شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي: روابط‌عمومي‌ يك اقدام دائمي و مداوم
یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 15:46     کد خبر: 51750

روابط‌عمومي‌ بايد هماهنگ كننده روابط مطلوب و حسنه بين اجزاي يك سازمان و جامعه باشد؛ در اصل بايد وظايف افراد را شناسايي و سپس روابط درون سازماني و برون سازماني را برقرار كند، همچنين با ابزارهاي رسانه‌اي آشنا باشد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا) || مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي با عنوان اينكه راه‌اندازي نخستين نشريه انجمن علمي_دانشجويي روابط‌عمومي‌ يك كار ابداعي است گفت: پيش از اين، انجمن علمي_دانشجويي روابط‌عمومي‌ بايد دست بكار مي‌شد، چرا كه يكي از رسالت‌هاي روابط‌عمومي‌ است.

محسن حبيبي با تشريح اينكه عده‌اي روابط‌عمومي‌ را بنگاهي براي ارائه گزارش‌هاي روتين عملكردي مي‌دانند افزود: ارائه گزارش بخش كوچكي از وظايف
روابط‌عمومي‌ است و ما در روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي سعي داشتيم علاوه بر كارهاي روزمره، فعاليت‌هاي ديگري كه نشان دهنده رسالت روابط‌عمومي‌ است را انجام دهيم.

وي ادامه داد: روابط‌عمومي‌ بايد هماهنگ كننده روابط مطلوب و حسنه بين اجزاي يك سازمان و جامعه باشد؛ در اصل بايد وظايف افراد را شناسايي و سپس روابط درون سازماني و برون سازماني را برقرار كند، همچنين با ابزارهاي رسانه‌اي آشنا باشد.

مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي، اين حرفه را يك اقدام مداوم و دائمي دانست و اضافه كرد: در شغل روابط‌عمومي‌ اصطلاح ۲۴_۷ رايج است؛ در واقع فردي كه در اين حرفه فعاليت مي‌كند ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته مشغول بكار است.

حبيبي با اشاره به اينكه در روابط‌عمومي‌ دانشگاه از ابزار آلات بروز و مطلوبي استفاده مي‌شود تصريح كرد: با استفاده از ابزارهاي بروز توانستيم بسياري از اقدامات رسانه‌اي را در سطح نسبتا مطلوبي به سرانجام برسانيم.

وي از برنامه‌هاي انجام شده خبر داد و خاطرنشان كرد: سازمان امور دانشجويي، ماموريت برگزاري جشنواره سردار شهيد سليماني را به دانشگاه علامه طباطبائي داده بود كه از برگزاري اين مراسم رضايت بالايي را داشتند.

مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي گفت: خوشبختانه درحال حاضر دانشگاه در حوزه روابط‌عمومي‌ نيروهاي انساني كاربلد و حرفه‌اي را دارا است، در اصل افرادي كه در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند تحصيلات مرتبط با اين رشته را دارند.

حبيبي از برپايي اولين نمايشگاه‌ دستاوردهاي اخير دانشگاه خبر داد و افزود: اولين نمايشگاه دستاوردهاي اخير دانشگاه از اول تا سوم اسفندماه در سالن ايران دخت، همراه با بازديد اساتيد دانشگاهي و دانشجويان برگزار شد.

وي ادامه داد: برگزاري بزرگداشت روز استاد از ديگر برنامه‌هاي انجام شده است. اساتيد به همراه خانواده‌هاي خود به اردوگاه شهيد باهنر دعوت شدند؛ اين برنامه شامل مراسم رسمي در سالن همايش با معرفي اساتيد برگزيده، سخنراني وزير اقتصاد و رئيس دانشگاه بود. همچنين ايجاد فضاي تفريحي و برگزاري مسابقات بخشي از برنامه‌هاي بزرگداشت روز استاد بود.


مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي از رونمايي كتاب صوتي نهج‌البلاغه خبر داد و عنوان كرد: اين كتاب صوتي با همكاري راديو نمايش و با صداي استاد منوچهري انجام شد. اين كتاب صوتي به دانشگاه هديه داده شد و يك اتفاق براي اولين بار در كشور بود كه با حضور اساتيد دانشگاه، پيشكسوتان و هنرمندان عرصه راديو، بزرگاني در عرصه نهج‌البلاغه كشور، مخصوصا جناب آيت‌ا... صديقي رئيس بنياد نهج‌البلاغه رونمايي شد.

حبيبي خاطرنشان كرد: نقش آفريني در تدوين و انتشار سند راهبردي سال ۱۴۰۱ دانشگاه علامه طباطبائي از ديگر اقدامات انجام شده است. يكي از اهداف اصلي مديريت و رياست دانشگاه اين است كه برنامه‌هاي دانشگاه بر ريل يك سند راهبردي در عرصه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و توسعه حركت كند.

وي اضافه كرد: از بدو ورود رئيس دانشگاه، كميته ويژه سند راهبردي روي كار آمد و سند ابتدايي و كلي دانشگاه در ۸ سرفصل نوشته و سپس به اعضاي هيئت علمي ۱۱ دانشكده عرضه شد.

مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي بيان كرد: با توجه به سند راهبردي از تمامي دانشكده‌ها درخواست شد تا برنامه‌هاي خود را براساس ۸ هدف اصلي بيان كنند و درنهايت پيشنهادات ارائه شده توسط اساتيد مورد ارزيابي قرار گرفت و برنامه‌ها و اقدامات آتي مشخص شد.

حبيبي ادامه داد: در سايت دانشگاه بخش اختصاصي سند راهبردي بارگذاري شده، مصاحبه متعدد صورت گرفته و اتفاقات اخير نيز انعكاس داده شده است. همچين با روساي دانشكده‌ها مصاحبه شده تا روند پيشرفت سند راهبردي هر دانشكده مشخص شود.

وي تصريح كرد: اين سند بصورت كتاب با طراحي زيبا تهيه شده و قصد داريم سند راهبردي ۱۴۰۲ را بصورت كتابچه منتشر كنيم.

مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي با اشاره به اينكه شعار دانشگاه مرجعيت در علوم انساني و هدف اصلي آن تحول در علوم انساني است گفت: ما قصد داريم اين سند راهبردي به نحو احسن انعكاس داده شود تا اساتيد و دانشجويان از برنامه‌هاي انجام شده و اقدامات آتي مطلع شوند.

حبيبي با عنوان اينكه بايد در برند سازي دانشگاه كوشا باشيم افزود: با رسانه‌هاي ملي راديو، تلويزيون و خبرگزاري‌ها ارتباط برقرار شده تا اقدامات صورت گرفته را منعكس كنيم.

وي خاطرنشان كرد: سعي شده با اساتيد دانشكده علوم ارتباطات، ارتباط برقرار كنيم تا بزودي كميته‌اي تشكيل شود كه اين كميته پلي از طرف دانشكده علوم ارتباطات و روابط‌عمومي‌ با رسانه‌هاي مختلف باشد.

مدير روابط‌عمومي‌ دانشگاه علامه طباطبائي عطنا را يكي از اركان مهم دانشگاه دانست و اضافه كرد: عطنا محلي براي اظهار نظرات اساتيد در عرصه‌ها و رشته‌هاي مختلف است.

حبيبي با بيان اينكه عطنا يك رسانه تحليلي است ادامه داد: سعي داشتيم ميان عطنا و سايت دانشگاه تفكيك قائل باشيم، چرا كه عطنا يك رسانه تحليلي مي‌باشد و سايت دانشگاه، رويدادها را بعنوان خبر و گزارش رسمي بيان مي‌كند.

وي در پايان گفت: رسانه دانشگاه را در سال ۱۴۰۲ كاربردي خواهيم كرد و از ظرفيت كانون‌هاي فرهنگي و مرتبط و انجمن‌هاي علمي_دانشجويي بهره خواهيم برد.

منبع: شماره نخست نشريه علمي دانشجويي رسا، اسفند 1401
 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها