از هوش مصنوعی چه میدانید؟
هوش مصنوعی یک فناوری قدرتمند است چون میتواند به ما کمک کند تا درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشیم و برنامههای بهتری را طراحی کنیم در انجام کارهایی مانند:
|
جمعه، 17 شهریور 1402 - 21:04
|
گوگل، دوست همیشگی روابطعمومی: ابزارها و خدمات این شرکت برای موفقیت حرفه ای
گوگل طی 25 سال گذشته، طیف وسیعی از خدمات را به روابطعمومیها ارایه کرده است. برخی از این خدمات عبارتند از:
|
جمعه، 17 شهریور 1402 - 11:38
|
هوش مصنوعی مولد بخشی از یک مشکل گستردهتر روابطعمومی است
متخصصان روابطعمومی باید بر ایجاد روایت های متمایز و ارتباط با مخاطبان هدف خود تمرکز کنند. با تمرکز بر این سوالات و فرآیندها، متخصصان روابطعمومی می توانند تأثیر بیشتری بر شرکت های خود و تأثیر بیشتری در سطح اجرایی داشته باشند.
|
دوشنبه، 13 شهریور 1402 - 08:04
|
مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا برای فعالیت شبکههای اجتماعی
مقررات جدید اتحادیه اروپا از روز جمعه ۲۵ اوت شبکههای اجتماعی را ملزم میکند تا "محتوای غیرقانونی" را از پلتفرمهای خود حذف کنند. در غیر این صورت شرکتهایی مانند فیس بوک، ایکس (جانشین توییتر) یا گوگل با جریمههای سنگین روبرو خواهند شد. به عبارتی این شرکتها باید در آینده دقیقا بررسی کنند که چه اتفاقی در پلتفرمهای آنها میافتد و نظارت جدیتری برآنها داشته باشند.
|
جمعه، 3 شهریور 1402 - 20:33
|
نبوغ انسانی توانمند شده با هوش مصنوعی و آینده روابطعمومی
بینش مبتنی بر داده چشم اندازهای جدیدی را برای روابطعمومیها به ارمغان آورده و مدیران روابطعمومیها میتوانند با استفاده از تخصص و هنر نسبت به خلق ارتباطات معنادار و پرورش روابط معتبر با هدف درک ارزشها، منافع و انگیزههای تأثیرگذاران و کنشگران اجتماعی از هوش مصنوعی برای ایجاد مشارکت و ارتباطات دوسویه و مؤثر استفاده نمایند.
|
جمعه، 3 شهریور 1402 - 20:11
|
بیانیه عملیاتی نخستین سمینار تخصصی «کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی»
نخستین سمینار تخصصی «کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی» در تاریخ 25 مرداد 1402 به همت موسسه کارگزار روابطعمومی، انجمن روابطعمومی ایران و انجمن متخصصان روابطعمومی در سالن همایشهای سازمان تحقیقاتآموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. سخنران این سمینار پروفسور علیاکبر جلالی، پدر علم فناوری اطلاعات ایران و مدرس فناوریهای نوظهور بود.
|
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 - 11:04
|
گزارش سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی
نخستین سمینار تخصصی «کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی» در تاریخ 25 مرداد 1402 به همت موسسه کارگزار روابطعمومی، انجمن روابطعمومی ایران و انجمن متخصصان روابطعمومی در سالن همایشهای سازمان تحقیقاتآموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. سخنران این سمینار پروفسور علیاکبر جلالی، پدر علم فناوری اطلاعات ایران و مدرس فناوریهای نوظهور بود.
|
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 - 12:00
|
چشمانداز جستجوی مدرن
روابطعمومی دیجیتال فرآیند ایجاد و توزیع محتوای رسانهای با هدف کسب پوشش رسانهای است. این یک ابزار قدرتمند برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتبار است. علاوه بر این، روابطعمومی دیجیتال نیز میتواند به بهبود سئو کمک کند.
|
یکشنبه، 22 مرداد 1402 - 17:20
|
استراتژی های روابطعمومی موفق در عصر چتجیپیتی
در عصر «چتجیپیتی» (ChatGPT)، استراتژیهای روابطعمومی موفق باید در درجه اول بر ایجاد محتوای جذاب و مرتبط تمرکز کنند. این محتوا باید بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و آنها را وادار به اشتراکگذاری آن با دیگران کند. علاوه بر این، استراتژیهای روابطعمومی باید در استفاده از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان هدف و ایجاد گفتگو در مورد برند تجدید نظر کنند.
|
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 - 13:44
|
اهمیت آشنایی هوش مصنوعی مولد برای همه و پاسخ کوتاه به چند پرسش در حوزه روابطعمومی
در این مصاحبه با پروفسور علیاکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران و متخصص فناوریهای نوظهور صحبت میکنیم. ما در این گفتگو در مورد مزایای احتمالی هوش مصنوعی، چالشهای اخلاقی، فرصتهای جدید روابطعمومی، بهبود عملکرد روابطعمومی، توسعه استراتژیهای روابطعمومی بهتر، ایجاد کمپینهای روابطعمومی موثرتر، اندازهگیری و ارزیابی اثربخشی روابطعمومی، مدیریت بهتر بحرانها، ایجاد محتوای جذابتر، آموزندهتر و تأثیرگذارتر، شخصیسازی ارتباط با مخاطبان، مدیریت ریسکهای روابطعمومی و آینده این فناوری در روابطعمومی بحث خواهیم کرد.
|
دوشنبه، 16 مرداد 1402 - 17:54
|
هوش مصنوعی؛ عصای دست یا بلای جان روابطعمومی؟
با ظهور چتجیپیتی در نوامبر سال ۲۰۲۲، حوزه هوش مصنوعی دستخوش تحول عظیمی شد. حال سوال اینجاست که انسانها باید از این تحول خوشحال، مشکوک یا هراسان باشند؟ متخصصان چطور هوش مصنوعی و روابطعمومی را با یکدیگر مرتبط خواهند کرد؟
|
سه شنبه، 10 مرداد 1402 - 15:04
|
مردم کدام کشورهای اروپایی به رسانههای دیجیتال بیشتر اعتماد میکنند؟
براساس یافتههای این گزارش، «تیکتاک سریعترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد در سال گذشته میلادی بوده است». به صورت کلی، درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله که از تیکتاک استفاده میکنند از پنج درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ درصد در سال جاری افزایش یافته است که بالاتر از اسنپچت (با ۳۵ درصد) و توییتر (با ۳۳ درصد) است. از هر پنج نفر نیز یک نفر از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله (معادل ۲۰ درصد) از تیکتاک به عنوان منبع خبری استفاده میکنند.
|
شنبه، 27 خرداد 1402 - 15:14
|
اروپا در مسیر تصویب قوانین مربوط به هوش مصنوعی
هوش مصنوعی پرسشهای زیادی را از نظر اجتماعی و اخلاقی و اقتصادی پیش روی جوامع گذاشته است. اما، به گفته تیری برتون، کمیسر اروپا در حوزه بازار داخلی، اکنون زمان فشار دادن «دکمه توقف» نیست و برعکس، زمان سرعت عمل و مسئولیتپذیری است.
|
شنبه، 27 خرداد 1402 - 15:01
|
تحول دیجیتال در صنعت روابطعمومی
خبرخوب در مورد روابطعمومی دیجیتال این است که تغییر از روابطعمومی سنتی به روابطعمومی دیجیتال به شیوهای کمهزینه امکانپذیر است چراکه ثابتشده سرمایهگذاری در زمینه روابطعمومی دیجیتال یک سرمایهگذاری نتیجهمحور است آن هم به این دلیل ساده که تمام تاکتیکهای روابطعمومی دیجیتال بهطور کامل قابل سنجش، ردیابی و بهینهسازی هستند و از سویی دیگر آن کمپینها و اقدامهای رایج در روابطعمومی که در روابطعمومی سنتی ماهها بهطور میانجامید از طریق روابطعمومی دیجیتال ظرف چند ساعت انجام میشود.
|
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 - 10:13
|
نگاهی به نقش فناوری در روابط عمومیهای حوزه پرداخت بانکی
استفاده هوشمندانه از فناوری در حوزه پرداخت بانکی هم میتواند به بهبود عملکرد روابط عمومی، افزایش رضایت مشتریان، افزایش اعتماد و وفاداری و ایجاد مزیت رقابتی برای بانکها کمک کند. به همین دلیل، بانکها باید با استفاده از نوآوریهای تکنولوژیک، بهبود مستمر در روابط عمومی خود را تداوم بخشند و با تغییرات بازار و نیازهای مشتریان همگام شوند.
|
یکشنبه، 21 خرداد 1402 - 16:45
|
هوش مصنوعی و تحول استراتژیهای بازاریابی محتوا
چند روش کلیدی هست که میتوان از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای شخصیتر و جذابتر و همچنین بهینهسازی توزیع و اندازهگیری استفاده کرد.
|
شنبه، 20 خرداد 1402 - 10:37
|
برگزاری کارگاه آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در روابطعمومی برای نخستین بار در استان سمنان
این دوره آموزشی ویژه مدیران روابطعمومی دستگاههای اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و به میزبانی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با تدریس حسین زیاری برای نخستین بار در استان برگزار شد.
|
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 - 20:23
|
چت جی پی تی و صنعت رسانه: تغییر بازی یا باخت؟
انقلاب هوش مصنوعی آغاز شد. رونمایی از چت جی پی تی، یک چت بات هوش مصنوعی رایگان که گفتگویی تعاملی را انجام می دهد، حاکی از هجوم زیرزمینی یک مرز جدید در فناوری است. هر کسی تقلا می کند که بداند چت جی پی تی و برنامه هایی مانند آن، چطور کار می کنند؟ چه اثری بر آینده دارند؟ و به ویژه این موضوع برای اهالی سرزمینروابطعمومی و تبلیغات به یک دغدغه تبدیل شده است.
|
دوشنبه، 8 خرداد 1402 - 08:27
|
تحمیل بیرحمانه هوش مصنوعی؛ روابطعمومی همچنان به تقویت ارتباطات میاندیشد
هر چند باید آرام آرام خود را برای سپردن بسیاری از کارهای روزمره به هوش مصنوعی آماده کنیم که اگر این اتفاق نیفتد او خود را بیرحمانه بر ما تحمیل خواهدکرد، اما باید به این نکتهی مهم هم توجه کنیم که روابطعمومیها در همه فعالیتها و کارهای خود به عنصری به نام انسان و ارتباطات شفاهی و گفتوگو محور، محتاجاند و چون این ویژگی، به تقویت ارتباطات انسانی در هر محوری کمک شایانی میکند
|
چهارشنبه، 3 خرداد 1402 - 13:10
|
عصر «روابطعمومی مصنوعی»
انفجار مدلهای تخصصی هوش مصنوعی مولد به این معنی است که متخصصان روابطعمومی باید برای ظهور "روابطعمومی مصنوعی" آماده باشند. توصیفی که در حال حاضر میتوان از «روابطعمومی مصنوعی» ارایه داد این است که روابطعمومی مصنوعی در آینده نه چندان دور به یک امر عادی تبدیل خواهد شد و بیشتر یا کل فعالیتهای روابطعمومی توسط ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی مولد انجام خواهد شد...
|
یکشنبه، 28 آبان 1402 - 14:48
|
شروع تحول دیجیتال در روابطعمومی
رویکردهای حرفهای روابطعمومی در زمان معاصر گویای این است که روابطعمومی با تکیه بر اطلاعات دادهبنیاد از اهمیت و ضرورت ویژهای برخوردار شده است. این اهمیت بهگونهای است که مبنای عمل و کارکرد روابطعمومیها بر پردازش اطلاعات استوار شده و استفاده از تکنیکهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحقیقات، تبلیغات، انواع مختلف ارتباطات اعم از ارتباطات رسانهای، ارتباطات با ذی نفعان، ارتباطات اقناعی، ارتباطات با مشتری و... بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
|
چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402 - 16:26
|
چقدر بهرهمندی از ابزار هوش مصنوعی برای تولید دانش مفید است؟
روابطعمومی هوشمند یا Smart PR، نوعی رویکرد جدید به روابطعمومی است که بدون استفاده از روشهای سنتی، با اعتماد بیشتر و به سرعت، بازخورد قابل توجهی از جامعه میگیرد.
|
جمعه، 25 فروردین 1402 - 23:35
|
تحول صنعت روابطعمومی در عصر توسعه تکنولوژیهای دیجیتال
نوآوریهای تکنولوژیکی هم بر رسانهها و هم بر روابط و تعاملات بین روابطعمومیها تاثیرگذار بودهاند و از یکسو امکان دسترسی گسترده رسانههای جمعی به انبوهی از مخاطبان را فراهم و ارتباطات دوسویه فراگیری را در سطح جامعه ایجاد کردهاند و از سویی دیگر بر مدلهای کاری شرکتها و سازمانها تاثیرهای بسیار زیادی گذاشتهاند و در این میان، فعالان و متخصصان حوزه روابطعمومی قادرند از فرصتهای پرشمار بهوجود آمده در اینجا نهایت بهره را ببرند.
|
یکشنبه، 29 بهمن 1413 - 00:12
|
زادروز «رادار»
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رابرت الکساندر واتسون ــ وات Watson - Watt فیزیکدان اسکاتلندی بیست و پنجم فوریه 1935 دستگاه تعیین محل پرواز هواپیما در آسمان و فاصله آن تا این دستگاه را که ساخته بود به معرض نمایش گذارد که اختصارا «رادار » نام گرفت.
|
جمعه، 9 اسفند 1392 - 09:10
|
انقلاب در عصر دیجیتال توسط هوش مصنوعی
درصورتیکه بخش روابطعمومی بخواهد خود را در بالاترین سطح قرار دهد، لازم است با یادگیری همیشگی با انقلاب هوش مصنوعی منطبق شود. در نظرگیری این نکته که هوش مصنوعی هنوز مراحل اولیه کار خود را میگذارند، مهم است، چراکه اکنون برای صنعت روابطعمومی زمان مطلوبی است تا بتواند همگامسازی مناسبی انجام دهد.
|
شنبه، 6 اسفند 1401 - 15:55
|
روابطعمومی و تحول دیجیتال
«عصر دیجیتال» عصر توسعه دسترسیهای گسترده به فناوری است که از یک، کشور یا یک حوزه جغرافیایی یا یک طبقه اجتماعی فرار رفته و به جزء جداییناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. در این عصر، هوش مصنوعی، هوش فرماندهنده در حوزههای مختلف فنآوری است که در حال تولید و ساخت طرحهای جدید و سیستمهای جدید است.
|
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 - 09:38
|
برخی آثار تحول دیجیتال در روابطعمومی
روابطعمومیهایی که چابک و انعطافپذیر هستند، فناوریهای دیجیتال را در تمام عملیات خود از قبیل روشها و فرایندهای اجرایی تعبیه میکنند. این امر به روابطعمومیها کمک میکند تا با واکنش بهموقع به تغییرات و چالشها و ارایه خدمات بهتر آماده باشند.
|
شنبه، 15 بهمن 1401 - 16:54
|
هوش مصنوعی در دهه آینده چشم انداز روابطعمومی را تغییر می دهد
متخصصان روابطعمومی، به شرطی که از خلاقیت لازم در زمینه تولید پیام متقاعدکننده و توان برنامه ریزی استراتژیک خاص برای گسترش فعالیت های روابطعمومی برخوردار باشند و مهارت های دیجیتالی خود را ارتقا ببخشند، به واسطه ورود هوش مصنوعی حذف نخواهند شد بلکه هوش مصنوعی ابزاری بر تسهیل کارشان می شود.
|
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 13:46
|
چگونه تجسم دادهها، روابطعمومی را بهبود میبخشد
تجسم دادهها - یک اصطلاح جدید که به نمودارها و انواع دیگر اطلاعات گرافیکی اشاره دارد - به متخصصان روابطعمومی کمک میکند تا دادهها و پیامها را واضحتر و موثرتر انتقال دهند. متنی که دادهها را توصیف میکند اغلب گیجکننده و معمولاً خستهکننده است. تجسم، معنای دادهها را بهتر از متن به تنهایی منتقل میکند.
|
یکشنبه، 25 دی 1401 - 21:16
|
تحول عمیق در صنعت روابطعمومی
ما شاهد یک تحول عمیق در صنعت روابطعمومی در مقایسه با دهههای گذشته هستیم که نقطه اوج آن چیزی نیست مگر روابطعمومی دیجیتال که با آغاز همهگیری کووید-19 سرعت و ابعاد گستردهتری پیدا کرد و بسیاری از برندها را مجبور کرد تا استراتژیهای روابطعمومی و بازاریابی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
|
شنبه، 17 دی 1401 - 14:51
|