شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در بازاريابي ايميلي تعداد ايميل هاي ارسالي يكي از سوالات بحث برانگيز محسوب مي شود. در بررسي كلي كه انجام شده است اين نتيجه به دست آمده كه تعداد ايميل هاي ارسالي در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۲ بيشتر شده است. در اين مطلب در اين مورد بيشتر نوشته مي شود.
ميزان افزايش تعداد ارسال ايميل ها در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۲ بسيار قابل توجه است و شايد بتوان دليل اصلي اين افزايش را رو آوردن كسب و كارهاي مختلف به استفاده از اين روش بازاريابي دانست و اين جنبه مثبت قضيه است اما جنبه منفي قضيه اين است كه كسب و كارهاي مختلف تعداد ارسال هاي ايميل خود را افزايش داده اند كه اين امر باعث آزرده خاطري دريافت كنندگان مي شود.
همچنين در اين بررسي نكته جالب ديگري هم بررسي شده است كه نشان مي دهد آن دسته از كسب و كارهايي كه ارسال ايميل در روزهاي پايان هفته دارند نتيجه بهتري مي گيرند.
تاثير اين بررسي بر كسب و كار شما چگونه است؟اگر كسب و كار شما كسب و كار B2B است بهتر است كه ايميل هاي ارسالي را در روزهاي كاري ارسال كنيد اما در صورتي كه كسب و كار شما B2C است بهتر است كه ايميل هاي خود را در روزهاي پايان هفته ارسال كنيد. اما شايد در ذهن شما اين سوال ايجاد شود كه در روزهاي تعطيل كه امكان ارسال ايميل وجود ندارد چون شركت تعطيل است. در جواب شما بايد اين مطلب را يادآوري كرد كه در سيستم هاي ارسال ايميل در بازاريابي ايميلي گزينه اي قرار دارد كه مي توانيد ارسال ايميل را زمان بندي كنيد. مثلا براي روز جمعه و حتي ساعت را نيز مي توانيد تعيين كنيد.
منبع : وبلاگ ۷۰۱۰
برگرفته از : ماركتينگ چارتز