نقش روابطعمومی و ارتباطات در گسترش ایاسجی
جنبش ایاسجی و پایداری برای تبدیل شدن به یک عامل مهم در تصمیمگیریها به برنامهریزی، تشویق همکاری باز و اعتمادسازی نیاز دارد. با این وجود، دیدن این که متخصصان روابطعمومی در حال برداشتن گامهای مهمی برای تعریف و تنظیم یک استراتژی ارتباطی یکپارچه هستند، دلگرم کننده است.
|
دوشنبه، 14 اسفند 1402 - 14:07
|
فرصت بزرگ ایاسجی برای روابطعمومی
«ایاسجی» (ESG) چارچوبی است که به ذینفعان هر شرکت و سازمانی کمک میکند بفهمند یک سازمان چگونه در حال مدیریت ریسکها و فرصتهای مرتبط با محیطزیست، جامعه و اقدامهای حاکمیتی است. «ایاسجی به ما یادآور میشود که مسایل مرتبط با توسعه پایدار و متوازن فقط به موضوعهای زیستمحیطی محدود نمیشود و علاوه بر مسایل مرتبط با محیطزیست و جامعه به موضوعها و دغدغههای رایج بین مشتریان، تامینکنندگان و کارکنان نیز ارتباط پیدا میکند»
|
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 - 08:07
|
شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ایاسجی
صنعت ما دارای بهترین دستورالعملها در جهان برای محیطزیست، بهداشت و ایمنی است. اما ESG آن را یک گام دیگر جلو میبرد. در این ویدیو، بنیانگذار ما، دان ریس، گامهای عملی و قابل اجرا را معرفی میکند که شما و سازمانتان میتوانید در مسیر اجرای ESG طی کنید. ما به طور خلاصه درباره ESG توضیح خواهیم داد. اینکه چه معنایی دارد، چرا مهم است و از کجا شروع کنید. امیدواریم این ویدیو برایتان مفید باشد.
|
یکشنبه، 20 اسفند 1402 - 11:54
|
روابطعمومی ها واسطه سازمان و جامعه در زمینه مسئولیت اجتماعی
همراهی و همگرایی در سازمانها از طریق روابطعمومی های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان، جامعه و مجریان و ذینفعان و گروه مرجع از مهم ترین وظایف روابطعمومی سازمانهاست.
|
دوشنبه، 16 مرداد 1402 - 08:14
|
گزارش نشست علمی بسط مفهومی و نظری مسئولیت اجتماعی
در فضای کنونی که بر حوزه مسئولیت اجتماعی در کشور حاکم شده است، توجه و شناخت بیشتر و دقیقتر بسترهای شکل گیری مبانی تئوریک مسئولیت اجتماعی، بسط مفهومی آن، امری مهم و ضروری است. د
|
جمعه، 30 تیر 1402 - 14:33
|
مسئولیت اجتماعی شرکت ها در قبال ذینفعـان
مسئولیت اجتماعی شـرکت ها (CSR) به ارائه روش هایی می پردازد که سازمانها در فضاهای کسب و کار خود به آن عمل کنند و پاسخگوی توقعات جامعه، انتظارات تجاری، قانونی و اخلاقی اجتماعی آنان باشد چرا که سازمانها مسئولیت های بزرگـی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال کارکنـــان، سهامداران، مشتریان، دولت، تامیـن کنندگان و سایر ذینفعان خود بر عهده دارند.
|
یکشنبه، 28 خرداد 1402 - 12:51
|
رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدمقطعیت
رهبران سازمانی پایدار میتوانند به ایجاد یک جامعه عادلانهتر کمک کنند. هنگامی که هر کس یک صدا و سهم در آینده داشته باشد، بیشتر احتمال دارد بتوان جامعه یا سازمانی ایجاد کرد که برای همه کار میکند. یادمان باشد رهبری سازمانی پایدار در همه شرایط بهویژه در زمان بحران و عدماطمینان ضروری است. آنها میتوانند به ما در ایجاد اعتماد، ترویج نوآوری و ایجاد یک جامعه عادلانهتر کمک کنند. اگر میخواهیم آیندهای بهتر برای همه ایجاد کنیم، باید با توسعه رهبران سازمانی پایدار شروع کنیم.
|
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 - 10:12
|
اوبر ایتس: نماینده جدید تغییر در مسوولیت اجتماعی شرکتی
بازیگران موجود باید به دنبال روشهای جدیدی برای ارائه ارزش به مشتریان خود باشند. مسائل و مشکلات سیستمی مثل ضایعات مواد غذایی، در صورت عدممشارکت و مسوولیتپذیری طرفهای درگیر مثل پلتفرمهای شخص سوم، شدیدتر و بدتر میشوند. نمونههایی مثل مشارکت اوبر ایتس با کرنرشاپ، این پلتفرمها را در موقعیت منحصر به فردی قرار میدهد تا برنامه توزیع مجدد غذا را با همکاری خواربارفروشیها پیش ببرند و حسن نیت این شرکتها را در پایبندی به مسوولیت اجتماعی شرکتی به اثبات برسانند.
|
شنبه، 13 خرداد 1402 - 11:21
|
بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
شیوه مواجهه کسب و کارها و شرکتهای مختلف با مسئولیتهای اجتماعی خویش ریشه در شیوه کار سرمایهداری دارد. همچنین دلیل آنکه سیاستهای مسئولیت اجتماعی به نتایج دلخواه نمیرسد را باید در کاستیهای نسخه معاصر سیستم سرمایهداری جستوجو کرد.
|
جمعه، 19 اسفند 1401 - 10:02
|
راهکارهای مسئولیت اجتماعی
با توجه به کاستیهای پنجگانه سیستم سرمایهداری که آثار آن به برنامههای مسئولیت اجتماعی هم رسیده است، میتوان راهکارهای جایگزینی معرفی کرد:
|
پنجشنبه، 18 اسفند 1401 - 09:59
|
۵ ضعف سرمایهداری و مسوولیتپذیری اجتماعی
به طور کلی میتوان کاستیهای سیستم سرمایهداری را به پنج دسته تقسیم کرد که هرکدام از آنها نوعی آسیب به سیاستها و برنامههای مسئولیت اجتماعی شرکتها میزنند.
|
چهارشنبه، 17 اسفند 1401 - 09:54
|
رابطه بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکتها
در عصر کنونی بازاریابی بر اساس برخی ملاحظات محیطی و اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های شرکت های تولید کالا و خدمات مطرح است و یکی از حیطه های بازاریابی که در مسائل محیطی مباحث زیادی به این موضوع اختصاص یافته، بازاریابی سبز یا بازاریابی اجتماعی است. بازاریابی سبز در واقع به معنای بازاریابی برای کالاها و خدماتی است که استفاده از آنها از نظر سازگاری با محیط زیست مطلوب تر است.
|
دوشنبه، 8 اسفند 1401 - 18:52
|
مسئولیت اجتماعی شرکتی در سال 2023
آمارها اهمیت فزاینده مسئولیت اجتماعی شرکتی را نشان میدهد که بدون شک با شیوع همهگیری تسریع شده است. 77 درصد از مصرفکنندگان انگیزه بیشتری برای خرید از شرکتهایی دارند که متعهد به مسئولیت اجتماعی هستند. بهعلاوه، اکثریت سرمایهگذاران (73%) تایید میکنند که تلاش برای بهبود محیط زیست و جامعه بر تصمیمات سرمایهگذاری آنها تاثیر دارد.
|
چهارشنبه، 2 فروردین 1402 - 00:33
|
مراحل مدیریت مسئولیت اجتماعی
با توجه به شاخصهای بهدستآمده، نتایج حاصل از پروژه ها اندازه گیری شده و با خط مشی مسئولیت اجتماعی تطبیق داده میشود و در نهایت میتوان با ارزیابی آن با استانداردهای موجود جهانی از صحت حرکت در این مسیر اطمینان حاصل نمود.»
|
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 08:04
|
موقعیت شغلی و مسئولیت اجتماعی
اعتماد عمومی به موسسات و شرکتها هرگز پایین نبوده است. با کاهش ذخایر "سرمایه شهرت" شرکت، برآورده ساختن انتظارات ذینفعان در مورد مسئولیت اجتماعی برای بسیاری از شرکتها به مهمترین هدف کسبوکار تبدیل شده که به شرکت این امکان را میدهد تا در کسبوکار باقی مانده، مستقل باشد یا سهم بازار را حفظ کند.
|
دوشنبه، 10 بهمن 1401 - 09:02
|
رد نظاممند و سیستماتیک اقدامات نادرست
«یک تناقض مربوط به مسأله تعریف مسئولیت اجتماعی شرکت، مسأله «رد و طرد» است. هیچ مدیر امور شرکتی اعتراف نمیکند که شرکتش از نظر اجتماعی غیرمتعهد و مسئولیتناپذیر است. شرکتی که نمیتواند بپذیرد که هر چیزی که انجام میدهد بدتر و کمتر از عملکرد یک شهروند شرکتی خوب است و اینکه وقتی قوانین رفتاری خود را نقض میکند به آنها اعتراف نمیکند، نمیتواند از مکانیسمهای لازم برای یادگیری، آموختن و پیشرفت برخوردار باشد.
|
یکشنبه، 9 بهمن 1401 - 10:00
|
روابطعمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی شرکت برابر است با «اقدامات شرکت به منظور توسعه اقتصادی پایدار، مشارکت و همکاری با پرسنل، خانواده آنها و جامعه محلی و کل جامعه برای بهبود کیفیت زندگی
|
شنبه، 8 بهمن 1401 - 11:59
|
روابطعمومی و مسئولیت سازمانی
مسئولیت اجتماعی شرکتی توسط یکی از سه راه انجام میشود: انتشار اطلاعات، رویکرد پاسخدهی و رویکرد تعاملی. هم تکنولوژیهای جدید ارتباطی و هم بازاریابی مسئولیت اجتماعی شرکتی به عنوان یک معنا برای ترویج شفافیت و پاسخگویی، ایجاد اعتماد میان سازمان و عموم مردم کلیدی شرح داده شدهاند.
|
جمعه، 7 بهمن 1401 - 09:57
|
کسبوکارها باید مسئولیتاجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند
تغییر عملیات کسبوکار بهمنظور واکنش به گرایشهای مسئولیت اجتماعی، میتواند یک فرایند زمانبر، غیرمتداول و هزینهبر باشد. بسیاری از کسبوکارهای سنتی، آن را همچون یک چالش ساختاری میدانند اما با افزایش ضرورت دستورالعملهای زیستمحیطی، کارکنان و مشتریان و سرمایهگذاران، اهمیت بیشتری را برای این مسأله قایل میشوند. هماکنون هم تاثیر این موضوع در جذب سرمایه شرکتها را مشاهده میکنیم.
|
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 - 22:56
|
موفقیت در مسئولیت اجتماعی را بخشی از ذات شرکت تان کنید
پژوهش های ما در این حوزه نشان می دهد که کلید این کار، ارتباط فعالیت مسئولیت اجتماعی شرکت با کسب و کار اصلی شرکت است- این مساله باید برای ذینفعان؛ کارکنان و مصرفت کنندگان؛ دولت و سازمان های غیر اقتصادی و غیر سیاسی؛ رقبا و جفت های صنعتی طنین انداز شود.
|
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 05:57
|
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی باعث افزایش شهرت برند می شود؟
مصرف کنندگان و کارمندان به طور یکسان سازمانهایی را ترجیح می دهند که مأموریت های آنها، ارزش های خود را منعکس کند: "با انجام کارهای خوب"
یک بررسی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی شرکت نشان داد که تقریباً سه چهارم مردم احتمالاً با سازمانی درگیر هستند که از موضوعی که به آن اعتقاد دارند پشتیبانی می کند.
|
پنجشنبه، 29 اسفند 1398 - 15:21
|
هنر گوش کردن
متخصصان ارتباطات در شناسایی تحولات واقعی صورت گرفته در عقاید مصرف کنندگان و راهنمایی شرکت ها در خصوص اتخاذ موانع مناسب با توجه به هر موضوع نقشی اساسی ایفا می کنند. لازم است متخصصان روابط عمومی در اسرع وقت قادر به شناسایی مسایل زیان بار حقیقی و بالقوه بوده و به مشتریان خود کمک کنند به محض بروز مسایلی از این قبیل، به جای حیرت کردن، نظام هایی را برای پرداختن به مشکلات ایجاد کنند.
|
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1391 - 06:20
|
مسئولیت اجتماعی در شرکتها
بنیاد مدیریت کیفیت اروپا یا EFQM که بنیادی وابسته به اتحادیه اروپاست، در مدل الگوی تعالی خود برای سازمانها، مسئولیت اجتماعی شرکتها را به عنوان یکی از ارزشهای هشتگانه خود معرفی کرده است. همچنین، یکی از معیارهای نهگانه خود را برای ارزیابی شرکتها، به این امر اختصاص داده و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار قائل است.
|
چهارشنبه، 11 تیر 1399 - 21:30
|
ایده منتخب/ پیاده سازی سیستم مدیریت مسئولیت اجتماعی
روابطعمومی و نقش موثر و فعال آن، پیشران این تغییر و تحولات بنیادین است تا در کنار مدیران استراتژیست و کارکنان تلاشگر شرکت، برای درونی کردن پایه های اصلی مکتب یادگیری مدیریت در تفکر و رفتار منابع انسانی سازمان (شامل تفکر سیستمی، مدلهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی و قابلیتهای شخصی)، به عنوان زمینه اصلی برای تجلی قابلیتهای بالقوه نامحدود ایشان، همت خود را مصروف نماید.
|
سه شنبه، 6 اسفند 1398 - 11:14
|
مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی
نتیجه خوب از کار خوب ضرب المثل مسئولیت اجتماعی است.بیش از 30 است که مسئولیت اجتماعی با روابط عمومی در جهان گره خورده است.روابط عمومی با ترغیب آگاهانه تر بر اساس شناخت بهتر از انتظارات وتوقعات جامعه منجر به افزایش شهرت سازمان خواهد شد.
|
پنجشنبه، 10 خرداد 1397 - 21:17
|
مسئولیت اجتماعی شرکت ها
مسئولیت اجتماعی نه به معنای اقدامات خیرخواهانه است و نه فعالیتهای روابط عمومی، در واقع به معنای سرمایه گذاری هوشمندی است که هم برای شرکت و هم برای جامعه سودمند است.
|
دوشنبه، 29 خرداد 1396 - 02:09
|
افزایش امکان مشارکت روابط عمومی ها در تصمیم گیری های مدیریتی
یکی از منافع چشمگیر ارتقاء مسولیت پذیری اجتماعی و تصمیم گیری اخلاقی در بین دست اندرکاران روابط عمومی آن است که این امور به تقویت اعتبار و افزایش مشارکت آنان در تصمیم گیری های مدیریت منجر می شود.
|
سه شنبه، 18 آبان 1395 - 09:20
|
رژیم اطلاعات و ارتباطات هر کشوری متناسب با فرهنگ بومی آن کشور است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو هیئت علمی معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواستار برگزاری آزمون سواد رسانهای از کارمندان دولت شد و گفت: رژیم اطلاعات و ارتباطات هر کشوری متناسب با فرهنگ بومی آن کشور باید درنظر گرفته شود.
|
چهارشنبه، 17 شهریور 1395 - 12:41
|
مسئولیت اجتماعی، مهمترین مسئولیت روابطعمومی صنعتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو کمیته علمی پنجمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، مسئولیت اجتماعی را مهمترین مسئولیت روابطعمومی صنعتی دانست.
|
دوشنبه، 23 فروردین 1395 - 23:16
|
حرکت به سمت مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری کشور
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می¬تواند با الزام صدور گزارش عملکرد مسئولانۀ سالانه توسط بانک های کشور یا وضع مقررات مرتبط با سرمایه¬گذاری و نحوۀ اعطای تسهیلات مالی به بنگاهها توسط بانکها بر اساس تاثیرات اجتماعی فعالیت مورد نظر، بنگاهها را به سمت فعالیت مسئولانه سوق دهد.
|
سه شنبه، 20 مرداد 1394 - 23:54
|