شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، كاترين ناني- دوشنبه آغاز هفته رسانه هاي اجتماعي دانشگاه تنسي بود، يك سري جامع از پنل ها و جلسات مباحثه كه به ميزباني دانشكده ارتباطات و اطلاعات برگزار شد. اين رويدادها كه با حضور نمايندگاني از بازفيد، اسپن، شبكه اسكريپس، ديانا وارنر و ساير شركت هاي بزرگ آغاز به كار كرد.
همه رويدادها رايگان و درها به روي همگان باز بود، غير از برنامه ناهار كه تنها براي كساني بود كه دعوتنامه داشتند ودر ضيافت ناهار روز پنج شنبه كلهان شركت كردند.
پانل هاي دانشگاه تنسي انوع ايده ها و مسائل مرتبط با شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي همانند «ايجاد آگاهي از برند از طريق تبليغات و روابط عمومي با بسترهاي رسانه اجتماعي» و «چگونه مي توان كاري را در شبكه هاي اجتماعي آغاز كرد.» مطرح شد.
كورتني چيلدرز، استاديار دانشكده تبليغات و روابط عمومي گفت: «ما يك تن از سخنرانان و موضوعات متنوع در اين سال داريم.» وي افزود: «شركت كنندگان مي توانند انتظار داشته باشند كه از متخصصان رسانه اجتماعي در زمينه حرفه اي شان بشنوند، مي توانند ياد بگيرند چطور از رسانه اجتماعي استفاده كنند تا اينكه چگونه كار پيدا كنند، تا اينكه دركي از مديريت رسانه هاي اجتماعي بدست آوردند. برندهاي چند مليتي مانند اسپن. اعضاي مخاطب بايد از موارد زيادي بپرهيزند تا بتوانند از آن در آينده منتفع شوند.»
در حاليكه اكثر دانش آموزان در حال حاضر از رسانه اجتماعي براي استفاده شخصي استفاده مي كنند، چيلدرز گفت: درك كمي از نرم افزارهاي رسانه اجتماعي در يك محيط حرفه اي وجود دارد.
چيلدرز تصريح كرد: «اكثرا دركي از اهميت رسانه اجتماعي در بافت مديريت برند ندارند- چه براي يك شركت، سازمان يا سازمان غير انتفاعي باشد.»
وي افزود: «من اميدوارم اعضاي پنل يك چشم انداز كاملا متفاوت آماده كنند و دانشجويان ما را براي موقعيت هاي كارآموزي و حرفه اي آينده آماده مي كند.»
كتي ايزاگوري گفت: «در كلاس هايم، من بارها در باب رسانه اجتماعي گفته ام مي تواند علاوه بر دلايل شخصي براي كسب و كار نيز مورد استفاده قرار گيرد.» وي كه دانشجوي سال دوم روابط عمومي است مي گويد: «من علاقه دارد ببينم چگونه اين سخنرانان از وبسايت هاي مشابه استفاده مي كنند كه من هر روز براي نام بزرگ شركت هاي شان استفاده مي كنم.»
چيلدرز گفت: شبكه هاي اجتماعي امروزه جزئي لاينفك از زندگي هر شخص شده است. و افزود: «از امروز تا پنج يا 10 سال آينده، ما ممكن است درباره «چيزهاي بزرگ» صحبت كنيم اما رسانه هاي اجتماعي اهميت انقلابي حقيقي در ساخت و حفظ ارتباطات دارند و به ايجاد روابط و شفافيت آن كمك مي كنند.» وي در نهايت گفت: «اينها همه صداهايي است كه برآمده از مردم مي باشد.»
منبع: http://utdailybeacon.com/news/2014/mar/31/ut-social-media-week-arrives-educates-professional/