زن تایمز: تلاشی برای حرکت به سوی افغانستانی برابر و عاری از خشونت
کارگزاران و مؤسسان این رسانه که خود از اعضای زن جامعهی خبرنگاری افغانستان معاصر هستند، چالشها و فرصتهای کار در این حوزه را بدون واسطه میشناسند و از اینرو میکوشند تا زنتایمز، نشانی و الگویی موثر در حوزهی کار خبرنگاری حرفهای در افغانستان باشد.
|
سه شنبه، 22 آذر 1401 - 22:48
|
نظریه سقف شیشه ای
سقف شیشه ای، بسیاری از زنان را از بالا رفتن به سوی پست های مدیریتی باز می دارد؛ "سقف شیشه ای " نگرش ها و تعصبات منفی است که مانع از آن می شود که زنان و گروه های اقلیت ورای یک سطح خاص در سلسله مراتب سازمانی بروند.
|
جمعه، 5 مرداد 1397 - 10:57
|
نظریه جامعه پذیری نقش های جنسیتی
در حقیقت، نگرش ها و ارزش های اجتماعی که خود با اوضاع و شرایط اقتصادی و سطح پیشرفت تکنولوژیک پیوند دارند، مهم ترین متغیر تأثیر گذار در این ارتباط هستند. تقسیم کار جنسیتی چیزی بیش از یک متغیر فرعی نیست؛ متغیری که بر حسب فرهنگ غالب در یک جامعه معین می تواند در استحکام خانواده و یا بر عکس، در تزلزل خانواده نقش داشته باشد.
|
شنبه، 6 مرداد 1397 - 13:00
|
راهکارهای حضور موثر زنان در عرصه فعالیت های روابط عمومی
چکیده
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - در ﻃﻲ 20 ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺣﻀﻮر زنان در ﺑﺎزار ﻛﺎر ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ و در
|
پنجشنبه، 4 مرداد 1397 - 07:44
|
استرس در محلهای کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است
افزایش فشار کار و کنترل اندک کارکنان بر کار خود بر استرس در محلهای کار سوئد افزوده است.
|
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 - 22:59
|
میزان تفاوتِ حقوق زنان با مردان
با اینکه برای همسطح کردن میزان حقوق دریافتی زنان و مردان ظرف دهه های گذشته تلاش هایی صورت گرفته است، اما به نظر می رسد این تفاوت هنوز در جای خود پابرجاست و شاید این اختلاف موجود میان حقوق مردان و زنان، مثلا از کمبود نیروی کار زن در برخی مشاغل و صنایع ناشی شود.
|
سه شنبه، 7 آذر 1396 - 14:01
|
موقع بازاریابی، زنان خود یک شبکه اجتماعی هستند
زنان عموماً در اکثر شبکههای اجتماعی مثل فیس بوک بیش از مردان فعالیت دارند.
با توجه به این واقعیت که از لحاظ تاریخی زنان محرک ارتباطات اجتماعی بین همسایگان، دوستان، اقوام و دیگر گروهها در جمعهای غیر آنلاین بودهاند، تعجبی نیست که این رفتار به فضای آنلاین هم انتقال پیدا کرده باشد.
|
پنجشنبه، 2 آذر 1396 - 22:19
|
زنانِ کار یا کاری برای زنان
کارآمدترین روش برای مبارزه با فقر جهانی، کاهش درگیری های اجتماعی، همچون همیشه، سرمایه گذاری بر آموزش دختران و آوردن زنان به درون نیروی رسمی کار است.
|
پنجشنبه، 20 مهر 1396 - 14:30
|
روز جهانی زن
تلاش های طولانی بانو «کلارا زتکین» اندیشمند سوسیالیست آلمانی و نماینده وقت پارلمان فدرال این کشور در هشتم مارس 1911 به ثمر رسید و «هشتم مارس» هر سال روز جهانی زن اعلام شد و دولت دانمارک به عنوان نخستین کشور آن را برسمیت شناخت.
|
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 10:11
|
ماندگارترین مجله زنان در آلمان چهلساله شد
از زمانی که آلیس شوارتسر به همراه سه همکار دیگرش مجله "اِما" را بنیان نهاد چهل سال میگذرد. "اما" که برگرفته از نخستین حروف واژهای به معنای رهایی است به حقوق و مسائل مربوط به زنان میپردازد.
|
جمعه، 8 بهمن 1395 - 11:40
|
مدیران زن در روابط عمومی
تعداد کارشناسان و اندیشمندان زن در حوزه روابط عمومی رشد قابل ملاحظهای داشته و عملکرد موفقیتآمیز آنان باعث شده است حضور خاموش زنان در عرضههای علمی و حرفهای نمود بیشتری یابد.
|
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 16:12
|
بررسی نقش زنان در روابط عمومی
تحقیقات انجام گرفته در قرن بیست و یکم نشان دهنده موفقیت زنان در حرفه روابط عمومی است. زنان بیشتری در پست های مدیریت قرار گرفته اند، زنان بیشتری به تعلیم و تحصیل روابط عمومی مشغول هستند و متخصصان بیشتری از تبعیض بالقوه جنسی و نژادی و قومی آگاه هستند.
|
سه شنبه، 28 دی 1395 - 08:49
|
آیا روابط عمومی (PR) برای زنان مناسب است؟
این، سؤال متداولی است که فارغ التحصیلان تازه کار و زنانی که می خواهند شغل شان را تغییر دهند می پرسند. روابط عمومی در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین حرفه ها برای زنان شناخته می شود.
|
چهارشنبه، 22 دی 1395 - 14:18
|
بانوان و کار در روابط عمومی فن آوری
بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که حدود 65 درصد از کل متخصصین روابط عمومی را بانوان تشکیل می دهند، و به نظر می رسد این تعداد حتی زمانی که شما به طور خاص به تفکیک روابط عمومی در فن آوری می پردازید نیز بالا باشد.
|
سه شنبه، 21 دی 1395 - 16:59
|
چرا زنان، مردانی را که عاشق شان هستند ترک میکنند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در عشق داوری، برنامه، تبعیض و تعصب وجود ندارد. عشق عشق است بدون تعریف خاص. عشق از مرزها، دیوارها و موانع عبور میکند. بدون زحمت است.
|
شنبه، 29 خرداد 1395 - 00:39
|
گزارش/ روابط عمومی بالا توجیهی برای استفاده ابزاری از فروشندگان خانم
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حجم زیادی از زنان که تصمیم گرفته اند شاغل شوند و چون جایی برای کار پیدا نکردند و شدند" فروشنده" فرو شندگانی با اصطلاح با روابط عمومی بالا ومزایای اندک، شغلی که نیاز مند نظارت و توجه جدی در حیطه امور بانوان است.
|
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 11:06
|
گزارش نشست تخصصی نقش رسانهها در عدالت جنسیتی
در رسانههای نوین زنان آسیب دیده یا گرفتار شده کمتر میبینید و در عوض بیشتر موفقیت زنان است که مطرح میشود. از تفاوتهای زنان و از شاخصهای زنان در عرصههای مختلف و در حوزههای تخصصی میبینید. آنچه در رسانههای سنتی کمتر دیده میشود. در اینجا زنان کارگزارند و تواناییهایشان را به نمایش میگذارند.
|
پنجشنبه، 5 شهریور 1394 - 19:53
|
نابرابری دستمزدها؛ کابوس زنان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سازمان جهانی کار گزارشی از تفاوتهای دستمزدی بین زنان و مردان تهیه کرده است که این تفاوت در 20 سال اخیر به سختی تغییر کرده است. اگر با رشد ملایم کنونی که در دستمزد بین زنان و مردان وجود دارد پیش برویم تا 70 سال آینده هم هنوز شکاف وجود خواهد داشت؛ این هشدار سازمان ملل مرتبط با تمام نابرابریها در محل کار است.
|
دوشنبه، 18 اسفند 1393 - 10:06
|
زنی که برای همایش ها آدم جور می کند!
زنی که شغلش جمعآوری سیاهیلشکر برای مراسم مختلف از جمله میتینگهای سیاسی است، میگوید این توانایی را دارد تا سالن یک همایش را با جمعیتی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از طبقهبندیهای مختلف سنی، تحصیلی و حتی جنسیتی پر کند.
|
جمعه، 4 مهر 1393 - 11:45
|
گزارش ویژه/ بررسی مشکلات و چالش های زنان شاغل/ ضرب الاجل ها تبدیل به اجل شده اند
به گزارش گروه ترجمه شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دکتر سانگیتها مادهو، روانشناس و مشاور معروف، در گزارش ویژه ای با شِوِتا سریدهار از نشریه اینترنتی ایسنس درباره مسایل گوناگونی که بر زندگی زنان شاغل تاثیرگذار هستند سخن می گوید.
|
پنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 08:32
|
راهکارهای حضور موثر زنان در عرصه فعالیت های روابط عمومی
در سال های اخیر افزایش قابل توجهی در میزان اشتغال زنان در جامعه مشاهده شده است. اما با وجود پیشرفت آن ها در مشاغل مدیریتی محسوس نبوده است. نابرابری های جنسیتی به ویژه در حوزه مدیریت روابط عمومی سبب شده است تا آن گونه که شایسته است از نیروی بالقوه زنان استفاده نشود. اما باورهای غلطی که مدیریت را به مردانگی نسبت می دهند.
|
جمعه، 21 شهریور 1393 - 12:33
|
چرا خانم ها عاشق کار در روابط عمومی هستند؟
وقتی روابط عمومی خوب است، هر شخصی نمی تواند آن را انجام دهد و برای چیزهای بعدی برنامه ریزی کند؛ اما وقتی روابط عمومی بد می شود که همه به خود اجازه می دهند که درباره آن سخن بگویند.
|
چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 12:01
|
فرصتی برای ارتقا جایگاه زنان در روابط عمومی
با عنایت به برنامه توسعه هزاره سازمان ملل و نیز سند چشم انداز 20 ساله و 5 ساله کشور مبنی بر حضور بانوان در مسئولیت های اجتماعی و فراهم آمدن بستر حضور زنان در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در دولت تدبیر و امید انتظار می رود تغییر نگرشی در دیدگاه مدیران استان نسبت به حضور زنان فعال در عرصه روابط عمومی ها اتفاق افتد.
|
سه شنبه، 24 تیر 1393 - 11:41
|
زنان قدرتمند در روابط عمومی: ملیسا واگرنر زوریخ
در نشست گروه ارشد مدیریت ما، شمارش زنان به مردان دقیقا 50/50 تقسیم شده است.
امروز صنعت چشم انداز ارتباطات تغییر کرده است و هر دلاری که صرف ارتباطات می شود در نظر گرفتن کلیدی برای موفقیت است.
|
جمعه، 20 تیر 1393 - 15:28
|
زنان قدرتمند در روابط عمومی: مرگری کراوس
روابط عمومی در کسب و کار تیمی است و شما باید مردان و زنان را به مهارت ها و دیدگاه های مختلف به رسمیت بشناسید. بنابراین، ما باید همچنان برای ایجاد تنوع بازتابی از مشتریان و بازارهای در خدمت را رصد کنیم. موفقیت برای شرکت در مورد پیدا کردن یک تعادل و هوشمندی با استفاده از مهارت های همه به بهترین اثر برای مشتریان است.
|
یکشنبه، 15 تیر 1393 - 18:00
|
زنان قدرتمند در روابط عمومی: کریستین بارنی
همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)- تغییرات گسترده دهه گذشته در روابط عمومی نشان دهنده تغییر در تعادل جنسیتی در شرکت ها است. با این حال، در حالی که زنان به طور فزاینده ای به صفوف ما می پیوندند، به خصوص در جوانان, سوال باقی می ماند: نسبت زن به مرد در تغییر است؟
|
چهارشنبه، 11 تیر 1393 - 17:49
|
نقش های تکنیکی و مدیریتی زنان در روابط عمومی
از لحاظ تاریخی، مردان در زمینه روابط عمومی فعال¬تر بودند اما از دهه 1980 به بعد, زنان وارد این عرصه شدند و در حال حاضر 70 درصد از نیروی فعال در این عرصه را تشکیل می¬دهند. بیش از 90 درصد دانشجویان رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی زن هستند. این پدیده مونث گرایی (feminization) روابط عمومی نام گرفته است.
|
شنبه، 7 تیر 1393 - 08:17
|
زنان موفقی که نردبان ترقی را با خود می برند
همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)- مطالعه 2008 که بخشی از کتاب جدید روانشناسی بی میلی نوشته دانشمند آمریکایی، شنون ال گودسان است، 11500 زن شاغل را با 16700 مرد شاغل از 34 کشور مورد مقایسه قرار داده است.
|
شنبه، 24 خرداد 1393 - 20:49
|
مشارکت زنان در اقتصاد کشور 18 درصد است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس کمیسیون بانوان اتاق اصفهان گفت: مشارکت زنان در اقتصاد ایران 18 درصد است و بر اساس برنامه پنج ساله ششم این میزان باید به 30 درصد برسد.
|
دوشنبه، 19 خرداد 1393 - 11:49
|
شهر الکترونیک ابزاری جهت ارتقاء روابط عمومی زنان شهرهای اسلامی
همبستگی بالای متغیر ها نشانگر این است که با افزایش کیفیت و کمیت سطوح ارتباطی در محیط های سایبری و قابلیت های بصری و شنیداری، سطح آگاهی و آموزش بانوان بویژه در امور دینی بسیار بالا می رود.
|
چهارشنبه، 14 خرداد 1393 - 08:08
|