شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : امروزه نمي توان بين برند سازي و روابط عمومي مرز كشيد
دوشنبه، 23 دی 1392 - 21:03 کد خبر:8396
امروزه برند و روابط عمومي آنچنان با هم ادغام شده اند كه مرز كشيدن بين آنها دشوار مي باشد.نمي توان در بحث نگاه اقتصادي از حوزه روابط عمومي دور شويم.نقش روابط عمومي و ارتباطات جذب افكار عمومي به بازار و يكپارچه سازي در برند است."


شهريار شفيعي:
امروزه نمي توان بين برند سازي و روابط عمومي مرز كشيد


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران(شارا):متخصص بازاريابي و برند سازي با اشاره به اين مطلب افزود:"امروزه برند و روابط عمومي آنچنان با هم ادغام شده اند كه مرز كشيدن بين آنها  دشوار مي باشد.نمي توان در بحث نگاه اقتصادي از حوزه روابط عمومي دور شويم.نقش روابط عمومي و ارتباطات جذب افكار عمومي به بازار و يكپارچه سازي در برند است."


وي افزود:"برندها فقط كيفي نيستند،بلكه موجوداتي هويتي هستند كه بر پايه ارزش ها مي باشند.برندها براي شما شخصيت و هويت ايجاد مي كنند و شما به لحاظ احساسي با آنها ارتباط مي گيريد.در اين زمينه روابط عمومي ها نقش جدي را ايفا مي كنند.برندسازي مانند روابط عممي عمل مي كند زيرا هر دو به طور مستقيم كالاي خود را ارايه نمي دهند."


" "شفيعي" با اشاره به روش ها نوين در عرصه برندسازي و روابط عمومي تصريح كرد:برخي از سازمان ها در مقابل روش هاي سنتي،رويكرد سازماني را نوين نكرده اند بلكه روش و شيوه هاي ارتباطي را تغيير داده اند كه مخاطب دخالتي در آن ندارد.اما در ديدگاه جديد مخاطب حق صحبت داردو شما با مخاطبي روبرو هسيتد كه به همان ميزان كه دريافت دارد،بازخورد مي دهد.در شيوه هاي جديد از فضاي يكسويه به سمت فضاي شبكه اي و دو سويه رفته ايم.."


متخصص بازار يابي و برند سازي گفت:"وقتي از برند صحبت مي كنيم،تنها از يك كيفيت و محصول صحبت نمي كنيم بلكه از فرهنگ،ارزش و معنا صحبت مي كنيم.اگر بخواهيم كيفيت را كانون توجه قرار دهيم،كيفيت دروني و بيروني سازمان به صورت اورتودوكس مي باشد كه بخش بزرگ آن نماد گرايي است.برند بر پايه تعهد،قول و وعده است كه بايد به آن وعده ها عمل كرد."