18 عذر و بهانۀ مشهور برای اشخاص ناموفق
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 55 عذر و بهانۀ مشهور برای اشخاص ناموفق. بخشی از آنها که با بحث حاضر مرتبط است، به این قرار است: (هیل، 1376، ص 246 - 244)
|
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 15:57
|
مشروعیت و اعتماد
این تمایز بین مشروعیت رژیم و اعتماد و اطمینان به نهادهای ویژه یا دستاندرکاران، برای دموکراسی های کثرتگرا مناسب است. روشن است که هیچ نظام سیاسی، حتی یک نظام دموکراتیک نیز، کامل نیست. هیچ نهادی نمیتواند از انتقاد بخشی از جامعه فرار نماید. اتفاق آراء، تظاهری مضحک و مسخره از سوی رژیمهای توتالیتر است.
|
شنبه، 31 شهریور 1397 - 09:23
|
منظور از کار و کسب های کوچک چیست؟
کار و کسب های کوچک را به صورت کار و کسب هایی تعریف می کند که توسط بخش خصوصی با هدف کسب سود شکل گرفته و در صنعت و حوزه خودش یک کار و کسب غالب بازار برشمرده نمی شود.
|
دوشنبه، 8 مرداد 1397 - 14:04
|
استراتژی سکوت بعد از گل
این استراتژی تاکید دارد که هر فرد یا سازمانی پیش از عبور از یک مرحله مهم استراتژیک و موفقیت در آن باید به زمینههای اجتماعی و سیاسی اعلام خبر این موفقیت (شادی بعد از گل) فکر کند و سپس بر اساس رویکردهای رفتاری دشمنان و بدخواهان احتمالی خود، این شادی و تاثیرات آن را افزایش یا کاهش دهد.
|
یکشنبه، 21 آذر 1400 - 12:27
|
روابط با سرمایهگذاران در روابط عمومی بین المللی
بدیهیترین اهداف مالی یک برنامة روابط با سرمایهگذاران در خارج از کشور، اطلاع رسانی و حفظ وفاداری سهامداران فعلی، جذب حمایت بیشتر برای سهام، گسترش تعداد سهامداران، و سهولت تأمین بودجه است
|
شنبه، 14 مهر 1397 - 09:24
|
مقایسه پاسخگویی عمومی در ایران و اروپا
پاسخگویی عمومی از نشانههای اداره مدرن و دموکراتیک است. اگر دولتهایی که قدرت دارند در رابطه با اعمال، اشتباهات و تصمیمگیریهای خود به مردم پاسخگو نباشند، دموکراسی و مردمسالاری در حد حرف و شعار باقی میماند.
|
پنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 18:12
|
عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابطعمومی
واحدهای روابطعمومی سازمان به لحاظ ضرورت داشتن تعامل مستمر با جامعه باید زمینههایی را مهیا سازند تا شاغلان امکان بروز خلاقیت خود را داشته و بتوانند روابط مطلوبی را با جامعه برقرار سازند.
|
پنجشنبه، 19 مهر 1397 - 08:08
|
چالاکی مهارت کلیدی نرم افزاری برای موفقیت در دنیای امروز
برای اینکه خود را با این تغییرات پرشتاب هماهنگ کنیم، باید چست و چالاک باشیم. چراکه سازمان ها نیز متوجه شده اند که نیاز به استخدام افرادی دارند، که دارای این ویژگی باشند. یعنی کسانی که سرعت عمل دارند، زود خود را با محیط تطبیق می دهند، و سریع تر به نتایج موردنظر می رسند.
|
دوشنبه، 12 شهریور 1397 - 00:01
|
تاثیر انواع خلاقیت و نوآوری بر وظایف روابطعمومی
جمع آوری اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، طرحها و برنامههای سازمان، به منظور تنظیم سیاستهای خبری، تبلیغاتی و اجرای طرحهای انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی به عنوان یکی از وظایف اصلی روابطعمومی تحت تاثیر خلاقیت علمی و هنری کارگزاران روابطعمومی قرار دارد. فراهم آوردن حسن ارتباط متقابل بین مخاطبان و مدیران سازمان و سایر سازمانها نیز متاثر از خلاقیتهای علمی و روزانه مسئولان روابطعمومی است.
|
جمعه، 20 مهر 1397 - 08:10
|
نظریههای خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه
یکی از جامعترین نظریهها برای خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه نظریه سیستم اجتماعی فنی است. مبانی اولیه این نظریه را مؤسسه تحقیقاتی تاویستاک عرضه کرده و هالدمن، فرانیس و پمور از پیشگامان آن هستند.
|
شنبه، 21 مهر 1397 - 08:12
|
اصول ۴۰گانه تریز (TRIZ)
برای استفاده از این اصول باید مسئله را مشخص و سپس نتیجه نهایی مطلوب (ایده آل) را تعیین کرد و در ادامه دلایلی را که نمیتوان به آن نتیجه مطلوب رسید، روشن کرد. بعد از مشخص شدن مشکل و موانع حل آن میتوان برای دستیابی به راهحلهایی جهت رفع این مشکلات از این اصول۴۰گانه استفاده کرد:
|
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 08:18
|
شش عنصر کلیدی برای خلاقیت
یک سازمان خلاق که خلاقیت و نوآوری را به عنوان یکی از اهداف مهم خود ترسیم می کند، در حقیقت در حوزه توسعه انسانی گام بر می دارد. در این زمینه باید گفت که سازمان خلاق، سازمانی است که بتواند ایده های جدید را خلق کند و توانایی به کارگیری مناسب آنها را داشته باشد.
|
دوشنبه، 26 اسفند 1398 - 00:06
|
سازمان خلاق
سازمان و گروه خلاق به رهبری نیاز دارند که در ایجاد و نگهداری فرهنگ خلاق داخلی و در ترغیب و ایجاد انگیزه برای رفتار خلاق افراد و گروههای درون سازمانی کوشا باشد. رهبر سازمان خلاق باید متواضع و آزاد اندیش باشد و عرضه اندیشهها و تفکرات بدیع را تشویق و ترغیب کند.
|
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 08:04
|
مهارتها و الزامات یک مدیر روابط عمومی
شغل مدیر روابط عمومی یک نقش مدیریتی در سطح متوسط برای کسی است که ۶ الی ۸ سال تجربه در این زمینه را داشته باشد. مدیر روابطعمومی باید بتواند یک تصویر مناسب از برنامهها، دستاوردها یا دیدگاهها را برای کارفریان یا مشتریان ایجاد کرده تا ارتباط خوبی بین آنها و کسبوکار شما ایجاد شود.
|
یکشنبه، 1 مهر 1397 - 17:48
|
انواع خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه
خلاقیت و نوآوری در بازاریابی؛ عبارت است از فرایند خلاقیت و نوآوری در راهبردها، الگوها و روشهای بازاریابی که سازمان برای ارائه تولیدات یا خدمات خود به بازار بکار میگیرد. در این حالت شیوههای بازاریابی بهینه شده یا تغییر میکند یا روشهای نوینی خلق شده و مورد استفاده قرار میگیرد. ممکن است انواع دیگری از خلاقیت و نوآوری سازمانی در دیدگاههای مختلف وجود داشته باشد.
|
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 09:29
|
مدیریت خلاقیت با استفاده از عناصر اصلی
برای تحقیق و پرورش خلاقیت، تنها آموزش مطالب یا برنامهریزی برای توسعه استعدادهای خلاق کافی نیست؛ بلکه باید به افراد کمک کرد نقاطی را که انگیزه و مهارتها با یکدیگر منطبق هستند با محل تقاطع خلاقیت را تشخیص دهند. این محل ترکیب پر قدرتی است چرا که در این نقطه امکان خلاقیت فراهم میشود.
|
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 09:34
|
چراغ راه/ پنج اشتباه رهبری رایج مدیران
داشتن سیاست تصمیمگیری پشت درهای بسته
|
چهارشنبه، 9 آبان 1397 - 17:21
|
تکنیکهای نوین خلاقیت و نوآوری
یورش فکری در واژه نامه بینالمللی وبستر چنین تعریف شده است: اجرای یک تکنیک گردهمایی که از طریق آن گروهی میکوشند راه حلی برای یک مسئله بخصوص با انباشتن تمام ایدههایی که بوسیله اعضاء ارائه میشود بیابند. یعنی هیچ انتقـادی از هیچ ایدهای جایز نیست. به هر ایدههای هرچند نامربوط، خوشامد گفته میشود.
|
جمعه، 27 مهر 1397 - 10:44
|
چراغ راه/ چهار اصل مهم موفقیت
محتوا برای کاربران ارزشمند است، شما میتوانید از طریق آن به جمعآوری بهترین و مرتبطترین دادهها بپردازید.
|
چهارشنبه، 9 آبان 1397 - 17:23
|
خواسته و حرف مدیران را بدانید و آن را درک کنید
گاهی مدیر شما از خواسته ما فوق خود حمایت نمی کند و آنها را پیش پاافتاده و بی اهمیت می داند و می گوید که ارزش این را ندارد که خودمان را به دردسر بیندازیم، اما شما باید به حرف و خواسته مدیر خود نیز اهمیت دهید.
|
چهارشنبه، 16 آبان 1397 - 09:49
|
برای کار خود طرح و نقشه داشته باشید
مدیرکل بودن هم جالب است و هم سخت و رنج آور، پنجاه درصد بیشتر آن کار و تنها بیست درصد آن بازدهی دارد.
|
دوشنبه، 21 آبان 1397 - 09:59
|
فرایند خلاقیت درمدیریت
در باره فرایند خلاقیت، نظریات مختلفی عرضه شده است که به دو مورد آن اشاره کردیم. الگوی معروف حل خلاق مسائل اسبورن- پارنز نیز میتواند در حل مسائل مدیریتی نقش مؤثری ایفا کند.
|
سه شنبه، 24 مهر 1397 - 09:32
|
فرایند خلاقیت
نکته مهم دیگر در خلاقیت، توجه به فرایند شکلگیری راهحلهای خلاق مسائل و گامهایی که در این فرایند برداشته میشود، است.
|
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 09:33
|
قبل از اینکه داوطلب کاری شوید، خوب فکر کنید
راستی مواظب باشید گاهی بدون اینکه دستتان را بالا ببرید یا قدمی به جلو بردارید ناخواسته داوطلب می شوید، اینجا همان جایی است که همه همکاران شما یک قدم دسته جمعی رو به عقب برداشته اند و شما را در برابر مدیریت تنها گذاشته اند، در حالیکه شما اصلا قصد انجام آن کار را نداشتید.
|
چهارشنبه، 30 آبان 1397 - 09:31
|
فرایند خلاقیت
نهفتگی عبارت است از زمان تفکر و دانش و بطور کلی دورهای است که ضمیر ناخودآگاه از تمرکز بر روی مسئله مورد نظر دور میشود. بعضی مواقع ایدههای اساسی نتیجه تفکر ضمیر ناخود آگاه است و وقتی فرد به مسئله فکر میکند در ذهن ایجاد میشود.
|
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 10:36
|
راه های بهره بردن از شکایت های مشتریان
آیا نکته مثبتی در شکایت های مشتریان وجود دارد؟ بله، در واقع صاحبان باهوش کسب و کارها ابراز نارضایتی مشتریان را مانند طلای ناب می دانند.
|
یکشنبه، 6 آبان 1397 - 23:54
|
بدانید آنچه را که دیگران نمی دانند
زمانی با یک نفر کار می کردم که زبان فرانسه را خوب صحبت می کرد البته همه ما به زبان فرانسه صحبت می کردیم اما او از دانسته های خود به عنوان فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد یعنی همان چیزی که من و دیگران نسبت به آن بی اعتنا بودیم.
|
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 - 09:34
|
تا می توانید کمتر وعده دهید و بیشتر کار تحویل دهید
وعده و وعید بیجا ندهید. این کار فریبکاری و دروغ نیست بلکه صرفا نوعی دوراندیشی و آینده نگری است. اگر در کارتان اشتباه کردید صادقانه به اشتباه خود اعتراف کنید و همیشه در محاسباتتان احتمال درصدی از خطا را بدهید. مطمئن باشید مدیران نمی توانند شما را به خاطر درصد خطای کم اخراج کنند.
|
شنبه، 3 آذر 1397 - 09:35
|
شیوه های برندسازی برای خود به عنوان یک سخنران حرفه ای
یکی از راهکارهای مهم در توسعه کسب وکار، برند و افزایش نفوذمان بر مشتریان سخنرانی در حضور آنهاست. در چنین موقعیت هایی فرصت ما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب به شدت افزایش پیدا می کند. به علاوه با نمایش تصویر و سخنرانی تاثیرگذار موقعیت ما در بازار رقابتی کسب وکار حفظ خواهد شد.
|
دوشنبه، 5 آذر 1397 - 14:32
|
چکلیست «منابع انسانی»
مدیران منابع انسانی در سازمانها باید طوری مدیریت کنند که کارکنان به بودن خود در مجموعه افتخار کنند نه اینکه آماده فرار به جای دیگر باشند. افراد کاربلد در مدیریت منابع انسانی«تاثیر محیط کار خوب بر بهرهوری» را درک و مدام عملکرد خود را با چکلیست پنجمرحلهای پایش میکنند. کارکنان در این سازمانها میتوانند درباره کاستیها به راحتی نظر بدهند.
|
پنجشنبه، 13 آبان 1400 - 17:17
|