شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديركل روابط عمومي استانداري مازندران: ما به‌دنبال روابط عمومي فرايند محور هستيم
پنجشنبه، 26 دی 1392 - 18:48 کد خبر:8460
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديركل روابط عمومي استانداري مازندران گفت: ‌مشكلات جامعه با روابط عمومي آرماني و پويا حل و فصل مي‌شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديركل روابط عمومي استانداري مازندران گفت: ‌مشكلات جامعه با روابط عمومي آرماني و پويا حل و فصل مي‌شود.


به گزارش شارا، احمد مظفري بعد از ظهر امروز در همايش روابط عمومي‌هاي نكا در سالن اجتماعات فرمانداري بيان داشت: ايران يك درصد جغرافياي جهان و 8/1 درصد جمعيت جهان را داراست اما در ذخاير ملي بيش از 10 درصد منابع و ذخاير ملي جهان از آن ايران است اما در برخي موارد به شكوفايي لازم نرسيديم.


وي افزود: استفاده مناسب از نيروي انساني از مسائل مهمي است كه در برخي از كشورها همچون چين مورد توجه قرار گرفته و پيشرفت‌هاي مختلف حاصل شده است و ما نيز نبايد از اين قافله عقب بمانيم.
مظفري با بيان اينكه دغدغه اصلي ما در مازندران توليد است خاطرنشان كرد: چرا يك سرمايه‌گذار براي انجام سرمايه‎گذاري بايد هفت سال براي ايجاد مركز گردشگري بدود و به خواسته خود نرسد.


وي گفت: استاندار به هم آغوشي با بخش خصوصي و توجه به اين مسئله اعتقاد كامل دارد و تاكيد فراوان در اين راستا دارد تا در زمينه توليدات با رشد قابل قبولي مواجه شويم.


مظفري با بيان اينكه بيش از دو هزار پروژه نيمه‌تمام زير 50 درصد رشد در مازندران داريم اظهار داشت: در بخش اعتبارات در سال 93 مجموع اعتبارات كشور كاهش يافته است اما مازندران كمترين كاهش را بعد از تهران و استان بوشهر داشته است و در بحث ضريب سهم بري بودجه 93 در جايگاه مناسبي نسبت به استان‌هاي ديگر قرار گرفته‌ايم.


مديركل روابط عمومي استانداري مازندران يادآور شد: در سال جاري 78/3 درصد بودجه كشور به مازندران اختصاص يافت كه  در مجموع 2/25 درصد بودجه سال 92 تحقق يافته است و در سال 91 هم 41 درصد بودجه در مازندران تحقق يافته بود.


وي با اشاره به نقش روابط عمومي‌ها در سازمان گفت: روابط عمومي آرماني و پويا زماني است كه مدير احساس كند به ما نيازمند است و اگر اين مسئله اتفاق بيفتد بسياري از مشكلات جامعه حل و فصل مي‌شود.


مظفري درباره نقش‌آفريني روابط عمومي بيان داشت: امروز چهار نقش كليدي در روابط عمومي از جمله آينده‌نگري، بحران ستيزي، اعتبارسازي براي سازمان و فرهنگ‌سازي تبيين مي‌شود.


وي گفت: ارزش‌آفريني از مسائل مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و  امروز روابط عمومي‌ها بايد انسجام هويت فرهنگي بين كاركنان و مديران ايجاد كنند چرا كه وقتي كاركنان يك سازمان خود را عضو در آن سازمان بدانند سبب شكوفايي و پويايي سازمان مي‌شود.


مظفري ادامه داد: نهادينه كردن فرهنگ سازماني، ظرفيت سياست‌هاي سازمان را افزايش مي‌دهد و ما به‌دنبال روابط عمومي فرايند محور هستيم كه در شكل‌گيري افكار عمومي نقش دارد و مي‌تواند هنجارها و ارزش‌هاي سازماني را در جامعه نهادينه كند.


مديركل روابط عمومي استانداري مازندران بيان داشت: امروز سياست دولت تدبير و اميد ضمن توجه به هم‌افزايي، همفكري و مشاركت درون‌زايي در كشور است و بايد با توجه به تحريم‌ها از ظرفيت و امكانات داخلي كشور خود براي پيشرفت استفاده كنيم تا با برنامه استراتژيك زمينه بهره‌گيري از ظرفيت‌ها فراهم شود و بايد روابط عمومي‌ها پاي كار باشند.


وي تصريح كرد: تنها يك طرح سالم‌سازي استاندارد در مازندران نداريم و بعد از اين همه سال تلاش طرح جواب نداده است و بايد اين مسائل به‌درستي تبيين و شود چرا كه دريا براي زمان حال نيست.


مظفري گفت: ارائه مشاوره موثر به مدير، حفاظت از حريم سازمان، ارتباط با رسانه‌ها، حسن رابطه با كاركنان و حركت به سوي روابط عمومي فعال و پويا از جمله وظايف روابط عمومي‌هاست كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد تا با ايجاد روابط عمومي پويا، اميد در دل مردم زنده شود.