شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: گردهمايي مديران روابط عمومي و اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي اجرايي خراسان جنوبي برگزار شد
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 13:55     کد خبر: 50220

طيف عملكردي حوزه اطلاع‌رساني هنر روابط‌عمومي است كه بايد در عرصه واقعي و برنامه عملياتي نشان داده شود و در مانور عملياتي روابط عمومي بايد پروژه‌هايي به سرانجام برسد كه اميدآفريني كند.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان جنوبي گفت: طرح‌ها و اقداماتي كه باعث اميدآفريني در جامعه شود بايد در اولويت اطلاع‌رساني رسانه و روابط عمومي‌ها قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، عليرضا عباس‌زاده روز يكشنبه در گردهمايي مديران روابط عمومي و اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي اجرايي خراسان جنوبي افزود: هفته دولت فرصت مغتنمي براي تبيين دستاوردهاي نظام است كه برون‌داد همه اقدامات بايد با نقش‌آفريني روابط عمومي‌ها و جامعه رسانه‌اي منعكس شود.

وي گفت: طيف عملكردي حوزه اطلاع‌رساني هنر روابط‌عمومي است كه بايد در عرصه واقعي و برنامه عملياتي نشان داده شود و در مانور عملياتي روابط عمومي بايد پروژه‌هايي به سرانجام برسد كه اميدآفريني كند.

معاون استاندار خراسان جنوبي تصريح كرد: در حوزه دولت، اميدآفريني برعهده روابط عمومي‌ها است كه با توليد محتواي مناسب و هم‌افزايي با رسانه‌ها، اقشار مختلف را از خدمات صورت گرفته آگاه كنند.

وي با اشاره به يك سالگي دولت سيزدهم در هفته دولت امسال افزود: از همه توان و ظرفيت روابط عمومي‌ها براي بيان اقدامات و دستاوردها استفاده شود و تاثير مثبت يك روابط عمومي و خبرنگار و آثار اجتماعي و عملياتي كه مي‌تواند داشته باشد را بايد در هفته دولت نشان دهيم.

عباس‌زاده اظهار داشت: ‌روابط عمومي با خبرنگاري تفاوت دارد و عمدتا كار
روابط‌عمومي خبررساني نيست، اگر قرار باشد فلسفه حضور يك سازمان براي مردم بيان شود بايد از سوي روابط عمومي‌ها باشد.

وي گفت: براي اينكه اصل وجود دستگاه‌هاي دولتي براي مردم توضيح داده شود روابط عمومي‌ها بايد پيوسته فعال باشند.

دبير ستاد بزرگداشت هفته دولت در خراسان جنوبي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در زمينه جهاد تبيين و اميدآفريني ادامه داد: مقام معظم رهبري در جمع دولتمردان از اينكه اقدامات انجام شده كمتر براي مردم بيان مي‌شود، گلايه‌مند بوده‌اند.

وي تصريح كرد: اگر اطلاع‌رساني دقيق و به‌موقع انجام نشود يكي از پايه‌هاي اساسي دولت مي‌لنگد و مقام معظم رهبري تاكيد دارند كه دستاوردها به مردم گفته شود تا اميدآفريني و اعتمادسازي شكل بگيرد.

مشاور استاندار خراسان جنوبي در امور روابط عمومي هم با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم شهريور گفت: اقدامات و دستاوردهاي نظام بايد لحظه به لحظه براي مردم بيان شود.

محمود مقامي افزود: اولين بار شاهد انسجام توليد محتوا در حوزه روابط عمومي دستگاه اجرايي پس از سفر اول رياست جمهوري به استان هستيم كه قابل تقدير است.

وي گفت: در سفر رئيس جمهور براساس پروژه‌هاي مصوب، برنامه گزارش محوري براي مردم آغاز شد و مستندسازي و تهيه گزارش اقدامات دولت انجام شده يا در دست انجام است.

مدير روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي افزود: توليدات چندرسانه‌اي بايد در دستور كار قرار گيرد كه موجب افزايش مخاطب و اعتمادسازي بيشتر مي‌شود.

وي گفت: در حال حاضر با كاهش اعتماد مردم به محتواي اخبار روبه‌رو هستيم لذا توليد محتواي مناسب و شفاف سبب اعتماد مضاعف مردم خواهد شد.

مقامي اظهار داشت: زنجيره شبكه اطلاع‌رساني در استان در حال شكل‌گيري است كه اميدواريم در نشر محتواي جذاب موثر واقع شود.

وي افزود: يكي از گلايه‌هاي جامعه رسانه‌اي و خبرنگاران در اختيار نگذاشتن آمار و اطلاعات لازم از سوي برخي مديران و روابط عمومي‌ها است كه قابل توجه است.

مشاور استاندار خراسان جنوبي در امور روابط عمومي تاكيد كرد: هرچه در تريبون‌هاي مختلف دستاوردهاي دولت منتشر شود اميدآفريني بيشتري را شاهد خواهيم بود.

وي گفت: در هفته دولت امسال كميته اطلاع‌رساني به اداره كل فرهنگ و ارشاد استان واگذار شد كه همراهي خوبي را شاهد هستيم و روابط عمومي‌ دستگاه‌هاي اجرايي مهمترين دستاورد شاخص دستگاه خود را به عنوان يك كليپ براي استفاده هرچه بهتر از محتوا به روابط عمومي استانداري ارسال كنند.

مقامي افزود: كميته توليد محتوا را فعال كرديم كه دستگاه‌هاي اجرايي هم بايد آن را مورد توجه قرار دهند و توليد محتوا از زبان مردم و جريانات مردمي باشد.

وي گفت: هفته دولت امسال فصل ويژه‌اي در جشنواره شهيد رجايي براي مديران روابط عمومي‌ها ديده شده كه كار در حوزه رسانه بيشتر صورت مي‌گيرد.

مدير روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي گفت: امروز در جنگ رسانه‌اي قرار داريم و عده‌اي به دنبال زير سوال بردن دستاوردهاي نظام هستند پس بايد ظرفيت‌هاي رسانه‌اي در نشر و تبيين دستاوردهاي نظام و دولت تجميع شود.

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها