شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: گردهمايي روابط‌عمومي فرمانداري‌هاي استان فارس
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 - 12:48     کد خبر: 52396

جواد قناعتي در گردهمايي روابط‌عمومي‌ فرمانداري‌هاي سراسر استان فارس، اطلاع رساني را اقدامي ظريف دانست و افزود: روابط‌عمومي امري دوسويه است، جذب حداكثري مردم، اميدآفريني و همچنين انعكاس فعاليت‌هاي دولت ازجمله وظايف مهم اين بخش است.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || مدير كل سياسي استانداري فارس در گردهمايي روابط‌عمومي فرمانداري‌هاي استان گفت: اقدامات زيادي در دولت صورت گرفته كه مردم از آن بي اطلاع هستند و ضروري است كه اين اخبار با روش‌هاي هنرمندانه به جامعه تزريق شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاري دانشجو، جواد قناعتي در گردهمايي
روابط‌عمومي‌ فرمانداري‌هاي سراسر استان فارس، اطلاع رساني را اقدامي ظريف دانست و افزود: روابط‌عمومي امري دوسويه است، جذب حداكثري مردم، اميدآفريني و همچنين انعكاس فعاليت‌هاي دولت ازجمله وظايف مهم اين بخش است.

وي توجه ويژه به حوزه روابط‌عمومي را امر مهمي عنوان كرد و گفت: اقدامات زيادي در دولت صورت گرفته كه مردم از آن بي اطلاع هستند و ضروري است كه اين اخبار با روش‌هاي هنرمندانه به جامعه تزريق شود.

مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري فارس تاكيد كرد: نقش روابط‌عمومي‌ها برجسته و ويژه است، زيرا وظيفه انعكاس عملكرد و فعاليت‌ها بر عهده اين بخش است و اصطلاحا پژواك فعايت‌ها روابط‌عمومي است كه بايد مورد توجه قرار گرفته و هم عملكرد و اقدامات خوبي در اين حوزه صورت گيرد.

وي نقش روابط‌عمومي فرمانداري‌هاي سراسر استان فارس را انعكاس فعاليت‌هاي شهرستان و فرمانداري به جاي انعكاس صرف عملكرد شخص فرماندار دانست و افزود: عملكردها و ظرفيت‌هاي همه شهرستان بايد منعكس و به جامعه اعلام شود.

قناعتي اظهار كرد: روابط عمومي‌ها بايد به شدت از تبليغ فرد و اشخاص پرهيز كرده و عملكردها را به جامعه اعلام كنند و از ظرفيت و روش‌هاي نوين در اطلاع رساني نيز استفاده شود و حتما بانك اطلاع رساني در روابط عمومي‌هاي ادارات و فرمانداري‌ها تدوين شود.

مديركل سياسي‌، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري فارس اعلام كرد: همه گروه‌ها و افراد جامعه مخاطب روابط عمومي‌ها هستند و نبايد تمركز تنها بر روي قشري خاص يا فقط نيروهاي انقلابي يا اصولگرا و يا اصلاح طلب باشد و اگر نگاه بخشي و محدود باشد به شدت آسيب خواهيم ديد.

قناعتي ادامه داد: حق نداريم خط كشي كنيم و بين جامعه تمايز قائل باشيم و بايد از همه ظرفيت‌هاي استاني و شهرستاني براي توسعه و آباداني بهره برداري شود.

وي اعلام كرد: فرمانداران تيم مديريتي متشكل از اشخاص و مديران همسو دارند اما حق نداريم كسي را كنار بزنيم، اگر سرمايه انساني را به صرف اينكه سليقه آن فرد با ما متفاوت است كنار بزاريم به شدت ضربه خواهيم خورد.

مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري فارس گفت: روابط‌عمومي نقش مشاور دلسوز در مجموعه دارد كه بايد مسير را روشن كند.

وي از فرمانداران و مسئولان استاني و شهرستاني درخواست كرد كه فعاليت‌هاي نامرتبط با روابط‌عمومي را بر عهده اين بخش قرار ندهند تا روابط‌عمومي از وظيفه مهم و اصلي دورنماند.

قناعتي بر ايجاد بانك اطلاعاتي اصحاب رسانه توسط روابط‌عمومي ها تاكيد كرد و گفت: شبكه سازي در حوزه اطلاع رساني و روابط‌عمومي امر مهمي است كه بايد مدنظر باشد و روابط‌عمومي فرمانداري‌هاي استان بايد مسابقه خدمت بين مسئولان شهرستان به راه اندازد.

سرپرست اداره كل روابط‌عمومي و اموربين الملل استانداري فارس نيز در ادامه اين مراسم گفت: مرجعيت رسانه‌اي توسط روابط عمومي‌ها در سطح شهرستان‌هاي استان فارس به خصوص با نزديكي به انتخابات پيش رو از اولويت‌هاي دولت سيزدهم است.

عباس فرج زاده افزود: استقلال روابط عمومي‌ها بايد حفظ شود، فضاي رسانه‌اي عليه دولت بايد توسط روابط عمومي‌ها خنثي شود.

وي ادامه داد: ارتباط با رسانه‌هاي محلي و مطالبه گران امر مهمي است و بايد روابط عمومي‌ها به آن توجه كنند.

سرپرست اداره كل روابط‌عمومي و اموربين الملل استانداري فارس در خاتمه اميدآفريني را يكي از مهمترين وظايف روابط عمومي‌ها عنوان كرد.

در پايان اين نشست از مسئولان روابط‌عمومي فرمانداري‌هاي شهرستان‌ها تجليل شد.

 

انتهاي پيام/

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها