شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: پارك علم و فناوري هنگ‌كنگ؛ كانوني براي همكاري‌هاي جهاني
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 - 13:13     کد خبر: 50531

در پارك علم و فناوري هنگ‌كنگ، گروه‌هاي پژوهشي با نام اينو‌اچ‌.كي. با مراكز علمي و دانشگاه‌هاي جهان در زمينه‌‌هايي نظير بهداشت، فناوري روباتيك و هوش مصنوعي همكاري مي‌كنند.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| استارتاپ‌هاي هنگ‌كنگ با همكاري دانشگاه‌ها و كارگاه‌هاي ناحيه صنعتي خليج بزرگ تلفيقي از روحيه نوآوري و كارآفريني ايجاد كرده‌اند.

در پارك علم و فناوري هنگ‌كنگ، گروه‌هاي پژوهشي با نام اينو‌اچ‌.كي. با مراكز علمي و دانشگاه‌هاي جهان در زمينه‌‌هايي نظير بهداشت، فناوري روباتيك و هوش مصنوعي همكاري مي‌كنند.

نانسي ايپ، سرپرست بخش بيماري‌هاي زوال عصبي دانشگاه علم و فناوري هنگ‌كنگ است كه با كالج يونيورسيتي لندن و دانشگاه استنفورد همكاري‌ مي‌كند.

او مي‌گويد: «يكي از پروژه‌هاي مشترك‌ ما ساخت نوعي نشانگر زيستي است كه در آزمايش خون براي بيماري آلزايمر به كار مي‌رود. اين پروژه براي ما يك پروژه بسيار هيجان‌انگيز است چون واقعا نشان‌دهنده قدرت همكاري سه مؤسسه است. ازآنجاكه شمار سالمندان در جهان در حال افزايش است، اين نوع بيماري‌ها كه به سن‌وسال مربوط‌ند نيز در حال افزايش‌‌اند.»

گروه ديگري از اين پژوهشگران به سرپرستي هلن مِنگ در مركز هوش ادراكي و تعاملي دانشگاه هنگ‌كنگ با همكاري دانشگاه ام‌آي‌تي در حال ساخت تجهيزات الكترونيكي پوشيدني‌اند.

چنان كه هلن توضيح مي‌دهد مي‌توان از اين پوشش‌ها در حوزه توان‌بخشي و همچنين ورزش استفاده كرد. حسگرهاي تعبيه شده در اين لباس در تمرينات ورزشي مي‌توانند حركات بدني ورزشكار را بسنجند.

شركت فرانسوي اين‌ويوژن نيز در همين مجموعه ابزارهاي پيشرفته‌اي براي پژوهش‌‌‌هاي زيست‌شناختي مي‌سازد. شيائو بينگ لي، مدير تجاري اين شركت يكي از محصولات آن را رده سلولي نمايشگر معرفي مي‌كند و مي‌افزايد كه كاربرد آن در توليد واكسن است.

او مي‌گويد: «توليدكنندگان واكسن بعد از واكسيناسيون از اين رده سلولي استفاده مي‌كنند تا واكنش سيستم ايمني بدن به واكسن را بسنجند.»

آقاي بينگ همچنين درباره امكانات كاري پارك فناوري مي‌گويد: «براي نمونه نياز به استفاده از فلوسايتومتر داريم، كه قيمتش حدود نيم ميليون يوروست، اما در اين پارك فناوري آن را براي‌مان فراهم كرده‌اند.»

مجموعه‌ پارك علم و فناوري هنگ‌كنگ حالا ۲۰ ساله است و هزار شركت را تحت پوشش دارد. آلبرت وونگ، مديرعامل اين مجموعه معتقد است كه اين مجموعه بايد با تكيه بر توان اساسي خود رشدي تصاعدي داشته باشد.

او درباره شيوه رسيدن به اين هدف مي‌گويد: «با كارگاه‌هاي الكترونيك، زيست‌شناسي، روباتيك و هوش مصنوعي. ما حتي كارگاه‌هاي مجازي داريم كه افراد مي‌توانند درآنها شركت كنند. نيازي نيست تمامي تجهيزات گران‌قيمت را بخرند، و مي‌توانند خودشان كار پژوهش و توسعه فناوري را انجام بدهند.»

مدير اين مجموعه همچنين درباره بازار عظيمي كه براي محصولات اين فناوري‌ها در ناحيه خليج بزرگ هنگ‌كنگ وجود دارد مي‌گويد: «هشتاد ميليون نفر جمعيت در فاصله يك تا دو ساعتي اينجا هستند كه امكان بسيار خوبي است و هنگ‌كنگ مي‌تواند با استفاده از آن بازار فناوري را از چين به سمت شرق آسيا منتقل كند.»
 

منبع: euronews

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها