شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: اتحاديه اروپا اتاق خبر راه‌اندازي مي‌كند
چهارشنبه، 10 آذر 1400 - 12:54     کد خبر: 48290

كميسيون اتحاديه اروپا اعلام كرده است كه با يك ميليون و ۸۰۰ هزار يورو تأمين مالي پروژه راه‌اندازي اتاق خبر اروپايي را به عهده مي‌گيرد. ۱۶ خبرگزاري در اين پروژه همكاري مي‌كنند.

 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| كميسيون اتحاديه اروپا اعلام كرده است كه با يك ميليون و ۸۰۰ هزار يورو تأمين مالي پروژه راه‌اندازي اتاق خبر اروپايي را به عهده مي‌گيرد. ۱۶ خبرگزاري در اين پروژه همكاري مي‌كنند.
 
 كميسيون اتحاديه اروپا در تأمين مالي پروژه‌ ساخت هيأت تحريريه خبر اروپايي در بروكسل كه ۱۶ خبرگزاري راه‌اندازي آن را برنامه‌ريزي كرده‌اند، شركت مي‌كند.
 
 تيري برتون، كميسر امور بازار داخلي اين اتحاديه با اعلام اين خبر در بروكسل گفت: «اين نخستين اتاق خبر اروپايي به خبرنگاران امكان مي‌دهد كه به طور مشترك در مورد موضوعات و امور اتحاديه اروپا گزارش تهيه كنند.» بودجه‌اي كه كميسيون به اين پروژه اختصاص داده ۱/۸ ميليون يورو اعلام شده است.
 
 اين مسئول اتحاديه اروپا تأكيد كرد، از طريق اين نيوزروم، شهروندان دسترسي بهتري به اطلاعات باكيفيت خواهند داشت.
 
 به گزارش كميسيون، اين بودجه قرار است از جمله هزينه دوره‌هاي آموزشي در اتاق خبر و وب‌سايتي جديد و چندزبانه با متون منتخب از آژانس‌هاي خبري در مورد موضوعات اتحاديه اروپا را پوشش دهد.
 
 هماهنگي‌هاي اين پروژه را خبرگزاري آلمان (dpa) بر عهده گرفته است. مدير خبرگزاري آلمان درباره اين پروژه گفته است:«همه از تنوع ديدگاه‌ها بهره مي‌برند.»
 
 خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري آنسا از ايتاليا، بلگا، خبرگزاري رسمي بلژيك، خبرگزاري آپا از اتريش و خبرگزاري اسپانيايي افه از جمله خبرگزاري‌هايي هستند كه در برپايي اين اتاق خبر مشترك، شركت دارند.
 
 از ميان كشورهاي غيرعضو در اتحاديه اروپا، خبرگزاري‌هايي مانند خبرگزاري رسمي آلباني (آتا) يا خبرگزاري تانژونگ از صربستان هم با اين پروژه همكاري مي‌كنند.
 
 اين پروژه از ژانويه سال ۲۰۲۲ كليد مي‌خورد.

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها