جزوه آموزشی: فن مذاکره
یکی از تعاریفی که در مورد انسان به کرات گفته می شود این است که انسان مخلوقی است ناطق و اجتماعی . لازمۀ زندگی اجتماعی ، برقراری و حفظ ارتباط با دیگران است .به همین دلیل مطلب این هفته را به این موضوع اختصاص دادم و به بررسی دلایل اهمیت مذاکره و فراگیری اصول آن برای سازمان ها و رقابت جهانی می پردازم.
|
جمعه، 23 خرداد 1393 - 13:43
|
پنج استراتژی برای انگیزه دادن به کارمندان
برای حفظ کارمندان خوبتان یا انگیزه دادن به آنها، اگرچه پاداش دادن مساله مهمی است، اما ارتباط داشتن با آنها کلیدیتر است. ایجاد ارتباط منظم و پیوسته بین مدیریت و کارمندان و همچنین در میان اعضا، به خصوص در شرکتهایی که علاوه بر کارمندان معمولی، کارمندان مجازی نیز دارند، امری ضروری است.
|
جمعه، 6 دی 1392 - 11:42
|
رهبران سازمانی عصر دیجیتال
هیچگاه و تحت هیچ شرایطی از ریسک کردن و اشتباه کردن نترسید، چراکه در عصر دیجیتال فردا، برد با رهبران سازمانی است که دل به دریای پرتلاطم و ناشناخته و بهشدت متغیر دیجیتال خواهند زد و از محافظهکاری و دلبستگی نسبت به الگوهای سنتی و جاافتاده تا حد امکان دوری خواهند جست.
|
سه شنبه، 16 فروردین 1401 - 13:48
|
متاورس و مدیریت: واقعیت مجازی چه اثری بر کسبوکارها دارد؟
با توجه به گستردگی نامحدود متاورس در تمام ابعاد، شرکت ها و سازمان های پیشرو به دنبال این خواهند بود که برند خود را در این بستر جدید معرفی کرده و جایگاه مناسبی برای عرضه محصولاتشان به بازارهای هدف که در متاورس به صورت آواتارهای اختصاصی در دسترس هستند، بیابند. این اتفاق بدون تردید رخ خواهد داد؛ همچنان که با ظهور اینترنت و توسعه استفاده از آن به ویژه در دوران همه گیری اخیر رخ داد.
|
شنبه، 13 فروردین 1401 - 13:33
|
راهبرد مشارکت آمیز و راهبرد سلطه آمیز
«نظریه زمینه مشترک در موفقیت رهبری» همانند یک عصای سحر آمیز فرد را به یک رهبر بزرگ تبدیل نمیکند، بلکه در عوض همچون ستارة قطبی برای هدایت و کمک به رهبری سالم و تلاشهای انجام شده در زمینة ارتباطات در روابط عمومی مورد استفاده قرار میگیرد.
|
دوشنبه، 20 اسفند 1414 - 23:02
|
نتایج یک نظرسنجی جدید: ایجاد یک برند کارفرمای قوی
محققان رابطه بین شیوه های ارتباطی داخلی و برند کارفرما را بررسی کردند.
نظرسنجی از 1805 کارمند در کرواسی انجام شد.
|
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 - 18:02
|
مولفههای کلیدی یک استراتژی دیجیتال باکیفیت
در حال حاضر، باید متقاعد شده باشید که یک استراتژی دیجیتال برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است. وقتی تصمیم گرفتید که میخواهید یک استراتژی دیجیتال ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که این چهار جزء را شامل میشود:
|
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 - 08:05
|
سه روش مطلوب برای هدفگذاری
در حرکت رو به جلو، سازمانها باید در فرآیند هدفگذاری انعطافپذیری ایجاد کنند تا کارکنان بتوانند اهداف خود را با تغییر نقشها و کسبوکار تغییر دهند. از کارکنان بخواهید اهداف خود را حداقل هر سه ماه یکبار و همچنین در ابتدای سال با مدیر خود مرور کنند. به مدیران و کارکنان کمک کنید تا محرکهای تنظیم اهداف، از جمله تغییرات در عملکرد مالی شرکت یا واحد تجاری، ترک شغل کارکنان یا پیشرفتهای فناوری را شناسایی کنند.
|
یکشنبه، 15 اسفند 1400 - 13:57
|
۵ توصیه و رهنمون برای تبدیلشدن به یک مدیر موثر و کاربلد
یک مدیر هنگامی میتواند دیگران را بهخوبی مدیریت کند که در ابتدا مدیریت درست و موفقی روی خودش داشته باشد و ضمن آگاهی داشتن از نقاط قوت و ضعف خود نسبت به برطرفسازی ضعفها و ناکارآمدیهای خود اقدام کند و بعد از موفقیت درزمینه خودمدیریتی است که او خواهد توانست در مسیر مدیریت و هدایت دیگران، عملکرد درخشانی داشته باشد.
|
یکشنبه، 15 اسفند 1400 - 13:41
|
از لحظه های سرنوشت ساز زندگی، به نفع خود استفاده کنید
زمانی که دچار یکنواختی و روزمره گری های کاری شده ایم، ناگهان فرصتی پیش می آید. این لحظه های سرشار از فعالیت های جدی یا شهرت همان لحظه های سرنوشت ساز زندگی شما است که اگر به موقع شکار نشود شما را از موفقیت فرسنگها دور می سازد. این لحظه های مهم می تواند:
|
یکشنبه، 6 آبان 1397 - 09:54
|
پنج نکته برای محافظت از شهرت یک موسسه
اگر شما اذعان به بحران کنید و علل آن را توضیح دهید بلافاصله با واکنش خوب رسانه ها و شبکه های مختلف اجتماعی و همچنین مشتریان مواجه خواهید شد.
|
چهارشنبه، 10 آبان 1391 - 09:16
|
چرا درک استراتژی برای ارتباطات آینده بسیار مهم است
برخی ارتباطات استراتژیک را زاییده زیرکی تجاری و توانایی پیوند دادن ارتباطات به نتیجه نهایی می دانند. دیگران آن را یک اقدام پیشگیرانه می دانند که در آن مدیریت بحران و روابط رسانه ای تلاش میکنند تا در برابر تغییرات و نگرانی های آتی بازار قرار گیرند.
|
دوشنبه، 21 آبان 1414 - 23:08
|
5 راه متداول استفاده متخصصان روابط عمومی از شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی میتواند هدفهای روابط عمومی را دنبال کنند. شبکههای اجتماعی بهخصوص ابزارهای جانبی آن مثل ابزارهای مانیتورینگ و Social listening به متخصصان روابط عمومی کمک میکنند تا مدیریت بهتری نسبت به فرایند حسن شهرت و برندینگ کسبوکار خود داشته باشند.
|
یکشنبه، 14 مهر 1398 - 13:43
|
قانون شکنی؛ ضربه مهلک به اعتبار شرکت
اعتبار یک سازمان فراتر از شهرت آن به سختی به دست می آید و به آسانی از دست می رود و یکی از وظایف عمده روابط عمومی حفظ اعتبار است.
|
دوشنبه، 27 مهر 1394 - 09:04
|
کلیپ فعالیت های روابط عمومی برای شهرت برند
روابط عمومی یک تلاش یکپارچه برای رسیدن به شهرت سازمان است. در این راستا آژانس های روابط عمومی در دنیا فعالیت های فراوانی را انجام می دهند.
کلیپی که در ذیل مشاهده می کنید، برخی از فعالیت هایی که آژانس های روابط عمومی در دنیا برای ایجاد آگاهی از برند، انجام می دهند را نشان می دهد.
|
سه شنبه، 10 دی 1392 - 11:43
|
برنامه ریزی در روابط عمومی
روابط عمومی نیز با شیوه های مختلفی اعم از تبلیغ، ترغیب، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، زمینه حضور فعال سازمان را فراهم می آورد آنگاه می توان بر پایه اهداف مشخص، پی ریزی اولیه سازمان را انجام داد و برای گامهای بعدی برنامه ریزی کرد.
|
دوشنبه، 8 آذر 1395 - 09:48
|
31 دلیل عمدۀ شکست و ناکامی از منظر هیل
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 31 دلیل عمدۀ شکست و ناکامی. نکات مهم بدین قرار است: (هیل، 1379، ص 128 ـ 122)
|
چهارشنبه، 28 آذر 1397 - 15:54
|
مزایای ابتدا شروع به صحبت کردن در جلسه
وقتی که در چنین جلسه ای پیش از طرف مقابل شروع به صحبت کردن می کنید، می توانید با مطرح کردن و رد کردن موضوعاتی که می دانید مشتری به آنها می پردازد، در عمل وی را خلع سلاح کنید.
|
چهارشنبه، 3 مرداد 1397 - 20:33
|
18 عذر و بهانۀ مشهور برای اشخاص ناموفق
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 55 عذر و بهانۀ مشهور برای اشخاص ناموفق. بخشی از آنها که با بحث حاضر مرتبط است، به این قرار است: (هیل، 1376، ص 246 - 244)
|
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 15:57
|
مشروعیت و اعتماد
این تمایز بین مشروعیت رژیم و اعتماد و اطمینان به نهادهای ویژه یا دستاندرکاران، برای دموکراسی های کثرتگرا مناسب است. روشن است که هیچ نظام سیاسی، حتی یک نظام دموکراتیک نیز، کامل نیست. هیچ نهادی نمیتواند از انتقاد بخشی از جامعه فرار نماید. اتفاق آراء، تظاهری مضحک و مسخره از سوی رژیمهای توتالیتر است.
|
شنبه، 31 شهریور 1397 - 09:23
|
منظور از کار و کسب های کوچک چیست؟
کار و کسب های کوچک را به صورت کار و کسب هایی تعریف می کند که توسط بخش خصوصی با هدف کسب سود شکل گرفته و در صنعت و حوزه خودش یک کار و کسب غالب بازار برشمرده نمی شود.
|
دوشنبه، 8 مرداد 1397 - 14:04
|
استراتژی سکوت بعد از گل
این استراتژی تاکید دارد که هر فرد یا سازمانی پیش از عبور از یک مرحله مهم استراتژیک و موفقیت در آن باید به زمینههای اجتماعی و سیاسی اعلام خبر این موفقیت (شادی بعد از گل) فکر کند و سپس بر اساس رویکردهای رفتاری دشمنان و بدخواهان احتمالی خود، این شادی و تاثیرات آن را افزایش یا کاهش دهد.
|
یکشنبه، 21 آذر 1400 - 12:27
|
روابط با سرمایهگذاران در روابط عمومی بین المللی
بدیهیترین اهداف مالی یک برنامة روابط با سرمایهگذاران در خارج از کشور، اطلاع رسانی و حفظ وفاداری سهامداران فعلی، جذب حمایت بیشتر برای سهام، گسترش تعداد سهامداران، و سهولت تأمین بودجه است
|
شنبه، 14 مهر 1397 - 09:24
|
مقایسه پاسخگویی عمومی در ایران و اروپا
پاسخگویی عمومی از نشانههای اداره مدرن و دموکراتیک است. اگر دولتهایی که قدرت دارند در رابطه با اعمال، اشتباهات و تصمیمگیریهای خود به مردم پاسخگو نباشند، دموکراسی و مردمسالاری در حد حرف و شعار باقی میماند.
|
پنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 18:12
|
عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابطعمومی
واحدهای روابطعمومی سازمان به لحاظ ضرورت داشتن تعامل مستمر با جامعه باید زمینههایی را مهیا سازند تا شاغلان امکان بروز خلاقیت خود را داشته و بتوانند روابط مطلوبی را با جامعه برقرار سازند.
|
پنجشنبه، 19 مهر 1397 - 08:08
|
چالاکی مهارت کلیدی نرم افزاری برای موفقیت در دنیای امروز
برای اینکه خود را با این تغییرات پرشتاب هماهنگ کنیم، باید چست و چالاک باشیم. چراکه سازمان ها نیز متوجه شده اند که نیاز به استخدام افرادی دارند، که دارای این ویژگی باشند. یعنی کسانی که سرعت عمل دارند، زود خود را با محیط تطبیق می دهند، و سریع تر به نتایج موردنظر می رسند.
|
دوشنبه، 12 شهریور 1397 - 00:01
|
تاثیر انواع خلاقیت و نوآوری بر وظایف روابطعمومی
جمع آوری اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، طرحها و برنامههای سازمان، به منظور تنظیم سیاستهای خبری، تبلیغاتی و اجرای طرحهای انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی به عنوان یکی از وظایف اصلی روابطعمومی تحت تاثیر خلاقیت علمی و هنری کارگزاران روابطعمومی قرار دارد. فراهم آوردن حسن ارتباط متقابل بین مخاطبان و مدیران سازمان و سایر سازمانها نیز متاثر از خلاقیتهای علمی و روزانه مسئولان روابطعمومی است.
|
جمعه، 20 مهر 1397 - 08:10
|
نظریههای خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه
یکی از جامعترین نظریهها برای خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه نظریه سیستم اجتماعی فنی است. مبانی اولیه این نظریه را مؤسسه تحقیقاتی تاویستاک عرضه کرده و هالدمن، فرانیس و پمور از پیشگامان آن هستند.
|
شنبه، 21 مهر 1397 - 08:12
|
اصول ۴۰گانه تریز (TRIZ)
برای استفاده از این اصول باید مسئله را مشخص و سپس نتیجه نهایی مطلوب (ایده آل) را تعیین کرد و در ادامه دلایلی را که نمیتوان به آن نتیجه مطلوب رسید، روشن کرد. بعد از مشخص شدن مشکل و موانع حل آن میتوان برای دستیابی به راهحلهایی جهت رفع این مشکلات از این اصول۴۰گانه استفاده کرد:
|
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 08:18
|
شش عنصر کلیدی برای خلاقیت
یک سازمان خلاق که خلاقیت و نوآوری را به عنوان یکی از اهداف مهم خود ترسیم می کند، در حقیقت در حوزه توسعه انسانی گام بر می دارد. در این زمینه باید گفت که سازمان خلاق، سازمانی است که بتواند ایده های جدید را خلق کند و توانایی به کارگیری مناسب آنها را داشته باشد.
|
دوشنبه، 26 اسفند 1398 - 00:06
|