شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه: روابط عمومي بايد بر اساس تقوا باشد و در بيان دستاوردها نه مبالغه كند و نه كوتاهي
شنبه، 3 اسفند 1392 - 14:36 کد خبر:9182
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه تاكيد كرد: يكي از مولفه هاي اقتصاد مقاومتي اين است كه خيرين جامعه سرمايه شان را وقف كارهاي عام المنفعه كنند و روابط عمومي ها مي توانند نقش موثري در ترويج اين فرهنگ داشته باشند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه تاكيد كرد: يكي از مولفه هاي اقتصاد مقاومتي اين است كه خيرين جامعه سرمايه شان را وقف كارهاي عام المنفعه كنند و روابط عمومي ها مي توانند نقش موثري در ترويج اين فرهنگ داشته باشند.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي طي سخناني در نخستين همايش سالانه روابط عمومي هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه صبح روز شنبه سوم اسفند در هتل ارم برگزار شد، با اشاره به اينكه تبليغات و روابط عمومي دو مقوله جداگانه هستند گفت: در حال حاضر بين تبليغات و اطلاع رساني و كار روابط عمومي تداخل ايجاد شده است درحالي كه تبليغات و اطلاع رساني يكي از وظايف روابط عمومي هاست كه بر مبناي آن وظيفه اطلاع رساني از عملكرد دستگاه هاي متبوع خويش را برعهده دارند.


وي افزود: وظيفه ديگر روابط عمومي ها كه غالبا مغفول مانده است ايجاد ارتباط بين اجزاء درون يك سازمان و نيز ارتباط بين سازمان و بيرون آن است.


حجت الاسلام محمدي درخصوص وظيفه روابط عمومي ها در ايجاد ارتباط درون سازماني گفت: روابط عمومي ها بايد بين اجزاء يك سازمان و كاركنان آن، صميميت، اخوت، برادري و همدلي ايجاد كنند و اگر عاملي موجب دلسردي اجزاء آن مجموعه مي شود آن را شناسايي و از بين ببرند.


وي گفت: در آيه 200 سوره آل عمران نيز اين معنا آمده است كه اي مومنان صبر كنيد و همديگر را در صبر كردن ياري كنيد و با همديگر بر اساس محبت، صميميت و تقوا ارتباط برقرار كنيد و از خدا بترسيد تا رستگار شويد.


نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه به ارتباط برون سازماني به عنوان يكي ديگر از وظايف روابط عمومي ها اشاره كرد و افزود: روابط عمومي بايد بر اساس تقوا باشد و در بيان دستاوردها نه مبالغه كند و نه كوتاهي، يعني هم قوت ها را بگويد و هم ضعف ها را.


وي با بيان اينكه در حال حاضر روابط عمومي ها فقط قوت ها را مي گويند و از بيان ضعف ها با اين توجيه كه بيان عمومي ضعف ها به صلاح نيست خودداري مي كنند گفت: ممكن است بيان برخي ضعف ها به مردم به صلاح نباشد اما بالاخره روابط عمومي ها بايد جمع بندي خود از اين ضعف ها را به مديران سازمان متبوع خويش منتقل كنند و براي علاج كاستي ها راه حل ارائه دهند.


حجت الاسلام محمدي در بخش ديگري از سخنان خود به مقوله وقف اشاره كرد و افزود: وقف يكي از احكام الهي است كه پيش از اسلام هم وجود داشته و اسلام بر آن مهر تاييد زده است و به دنبال تاييد آن از سوي اسلام وسعت بيشتري يافته است.


وي گفت: وقف يكي از احكام پيشرفته و مترقي الهي است كه خدمات ارزشمندي را به جامعه بشريت ارائه داده است به طوري كه نسل هاي مختلف از گذشته تا كنون از آن بهره مند بوده اند و نسل آينده نيز از آن بهره خواهد برد.


نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه خاطرنشان كرد: پايه گذاري مكتب اسلام از مسجد به عنوان يكي از مظاهر وقف بوده است و مساجد در طول تاريخ به عنوان يكي از پايگاه هاي اصلي اسلام بوده اند.


وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران نيز از مساجد شروع شد افزود: به همين دليل بود كه حضرت امام(ره) بر اهميت جايگاه مساجد تاكيد مي كردند و مي فرمودند مساجد سنگرهاي اسلام هستند.


حجت الاسلام محمدي، حسينيه ها، حوزه هاي علميه، امامزادگان و بقاع متبركه را از ديگر مظاهر موقوفات دانست كه نقش زيادي در پيشبرد اهداف ديني داشته اند.


وي با اشاره به وظيفه روابط عمومي ها در ترويج فرهنگ وقف در جامعه افزود: يكي از مولفه هاي اقتصاد مقاومتي اين است كه خيرين جامعه سرمايه شان را در اختيار عموم مردم و كارهاي عام المنفعه قرار دهند و روابط عمومي ها مي توانند نقش موثري در اين زمينه داشته باشند.


رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به افزايش گرايش مردم به وقف در سال هاي اخير گفت: طي سال هاي گذشته به صورت ميانگين 200 وقف در سال داشتيم در حالي كه در سال جاري تا هفته وقف، بيش از يك هزار و 800 وقف به ثبت رسيده است.


وي در پايان خاطرنشان كرد: روابط عمومي ها بايد نيازهاي روز جامعه از قبيل توليد علم و فن آوري، بهداشت و سلامت، تبليغ و اطلاع رساني دين به روش هاي مدرن و غيره را شناسايي و خيرين را براي وقف در اين عرصه ها تشويق كنند.