شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آشنايي با شيوه هاي مختلف تبيلغاتي در سيماي ج.ا.ا
چهارشنبه، 13 فروردین 1393 - 18:08 کد خبر:9766
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تيزر تنها شيوه تبليغ در تلويزيون نيست در اين بخش به اختصار شيوه هاي مختلف تبليغاتي ويزه سيماي جمهوري اسلامي ايران را براي شما اماده كردم كه با هم مرور مي كنيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تيزر تنها شيوه تبليغ در تلويزيون نيست در اين بخش به اختصار شيوه هاي مختلف تبليغاتي ويزه سيماي جمهوري اسلامي ايران را براي شما اماده كردم كه با هم مرور مي كنيم.

تيزر
تيزر يا آگهي يا فيلم تبليغاتي به انواع تبليغاتي اطلاق مي شود كه عمدتا در طول مدت زمان كوتاهي به بيان ويژگي ها و مزاياي كالا يا خدمات و معرفي طرح هاي جديد مي پردازد. زمان در تيزرهاي تلويزيوني بنا بر قانون، حداقل ۱۵ ثانيه و در تيزرهاي راديويي حداقل ۱۰ ثانيه مي باشد.

رپرتاژ آگهي
با افزايش طول مدت زمان آگهي(حداقل ۱۲۰ ثانيه)، گونه ديگري از تبليغات مطرح مي شود كه بدان رپرتاژ آگهي يا گزارش آگهي مي گويند. اين نوع از تبليغات عمدتا دربرگيرنده توضيحات جامعي از كسب و كار بوده و شامل اجزايي چون فلسفه و تاريخ شكل گيري، معرفي موسسان، معرفي فرآيند توليد، معرفي جامع محصولات و خدمات، شبكه هاي توزيع و فروش و… مي باشد.

زيرنويس
به متون و يا نوشتاري كه در قسمت پائين صفحه تلويزيوني به عنوان جملات تبليغاتي و حين پخش برنامه هاي سيما به نمايش در مي آيد زيرنويس اطلاق مي شود. حداكثر زمان پخش زيرنويس در ايران ۱۵ ثانيه مي باشد.

آگهي دعوت به تماشا
به آخرين آگهي بازرگاني در يك باكس تبليغاتي تلويزيوني كه با هدف دعوت به ديدن برنامه تلويزيوني پخش مي گردد، آگهي دعوت به تماشا يا تقديم برنامه مي گويند. اين آگهي در بعضي از موارد به عنوان يك آگهي مستقل و خارج از باكس تبليغاتي قرار مي گيرد و به صورت جداگانه پخش مي گردد. از جمله معروفترين شركتهايي كه در دهه اخير از اين شيوه براي تبليغ برند خود استفاده كرده اند مي توان به شركتهايي همچون سايپا، ايرانسل، همراه اول و … اشاره .

حك آرم
درج لوگو و يا علامت شركت در گوشه كادر تلويزيوني (عموما سمت راست و بالا)، در حين برنامه هاي سيما را حك آرم مي گويند. مدت زمان حك آرم در ايران ۱۵ ثانيه بوده و فاصله بين دو پخش براي حك آرم حداقل ۵ دقيقه مي باشد.

نشان آگهي
شيوه اي از تبليغات تلويزيوني است كه ابتدا و انتهاي باكس تبليغاتي را شامل مي شود. حتما تاكنون نشان آغاز آگهي هاي بازرگاني كشورمان ديده ايد كه به رنگ طلايي است و با موسيقي خاصي به گرد محور خود مي چرخد و به گوشه تصوير مي رود. آرم آرم آگهي به صورت نمايش تصاوير ايستا و يا بعضا متحرك تبليغاتي از نام و نشان تجاري سازمان ها و يا محصولات آنها بوده كه در شروع باكس تبليغاتي و به هنگام نمايش لوگوي آگهي هاي بازرگاني در زمينه اين لوگو قرار دارد و به صورت بدون گفتار، در قالب بسته هاي روزانه در مدت زمان شش ثانيه ارائه مي گردد.

برنامه مشاركتي
به گونه اي از برنامه سازي در راديو و تلويزيون اطلاق مي شود كه دست اندركاران هنري ساخت برنامه با حمايت مالي يك شركت برنامه خود را مي سازند
 

http://kafemarketing.net