متاورس، دنیای جذابی که هیچ بازاریابی نباید از آن غفلت کند
در حالی که بازاریابی دیجیتال در چند دهه اخیر شاهد پیشرفت های زیادی بوده است، متاورس یکی از مواردی است که بسیاری از شرکت ها و بازاریاب ها را تحت تأثیر قرار داده است. حال چگونه می توانیم از متاورس به نفع خود استفاده کنیم تا در دوران جدید موفق شویم؟
|
جمعه، 12 فروردین 1401 - 12:50
|
فرصت ها در بازاریابی متاورس
متاورس به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی و آمادگی بشر برای عبور از دنیای دیجیتال، آماده گسترش فوق العاده است. بنابراین ایجاد حضور یک برند در حال حاضر ممکن است بهترین چیز برای یک تجارت باشد.
|
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 - 23:39
|
ماهیت برنامهریزی
برنامهریزی میان آنجایی که هستیم و آن جایی که میخواهیم به آن برویم پلی میسازد و امکان تحقق خواستهها را فراهم میکند، با آن که به ندرت میتوانیم آینده را درست پیشبینی کنیم و با آنکه عاملهای بیرونی ازنظارت ما میتوانند با بهترین برنامههای تهیه شده معارض گردند تا زمانی که برای آینده برنامهریزی نکنیم پیشامدها را به وقت وامیگذاریم.
|
سه شنبه، 20 اسفند 1409 - 22:53
|
نقش روابط عمومی در شرکتهای بینالمللی قرن 21
من دیگر اعتقاد ندارم که شرکتها خود قادر به برقراری ارتباط باشند و شرکتهای شما سعی میکنند تا به واسطه متمرکز شدن بر موضوعاتی مانند جهانی شدن با دیدگاهی استراتژیکتر به تثبیت جایگاه خود بپردازند.
|
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 06:37
|
تلاشهای مکدونالد برای بهبود تجربه مشتری
موفقیت مکدونالد نشان میدهد که گوش دادن و توجه کردن به مشتری تا چه اندازه برای کسبوکار، حیاتی است. فرمول «کارکنان خوشحال = مشتریان خوشحال» تنها مربوط به یک برند و یک محصول خاص نیست. این رویکرد مربوط به همه کسبوکارها و خدمات است، در واقع این رویکرد نیرویی است که میتواند کسبوکار را به جلو هدایت کند. هر کسبوکاری میتواند با چنین رویکردی نفع ببرد و افزایش درآمد را در کنار بهبود تجربه مشتری، تجربه کند.
|
سه شنبه، 9 فروردین 1401 - 00:11
|
یاد یاران/ ارکان روابط عمومی پاسخگو از زبان دکتر روستا
سه رکن روابط عمومی پاسخگو «پاسخ یافتن»، «پاسخ دادن» و «پاسخگو بودن» به انواع مخاطبان برای همفهمی، همپذیری، تقویت منزلت و خوشنامی در جامعه است.
|
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 11:45
|
سلطه گوگل بر بازار فعالان تبلیغات
گزارشها نشان میدهد که گوگل در زنجیره تامین فناوری تبلیغات در استرالیا بر سایر کمپانی ها برتری دارد و تخمین زده میشود که بیش از ۹۰ درصد کلیکهای تبلیغاتی سهم Google است.
|
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 - 01:44
|
احتمال زندان برای اینفلوئنسرهایی که مقررات تبلیغات مالی را نقض کنند
کمیسیون اوراق بهادار و سرمایهگذاری استرالیا در این بخشنامه گفته است کسانی که در شبکههای اجتماعی تبلیغ یا توصیههای اقتصادی و خدمات مالی انجام میدهند، خود موظفند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنلاین آنها در چارچوب قانون باشد.
|
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 - 01:35
|
اگر فکر می کنید بازاریابی، روابط عمومی و تبلیغات یکی است، دوباره فکر کنید!
اگر شما یک صاحب کسب و کار هستید، ما می خواهیم از شما بپرسیم و نیاز به یک پاسخ صادقانه داریم: آیا می دانید چه تفاوتی میان تبلیغات،
بازاریابی و روابط عمومی است؟ آیا شما می دانید که تفاوتی میان آنها وجود دارد؟
اگر پاسخ شما «نه» است تبریک می گویم. یک صاحب کسب و کار می تواند اعتراف کند که همه چیز را نمی داند و در این حال است که او امکان موفقیت پیدا می کند.
|
یکشنبه، 30 آذر 1393 - 12:52
|
شناخت فرهنگ لازمه تبلیغات موفق
گاهی اوقات یک موضوع ساده شرایط ناخوشایندی را برای آینده یک محصول رقم می زند. باید در نظر داشته باشیم که امروز تخریب یک برند بسیار راحت انجام می شود اما بازسازی اعتبار آن به سختی ممکن است و گاهی اوقات حتی خلق برندی جدید بهتر از احیای برند بدنام قدیم است.
بسیاری اوقات ما از مقوله فرهنگ در بازاریابی و تبلیغات غافل می شویم و پیام های خودمان را بدون در نظر گرفتن مقوله های فرهنگی ارسال می کنیم که در نتیجه پاسخ عکس از تبلیغات و فعالیت های بازاریابی دریافت می کنیم.
|
شنبه، 16 اسفند 1393 - 12:47
|
دیدگاه بازاریابی درخصوص روابط عمومی
برخورد با روابط عمومی به عنوان زیر مجموعه فعالیت های بازاریابی باعث کاهش قدرت تاثیر گذاری فعالیت های روابط عمومی می شود. این نکته مهم است که هر سازمان به روابط عمومی و بازاریابی به عنوان دو وظیفه یا عملکرد جدا اما با فعالیت های همطراز بنگرد.
|
سه شنبه، 24 اسفند 1400 - 10:10
|
روابطعمومی بازاریابی
روابطعمومی بازاریابی نه تنها با ارائه دیدگاههای قوی امکان به دست آوردن سهمی از اندیشه و احساس جامعه را فراهم می آورد؛ بلکه در بسیاری از زمینه ها بر دیدگاههای ارائه شده از سوی روابطعمومی بازاریابی تاثیرگذار هستند.
|
شنبه، 21 اسفند 1400 - 19:52
|
تبلیغات در متاورس: موضوع تحقیق
نقش تبلیغات در متاورس چیست؟ آیا تبلیغات در متاورس به همان شکل که در دنیای واقعی اتفاق میافتد عمل خواهد کرد؟ آیا یافتههای مربوط به تحقیقات انجام شده درباره تبلیغات در دنیای واقعی در مورد تبلیغات در متاورس نیز کاربرد دارد؟ محققان در حال حاضر در حال تحقیق برای یافتن پاسخ مایی برای این سؤالات هستند.
|
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 - 16:41
|
چرا متاورس باعث وقوع انقلابی بزرگ در تبلیغات خواهد شد
هیچگاه فراموش نکنید که به زودی متاورس پر خواهد شد از کسانی که میتوانند به برند شما برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر کمک کنند و ایده بدهند. پس هوشیار باشید و خودتان را بهروزرسانی کنید تا از این قافله شتابان بازنمانید.
|
دوشنبه، 16 اسفند 1400 - 19:54
|
آنچه باید در مورد بازاریابی در متاورس بدانید
بازاریابی متاورسی به برندها این امکان را میدهد تا به مشتریانشان دسترسی بیشتر و بهتری داشته باشند، آنها را به مشارکت بیشتر بکشانند و با کمک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و وسایل ارتباطی بههمپیوسته، پیوندی عمیق با آنها برقرار سازند.
|
یکشنبه، 15 اسفند 1400 - 18:53
|
چرا تبلیغات سوپر بول اینقدر گران است؟
نرخ تبلیغات سوپر بول بیشتر از سایر رویدادها است، زیرا افراد زیادی این تبلیغات را می بینند حتی اگر تبلیغات فقط برای 30 یا 60 ثانیه پخش شوند. بر اساس برآوردها، حداقل 91.63 میلیون نفر، بازی بین تمپا بی باکانیرز (Tampa Bay Buccaneers) و کانزاس سیتی چیفز در سال 2021 را تماشا کردند.
|
جمعه، 13 اسفند 1400 - 18:58
|
تحقیقات نشان می دهد؛ کمپین های تبلیغاتی مخاطب را گمراه می کند
طی سال های اخیر شاهد انتشار اطلاعات درست و غلط زیادی در شبکه های اجتماعی هستیم. تحقیقات نشان می دهد که کمپین ها و تبلیغات مبتنی بر اخبار نادرست و حقیقی کمکی به بهبود دیدگاه های سلامت روان نکرده و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.
|
دوشنبه، 9 اسفند 1400 - 12:12
|
بازاریابی رسانهای، رمز موفقیت در بازار تجارت
وقت آن رسیده تا روشهای سنتی و قدیمی بازاریابی را کنار گذاشته و از روشهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ به معنای فروش محصولات و خدمات از طریق کانالهایی مانند رسانههای اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشنهای موبایل است و بهطور کلی هر شکلی از بازاریابی است که در آن از دستگاههای الکترونیکی استفاده شود.
|
دوشنبه، 9 اسفند 1400 - 11:23
|
4 گام برای ارتباط کسب و کارها با مشتریان در شرایط عادی جدید
استفاده از رویکرد میکروسکوپی برای تعامل با مشتری و خدمات مشتری به شما کمک می کند تا در شرایط عادی جدید از رقابت خود متمایز شوید.
اگر مشتریان کسبوکار شما از نظر جمعیتی تفاوتهای زیادی دارند، روشی که شما با آنها ارتباط برقرار میکنید باید متفاوت باشد.
|
دوشنبه، 2 اسفند 1400 - 13:05
|
چگونه برندسازی شما بر روابطعمومی تأثیر می گذارد
حفظ روابطعمومی مثبت بخش مهمی از اداره یک کسب و کار موفق است. بخشی از این به برندسازی عالی و روابط با مصرف کنندگان برمی گردد. رابطه تجارت و مشتری در طول دهه ها به دلیل عوامل متعددی مانند رشد تکنولوژیکی و تغییر نگرش نسبت به شرکت ها به عنوان شخصیت تغییر کرده است.
|
پنجشنبه، 26 بهمن 1402 - 21:04
|
با وجود همسویی ضعیف، اکثر تیم های بازاریابی و فروش نسبت به اهداف درآمدی خوشبین هستند
بر اساس دومین گزارش بازاریابی درآمد سالانه شرکتها در سال 2022، 60 درصد از رهبران فروش و بازاریابی در سال 2021 از اهداف درآمدی فراتر رفتند. با وجود این، همه صنایع به یک اندازه در دستیابی به اهداف درآمدی خود در سال 2021 موفق نبودند.
|
شنبه، 30 بهمن 1400 - 10:01
|
تبلیغات محیطی، بال پرواز خردهفروشی در عصر کرونا
برندهای تبلیغاتی در مسیر سالن اجلاس با یک کیسه چیپس خوش طعم در هنگام تسویه حساب، شما را وسوسه میکنند. خریدهای ناگهانی همیشه اتفاق میافتد؛ حتی زمانی که هنگام رفتن به فروشگاه برنامهای داشته باشیم. از این گذشته، اگر از قبل خرید میکنیم، احتمال اینکه چند مورد اضافی را به دلخواه بخریم ،بسیار بیشتر است و در این مواقع مقاومت در برابر وسوسه سختتر به نظر میرسد.
|
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 - 17:49
|
5 دلیل برای اینکه بازاریابی تأثیرگذار برای استراتژی روابطعمومی حیاتی است
ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ رویکرد ما را نسبت به روابطعمومی در سال 2022 بازتعریف می کند. اینفلوئنسرها قدرت فوق العاده ای در رسانه های اجتماعی دارند و وقتی با آنها همکاری می کنید، می توانند سفیران برند بسیار موثری برای شما باشند.
|
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 - 13:39
|
راهکارهایی برای ایجاد برند شخصی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برند شخصی حداقل سه هدف اصلی برای افراد دارد: یافتن شغلی مناسب و با ارزش، ایجاد اعتبار و شهرت اجتماعی و در نهایت ایجاد نفوذ و تاثیر در یک حوزه تخصصی. اما جدا از انگیزه شما برای ایجاد برند شخصی راهحلهای متنوعی برای ایجاد و تقویت برند شخصی وجود دارد.
|
یکشنبه، 7 تیر 1394 - 11:55
|
تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی
گرچه تبلیغات به روابط عمومی نزدیک است اما هدف آن دو با هم فرق بنیادی دارند. هدف تبلیغات، فروش است، در حالی که هدف روابط عمومی عمومی سازی، حفظ شهرت سازمان و ارایه یک تصویر مطلوب اما واقعی است.
|
پنجشنبه، 23 اسفند 1397 - 19:25
|
قانون شکنی؛ ضربه مهلک به اعتبار شرکت
اعتبار یک سازمان فراتر از شهرت آن به سختی به دست می آید و به آسانی از دست می رود و یکی از وظایف عمده روابط عمومی حفظ اعتبار است.
|
دوشنبه، 27 مهر 1394 - 09:04
|
آیا سیگار را باید از عکس سانسور کرد؟
یکی از بزرگترین بحثها و چالشهایی که پس از تصویب این قانون به وجود آمد، برخورد با تصاویر سیگار به دست نویسندگان بود که بعضی از آنها به شهرت هم رسیده بودند و سیگار درون عکس عاملی برای شهرت آن عکس بود.
|
یکشنبه، 12 بهمن 1399 - 13:12
|
پیگیری رقبای بازار
بر اساس یک نظرسنجی اخیر، اکثر شرکت ها تمایل دارند حدود 30 رقیب در بازار داشته باشند، و برای کسب و کارها مهم است که بدانند رقبای آنها چه کسانی هستند.
هر کسب و کاری رقبای خود را دارد و شناخت رقبا برای نوآوری محصول، خدمات و بازاریابی ضروری است.
|
سه شنبه، 26 بهمن 1400 - 21:12
|
4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خردهفروشان در سال 2022
مشتری مداری در سال 2022 پادشاه است – و بازاریابی دیجیتال از بسیاری جهات این امر را هدایت می کند. برای خرده فروشان، هماهنگی بین بازاریابی، محصولات، زنجیره تامین و تجارت الکترونیک یا فروشگاه های آجر و ملات ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان محصولات، خدمات و تجربیاتی را که می خواهند و انتظار دارند ارائه می کنند.
|
چهارشنبه، 29 دی 1400 - 16:28
|
ردهبندی ۲۰۲۲؛ بهترین شرکتها برای کار کردن در اروپا و آمریکا کدامند؟
گلسدر از کارکنان شرکتها میخواهد که نظرات خود را در مورد کارفرمایشان در قالب ۹ جنبه و شاخص مختلف ارائه کنند. شاخصها و جنبههایی همچون میزان فرصتهای شغلی موجود، سطح حقوق و مزایا، فرهنگ و ارزشهای متعالی سازمانی، تعادل میان زندگی کاری و شخصی، رضایت از مدیریت ارشد و تنوع کاری مطلوب. سپس از آنها سوال میشود که تا چه میزانی حاضرند کار در آن شرکت را به دوستان خود پیشنهاد کنند و در نهایت نیز از آنها خواسته میشود که به شرکت خود یک امتیاز کلی نیز بدهند.
|
جمعه، 24 دی 1400 - 21:28
|