اختصاصي/ شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در طول كارگاه روشن شد كه تبليغات چي ها علاقه مند به يكپارچه سازي ويدئوي زنده با طرح هاي تبليغاتي شان هستند، اما بسياري از آنها نمي دانند كه از كجا شروع كنند، يا آنها برنامه هايي داشتند اما مطمئن نبودند چگونه مي توانند از آن برنامه ها بيشترين بهره را در بازگشت سرمايه شان دريافت كنند. ويدئو يكپاچه در طرح B2B و B2C اخيرا موضوع داغي بوده است؛ ما سوالاتي را كه اخيرا بيشتر و بيشتر مطرح شده بود، طبقه بندي كرديم. و تصميم گرفتيم مقاله اي را كه در آن پنج نكته اي را كه ديويد و لين در مورد اينكه چگونه مي توان برنامه هاي ويدئويي زنده را با طرح تبليغاتي خود يكپاچه كرد، توضيح داده بودند، روشن كنم.
با تلفيقي در ويدئوي زنده، مخاطب شما تنها اخبار يا اعلاميه زنده شما را مشاهده نمي كند، آنها درواقع به جاي اينكه فقط يك اعلاميه ثابت روي كاغذ ببينند، سخنگوي شما را در قالب يك فرد مي بينند. اگر شما يك كمپين رسانه هاي اجتماعي را به آن افزوده ايد، مخاطبان تان مي توانند احساسي به مراتب بيشتر در ارتباط با برند شما داشته باشند؛ چنانچه سخنگوي شما به سوالات توييت شده در طول وبكست زنده پاسخ دهد. چه مشاور هستيد، يا در آژانس كار مي كنيد يا كسب و كاري را عرضه مي كنيد؛ ويدئوهاي رويدادها، گزارش هاي خبري، موضوعات پيشنهادي به خبرنگاران و اطلاعيه ها در تجربه زنده اي كه براي مخاطبان هدفتان تهيه شده باشد، تعامل بيشتري را براي مخاطبانتان به همراه خواهد داشت. اين كار به سادگي عبارت «برو براي پخش زنده» اتفاق مي افتد.
شما در حال حاضر در مورد رويدادهاي مطبوعاتي، ارائه محصول، محتواي برند، شوهاي سفارشي، اطلاع رساني بازرگاني، سري هاي كنفرانس آنلاين و جوايز شناخت مشتري، برنامه ريزي مي كنيد- بنابراين چرا ويدئوي تان را با آن ميكس نكنيد؟ تبليغات ويدئوي زنده لايه ديگري از عمق كمپين شما است كه به مخاطبين شما اجازه مي دهد كه به خارج از دفتر يا اتاق خبر شما راه يابند و بروي تلفن مردم، تبلت ها و كامپيوترها ديده شوند. بسته به اينكه چه تعداد از طرفداران يا خود شما از آن بهره مي گيريد، مي تواند به همان اندازه نصب يك وب كم و خريد يك ميكروفون و برخي چراغ ها را ساده كرد.
پخش زنده چهار چيز را مي طلبد: نورپردازي خوب، يك دوربين با كيفيت، اينترنت سريع و صداي با كيفيت. شما مي خواهيد مديران (يا مشتريان تان) عالي به نظر برسند، بنابراين اين چهار مورد را بسنجيد و براي پخش زنده در هر لحظه اي كه براي شخص راحت است، آماده باشيد. هميشه بهتر است كه برنامه ريزي و عمل قبل از پديد آمدن بحران صورت گيرد، بنابراين زماني را پيدا كنيد كه در آن نه تنها تجهيزات را مورد آزمايش قرار دهيد بلكه سخنگويتان هم كه قرار است روي آنتن برود، تمرين كند كه در هنگام فيلمبرداري آرامش بيشتري را روبروي دوربين احساس كند.
اما اينكه كامل نيستيد، خود يك مزيت است. نقص مي تواند براي مخاطبان تان خوشايند شود و نهايتا سخنگوي شما را در ارائه توانمند تر مي سازد.
در ماه سپتامبر، ما قابليت جديد تبليغات زنده را ارائه كرديم كه تركيبي از قدرت ويدئوي زنده با تبليغات ديجيتال بود. آناليتيكس در تبليغات زنده يكپارچه شد تا قدرت ويدئوي تبليغاتي زنده را نشان دهد، اين برنامه ها شامل داده هايي بودند كه شامل: مجموعه هايي پيشرو و ناظر از طريق كليك بر روي آن، زمان شناور بيش از قطع و وصل ها، زمان هاي مشاهده (تصور كنيد كه شخصي 15 دقيقه را براي خواندن يك گزارش خبري صرف كند!)، و به اشتراك گذاري يكپارچه در توييتر و فيسبوك مي شود.
كنسول تحليلگر يواستريم كه شامل همه كانال هايي مي شود كه به شما اجازه مي دهند كه تحليل در زمان واقعي را مشاهده كنيد، اطلاعاتي از قبيل مكاني (يا منطقه جغرافيايي) كه ويدئو در آن ديده مي شود.
بسياري از تلاش هاي شما براي دستيابي به مخاطبان در سراسر محدوده هاي زماني است، بنابراين يك رويداد زنده در كاليفرنيا ممكن است ممكن است براي شخصي كه در توكيو حضور دارد، قابل قبول نباشد. با قابليت يواستريم در فهرست پخش هاي زنده، شما مي توانيد به آساني پخش واقع زنده خودتان را در يك حلقه كه اجازه ادامه گفتگو در رسانه هاي اجتماعي داده شده، قرار دهيد.
ديويد تامپسون و لين داي بعد از اجرا در انجم روابط عمومي امريكا
اگر هنوز هم به احتمالاتي در خصوص ويدئوهاي زنده مي انديشيد، چرا آن را آزمايش نمي كنيد؟ دفعه بعد شما در بازي فوتبال بچه ها هستيد، يا اگر از نقطه جديدي در شهرتان بازديد مي كنيد، با گوشي هوشمندتان ما را بگيريد، نرم افزار يواستريم را دانلود كرده و آماده پخش زنده شويد. اگر خيلي زياد است، خودتان از طريق وب كم لپ تاپ تان برنامه زنده را توليد و منتشر كنيد. مطمئن باشيد كه از اينكه يك بار در زندگي شانس خود را در پخش زنده امتحان مي كنيد، پشيمان نخواهيد شد.
منبع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)