بهترین استراتژی های بازاریابی در سال 2023
در حال حاضر نیز با توجه به این امر که در هفته های ابتدایی سال جدید هستیم، بهترین زمان برای تصمیم گیری و اتخاذ سیاست های جدید محسوب می شود. به همین خاطر در ادامه 10 استراتژی تضمین شده را بررسی خواهیم کرد که هر یک از آنها می توانند عملکرد شما در سال جدید را با تحولی چشمگیر مواجه سازد.
|
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 - 10:30
|
پیشبینی مایکروسافت درباره ترندهای اصلی تبلیغات کلیکی در سال 2023
مایکروسافت به عنوان یکی از قدرتمندترین برندهای حوزه تکنولوژی، اخیرا اعلام کرده است که سال 2023، شاهد رشد چشمگیر تبلیغات کلیکی خواهیم بود. این امر موضوعی است که اکثر کارشناسان به آن باور داشته و به نظر می رسد که در سال جاری، اتفاقات هیجان انگیزی رقم می خورد.
|
چهارشنبه، 2 فروردین 1402 - 10:24
|
تغییرات بازاریابی دیجیتال در سال 2023
بازاریابی دیجیتال در طول سال های اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است اما هیچ کدام به اندازه امسال بنیادی به نظر نمی رسد. به همین خاطر ما در این مقاله سوالاتی که آینده عرصه بازاریابی را تعیین می کند، زیر ذره بین بردیم.
|
پنجشنبه، 10 فروردین 1402 - 14:43
|
لوگوی نوکیا پس از نزدیک به 60 سال تغییر کرد
نوکیا در کنار تغییر لوگو، استراتژی جدیدی را در پی میگیرد تا رشد سریعتری در بازار داشته باشد، مخصوصاً در زمانی که محبوبیت شبکه 5G رو به افزایش است.
|
دوشنبه، 8 اسفند 1401 - 01:33
|
6 راز موفقیت کمپینهای اینترنتی
مواردی که در این یادداشت بررسی می شوند، حاصل مصاحبه با بیش از 100 مدیر بازاریابی موفق است که در شرکت های مختلف، فعالیت دارند. به همین خاطر می توان اطمینان داشت که با رعایت این شش اصل، نتایج لازم را به دست خواهید آورد. درواقع در حال حاضر که روزهای اول سال جدید محسوب می شود، بهترین زمان برای یک تغییر مهم و انجام اقداماتی اصولی محسوب می شود.
|
سه شنبه، 1 فروردین 1402 - 10:22
|
گزارش برگزاری نشست نقد کتاب تبلیغات افراطگرایانه
هر کسی در مواجهه با تبلیغات افراطگرایانه، تحت تأثیر قرار نمیگیرد. کتاب میکوشد نشان دهد، پیروزی بر ایدئولوژیهای افراطی نظیر داعش، در میدان نبرد حاصل نمیشود، بلکه در تفکر انسانی قابل دسترسیست.
|
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 - 15:43
|
10 گام تا رسیدن به یک طراحی مناسب برای تبلیغات بیلبوردی
مصرف کنندگان دیگر به سبک و شیوه 20 یا 30 سال گذشته به بیلبوردهای تبلغاتی نگاه نمیکنند. در حالیکه این فضاهای تبلیغاتی همچنان فضاهای ویژه ای به حساب می آیند که شاید هر کار و کسبی توان استفاده از آنها را نداشته باشد، اما مصرف کنندگان هم این روزها مشغول گوشی های هوشمند، تبلت ها و سیستم های بازی خودشان هستند. به عبارتی بخش عمده ای از زمان ما چنان می گذرد که چشم های ما به در عوض بالا، به سمت پایین پایین خیره شده است.
|
جمعه، 19 مرداد 1397 - 00:18
|
بیلبورد متفاوت و خبرساز از دولت رئیسی در تهران
بیلبوردهایی در سطح شهر با عنوان «وعده؛ وفا» با محوریت وعدهها و شعارهای محقق شده دولت خبرساز شده است.
|
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 - 12:18
|
دروغهای الهامبخش: پشت پردۀ اقتصاد جدید اینفلوئنسری
در قرن اخیر، احزاب سیاسی و برندها هزینۀ بسیار زیادی کردهاند تا توجه ما را به خود جلب کنند و بر تصمیمهایمان اثر بگذارند. اما این روزها، دستۀ جدیدی از شیادان اختیار توجه ما را در دست گرفتهاند. اینفلوئنسرهایی که هزاران یا حتی میلیونها دنبالکننده دارند شبکههای اجتماعی خود را به بیلبوردهای تبلیغاتی زنده یا شهر فرنگی تبدیل میکنند که افراد باید برای دیدنشان اشتراک بخرند، و به این طریق از دنبالکنندگان خود کسب درآمد میکنند. سیمیان براون در این یادداشت از پشت پردۀ اقتصادی این اینفلوئنسرها میگوید.
|
شنبه، 24 دی 1401 - 16:14
|
رئیس انجمن پزشکی ترکیه به اتهام انتشار تبلیغات تروریستی به ۳ سال محکوم شد
دادگاهی در استانبول روز چهارشنبه ۱۱ ژانویه رئیس انجمن پزشکی ترکیه را به اتهام انتشار «تبلیغات تروریستی» محاکمه و به سه سال زندان محکوم کرد. این پزشک در طول محاکمه خود، اتهامات مبنی بر اینکه در طول مصاحبه به تبلیغات پرداخته را رد کرد و استدلال کرد که صرفا نظرات حرفهای خود را بیان کرده است.
|
پنجشنبه، 22 دی 1401 - 19:30
|
پنج شغلی که پنج سال پیش وجود نداشتند
بازاریابی توسط اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی یک تجارت بزرگ است و انتظار میرود تا پایان سال جاری به ارزش ۱۶.۴ میلیارد دلار برسد که افزایشی دو برابری از سال ۲۰۱۹ میلادی به این سو محسوب میشود.
|
یکشنبه، 18 دی 1401 - 13:02
|
تبلیغات نادرست تکنولوژی خودران ممنوع شد
خودروهای تسلا از نظر فنی تکنولوژی خودران کامل را ارائه نمیکنند و یکی از ایالتهای آمریکا با تصویب قانونی میخواهد مطمئن شود این دسته از تکنولوژیها نمیتوانند با ادعاهای نادرست خود تبلیغ شوند.
|
دوشنبه، 12 دی 1401 - 13:49
|
اثرگذاری تبلیغات با بکارگیری سیستم ردیابی چشم
مغز انسان به صورت خودکار، چشم ها را به سمتی می دوزد که توجه را جلب کرده و حاوی اطلاعات ارزشمندی است بنابراین با ردیابی مسیر چشم فرد می توان اطلاعاتی را دریافت کرد که مغز در آن لحظه پردازش می کند.
این سیستم کاربردهای مختلف دارد؛ به عنوان مثال از این سیستم می توان برای تبلیغات استفاده کرد. سازمان ها، موسسه ها و فروشگاه ها با کمک این سیستم متوجه می شوند که تبلیغات آنها چقدر اثرگذار بوده و مورد توجه کاربران واقع شده است.
|
دوشنبه، 5 دی 1401 - 17:08
|
نصف شدن درآمد صنعت تبلیغات ایران تا پایان سال
تحقیقات میدانی «مارتک ۳۶۰» از شرکتهای تبلیغاتی نشان میدهد که حجم تبلیغات محیطی کاهش ۵۳ درصدی داشته است و تداوم این شرایط هم در خوشبینانهترین حالت میتواند پیشبینی درآمد ۲۵۲۵ میلیارد ریالی بخش تبلیغات دیجیتال در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ را به نصف کاهش دهد.
|
دوشنبه، 21 آذر 1401 - 14:47
|
اعتراض روی دیوارهای شهر
همانطورکه میدانید دیوارنویسی اعتراضی، به شکلی پنهانی انجام میشود چرا که مسلما با کسانیکه این کار را میکنند برخورد میشود. بنابراین طبیعی است در شرایط کنونی شهروندان به خاطر اینکه نکند خودشان متهم به این شعارنویسیها شوند، ترجیح میدهند با شهرداری تماس بگیرند تا آنها بیایند و این دیوارنویسیها را پاک کنند. هر چند خودشان قلبا هم ممکن است جزو معترضان باشند.
|
یکشنبه، 13 آذر 1401 - 00:03
|
تصاویر جالب زنان در پوسترهای جنگ جهانی دوم
یکی از مهمترین تاثیرات وجود تصاویر زنان در پوسترها این بود که توجه مخاطب را به پوستر جلب میکرد و باعث دیده شدن بیشتر آن میشد. در این مطلب از فرادید تصاویری از این پوسترهای تبلیغاتی را برای شما جمعآوری کردهایم که در فاصلۀ سالهای ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ منتشر شدهاند.
|
چهارشنبه، 9 آذر 1401 - 15:49
|
تبلیغات سیاسی یا پروپاگاند
پروپاگاندا برخلاف تهیه اطلاعات غیر جانبدارانه، در اصلیترین معنای خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر مخاطب است. در این راستا، اغلب اوقات، واقعیتها بهطور گزینشی بیان و بازنمایی میشوند (درحالی که نادرستی آن برگوینده روشن و آشکار است) تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند. نتیجه این امر، تغییر گرایش دلخواه به سوی هدفی است که برای مخاطب هدفگیری شده و به منظور پیشبرد یک برنامه سیاسی، درنظرگرفته شدهاست.
|
یکشنبه، 6 آذر 1401 - 18:47
|
نقش کلیدی مشاوره در بازاریابی و فروش
تصمیمسازی درست و بهموقع، بهرهمندی از دانش روز، تخصص، تجربه و ارتباطات مثبت مشاور در ترغیب سازمانها به استخدام مشاور در حوزههای مختلف موثر بوده و آنچه در نهایت برای مشاوران ارزش افزوده و مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد، بهرهگیری از نوآوری و خلاقیت برای توسعه نشان تجاری (برند)، کاهش زمان، کاهش هزینه و توسعه فرهنگ صنعتی در سازمان در راستای ارائه راهحل برای رفع مشکلات حوزههای تولید و تجارت و توسعه فروش است.
|
دوشنبه، 29 اسفند 1401 - 23:32
|
گزارش برگزاری نشست تخصصی ایران در محاصره تبلیغاتی
سومین نشست از سری نشستهای «به وقت رسانه» با عنوان «ایران در محاصره تبلیغاتی: بررسی عملکرد رسانههای بیگانه در ناآرامیهای اخیر» از سوی این دفتر، یکشنبه29 آبانماه با حضور علیرضا چابکرو، مدرس و پژوهشگر حوزه ارتباطات و سید محسن فرجادی، پژوهشگر و فعال رسانهای بهصورت مجازی برگزار شد.
|
پنجشنبه، 3 آذر 1401 - 23:22
|
تحریم برندهای مطرح توسط مردم جدی شد
روزنامه فرهیختگان در شماره دیروزش در مطلبی به قلم علی صولتی به حال و هوای شبکههای اجتماعی و تصمیم بخشی از مردم برای تحریم چند برند مشهور واکنش نشان داده: «دیکتاتور است، تحریمش میکنیم»، «پول به بیشرفها ندهید»، «کاری میکنیم به شکر خوردن بیفتید»، «متصله، دیگه ازش هیچ خریدی نکنید»؛ کافی است مروری بر فضای این روزهای شبکههای اجتماعی بیندازید تا با این دست جملات و عبارات و نظایر آنها مواجه شوید.
|
سه شنبه، 1 آذر 1401 - 12:22
|
آشنایی با تبلیغات مقایسهای
تبلیغات مقایسهای از آن دست استراتژی هایی است که هرچند وقت یکبار حسابی به دردتان می خورد. فرقی ندارد شما یک برند تازه کار در بازار باشید یا سال ها از یکه تازی تان در میان مشتریان بگذرد، در هر صورت این استراتژی همه توجهات را به سمت تان جلب خواهد کرد.
|
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 - 15:47
|
هجوم تبلیغات سفر به قطر برای مردمی که به نان شب محتاجاند
از زمانی که مشخص شد تیم ملی ایران مسافر قطر برای رقابتهای جام جهانی است، تبلیغات برای سفر به این کشور برای تماشای دیدارهای تیم ایران هم شروع شد. با توجه به علاقه بسیاری به فوتبال، عدهای سودجو این فرصت را غنیمت شمرده و رقمهای عجیب و غریبی چون 100 تا 150 میلیون تومان برای تورهای جام جهانی در نظر گرفتند و با تبلیغات فریبنده مردم را ترغیب به این سفر میکرده و میکنند.
|
پنجشنبه، 12 آبان 1401 - 17:32
|
سیر عکاسی و تبلیغات در ایران
مهردستی عکاسخانه روسی خان یکی از نمونههای معدود حروفچینی است که بسیار استادانه طراحی شده و آن را به یک نشانه گرافیکی (لوگو) شبیه کرده و بهواقع در طراحی نام او و کاربرد آن در مهر دستی توجه خاصی شده است. در پشت برخی از عکسهای او این مهر دیده میشود.
|
شنبه، 7 آبان 1401 - 11:15
|
مواجهه توییتر با بحران کاربر و کمبود تبلیغات
توییتر تلاش دارد کاربران فعال خود را که برای کسبوکارش اهمیت دارند، حفظ کند. حسابهای کاربری که توییتهای زیادی منتشر میکنند کمتر از ۱۰ درصد کاربران فعال ماهانه توییتر را تشکیل میدهند؛ اما ۹۰ درصد توییتها و نیمی از درآمد جهانی را به خود اختصاص دادهاند.
|
جمعه، 6 آبان 1401 - 17:18
|
دیوارنگاره پرحاشیه؛ ۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان هزینه هر بار تعویض
«بسته به جنس و نوع جوهر به کار رفته، برای هر متر از این نوع تبلیغات حدود ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پرداخت میشود که برای این سازه با حدود هزار متر مربع حدود ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه بنر و چاپ خواهد بود.»
او ادامه میدهد: «حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان هم هزینه نصب این سازه را باید محاسبه کنید که در کل بین ۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان هر بار تعویض تبلیغات این دیواره آب میخورد.»
|
چهارشنبه، 27 مهر 1401 - 00:37
|
راهبرد فروش و بازاریابی نوآورانه
نتایج حاصل از بررسیهای انجامشده حاکی از این است که طرح نکردن شکایت از سوی مشتریان ناراضی، هزینهها و پیامدهایی برای سازمانها و شرکتها در پی خواهد داشت؛ هزینههایی مانند فرصت از دست رفته برای بهبود و اصلاح خدمات ارائهشده به مشتری و از دست دادن یک ارتباط سازنده و یادگیرنده با مشتری. رویارویی با سکوت مشتری ناراضی نیازمند هوشمندی، تدبیر و مدیریت است.
|
یکشنبه، 17 مهر 1401 - 10:01
|
کمپین «اعتقاد و جادو» کوکاکولا در آستانه جام جهانی
در این کمپین ٣ تیزر دیجیتال ساخته شده که نشان می دهد مردم برای اثبات حقانیت باورهایشان چه وعده هایی می دهند. مثلا در یکی از تیزرها نشان می دهد که یک طرفدار فوتبال قول می دهد که اگر تیمش قهرمان جام جهانی شود، موهای خودش را می تراشد یا در تیزر دیگری یک فرد قول می دهد که اگر تیمش قهرمان شود، هر روز مسیرش تا محل کار را پیاده می رود.
|
پنجشنبه، 14 مهر 1401 - 12:32
|
انحصار دوگانه در صنعت تبلیغات دیجیتال
در میان این سه شرکت، آمازون بیشترین سهم درآمد تبلیغات دیجیتال را دارد و پیشبینی میشود که حدود 7 درصد از درآمد جهانی صنعت تبلیغات دیجیتال در سال جاری میلادی را در اختیار خود بگیرد؛ در حالی که این رقم تا شش سال پیش، کمتر از یک درصد بود. این شرکت از ماه فوریه گذشته شروع به انتشار گزارشهایی از جزئیات تجارت تبلیغاتش کرده است.
|
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 15:11
|
تحقیق اتحادیه اروپا درباره کسب و کار واحد تبلیغات دیجیتال گوگل
نشانه هایی حاکی از آن وجود دارد که گوگل از اطلاعاتی استفاده کرده که رقبایش در حراجی های آنلاین آگهی ها به آنها دسترسی نداشته اند و به ترتیب نتیجه فرایند را به نفع خود تغییر داده است. همچنین احتمال دارد این شرکت علاوه بر رفتارهای محدود کننده هنگام مذاکره با ناشران، توسعه فناوری های حراج رقابتی آگهی را نیز محدود کرده است.
|
دوشنبه، 21 شهریور 1401 - 11:08
|
تکنیک های روان شناسی در بازاریابی و فروش
نکته مهم در حوزه روانشناسی فروش و بازاریابی، ایجاد و حفظ ارتباطی اعتماد برانگیز میان فروشنده و مشتری است. در زمانی که مردم از تمامی جهات و به روش های مختلف بمباران تبلیغاتی می شوند و مصرف کنندگان و مشتریان نیز برای انتخاب و خرید محصول کاملا"حرفه ای برخورد می نمایند، فقط سازمان ها و شرکت های بزرگ و خوشنامی که با ارتقاء تصویر برندشان در جامعه در دراز مدت حسن نیت خود را به مشتریان ثابت نموده اند، در جهت جلب اعتماد مخاطبین توفیق می یابند.
|
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 - 08:28
|