نادیده گرفت. طبیعتا وقتی در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و حتی بازاریابی و تبلیغات از دنیای آفلاین وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده است روابط عمومی دیجیتال بهتر می تواند پاسخگو باشد. 0 24 http://www.shara.ir/media/image/1399/03/03/737027-1637105.jpg محمد علی احمدی تنکابنی مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک وظیفه روابط عمومی درBAD PR چیست؟ http://www.shara.ir/view/50104/وظیفه-روابط-عمومی-درBAD-PR-چیست؟ 2022-07-28 17:19:00 اصل هر روابط عمومی بر شفافیت بنا گذاشته شده است. اگر روابط عمومی در مواقع اینچنینی که سازمان دچار بحران هایی از این دست می شود، با مردم سخن بگوید، حقایق را مطرح کند، اگر نیاز به عذرخواهی است، عذرخواهی کند، اگر نیاز به پیگیری است، پیگیری نماید، قدرت واقعی خود و سازمان را نشان داده است. 0 62 http://www.shara.ir/media/image/1401/05/06/photo_2022-06-08_11-30-38.jpg دکتر عادل میرشاهی معرفی مرورگر اینترنت روابط‌عمومی‌ http://www.shara.ir/view/50006/معرفی-مرورگر-اینترنت-روابط‌عمومی‌ 2022-07-14 15:23:00 سایدکیک تنها یک مرورگر نیست، بلکه سیستم عاملی است که به روابط‌عمومی‌‌ها دسترسی فوق‌العاده‌ای به آنچه به آن نیاز دارند می‌دهد. اگرچه شاید بسیاری از نرم‌افزارهایی که تحت سایدکیک می‌تواند به خوبی مدیریت بخش‌های مختلف روابط‌عمومی‌ را بر عهده گیرد، اخیرا با تغییراتی که در طرح صیانت از فضای مجازی در اینترنت رخ داده در دسترس نیست، اما باز هم 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/04/23/photo_2022-07-14_20-05-17.jpg نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود http://www.shara.ir/view/49928/نترسید،-هوش-مصنوعی-کمک-می‌کند-تا-نتایج-و-پیامدهای-روابط‌عمومی-و-بازده-سرمایه‌گذاری-برای-شما-مشخص-شود- 2022-07-04 04:05:00 از زمانی که روابط‌عمومی در مرکز توجه کسب‌وکارها قرار گرفت، شرکت‌ها به‌دنبال راهکارهای پیچیده برای اثبات بازده سرمایه‌گذاری بودند. فرقی نمی‌کند شما رابط برند باشید، نماینده آژانس و یا دانشجو یا فارغ التحصیل روابط‌عمومی که جویای کار است، شما به معیارهایی نیاز دارید که نتایج کارهایی را که انجام داده‌اید، و موفقیت را با بازده سرمایه‌گذاری به شما 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/04/13/index0009090909---.jpg 4 استراتژی روابط‌عمومی برای همگام شدن با سئو http://www.shara.ir/view/49915/4-استراتژی-روابط‌عمومی-برای-همگام-شدن-با-سئو 2022-07-02 08:50:00 اگر قبلا تجربه کار با استراتژی روابط‌عمومی را داشته باشید، کار زیادی نیست که فعالیت های این حوزه را به موتورهای جستجو پیوند دهید. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/04/13/seo-300x235.jpg مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی به یک روابط‌عمومی متاورسی تبدیل شویم http://www.shara.ir/view/49797/به-یک-روابط‌عمومی-متاورسی-تبدیل-شویم 2022-06-21 03:43:00 روابط‌عمومی‌ها از طریق فضاهای مختلفی که متاورس به کمک تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مختلف ایجاد و در اختیار آنها قرار می‌دهد می‌توانند بهتر و بیشتر با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها تعامل و همکاری داشته باشند. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/12/26/مهدی باقریان.jpg 6 تکنیک کاربردی: روابط‌عمومی‌ در شبکه‌های اجتماعی http://www.shara.ir/view/49752/6-تکنیک-کاربردی:-روابط‌عمومی‌-در-شبکه‌های-اجتماعی 2022-06-11 07:56:00 هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در زمینه روابط‌عمومی مناسب در شبکه های اجتماعی است. از آنجایی که شبکه های اجتماعی تاثیرگذاری زیادی بر روی زندگی روزمره مردم دارد، شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان چاره ای به غیر از توجه ویژه به این حوزه ندارید. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته و حتی وضعیت فعالیت تان در بازار را نیز تغییر دهید. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/03/21/Social-Media-PR_FbMVO.jpg راهنمای مدیریت رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی http://www.shara.ir/view/42165/-راهنمای-مدیریت-رسانه-های-اجتماعی-برای-روابط-عمومی 2022-05-07 03:36:00 رسانه های اجتماعی به روابط عمومی اجازه داده اند تا مخاطبان بسیار بیشتری را به خود اختصاص دهند. پیش از این، روابط عمومی برای افراد خاص مانند سرمایه گذاران و شرکای تجاری استفاده می شد، اما رسانه های اجتماعی باعث شده اند که این گروه هدف گسترش یابد و همه افراد آن را برای موفقیت یک تجارت ضروری بدانند. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1399/12/05/index.jpg پاملا وان چطور در کمتر از یک ساعت اینفوگرافیک طراحی کنیم؟ http://www.shara.ir/view/11378/چطور-در-کمتر-از-یک-ساعت-اینفوگرافیک-طراحی-کنیم؟ 2022-04-18 10:51:00 شاید تاکنون فکر کرده باشید که چقدر عالی می شد اگر می توانستید در زمانی کوتاه اینفوگرافیکی را طراحی کنید. مثلا می شد که همان اندازه که برای نگارش یک یادداشت وبلاگ زمان می گذارید، برای طراحی اینفوگرافیک صرف کنید و کاری فاخر از کار درآید. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1401/01/29/ece9b8c0-bb0a-4257-a2ce-b266c9d3bfa8.jpg مترجم: گودرز میرانی اندیشیدن از طریق نوشتن در ارتباطات آنلاین http://www.shara.ir/view/11415/اندیشیدن-از-طریق-نوشتن-در-ارتباطات-آنلاین 2022-04-18 06:37:00 اهمیت نوشتن به استفاده‌های الکترونیک و سایر آن محدود نمی‌شود، بلکه در تمامی سطوح دیگر ارتباط مهم جلوه‌گر شده است، اهمیت آن به اندازه‌ای است که برخی اندیشمندان آن را محل شکل‌گیری شخصیت علمی فرد توصیف کرده‌اند. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1393/03/24/target.jpg مارک رینفری دو نکته برای ساخت دنباله کنندگان وفادار http://www.shara.ir/view/12624/دو-نکته-برای-ساخت-دنباله-کنندگان-وفادار 2022-04-17 08:53:00 اگر شما واقعا به کسانی که شما را دنبال می کنند علاقه داشته باشید، آنها به شما علاقه مند خواهند شد. تعامل، ایجاد روابط و گفتگوها نیز مفید هستند. «دنبال کردن» صدایی یکطرفه است؛ جامعه چند جهته است. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/1393/05/23/social-media-trend-2014.jpg پروفسور جیمز گرونیک استاد ممتاز روابط عمومی مدهای زودگذر و رسانه های اجتماعی در روابط عمومی http://www.shara.ir/view/23987/مدهای-زودگذر-و-رسانه-های-اجتماعی-در-روابط-عمومی 2022-04-14 03:25:00 مدهای زودگذر روابط عمومی بر روی مفاهیمی مانند تصاویر، برداشت ها، پیام رسانی، شهرت، برندها، ارتباطات بازاریابی یکپارچه، بازگشت سرمایه (ROI)، ارتباطات استراتژیک، و پروژه های وظایف اجتماعی شرکتی، متمرکز شده است. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/PR/pr-1395/090000-pture.PNG دایان شوارتز هر کارگزار روابط عمومی این کار را انجام دهد http://www.shara.ir/view/11220/هر-کارگزار-روابط-عمومی-این-کار-را-انجام-دهد 2022-04-09 05:39:00 «روابط عمومی روز به روز جایگاه رهبری خودش را در شبکه های اجتماعی از دست می دهد.» این جمله ای است که توسط یکی از شرکت های جدید ارائه دهنده ابزارهای نظارت و ارزیابی رسانه اجتماعی مطرح شده است. 0 28 http://www.shara.ir/media/image/shara--8789ikkj.png