تحول صنعت روابطعمومی در عصر توسعه تکنولوژیهای دیجیتال
نوآوریهای تکنولوژیکی هم بر رسانهها و هم بر روابط و تعاملات بین روابطعمومیها تاثیرگذار بودهاند و از یکسو امکان دسترسی گسترده رسانههای جمعی به انبوهی از مخاطبان را فراهم و ارتباطات دوسویه فراگیری را در سطح جامعه ایجاد کردهاند و از سویی دیگر بر مدلهای کاری شرکتها و سازمانها تاثیرهای بسیار زیادی گذاشتهاند و در این میان، فعالان و متخصصان حوزه روابطعمومی قادرند از فرصتهای پرشمار بهوجود آمده در اینجا نهایت بهره را ببرند.
|
یکشنبه، 29 بهمن 1413 - 00:12
|
زادروز «رادار»
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رابرت الکساندر واتسون ــ وات Watson - Watt فیزیکدان اسکاتلندی بیست و پنجم فوریه 1935 دستگاه تعیین محل پرواز هواپیما در آسمان و فاصله آن تا این دستگاه را که ساخته بود به معرض نمایش گذارد که اختصارا «رادار » نام گرفت.
|
جمعه، 9 اسفند 1392 - 09:10
|
انقلاب در عصر دیجیتال توسط هوش مصنوعی
درصورتیکه بخش روابطعمومی بخواهد خود را در بالاترین سطح قرار دهد، لازم است با یادگیری همیشگی با انقلاب هوش مصنوعی منطبق شود. در نظرگیری این نکته که هوش مصنوعی هنوز مراحل اولیه کار خود را میگذارند، مهم است، چراکه اکنون برای صنعت روابطعمومی زمان مطلوبی است تا بتواند همگامسازی مناسبی انجام دهد.
|
شنبه، 6 اسفند 1401 - 15:55
|
روابطعمومی و تحول دیجیتال
«عصر دیجیتال» عصر توسعه دسترسیهای گسترده به فناوری است که از یک، کشور یا یک حوزه جغرافیایی یا یک طبقه اجتماعی فرار رفته و به جزء جداییناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. در این عصر، هوش مصنوعی، هوش فرماندهنده در حوزههای مختلف فنآوری است که در حال تولید و ساخت طرحهای جدید و سیستمهای جدید است.
|
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 - 09:38
|
برخی آثار تحول دیجیتال در روابطعمومی
روابطعمومیهایی که چابک و انعطافپذیر هستند، فناوریهای دیجیتال را در تمام عملیات خود از قبیل روشها و فرایندهای اجرایی تعبیه میکنند. این امر به روابطعمومیها کمک میکند تا با واکنش بهموقع به تغییرات و چالشها و ارایه خدمات بهتر آماده باشند.
|
شنبه، 15 بهمن 1401 - 16:54
|
هوش مصنوعی در دهه آینده چشم انداز روابطعمومی را تغییر می دهد
متخصصان روابطعمومی، به شرطی که از خلاقیت لازم در زمینه تولید پیام متقاعدکننده و توان برنامه ریزی استراتژیک خاص برای گسترش فعالیت های روابطعمومی برخوردار باشند و مهارت های دیجیتالی خود را ارتقا ببخشند، به واسطه ورود هوش مصنوعی حذف نخواهند شد بلکه هوش مصنوعی ابزاری بر تسهیل کارشان می شود.
|
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 13:46
|
چگونه تجسم دادهها، روابطعمومی را بهبود میبخشد
تجسم دادهها - یک اصطلاح جدید که به نمودارها و انواع دیگر اطلاعات گرافیکی اشاره دارد - به متخصصان روابطعمومی کمک میکند تا دادهها و پیامها را واضحتر و موثرتر انتقال دهند. متنی که دادهها را توصیف میکند اغلب گیجکننده و معمولاً خستهکننده است. تجسم، معنای دادهها را بهتر از متن به تنهایی منتقل میکند.
|
یکشنبه، 25 دی 1401 - 21:16
|
تحول عمیق در صنعت روابطعمومی
ما شاهد یک تحول عمیق در صنعت روابطعمومی در مقایسه با دهههای گذشته هستیم که نقطه اوج آن چیزی نیست مگر روابطعمومی دیجیتال که با آغاز همهگیری کووید-19 سرعت و ابعاد گستردهتری پیدا کرد و بسیاری از برندها را مجبور کرد تا استراتژیهای روابطعمومی و بازاریابی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.
|
شنبه، 17 دی 1401 - 14:51
|
خبرنگاری با تلفن همراه هوشمند
خبرنگاری با موبایل، گونه ای از خبر رسانی دیجیتال است که در آن، ابزار اصلی برای تهیه و ساخت گزارش (گرفتن و ویرایش عکس و فیلم، نوشتن متن، فرستادن گزارش…) تلفن هوشمند است.
|
شنبه، 13 اسفند 1401 - 00:20
|
توصیه های مهم برای تحلیل داده که هر مدیر روابط عمومی باید بداند
داده نوعی اطلاعات مهم به شمار می رود که کیفیت مطالب روابطعمومی را بالا می-برد. اگرچه، استفاده نابجا و تفاسیر غلط از آن خطرهایی مانند: نتیجه گیری های اشتباه، دستکاری اطلاعاتی و حتی بحران های مربوطه را در پی دارد. بنابراین، متخصصین روابطعمومی باید اطلاعات خود را درباره داده ها و ارقام افزایش دهند و همچنین این دانش را در حرفه روزمره خود به کار ببرند. درنتیجه، با پیروی از این مراحل اساسی یعنی انتخاب، ساختارسازی و تحلیل داده ها، می توان به آن هدف رسید.
|
جمعه، 9 دی 1401 - 22:38
|
فرانگری ضرورتها در روابطعمومی با رویکرد مجازی
روابطعمومیها برای تحقق اهداف باید ضرورت ها را بدانند و ضرورت ها در شکل یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار خود قرار دهند و با طراحی یک نقشه راه موثر ضرورت ها را اجرایی نمایند در غیر اینصورت در طوفان محتوا و توزیع های متعدد اخبار و انعکاس های سلیقه ای و برنامه محور غرق خواهند شد و تاثیر شدید رسانه ها قرار خواهند گرفت و درگیر دور تسلسل خواهند شد.
برای برون رفت از این طوفان باید روابطعمومیها ضرورت را بررسی و نگارش کنند تا با اجرای آن بر اساس محورهای تعیین شده در جهت تحقق اهداف خرد و کلان درسازمان و یا جامعه کارآمد باشند.
|
دوشنبه، 21 آذر 1401 - 12:58
|
متاورس؛ مسیرِ آیندهی روابطعمومی
متاورس فرصتهای زیادی برای روابطعمومیها ایجاد خواهد کرد و ما در این کتاب سعی خواهیم کرد به فراخور اطلاعات موجود بخشی از آن را با شما بهاشتراک بگذاریم تا علاوه بر آشنایی با دنیای متاورس و سازوکارهای آن، تاثیرهای فراجهان بر صنعت روابطعمومی را بهتر و بیشتر بشناسیم. چراکه مسیرِ آیندهی روابطعمومی به سمت متاورس خواهد بود و ضرورت دارد روابطعمومیها اقدام به تدوین استراتژی برای آیندهای کنند که در آن، متاورس نقشی محوری و اصلی دارد.
|
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 - 01:38
|
اینفوگرافیک/ عوامل موثر بر روابط عمومی اینترنتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برخی عوامل موثز بر روابط عمومی اینترنتی که به بهبود رتبه سایت کمک می کند
|
سه شنبه، 2 دی 1393 - 13:33
|
اینفوگرافیک/ روابط عمومی دیجیتال
نقش روابطعمومی در برندسازی، ارتباط و تعامل مستمر با مخاطبان و مشتریان، مدیریت بحران و حتی افزایش فروش را نمیتوان نادیده گرفت. طبیعتا وقتی در عصر دیجیتال زندگی میکنیم و حتی بازاریابی و تبلیغات از دنیای آفلاین وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده است روابط عمومی دیجیتال بهتر می تواند پاسخگو باشد.
|
شنبه، 3 خرداد 1399 - 18:14
|
وظیفه روابط عمومی درBAD PR چیست؟
اصل هر روابط عمومی بر شفافیت بنا گذاشته شده است. اگر روابط عمومی در مواقع اینچنینی که سازمان دچار بحران هایی از این دست می شود، با مردم سخن بگوید، حقایق را مطرح کند، اگر نیاز به عذرخواهی است، عذرخواهی کند، اگر نیاز به پیگیری است، پیگیری نماید، قدرت واقعی خود و سازمان را نشان داده است.
|
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 - 21:49
|
معرفی مرورگر اینترنت روابطعمومی
سایدکیک تنها یک مرورگر نیست، بلکه سیستم عاملی است که به روابطعمومیها دسترسی فوقالعادهای به آنچه به آن نیاز دارند میدهد. اگرچه شاید بسیاری از نرمافزارهایی که تحت سایدکیک میتواند به خوبی مدیریت بخشهای مختلف روابطعمومی را بر عهده گیرد، اخیرا با تغییراتی که در طرح صیانت از فضای مجازی در اینترنت رخ داده در دسترس نیست، اما باز هم این فضا بهترین فضایی است که به سرعت عمل مدیران روابطعمومی کمک کند.
|
پنجشنبه، 23 تیر 1401 - 19:53
|
نترسید، هوش مصنوعی کمک میکند تا نتایج و پیامدهای روابطعمومی و بازده سرمایهگذاری برای شما مشخص شود
از زمانی که روابطعمومی در مرکز توجه کسبوکارها قرار گرفت، شرکتها بهدنبال راهکارهای پیچیده برای اثبات بازده سرمایهگذاری بودند. فرقی نمیکند شما رابط برند باشید، نماینده آژانس و یا دانشجو یا فارغ التحصیل روابطعمومی که جویای کار است، شما به معیارهایی نیاز دارید که نتایج کارهایی را که انجام دادهاید، و موفقیت را با بازده سرمایهگذاری به شما نشان دهد.
|
دوشنبه، 13 تیر 1401 - 01:29
|
4 استراتژی روابطعمومی برای همگام شدن با سئو
اگر قبلا تجربه کار با استراتژی روابطعمومی را داشته باشید، کار زیادی نیست که فعالیت های این حوزه را به موتورهای جستجو پیوند دهید.
|
یکشنبه، 12 تیر 1401 - 08:37
|
به یک روابطعمومی متاورسی تبدیل شویم
روابطعمومیها از طریق فضاهای مختلفی که متاورس به کمک تکنولوژیها و فناوریهای مختلف ایجاد و در اختیار آنها قرار میدهد میتوانند بهتر و بیشتر با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل و همکاری داشته باشند.
|
جمعه، 26 اسفند 1401 - 16:58
|
6 تکنیک کاربردی: روابطعمومی در شبکههای اجتماعی
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در زمینه روابطعمومی مناسب در شبکه های اجتماعی است. از آنجایی که شبکه های اجتماعی تاثیرگذاری زیادی بر روی زندگی روزمره مردم دارد، شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان چاره ای به غیر از توجه ویژه به این حوزه ندارید. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته و حتی وضعیت فعالیت تان در بازار را نیز تغییر دهید.
|
شنبه، 21 خرداد 1401 - 12:26
|
راهنمای مدیریت رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی
رسانه های اجتماعی به روابط عمومی اجازه داده اند تا مخاطبان بسیار بیشتری را به خود اختصاص دهند. پیش از این، روابط عمومی برای افراد خاص مانند سرمایه گذاران و شرکای تجاری استفاده می شد، اما رسانه های اجتماعی باعث شده اند که این گروه هدف گسترش یابد و همه افراد آن را برای موفقیت یک تجارت ضروری بدانند.
|
سه شنبه، 5 اسفند 1399 - 21:06
|
چطور در کمتر از یک ساعت اینفوگرافیک طراحی کنیم؟
شاید تاکنون فکر کرده باشید که چقدر عالی می شد اگر می توانستید در زمانی کوتاه اینفوگرافیکی را طراحی کنید. مثلا می شد که همان اندازه که برای نگارش یک یادداشت وبلاگ زمان می گذارید، برای طراحی اینفوگرافیک صرف کنید و کاری فاخر از کار درآید.
|
چهارشنبه، 21 خرداد 1393 - 10:21
|
اندیشیدن از طریق نوشتن در ارتباطات آنلاین
اهمیت نوشتن به استفادههای الکترونیک و سایر آن محدود نمیشود، بلکه در تمامی سطوح دیگر ارتباط مهم جلوهگر شده است، اهمیت آن به اندازهای است که برخی اندیشمندان آن را محل شکلگیری شخصیت علمی فرد توصیف کردهاند.
|
جمعه، 23 خرداد 1393 - 22:07
|
دو نکته برای ساخت دنباله کنندگان وفادار
اگر شما واقعا به کسانی که شما را دنبال می کنند علاقه داشته باشید، آنها به شما علاقه مند خواهند شد.
تعامل، ایجاد روابط و گفتگوها نیز مفید هستند. «دنبال کردن» صدایی یکطرفه است؛ جامعه چند جهته است.
|
پنجشنبه، 23 مرداد 1393 - 00:17
|
مدهای زودگذر و رسانه های اجتماعی در روابط عمومی
مدهای زودگذر روابط عمومی بر روی مفاهیمی مانند تصاویر، برداشت ها، پیام رسانی، شهرت، برندها، ارتباطات بازاریابی یکپارچه، بازگشت سرمایه (ROI)، ارتباطات استراتژیک، و پروژه های وظایف اجتماعی شرکتی، متمرکز شده است.
|
چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 09:55
|
هر کارگزار روابط عمومی این کار را انجام دهد
«روابط عمومی روز به روز جایگاه رهبری خودش را در شبکه های اجتماعی از دست می دهد.» این جمله ای است که توسط یکی از شرکت های جدید ارائه دهنده ابزارهای نظارت و ارزیابی رسانه اجتماعی مطرح شده است.
|
دوشنبه، 12 خرداد 1393 - 06:53
|
5 دلیل شکست کمپین روابط عمومی دیجیتال
ترویج محتوای دیجیتال بسیار دشوار است. هر روزه بالغ بر 450 هزار قطعه از محتوا در فضای دیجیتال ایجاد می شوند. تنها 30 میلیارد قطعه محتوای دیجیتال هر ماهه در فیسبوک به اشتراک گذاشته می شود. این ها نیازمند طراحی فرآیند شناسایی و تعامل با افرادی است که آنها را با مخاطبانشان پیوند می دهند.
|
یکشنبه، 4 خرداد 1393 - 11:52
|
چگونه لینکداین چشم انداز ارتباطات یکپارچه را تغییر می دهد؟
شکی نیست که رسانه اجتماعی برای همیشه به راهی برای ارتباط تغییر کرده است، اما همچنین این شبکه انقلابی را در مسیر صنعت B2B بوجود آورده است. من با لارس باش صحبت کردم، وی رهبر شرکت دیجیتال امیا را بر عهده دارد و در این مصاحبه درباره وضعیت ارتباطات یکپارچه سخن می گوید
|
یکشنبه، 9 آذر 1393 - 21:24
|
قوانین استیو جابز برای روابط عمومی
اگر برای لحظه ای روش های ناشیانه را فراموش کنید، متوجه می شوید که انگیزه مرموز بودن بسیار زیرکانه است. مرموز بودن بدون اینکه چیزی پشت آن باشد، در هیچ جا انتشار پیدا نخواهد کرد. شما به یک تعادل مناسب نیاز دارید. وجود جو مصنوعی از رمز و راز منجر به تمسخر کردن و در نهایت رد کردن آن خواهد شد.
|
شنبه، 3 خرداد 1393 - 13:09
|
5 موضوع مهم روابطعمومی آنلاین
روابطعمومی دیجیتال بسیار متفاوت از روابطعمومی سنتی است. در عین حال که اصول اساسی این دو مشابه هم هستند، اما روندها و تکنولوژی به ما روش های جدیدی می دهد. اگر تصور می کنید می توانید از استراتژی خسته قدیمی برای حصول نتایج استفاده کنید، باید در تصورات تان تجدید نظر کنید.
|
جمعه، 20 اسفند 1400 - 21:25
|