شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، عادل ميرشاهي (مشاور سئو پي آر)- جوئل لي دن كه همه او را با نام پدر علم سئو پي آر مي شناسند، اصولي را براي شناسايي برترين سايت ها در اينترنت مشخص كرده است. اين شاخص ها كه تعداد زيادي از آنها در نرم افزارهاي تخصصي گردآوري شده اند مي توانند فعاليت هاي سايت هاي مختلف را در دوره هاي زماني مشخص ارائه كنند.
بر اين اساس، سايت هايي كه در اين شاخص ها بتوانند امتياز بيشتري را كسب كنند، توانسته اند مخاطبان بيشتري را به سوي خود جذب كرده و موفقيت بيشتري را در فضاي مجازي به دست آورده باشند.
در اين نوشتار بر اساس آمارهاي بدست آمده از اين نرم افزارها، 10 موزه برتر كشور را در سه بازه زماني كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ارائه مي كنيم. در صورت تمايل مي توانيد صنف خود را براي ارزيابي به شارا معرفي كنيد تا اين ارزيابي در مورد صنف شما نيز منتشر شود.
گفتني است هيچ موزه اي در ايران نمره كامل سئو پي آر را نمي گيرد و اين طبقه بندي صرفا ارزيابي نسبي است.
• 10 موزه برتر ايران در بازه زماني كوتاه مدت بر اساس شاخص هاي سئو پي آر
1. موزه كاخ گلستان
2. موزه هاي آستان قدس رضوي
3. موزه عبرت
4. موزه صلح تهران
5. باغ موزه قصر
6. موزه ملي ملك
7. موزه خودروهاي تاريخي ايران
8. موزه سينماي ايران
9. موزه ملي ايران
10. موزه بانك ملي ايران
• 10 موزه برتر ايران در بازه زماني ميان مدت بر اساس شاخص هاي سئو پي آر
1. موزه هاي آستان قدس رضوي
2. موزه كاخ گلستان
3. موزه هنرهاي معاصر تهران
4. موزه شيشه و سراميك ايران
5. موزه فرش ايران
6. موزه جواهرات ملي
7. موزه سينماي ايران
8. موزه برادران اميدوار
9. موزه عبرت
10. موزه ملي ملك
• 10 موزه برتر ايران در بازه زماني بلند مدت بر اساس شاخص هاي سئو پي آر
1. كاخ گلستان
2. موزه هاي آستان قدس رضوي
3. موزه هنرهاي معاصر تهران
4. موزه ملي ايران
5. موزه امام علي
6. باغ موزه نگارستان
7. موزه زنان
8. باغ موزه قصر
9. موزه علوم طبيعي بهاباد
10. موزه جواهرات ملي ايران
در مقايسه ارائه شده، جامعه آماري از ميان تمام موزه هاي كشور به عمل آمده و كار مقايسه بدون اعمال نظر شخصي و تنها توسط نرم افزارهاي سئو پي آر اجرا شده است.
در صورتي كه موزه اي بخواهند در رده بندي در مقابل رقباي خودش پيشرفت كنند، بايد اصول سئو پي آر را كه در شارا، مندرج شده، به دقت مطالعه و تغييرات لازم را براي بهينه سازي سايت آموزشگاه خود اعمال كنند.
گفتني است كه پس از مارس 2012، اعمال سئو بر روي سايت نتايج عكس مي دهد و شركت ها و سازمان ها بايستي به شدت مراقب تبليغات موسسات سئو براي بهينه سازي سايت هايشان باشند. همچنين در اين طبقه بندي مراد از كوتاه مدت فعاليت 2 ماهه سايت، ميان مدت فعاليت 4 ماهه و بلند مدت فعاليت 6 الي 10 ماهه سايت است.
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9238/روابط-عمومي-برترين-موزه-هاي-ايران-بر-اساس-الگوي-سئو-پي-آر