شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران: روابط عمومي بانك حلقه اتصال بين مسولين بانك و مردم است
سه شنبه، 20 اسفند 1392 - 07:04 کد خبر:9470
در كشوري با گستره متنوع فرهنگي، مذهبي، آداب و رسوم اهميت نقش روابط عمومي ها بيشتر است. نمايندگان روابط عمومي استانها در عين اينكه يك هدف واحد را دنبال مي كنند و اتحادي نسبي در عملكرد ها دارند بايد عملكرد ها و استراتژي هاي متفاوتي داشته باشند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر مصطفي پور مدير عامل بانك قرض الحسنه مهر ايران در همايش نمايندگان روابط عمومي و بازاريابي استانها ضمن اشاره به تنوع فرهنگي و اقليمي كشور گفت: در كشوري با گستره متنوع فرهنگي، مذهبي، آداب و رسوم اهميت نقش روابط عمومي ها بيشتر است. نمايندگان روابط عمومي استانها در عين اينكه يك هدف واحد را دنبال مي كنند و اتحادي نسبي در عملكرد ها دارند بايد عملكرد ها و استراتژي هاي متفاوتي داشته باشند.

 

وي افزود: بايد ضمن شناسايي سليقه هاي متفاوت، نيازهاي متفاوت اين سلايق را شناسايي و متناسب با آن نياز روشي براي معرفي بانك و برقراري ارتباط و جذب مشتريان اتخاذ نمايند؛ در واقع موفقيت بانك در گرو ميزان ضريب نفوذ در ميان مردم است و براي نفوذ در بين مردم هيچ راهي وجود ندارد مگر اينكه با استراتژي روابط عمومي و بازاريابي حركت كنيم. روابط عمومي بانك حلقه اتصال بين مسولين بانك و مردم است.

 

مدير عامل بانك اضافه كرد: روابط عمومي هابايد بر اساس اصول علمي و حرفه اي عمل كنند و هر چقدر از فضاي علمي فاصله بگيرند خطايشان در عملكرد ها بيشتر مي شود لذا به هيچ وجه از دانش روز فاصله نگيريد.

 

وي باتاكيد بر ارتباط نزديك روابط عمومي با همكاران صف و ستاد گفت: بايد تجربيات همكاران را تجزيه تحليل و بومي سازي و از اين تجارب استفاده نماييد؛ وي با اشاره به اينكه بانكداري قرض الحسنه يك پديده جديد در كشور است ادامه داد: ما نسبت به ساير بانك ها يكسري امكانات و يكسري تنگناها داريم، بايد ضمن شناسايي نقاط قوت خود بر آنها تاكيد و با شناسايي نقاط ضعف جايگزين مناسبي براي آن بيابيم؛ بايد در هر شعبه رييس شعبه يا يكي از همكاران نقش و مسوليت روابط عمومي رابپذيرد و جايي كه لازم است به روابط عمومي استان گزارش كند.

 

دكتر مصطفي پور افزود: رمز موفقيت شما در شناسايي مخاطبين تان و طبقه بندي آنها بر اساس محيط استان هاست؛ بايد مخاطبين را براساس سپرده اي و تسهيلاتي و ... تقسيم نموده و انگيزه هايشان را شناسايي، سپس براساس اين طبقه بندي ها متناسب با نيازها برنامه ريزي نموده و پاسخگوي مشتريان باشيم تا موجب حسن شهرت بانك شويم؛ حسن شهرت بانك فقط و فقط در دست روابط عمومي است. اگر مي بينيم بانك در جامعه با برخي بانك هاي ديگر اشتباه گرفته مي شود بايد براي معرفي بانك تلاش بيشتري داشته باشيم؛ بايد اين تفكر نهادينه شود كه تعداد كاركنان روابط عمومي هر استان برابر است با تعداد پرسنل آن استان بعلاوه مشترياني كه از خدمات اين بانك بهره مندند، مومنيني كه به قرض الحسنه اعتقاد دارند و رسانه هايي كه حامي اين بانك هستند؛ دكتر مصطفي پور در پايان ضمن آرزوي موفقيت براي نمايندگان روابط عمومي از آنها خواست تا ضمن ارتباط با يكديگر و روابط عمومي مركزي دانش و تجربيات خود را به يكديگر منتقل نمايند.  

 در ادامه اين همايش، آقاي صمدي نايب رئيس هيات مديره بانك طي سخناني ضمن تاكيد بر پر رنگ بودن نقش روابط عمومي در سازمان گفت: يك نماينده روابط عمومي بايد يك كارشناس تمام عيار در علوم بانكي بوده و سازمان را به طور كامل بشناسد تا در معرفي سازمان با قدرت عمل نمايد؛ بايد اهداف و مسوليت هاي سازمان را بشناسيد و بانك را به خوبي به جامعه معرفي كنيد. وي با تاكيد بر بازخوردگيري خوب و به موقع از محيط اطراف اضافه كرد: بايد نياز مشتريان را شناسايي و آن را به سازمان انتقال دهيم؛ ضعيف بودن روابط عمومي منجر به عرضه نكردن توانايي ها و داشته هاي سازمان به جامعه مي شود. يكي از مهمترين وظايف شما شناساندن برند و نام سازمان به جامعه است؛ آقاي صمدي در بخش ديگري از سخنانش با تقسيم بازاريابي به سه بخش شناسايي بازار، بازاريابي و بازارداري گفت:بايد در تمامي اين بخش ها فعال عمل نماييد؛ وي همچنين بر استقرار نرم افزار ارتباط با مشتريان و تعريف نياز براي مشتريان از جانب سازمان تاكيد كرد.

در اين همايش هر يك از نمايندگان روابط عمومي و بازاريابي استان ها با اشاره به عملكرد استان مربوطه در سالجاري، برنامه هاي خود در سال آتي را بيان نمودند و به پرسش هاي آنان پاسخ داده شد؛ در اين همايش نمايندگان استان هاي آذربايجان غربي، قم، خوزستان، فارس و بوشهر بعنوان استان هاي برتر انتخاب و لوح تقديري به آنان اهدا گرديد.

قابل ذكر است اين همايش به مدت يك روز در سالن همايش هاي بانك قرض الحسنه مهر ايران برگزار شد؛ برگزاري كارگاه هاي آموزشي و برگزاري كلاس آموزشي بازاريابي، مشتري مداري، تكريم ارباب رجوع و فرهنگ سازي قرض الحسنه توسط آقاي دكتر صنايعي از اساتيد صاحب نظر حوزه ارتباطات و بازاريابي از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.