شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري نشست علمي،تخصصي روابط عمومي يكپارچه
سه شنبه، 24 دی 1392 - 22:18 کد خبر:8422
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- همزمان با برگزاري دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي در ايران نشست علمي،تخصصي با عنوان روابط عمومي يكپارچه با حضور ، «هادي خانيكي» رييس انجمن ايراني مطالعات فرهنگي و ارتباطات، «سيد رضا نقيب السادات» عضو هيات علمي داشگاه علامه طباطبايي، «اميد علي مسعودي» عضو هيات علمي دانشگاه سوره «هادي كمرئي»رييس انجمن متخصصان روابط عمومي،«رحمان سعيدي» رييس گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي عصر روز 23 دي ماه سال جاري در سالن البرز سازمان ايراني مجامع بين المللي وزارت امور خارجه برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- همزمان با برگزاري دهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي در ايران نشست علمي،تخصصي با عنوان روابط عمومي يكپارچه با حضور ، «هادي خانيكي» رييس انجمن ايراني مطالعات فرهنگي و ارتباطات، «سيد رضا نقيب السادات» عضو هيات علمي داشگاه علامه طباطبايي، «اميد علي مسعودي» عضو هيات علمي دانشگاه سوره «هادي كمرئي»رييس انجمن متخصصان روابط عمومي،«رحمان سعيدي» رييس گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي عصر روز 23 دي ماه سال جاري در سالن البرز سازمان ايراني مجامع بين المللي وزارت امور خارجه برگزار شد.


در اين نشست «هادي خانيكي» رييس انجمن ايراني مطالعات فرهنگي و ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومي يكپارچه به معناي ارتباط بين روابط عمومي، تبليغات، بازاريابي و شبكه هاي اجتماعي در روابط عمومي ارتباطات و نوعي ارتباط دو طرفه و تعاملي است كه مخاطبان را فعال و مشاركت كنندگان را در نظر مي گيرد و با آنها ارتباط برقرار مي كند.


رئيس انجمن ايراني مطالعات فرهنگي و ارتباطات افزود: روابط عمومي يكپارچه فرآيند يا روندي است كه زبان چند وجهي دارد و متكي بر مفاهمه و به زبان آوردن طرف مقابل مي باشد كه به لحاظ تكنولوژي بيشتر مصور مي باشد و هر چه از نهادها بيشتر استفاده شود، سازمان ها موفق تر خواهند بود.


در ادامه اين نشست «رحمان سعيدي» رييس گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: روابط عمومي در خدمت سازمان است. اگر بتوانيم بين افراد و ابزارهاي موجود در يك سازمان هماهنگي بوجود آورد،مي توانيم از پتانسيل هاي موجود به بهترين شكل براي رسيدن به هدف استفاده كنيم. ارزش روابط عمومي احترام گذاشتن به منزلت انساني است و ارزش گذاري يكي از روش هاي بالا بردن بهره وري است.


رييس گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي افزود: هدف از تشكيل چنين كنفرانس هايي رسيدن به دستاوردهاي علمي و به روز شدن با جهان است. البته بايد به خاطر سپرد كه پيش رفتن با جهان به منزله فراموش كردن هويت نيست. همانطور كه نسبت به دستاوردهاي جهان آشنا مي شويم، بايد نسبت به فرهنگ و هويت خود نيز آگاهي و شناخت داشته باشيم در غير اين صورت نمي توان از دست آوردهاي علمي خود به درستي استفاده كنيم.


«هادي كمرئي» رييس انجمن متخصصان روابط عمومي نيز عنوان كرد: علم دانستن و هنر توانستن است و هيچ تعارضي ميان اجزاء و مباحث تئوريك نيست. البته اين مسئله درست است كه نمي توان از تمام مباحث تئوريك در روابط عمومي يكپارچه استفاده كنيم واين راه دشواري است. با اين وجود اگر بخواهيم در روابط عمومي و افكار عمومي تاثيرگذار باشيم، بايد تمام ظرفيت ها، پيام ها و بودجه ها را مشخص كنيم. در حوزه تبليغات و برندسازي نيز همگي يك ماهيت كلي دارند و ماهيت آن ارتباطات است و براي آن بايد از تكنيك هاي روابط عمومي استفاده كرد.


رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي افزود: در بحث روابط عمومي يكپارچه كه معناي آن ارتباط هماهنگ بين فعاليت هاست، مساله اي كه وجود دارد، حضور رسانه ها در شبكه هاي مجازي و ابزارهاي مختلف است. روابط عمومي ها بايد در اين زمينه يك بازنگري داشته باشند و كارها را به صورت عملي بررسي كنند. اگر روابط عمومي كار خود را دقيق، علمي و كارشناسي شده به صورت يكپارچه مديريت كند، ديگر هيچ شبكه مجازي قادر به مقابله با اين نوع مديريت نخواهد بود. بنابراين بايد با تغييرات و تحولات جهان پيش رفت و مواظب بود كه دچار روزمرگي نشويم.


در ادامه «سيد رضا نقيب السادات» عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: ويژگي يك تبليغ خوب الزاماتي را به وجود مي آورد كه تبليغات را چند بعدي مي كند. محتوا و مضمون شكل مرئي تبليغات است و ما در تبليغات نياز سنجي داريم. در فرآيند طراحي تبليغ يك بعد، مديريت و سازماندهي تبليغ است و بعد ديگر، مديريت چارچوب هاي درون سازماني يا برون سازماني و وجه دوم آن وجه محتواست. وجه ديگر تبليغات، نگاه مخاطب و ويژگي هاي آن است. بعد بعدي پيامدهايي و آثاري است كه متعاقباً ايجاد مي شوند كه طراحي يك تبليغ خوب با همه اين ابعاد سر و كار دارد.


«اميد علي مسعودي» عضو هيات علمي دانشگاه سوره نيز گفت: روابط عمومي يكپارچه، هماهنگي بين تمامي كارها از قبيل عوامل، پديده ها و محتواهاي مختلف براي رسيدن به يك هدف است. براي مثال اگر بخواهيم يك شهر اسلامي داشته باشيم، بايد از معماري اسلامي استفاده كنيم. بنابراين يكپارچه سازي روابط عمومي و خروجي آن در ارتباطات اتفاق مي افتد. هويت در يك محل فرهنگي ايجاد مي شود.
وي افزود: خروجي ها با هدف گذاري تعيين مي شود و به همان ميزان كه هدف گذاري دقيق باشد و يكپارچه سازي انجام شود به همان ميزان باز خورد خواهيم داشت بنابراين در كشور ما هدف گذاري در هويت اسلامي و ايراني اتفاق مي افتد.


«حسن بشير» دبير كميته علمي در پايان تصريح كرد: ما بايد خودشناسي داشته باشيم تا بتوانيم نقاط ضعف و قوت خود را ليست كنيم و جايگاه خود را بررسي نماييم. بايد در سازمان هاي مطبوع خود تعريفي از اخلاق روابط عمومي ارائه بدهيم و محاسبه نفس كنيم. اين مهمترين پيام عملياتي است. فرد ايراني هوشمند است و توجه و تعمق دارد بنابراين بايد دقت كنيم كه چه مقدار مي توانيم هويت سازي كنيم.