شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: داستان‌گويي را فراموش نكنيد
چهارشنبه، 10 آذر 1400 - 08:12     کد خبر: 34609

برندهاي معروف دنيا نمونه‌هاي بي‌شماري از داستان‌گويي را در كارنامه‌ي خود دارند. داستان‌گويي استفاده از ميل فراوان انسان‌ها به شنيدن قصه است كه بيش از هر روش ديگري بر آنها تأثير مي‌گذارد و البته فراموش‌نشدني‌ترين روش از ميان راهكارهاي مختلف روابط عمومي است.

در روابط عمومي داستان گويي كنيد

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- داستان‌گويي معمول‌ترين شكل
روابط عمومي است. براي معرفي محصول يا خدمت جديد، شركت، ايده و حتي يك فرد، مي‌توانيد از داستان‌گويي بهره بگيريد. مثلا در مورد يك خودرو يا اپليكيشن جديد كه در آستانه ورود به بازار قرار دارد، داستان‌سازي بسيار مفيد است. با خلق يك داستان‌ درباره‌ي آنها، مي‌توانيد توجه تبليغات و رسانه‌ها را از آن خود كنيد.

 

برندهاي معروف دنيا نمونه‌هاي بي‌شماري از داستان‌گويي را در كارنامه‌ي خود دارند. داستان‌گويي استفاده از ميل فراوان انسان‌ها به شنيدن قصه است كه بيش از هر روش ديگري بر آنها تأثير مي‌گذارد و البته فراموش‌نشدني‌ترين روش از ميان راهكارهاي مختلف روابط عمومي است.

 

 براي مثال به برند «اپل» توجه كنيد و داستان‌هاي بي‌شماري كه تنها در مورد لوگوي معروف سيب گاز زده‌ي آن در سراسر جهان وجود دارد و بنا به مخاطبان مختلف و بخش‌بندي‌هاي گوناگون، از موضوعات مذهبي تا صرفا داستانك‌هاي خنده‌دار را پوشش مي‌دهد.

 

ساير روش‌هاي خبرسازي در روابط عمومي نظير: نوشتن مقالات و مطالب براي مطبوعات و نشريات گوناگون يا توليد محتوا در رسانه‌ها نيز تأثيرگذاري خود را دارند، اما هيچ‌يك اثربخشي داستان‌گويي را ندارند. برخي از شركت‌ها با برگزاري رويدادها و دعوت از گروه‌هاي مرجع، هزينه و وقت زيادي خرج مي‌كنند. در حالي‌كه هيچ تضميني براي پوشش خواسته‌ها و نيات آنان در اين روش وجود ندارد.

 

اين سبك از برنامه‌هاي روابط عمومي براي كارآفرينان نوپا يا فعاليت‌هاي دانشگاهي سنگين و پرهزينه است، ضمن اينكه با روش‌هاي ساده‌تر مانند نظرسنجي و پرسش‌نامه هم به نتايجي مشابه مي‌توان رسيد.

 

برگرفته از:  forbes- www.chetor.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها