شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: اختلاف بين توييتر و اپل، دو كمپاني عظيم آمريكايي، بالا گرفت
پنجشنبه، 10 آذر 1401 - 15:56     کد خبر: 50919

در ادامه جنجال‌هاي مختلفي كه كمپاني توييتر پس از خريده شدن توسط ايلان ماسك در چند هفته اخير با آن روبه‌رو بوده، اختلاف بين توييتر و كمپاني اَپل در چند روز اخير بالا گرفته است. ماجرا پس از آن رسانه‌اي شد كه ايلان ماسك خبر داد: «شركت اپل توييتر را به متوقف كردن خدماتش در اپ‌استور تهديد كرده است.»

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| در ادامه جنجال‌هاي مختلفي كه كمپاني توييتر پس از خريده شدن توسط ايلان ماسك در چند هفته اخير با آن روبه‌رو بوده، اختلاف بين توييتر و كمپاني اَپل در چند روز اخير بالا گرفته است.

ماجرا پس از آن رسانه‌اي شد كه ايلان ماسك خبر داد: «شركت اپل توييتر را به متوقف كردن خدماتش در اپ‌استور تهديد كرده است.»

پيش‌تر برخي رسانه‌هاي تخصصي تكنولوژي پيش‌بيني كرده بودند كه اختلاف بين اپل و توييتر بالا بگيرد.

رسانه‌ها پس از آن به اين پيش‌بيني رسيدند كه فيل شيلر، رئيس اپ‌استور، پس از آن كه حساب كاربري دونالد ترامپ، رئيس جمهور سابق آمريكا، به توييتر بازگشت حساب خود در اين شبكه را حذف كرد.

به گفته ايلان ماسك، «اپل به دلايل نامشخصي تهديد كرده كه از خدمات‌رساني به اپليكيشن توييتر در فروشگاه اپ‌استور خودداري مي‌كند و اپل تا حد زيادي تبليغات در توييتر را متوقف كرده است.»

در همين زمينه تيم كوك، مديرعامل اپل، چندي پيش به شبكه سي‌بي‌اس گفته بود: «مديران توييتر گفته‌اند كه همچنان روي محتوا نظارات خواهند داشت و من روي اين وعده حساب كرده‌ام.»

در مقابل ايلان ماسك گفته است كه قصد دارد سخت‌گيري‌ها روي محتواي توييت‌ها در توييتر را كاهش دهد و حتي برخي از حساب‌هاي تعليق شده را به‌تدريج به اين شبكه اجتماعي بازگرداند.

به گزارش سايت وِرج، اپل برخي سامانه‌ها مانند تامبلر را تحت فشار قرار داده تا محتواي ناخوشايند را كنترل كنند. اپل روي انتشار محتواي نژادي يا جنسي حساس است.

اگر غائله ميان اپل و توييتر بالا بگيرد، احتمالا در سناريويي خوش‌بينانه بروزرساني توييتر در اپ‌استور با مشكل روبه‌رو مي‌شود و در بدترين حالت توييتر از اپ‌استور حذف خواهد شد.

ايلان ماسك اپل را به چند چيز متهم مي‌كند، از جمله آن كه اپل كارمزد زيادي مي‌گيرد و روي سانسور محتوا فشار مي‌آورد.

برخي رسانه‌‌هاي تكنولوژي در جهان گزارش داده‌اند كه وي در حال پيگيري ساخت موبايل است تا رقابت جديدي را با اپل با محصول جديد خود شروع كند.

اما انتقاد از اپل به دليل انحصار، سخت‌گيري در مواجهه با شركت‌هاي سازنده اپ و دريافت كارمزد بالا تازگي ندارد و بسياري پيشتر به اين موارد انتقاد كرده بودند.

در سال ۲۰۲۱ اپل با چالش بزرگي با برخي از بزرگ‌ترين سازندگان اپليكيشن در جهان روبه‌رو شد.

فورت‌نايت يكي از محبوب‌ترين بازي‌هاي موبايلي جهان است، اما شركت سازنده اين بازي در سال ۲۰۲۱ با اپل بر سر ميزان فروش اين بازي در اپ‌استور اختلاف پيدا كرد. اين در حالي است كه اپل درآمدي چند صد ميليون دلاري از فروش اين بازي كسب كرده بود.

شركت سازنده فورت‌نايت به رويكرد انحصاري اپل اعتراض داشت و ميزان پرداخت كميسيون به اپل براي ارائه اين بازي را غيرعادلانه مي‌دانست.

فورت‌نايت در سال ۲۰۲۱ با ساخت يك فيلم كوتاه اپل را به شخصيت «برادر بزرگ» در رمان ۱۹۸۴ اثر جورج اورول تشبيه كرده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها