راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش
رهبران موثر برخلاف روسا، بر افراد، پتانسیل ها و امکانات تمرکز می کنند. آنها با برقراری ارتباط شفاف و حمایتی، تقویت مثبت، توانمندسازی، مسئولیت پذیری، ایجاد ارزش، گوش دادن فعال، انصاف و برابری و پرورش رهبران آینده، الهام بخش، توانمندسازی و نیرو بخشیدن به تیم خود می شوند.
|
پنجشنبه، 16 آذر 1402 - 10:03
|
عدم همسویی رهبری ارشد و مدیران میانی، عامل اصلی شکست استراتژی
در این مقاله، نویسنده استدلال میکند که عدم همسویی بین رهبری ارشد و مدیران میانی یکی از دلایل اصلی شکست استراتژی است. مدیران میانی اغلب احساس میکنند که نادیده گرفته شدهاند و از توسعه استراتژی کنار گذاشته شدهاند. این میتواند منجر به رفتارهای منفی از جمله کشیدن پا و احتکار اطلاعات شود.
|
چهارشنبه، 4 آبان 1418 - 22:29
|
پنج اولویت اصلی سازمانی برای رهبران منابع انسانی در سال 2024
بر اساس نظرسنجی گارتنر از 520 رهبر منابع انسانی در ژوئیه 2023، پنج اولویت اصلی سازمانی برای رهبران منابع انسانی در سال 2024 معرفی شدند:
|
دوشنبه، 22 آبان 1402 - 09:00
|
چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
یکی از سختترین انواع رییس برای کارکردن، رییس ناامن است. این به این دلیل است که نگرانیهای یک رییس ناامن میتواند آنها و شما را از موفقیت باز دارد.
|
دوشنبه، 8 آبان 1402 - 09:00
|
4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
در این مقاله، پیج فرانسیس، مدیر ارشد فناوری اطلاعات، چهار رفتار رهبری کمتر شناخته شده را که می توانند به رهبران کمک کنند تا بر موفقیت تسلط یابند، شناسایی میکند.
|
چهارشنبه، 3 آبان 1402 - 10:29
|
مرگ سازمان یا توسعه سازمان
نبود یک سازمان مستقل به عنوان ارزیاب و ناظر بر فعالیت مدیران دستگاه ها و بازخواست آنها در پایان مدت مدیریت ها به آنها این اجازه را می دهد که دل بخواهی یک سازمان را بر اساس سلایق خود رهبری نمایند و در پایان هم پاسخگوی کسی نباشند.
|
شنبه، 6 خرداد 1402 - 11:39
|
چرا برخی کارکنان ادارات خسته و بیحال هستند؟!؟
کارکنان ما دل خوشی از محیط کار و روابط کاری و شرایط مادی و معنوی شغل خود ندارند. خوب مسلم است که متهم ردیف اول چنین اوضاع رقت انگیزی حقوق و مزایا و مسائل معیشتی و اقتصادی کارکنان دولت است. تا چند سال پیش وضع بخش خصوصی از بخش دولتی بهتر بود ولی الان متاسفانه بخش خصوصی هم کارکنانش خسته و کوفته هستند.
کلاسیکهای عرصه مدیریت را اعتقاد بر آن بود که کارگر شاد؛ کارگر مولد است.
|
چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402 - 14:36
|
اگر خیلیها میگویند رئیس بدی هستید حتما هستید!
اگر تعداد کافی از افراد فکر میکنند شما رئیس بدی هستید، پس رئیس بدی هستید. اگر کارکنان سعی میکنند از شما دوری کنند، منبع استعدادهایی که در اختیار دارید، با کمبود مواجه میشود. خود آقای تالی که با وسواس شدید سعی کرده کار عادلانهای انجام دهد، به وضوح متوجه شد که معاون نخستوزیر در حال تلاش برای اثبات خودش است. او رویکرد راب نسبت به این بررسیها را «تا حدی استبدادگرایانه» توصیف میکند.
|
چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402 - 10:00
|
غلبه بر «آتلوفوبیا» در محیطکار
فشار برای ارائه عملکرد بالا میتواند به اشتباهات و عادات ناکارآمد منجر شود. از اشتباهات خود درس بگیرید و مسوولیت آنها را بپذیرید. آنها را به شکلی آزادانه و صادقانه، مطرح کنید. در زمان نیاز، درخواست یا پیشنهاد کمک کنید و یادتان نرود که هر اشتباه جدید، فرصتی برای بهبود عملکرد است.
|
چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402 - 08:57
|
روابطعمومیها و لزوم توجه به توسعه فردی کارکنان
از آنجاییکه کار روابطعمومیها ماهیت مردممحوری و مردمداری دارد، بنابراین بسیار لازم و ضروری است که کارکنان و فعالان این حوزه انسانهایی توسعهیافته باشند، چرا که کارکنان روابطعمومی افرادی چندوجهی هستند که از جنبههای مختلف اداری، مالی، فنی و حرفهای میبایست تسلط و اشراف بر امور سازمان داشته باشند.
|
چهارشنبه، 30 فروردین 1402 - 12:36
|
شش اولویت جدید مدیران عامل
در چند سال اخیر، مدیران عامل شرکتها دائما از یک شوک بیرون آمدهاند و تا کمی پا گرفتهاند وارد شوک بعدی شدهاند و حالا سال جدیدی از عدمقطعیت شروع شده که میگوید شرایط پایدار همچنان دور از دسترس است.
|
دوشنبه، 28 فروردین 1402 - 12:05
|
نیاز به سازمانهای همدل
شواهد نشان از تغییرات فراوان در احساسات و خواستههای شاغلان دارد تا مدیران و رهبران سازمانی را وادار سازد رفتارهای زیردستان خود را هم بشناسند و از طریق همدلی، به حمایت عاطفی از آنها پرداخته و تیمهای کاری خود را به سمت یک هدف مشترک سوق دهند.
|
دوشنبه، 28 فروردین 1402 - 08:24
|
مدیران سهبعدی
بیشتر آدمها تکبعدی هستند. ما میخواهیم کمک کنیم که رهبران، سهبعدی باشند. اولین بعد، پاسخ به این سوال است که «چه کار باید انجام دهم؟» دومی که معمولا از آن غفلت میشود، این است که «چه باید باشم؟ منابع درونی من چیستند تا با کمک آنها بتوانم فضا و گزینه ایجاد کنم؟» و سومی این است که «چطور با دیگران ارتباط برقرار کنم.» چون قانون طلایی به ما میگوید با دیگران همانطوری رفتار میکنیم که دوست داریم با ما رفتار شود؛ در حالی که قانون پلاتینی به ما میگوید با دیگران طوری رفتار کنیم که دوست دارند با آنها رفتار شود.
|
سه شنبه، 23 اسفند 1401 - 10:07
|
نگاه به دورکاری از لنزی متفاوت
طبیعی است که یک شوک عظیم به شرایط کاری مانند کار از خانه باعث اختلافنظر بین کارمندان و مدیران شود، اما ما بیش از دو سال فرصت داشتهایم تا این تغییر را راهگشایی کنیم و خطوط کلی عصر جدید در کانون توجه قرار گرفته است. بهترین شواهدی که ما داریم نشان میدهد که اعمال کار ترکیبی سازمانیافته، بهرهوری کارکنان و شرکت را افزایش میدهد. مدیران و کارمندان باید با هم در مورد این رویکرداتفاق نظر داشته باشند.
|
شنبه، 13 اسفند 1401 - 10:02
|
چگونه از قدرت و رهبری بهطور موثر استفاده کنیم
ارتباطات را در اولویت قرار دهید. اگر با افراد مناسب ارتباط برقرار نکنید، توانایی شما برای استفاده از قدرت روابط به خطر میافتد. بنابراین، افرادی را که نیاز به برقراری یا توسعه رابطه با آنها دارید، شناسایی کنید و زمان و انرژی خود را برای روابط فعلی خود صرف کنید.
|
شنبه، 13 اسفند 1401 - 09:56
|
چطور تشخیص دهیم که کارکنان چه میخواهند؟
استاد مدرسه کسبوکار هاروارد، راه «حفظ ستارهها و جذب استعدادها» را متفاوت از مسیر کلیشهای برخی مدیران معرفی میکند. تحقیقات او نشان میدهد واکنش مثبت کارفرما به مطالبه «دستمزد بالا و انعطافپذیری در ضوابط»، شرط لازم برای جلب رضایت نیروهای مفید شرکت است، نه شرط کافی. او در یک گفتوگو، توضیح میدهد، «وفاداری» کارکنان خریدنی نیست و به دو فاکتور وابسته است.
|
سه شنبه، 9 اسفند 1401 - 11:22
|
«مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیستم فوریه 1932 «تاراپور J. Tarapore» در شهر بمبئی هند «آیین مدیریت و نامه نگاری دولتی ایران» در دوران ساسانیان را از روی یک نسخه اصل دوباره نویسی کرد و منتشر ساخت.
|
شنبه، 2 اسفند 1393 - 11:20
|
عصر اختلال: مدیران عامل می گویند که باید مدل های کسبوکار خود را ظرف سه سال اصلاح کنند
تأثیر بحران کووید همچنان دنیای تجارت را تکان می دهد و تحقیقات جدید شرکت مشاوره جهانی AlixPartners نشان می دهد که مدیران عامل میدانند و آگاه هستند که شرکت هایشان باید با محیط کسبوکار امروزی که دائماً مختل می شود وفق دهند – و نگران این هستند که با سرعت کافی این کار را انجام دهند. اما 85 درصد فقط نمی دانند از کجا شروع کنند.
|
جمعه، 30 دی 1401 - 10:31
|
تعریف رهبری سازمانی در دورکاری
در طول دوران کاریام، شاهد فروپاشی تیمهای مجازی زیادی بودهام. معمولا یک شرکت منابع قابل توجهی را برای تشکیل گروه پراکندهای از کارشناسان، در جهت یک هدف خاص - مثل تولید یک محصول مهم یا اصلاح یک استراتژی - سرمایهگذاری میکند، اما مشکلات بهزودی ظاهر میشوند. دینامیکهای گروه نامساعد میشوند. نارضایتی زیاد میشود و افراد دیگر به چیزی گوش نمیدهند.
|
یکشنبه، 14 اسفند 1401 - 14:59
|
به کارکنان اعتماد کنید، حتی اگر اعتماد کردن سخت است
یافتههای استاد روانشناسی «استنفورد» درباره عوارض «بدبینی در محیط کار»، اتاق نشر این نگاه سمی را دفتر مدیر ارشد شرکت میداند. این بررسی که در مجله کسبوکار هاروارد به چاپ رسیده، حاکی است: وقتی رهبر سازمانی به «تله بدبینی» میافتد، جهانبینی او به همه کارکنان سرایت پیدا میکند. بدبینی «جذاب» است اما راه هوشمندانه مواجهه با ناشناختههای محیط کار، «تردید در اوضاع» است.
|
یکشنبه، 21 اسفند 1401 - 01:00
|
10 تکنیک مرسوم چانه زنی
فرق چانه زدن و التماس: چانه زدن با التماس کردن و عشوه گری فرق می کند اگر درست و حسابی از قدرت مذاکره استفاده کنید خواهید توانست بهترین ها را به بهترین قیمت بخرید البته نباید مغبون شد.
|
دوشنبه، 11 شهریور 1392 - 20:23
|
پیشنهاد فوربز برای طرز فکر کارآفرینان
هر شرکتی می تواند با پیروی از مراحل ساده به یک شرکت کارمندمحور تبدیل شود. در اینجا مواردی که باید برای تغییر برنامه کارکنان خود بدانید، پذیرفتن آینده کار و برنده شدن در جنگ برای جذب با استعدادهاست.
|
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 - 14:00
|
۴ مهارت مدیران دنیای جدید کار
دنیای جدید کار با «نه» به مدیران «سنتینگر»، مدیران دارای «مهارت نرم» را میطلبد. نیروی کار فعلی، تجربه عصر کرونا را پشت سر گذاشته و نمیتواند با مدیرانی که فقط به دنبال تحقق «انجام وظیفه» هستند تا توجه به «چگونگی انجام کار توسط نیروها»، بهکار ادامه دهد. «هوش هیجانی»، «بهکارگیری زنان در مدیریت»، «توجه به رشد» و «حمایت سازمانی از نیروها» چهار مهارت مدیران امروزی است.
|
دوشنبه، 24 مرداد 1401 - 16:48
|
تغییر مدیران کسب و کار با تغییر جهان
پیشرفتهای هوش مصنوعی، کسب و کار موجود را تهدید میکند. همه این تحولات ممکن است به رهبران کسب و کاری نیاز داشته باشد که آینده کار را دوباره بازنگری کنند.
|
سه شنبه، 21 تیر 1401 - 22:43
|
ایجاد انگیزه در کارکنان به چه درد می خورد؟
وقتی روحیه کاری کارکنان بالا باشد بازدهی آنها بالا می رود، پرانرژی در کار خود ظاهر می شوند، دقت شان در کار بالا می رود و احساس امنیت شغلی می کنند و از نظر روانشناسی اجتماعی این انرژی را به خانه منتقل می کنند و همین طور از خانه در جامعه منتشر می شود.
|
سه شنبه، 21 تیر 1401 - 11:39
|
چطور استعدادها را جذب کنیم و نگه داریم؟
بهترین روش برای جذب و حفظ استعدادها در گروه، ایجاد محیط کاری مناسب و فرهنگ سازمانی خوب است. هرچند چیزهای دیگری در نگاه مثبت مردم به برندها و کسب وکارها هم نقش دارد، اما آنچه به حفظ کارکنان با استعداد می انجامد، محیط کاری و فرهنگ سازمانی است که صاحب کسب وکار، آن را خلق می کند.
|
جمعه، 10 تیر 1401 - 19:53
|
زندگی تان را برنامه ریزی کنید
شما سزاوار بهترینها هستید. شاید بگویید آدم باید واقع بین باشد. قبوله، اما یک بازیگر ماهر و هوشیار چشم به بی نهایت دارد و به دنبال بهترین های زندگی است.
|
یکشنبه، 2 دی 1397 - 08:16
|
7 اصل راهنما برای برنامه ریزی استراتژیک
شرکتهایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیتهای کلیدی متمایز برای ارائه پیشنهاد ارزشی تعریف میکنند، از مزیت رقابتی مشخصی برخوردارند.
|
شنبه، 27 مهر 1392 - 21:15
|
اول برنامه ریزی بعد اقدام
یادگرفتن برنامه ریزی ضروری است. اگر نتوانیم برنامه ریزی کنیم قادر نخواهیم بود از وقت و امکانات خود به خوبی استفاده کنیم. بدون برنامه ریزی دوباره کارهای زیادی پیش می آید و ممکن است به علت عدم تدارک وسایل لازم، انرژی زیادی صرف شود. برای مثال آیا تهیه کبریت کار سختی است؟ مسلما نه.
|
دوشنبه، 15 بهمن 1397 - 08:11
|
برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زمانی که یک فعالیت اقتصادی را در قالب یک شرکت طراحی می کنیم لاجرم از سطحی وسیع تر از یک فعالیت اقتصادی سخن می گوییم که نیازمند در نظر گرفتن شاخص های بسیار متنوعی است و معمولا با یک فعالیت اقتصادی بازرگانی یا تولیدی فردی بسیار متفاوت است.
|
سه شنبه، 5 مرداد 1395 - 15:31
|