شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: معرفي كتاب: مثبت انديشي در روابط عمومي
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 - 16:03     کد خبر: 43306

كتاب "مثبت انديشي در روابط عمومي" ترجمه و تدوين حنانه باقريان در 104 صفحه به همت انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر شد. اين كتاب در چهار گفتار، مثبت انديشي: مفاهيم و تعاريف، هنر مثبت ‎انديشي، ارتباطات مثبت در سازمانها و شركتها و چگونه مثبت بيانديشيم منتشر شده است.

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| كتاب "مثبت انديشي در روابط عمومي" ترجمه و تدوين حنانه باقريان در 104 صفحه به همت انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي
انتشارات كارگزار روابط عمومي، اين كتاب در چهار گفتار، مثبت انديشي: مفاهيم و تعاريف، هنر مثبت ‎انديشي، ارتباطات مثبت در سازمانها و شركتها و چگونه مثبت بيانديشيم منتشر شده است.

عنوان كتاب: مثبت انديشي در روابط عمومي
ترجمه و تدوين: حنانه باقريان
ويرايش: زهرا بابازاده ‏گان
حروفچين و صفحه آرا: غلامحسن بابازاده گان
طرح جلد: علي قاصدي
انتشارات: كارگزار روابط‏ عمومي
تعداد صفحات: 104

وب سايت: www.irancpr.ir- www.shara.ir
پست الكترونيك: info@irancpr.org-kargozar80@yahoo.com



فهرست مطالب

پيش‌گفتار
 

گفتار اول: مثبت انديشي: مفاهيم و تعاريف
تاريخچه مثبت انديشي
تعريف مثبت انديشي
ارزش مثبت انديشي
افكار مثبت و منفي
ويژگي هاي افراد مثبت نگر
ويژگي هاي افراد منفي نگر
چهار قانون اساسي
چرا بايد مثبت انديش باشيم؟
آيا شما يك فرد منفي هستيد يا مثبت انديش؟
 

گفتار دوم: هنر مثبت ‎انديشي
مثبت‌انديشي (ليوي ويلسون)
كيفيت افكار
تجديدنظر در تفكرات
عوايد تفكر مثبت براي سلامتي
 

گفتار سوم: ارتباطات مثبت در سازمانها و شركتها
1. مقدمه
2. اهميت رويكرد مثبت‌گرا
3. رفتار كجروانه‌ مثبت
4. رابطه‌ ميان مثبت‌گرايي و عملكرد
5. ارتباطات مثبت از سوي رهبر
6. قلمروهاي مثبت‌گرايي
 

گفتار چهارم: چگونه مثبت بيانديشيم
بخش 1: بررسي تفكر خودتان
بخش 2: مبارزه با افكار منفي
بخش 3: يك زندگي خوش بينانه
نكات
هشدارها
100 تمريـن مثبـت انديشـي


سرآغازي جديد


منابع
 


پيش‌گفتار
همه كارهاي ما نوعي ارتباط است، ارتباطات شامل تمامي رفتارها، حركات و اشارات ماست و ما هر روز به گونه‌اي مختلف با يكديگر در ارتباط هستيم و انديشه‌ها، احساسات و تمايلات خود را به يكديگر منتقل مي‌كنيم.


اما ارتباط ما تنها به ارتباط با افراد خلاصه نمي‌شود. ما با خدا ارتباط برقرار مي‌كنيم، با خودمان ارتباط برقرار مي‌كنيم و هر لحظه مي‌آموزيم كه چگونه ارتباط برقرار كنيم و چگونه بهتر ارتباط برقرار كنيم، زيرا مهارت‌هاي ارتباطي آموختني است.


پيام هاي ما بواسطه آموختن شكل مي‌گيرند، گاهي حتي پيام‌هاي غيركلامي ما آموخته مي‌شوند و ژست‌ها و حركات ما بواسطه آموزش شكل مي‌گيرند.


مهارت‌هاي چهارگانه ارتباطي يعني نوشتن، خواندن، گفتن و شنيدن آموختني است و آدميان بايد براي ارتباط كامل‌تر، آنها را بياموزند و در زندگي اجتماعي به كار ببرند.


يكي از بحث‌هاي اساسي، تقسيم‌بندي ارتباطات به كلامي و غيركلامي است و اينكه بخش اعظمي از ارتباطات ما را ارتباطات غير كلامي تشكيل مي‌دهند. امكان كنترل و هدايت پيام‌هاي غيركلامي وجود دارد اگرچه به سختي امكان‌پذير است. در اين راستا پيام‌هاي غيركلامي به طور كلي چهار وظيفه به عهده دارند:


الف: تكميل پيام هاي كلامي
ب: تاييد پيام هاي كلامي
ج: رد پيام هاي كلامي
د: جايگزيني پيام هاي كلامي


پيام‌هاي غيركلامي به آداب و تشريفات برمي‌گردد كه بحث اصلي كتاب «اصول و آداب تشريفات» است زيرا تشريفات فرآيند ارتباطات غيركلامي است و حركات، اشارات و احساسات ماست كه به عنوان پيام‌هاي غيركلامي به تكميل، تاييد، ‌رد يا جايگزيني پيام‌هاي كلامي مي‌انجامد...

 

 

 

مركز پخش:

 

09121938419 - 66570194(021) - 66943670 (021)

 

 

لينك خريد كتاب: http://kpri.ir/?p=4201

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها