شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: چرا نبايد خيلي نگران طرح صيانت مجلس بود؟
جمعه، 8 مرداد 1400 - 11:55     کد خبر: 47550

با توجه به مطالب فوق نگران مسدود شدن و يا محدود شدن اينترنت نباشيد. طراحان طرح صيانت، آرزوهاي خود را روي كاغذ نوشته اند. هر دري كه بسته شود ده ها در جديد گشوده خواهد شد و روسياهي خواهد ماند به ذغال!

 

 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| طرح صيانت از كاربران از ديروز بحث هاي زيادي را بين مردم بوجود آورده است. در اين رابطه چند نكته زير قابل توجه است:

1 پشت اين طرح ناپخته، حجم عظيمي از ناآگاهي مشهود است. اين حجم از ناآگاهي نمي تواند تصادفي باشد.

2 طراحان اين طرح به خيال خود فكر كرده اند مي رويم و با اينستاگرام و توئيتر و
تلگرام و ... مذاكره مي كنيم و آنها را ملزم مي كنيم بيايند در ايران دفتر بزنند!


اولا شما كه خيلي از اين شبكه ها را قبلا فيلتر كرده ايد و ميليونها كاربر ايراني دارند به راحتي از اين شبكه ها استفاده مي كنند. در چنين شرايطي تلگرام و توييتر چرا بايد بيايند و با دولت ايران مذاكره كنند و دفتر تاسيس كنند؟


ثانيا ما به عنوان كشوري كه در ليست سياه FATF هستيم و امكان تبادل پولي با هيچ جا را نداريم چطور انتظار داريم شركتهاي بزرگ فناوري بيايند در ايران دفتر بزنند؟


ثالثا اكثر اين شركتها مانند گوگل شركتهاي آمريكايي هستند و طبق قوانين آمريكا نمي توانند با دولت ايران همكاري كرده و يا تبادل مالي داشته باشند.


لذا اين طرح از اساس بر فرضياتي موهوم بنا شده و بيشتر مي توانيم بگوييم يك عده نشسته اند و آرزوهاي خود را روي كاغذ نوشته اند بدون اينكه از الفباي حاكم بر فضاي سايبري آگاهي داشته باشند.

3 مسئولان فكر مي كنند كه وظيفه دارند دائما مردم را از يك شبكه اجتماعي نامطلوب به يك شبكه اجتماعي مطلوب كوچ دهند! گويي كه مردم گله گوسفند هستند و مسئولان هم چوپان گله و چوپان هم هر روز گله را از يك مرتع به مرتع ديگر هدايت مي‌كند!
لطفا به شعور مردم احترام بگذاريد و اجازه دهيد خودشان تصميم بگيرند از چه پلتفرمي استفاده كنند.

4 ۲۰ سال است كه يك خط فكري خاص و واپسگرا از اينترنت مي هراسد و مي خواهد كه سر بر تن اينترنت نباشد! در اين ۲۰ سال هرچه توان داشته اند در بحث فيلترينگ و سانسور به كار برده اند اما واضح و شفاف است كه روز بروز دامنه توفيقشان در فيلترينگ كمتر و كمتر شده و هم اكنون يك كودك دبستاني با ۲ كليك مي تواند سيستم فيلترينگ كشور را دور بزند و به سر تا پاي دستگاه هاي فيلترينگ كشور نيشخند بزند! امروز ادامه همين جريان فكري با نقاب زيباي «طرح صيانت از حقوق كاربران» تيغ بدست گرفته تا اينترنت را مصادره كند.

5 دوره سانسور و فيلترينگ گذشته است. هيچكس نمي تواند مانع دسترسي مردم به جريان آزاد اطلاعات شود. اگر هم روزي بر فرض محال اينترنت كشور قطع شود باز هم مثل ۲۰ سال قبل بساط ديش و ماهواره هاي ارسال و دريافت در خانه هاي مردم و شركت ها گسترده خواهد شد.


به لطف پروژه استارلينك تا چند ماه ديگر مردم با هزينه اي بسيار كمتر (نسبت به ۲۰ سال قبل) مي توانند به اينترنت نامحدود دسترسي پيدا كنند. در اين صورت مجلس هرچه دلش مي خواهد قانون ممنوعيت تصويب كند.


نهايتش مي شود قانوني مثل قانون ممنوعيت ماهواره (https://rc.majlis.ir/fa/law/show/92510)! قانوني كه بر اساس آن ۹۰ درصد مردم ايران بدليل استفاده از ماهواره مجرم هستند! بديهي است قانوني كه اكثريت مردم را مجرم بداند فقط يك نوشته روي كاغذ است و امروز نه مردم به آن توجه مي كنند و نه مسئولان و نه حتي نيروهاي انتظامي.

با توجه به مطالب فوق نگران مسدود شدن و يا محدود شدن اينترنت نباشيد.

طراحان طرح صيانت، آرزوهاي خود را روي كاغذ نوشته اند. هر دري كه بسته شود ده ها در جديد گشوده خواهد شد و روسياهي خواهد ماند به ذغال!

منبع: @PingChannel
 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها